To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Lancer CS0 Sport Wagon - zawieszenie

krzychu - 09-10-2014, 07:23

yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku.
juar_78 - 09-10-2014, 09:16

krzychu napisał/a:
yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku.


Ja mam butlę z LPG, fakt że dopiero pół roku - i jakoś strasznie problemu nie widzę. Choć jak dodatkowo na tylnych fotelach siądzie dziecko i żona, to faktycznie auto trochę siada. Pytanie tylko, czy bez butli nie byłoby podobnie. Butla, nawet pełna, to mniej, niż jeden dodatkowy człowiek. Tyle tylko, że człowiek siedzi na kanapie a butla zwisa w bagażniku za tylną osią, więc bardziej "ciąży". Wg mnie jednak - wszystko nadal w jakiś dopuszczalnych granicach. dochodzi sam ciężar butli tylko, bo przecież wagę gazu należałoby odliczyć - jeżdżę z 50 litrami LPG, lecz za to mam tylko 10 litrów Pb w baku. Dowodem na to, że moje auto jakoś strasznie nie siada jest wg mnie to, że nigdy nic mi nie dobiło, nie otarło.

Lancer Sport jest niski, więc nawet jak auto trochę siądzie to to widać. Natomiast bałbym się zakładać sprężyn ze standardowej wersji 1.6 (nie obniżonej), bo to jednak zmienia charakterystykę zawieszenia.

krzychu - 09-10-2014, 09:32

juar_78 - ale z tego tak śledzę to głównie nie podoba się im to wizualnie niż jakoś praktycznie...

U mnie w sedanie też jakby tak przypatrzeć się to jest na równo mniej więcej ale tylne nadkola są niższe (mniejsze) i faktycznie to wygląda trochę jak siadnięte. Jakby było z 2cm wyżej to by pewnie lepiej wyglądało. Ale nie mam zamiaru nic w tym kierunku działać.

yaru23 - 09-10-2014, 10:09

krzychu napisał/a:
yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku.


Krzychu ja mam Kombi Sport i LPG, do butli wchodzi 42 l gazu.

Jak zalałem PB i LPG do pełna to było czuć. Generalnie Lancer ma małą ładowność coś ok 340 kg. Butla + gaz to ok 60-70kg. Plus jest taki że lepiej trzyma się drogi z takim nisko położonym obciążeniem.

Lancuś - 09-10-2014, 12:37

juar_78 - ale z tego tak śledzę to głównie nie podoba się im to wizualnie niż jakoś praktycznie...

Nie chodzi o wizualną stronę, chociaz głupio wygląda jak masz tylne opony na wysokości kantów błotnika. Benzyny równiez nie wożę więcej niż 10l. Ale muszę założyc hak i obawiam się że wtedy moze tył dobijać.
Charakterystyka zawieszenia się nie zmieni.Myslałem że na tych sprężynach , będzie stał jak koza. Po załozeniu tył był wysoko, wyżej niz przód. Teraz jest prawie w normie. Postawie go na prostym to wrzucę zdjęcia

juar_78 - 09-10-2014, 12:41

yaru23 napisał/a:
krzychu napisał/a:
yaru23 - problem zauważają głownie Ci z gazem w bagażniku.


Krzychu ja mam Kombi Sport i LPG, do butli wchodzi 42 l gazu.

Jak zalałem PB i LPG do pełna to było czuć. Generalnie Lancer ma małą ładowność coś ok 340 kg. Butla + gaz to ok 60-70kg. Plus jest taki że lepiej trzyma się drogi z takim nisko położonym obciążeniem.


Więc sama waga butli (bez LPG) to ok. 30 kg max. Więc zabieramy z ładowności tylko te 30 kg, zakładając, że jeżdżąc na LPG w baku mamy tylko tyle PB, co na rozpałki i aby rezerwa nie świeciła.

smk - 09-10-2014, 22:07

Panowie, wożenie małej ilości benzyny w baku tak aby się rezerwa nie świeciła to nie jest dobre rozwiązanie.... . Lubi się mścić.

Ciężar 1 dm3 ciekłego propanu-butanu wynosi 0,51 do 0,58 kg
Masa 46l. butli STAKO ( Pojemność użytkowa V80% 36.8l. ) wynosi 25 kg, wg. danych producenta.

Zatem, ciężar pełnej butli lpg w moim przypadku wynosi: 25kg + 20kg (37 dm3 gazu) = 45kg

yaru23 - 11-10-2014, 20:11

Koledzy

dalej nie wiem które spręzyny są mocniejsze w 1.6 - w wersji sport czy standard?

smk - 11-10-2014, 22:43

Nie do końca rozumiem co znaczy "mocniejsze"?
Na pewno mają inną charakterystykę. Jedne są wyższe i mają większy skok, a drugie krótsze i sztywniejsze.
Zależy co chcesz osiągnąć, bo np. zakładając zwykłe sprężyny na tył gdzie przód jest w wersji sport to może się auto dziwnie prowadzić, np. przodem będziesz się kleił a tył będzie latał jak dziki itd. ...

wojma1981 - 26-03-2017, 09:54
Temat postu: Tyłek klapnięty - zmiana spreżyny
Wóz: lancer VII kombi 1.6 sport z LPG w tylnym kole.

Borykam się jak wszyscy z problemem niskiego tylnego zawieszenia, w dodatku tył jest nierówny (wisi bardziej po lewej stronie).
Dopiero odebrałem samochód od mechanika, który stwierdził, że amorki i sprężyny są ok (brak wycieków, pęknięć itp.); w zawieszeniu zmienił tylko jedną tulejkę gumową i stwierdził, że nić więcej bez wymiany sprężyn nie da się zrobić.

Teraz powstaje pytanie czy wymiana sprężyn coś da i na jakie warto wymienić (fabryczne/wzmocnione zrobione na zamówienie)?
W wątku był poruszany temat sprężyn na zamówienie, czy ktoś skorzystał z tej opcji i może podzielić się wiedzą w tym zakresie?

Kolejne pytanko brzmi, czy ktoś może polecić jakiś dobry producent sprężyn na zamówienie w Warszawie/na Mazowszu?

Z góry dziękuję za wskazówki

bialy192 - 30-11-2017, 12:23

Witam, czy ktoś się już uporał z "problemem"? Również mam Lancera 1.6 sport z LPG (wchodzi 50l gazu) i tył siedzi niżej niż przód.
Tygr - 01-12-2017, 12:09

Mam butlę od roku, tył jest trochę niżej.
p_k - 05-12-2017, 21:35

U mnie to samo Ten Typ Tak Ma - nie kombinuje i nie inwestuje w super mocne sprężyny, amortyzatory i inne wynalazki żeby podnieść tył o 3-5 cm.
bialy192 - 06-12-2017, 15:27

A może jest ktoś kto wymienił sprężyny na takie same jak miał (1.6 wersja sport) tylko że nowe? Myślicie że auto może siedzieć niżej z tyłu ze względu na ciężar na sprężynach po 200 tys km?
Tygr - 28-12-2017, 11:33

Na jakie sprężyny wymienić w sedanie 1.6 komfort?
Seria trochę mi siadła :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group