Pajero II - Informacje n/t Pajero II
czortunio - 13-01-2014, 02:11
Nie 4, nie 8 - a 5 (pięć). Tyle mam czujników położenia wodzika mam w PIII. I o tej wersji SS mówię. Są jeszcze 3 czujniki obrotów w obudowie - w sumie 8 na reduktorze.
Cytat: | Jak się nie będzie zgadzał sygnał położenia wajchy to nie dopniesz przodu bo sterownik nie otworzy zaworów. |
Przód jest w Pajero ROZPINANY. Pozycją normalną jest przód zapięty. Podane podciśnienie go rozpina. Mowa o siłowniku w przednim dyfrze. Awaria układu sterowania tegoż siłownika, zaworków, podciśnienia powoduje nie odłączenie.
Kiedy miga nam środkowa ikonka centralnego dyf. na desce sygnalizująca usterkę Jest o tym mowa w instrukcji obsługi., siłownik ustawi nam wodzik w skrzyni redukcyjnej na 4H. To jest ten tryb awaryjny.
P. S.
A czemu Ty człowieku taki agresywny jesteś dla każdego ?
TangoKK - 13-01-2014, 05:44
Nie zawsze zgadzam się z Czortunio, ale tym razem w pełni go popieram. Napęd SS daje nie tylko komfort, ale też poczucie bezpieczeństwa. Jadąc w trasie w warunkach zimowych (bardzo wiało) były odcinki gdzie asfalt był czarny i suchy, a w innych miejscach nawiany śnieg i cholernie ślisko. Gdybym musiał co chwilę zapinać i rozpinać napędy pewnie bym tego zaniechał, jechał na samym tyle i skończył w rowie (albo jechał 40km/h). Właśnie wjeżdżając z suchego odcinka w zakręt na którym był śnieg i ślisko wyniosło mnie na pobocze gdyby nie zapięty napęd na dwie osie.....?
Jak to mówią w niju mobile "ja wole SS bo lepiej mieć więcej niż mniej"
michoł - 13-01-2014, 07:31
no to teraz Hankajoanka na pewnowie czym się różni sport od II ;p
Nie zniechęcaj się, zawsze jest tylu zwolenników co i przeciwników, sama musisz wybrać co dla Ciebie lepsze.
Nie daj sobie wmówić że Sport i wszystkie samochody z napędem na tył to puszki dla samobójców ! Samą skrzynią się nie jeździ i nie zastąpi ona dobrych opon i rozwagi kierowcy !! wszytko trzeba robić z głową.
Fakt że SS ma tą dodatkową zaletę ale samochody które jej nie mają tez są fajne
A są też sporty ze stanów z napędem AWD, ale ciężko trafić
Heilsberg - 13-01-2014, 09:31
Kolego Czortunio, nie piszemy o Pajero III tylko o II jeśli nie zauważyłeś. Ja nie piszę o PIII bo go nie mam i nie wiem ale o PII L200/Sport które mam i wiem. Są 4 czujniki na reduktorze i awaria czujnika położenia wajchy napędów powoduje, że sterownik nie odłączy podciśnienia i nie zapnie przodu, gdyż nie wie, że przestawiłeś wajchę z pozycji 2H. Wał przedni wtedy pracuje ale półoś nadal jest odpięta. A tryb awaryjny polega na tym, że trzeba wyjść z auta, otworzyć maskę i ściągnąć rurki z elekrozaworów przy wajsze ustawionej na 4H. Tyle w temacie.
Sport od Pajero II różni się wieloma rzeczami ale to jeszcze zależy, który Sport bo różnice są duże pomiędzy rocznikami Sporta. Sporty są ze sprzęgiełkami automatami z przodu i ze stałymi zabierakami. Są z pełnym ES (dopinanie i odpinanie w czasie jazdy) i z dopinanym przodem, który odpina się gasząc silnik. Nie da się powiedzieć, że Sport od Pajero różni się tym i tym nie biorąc pod uwagę konkretnych aut.
Co stoi na przeszkodzie by zapinać i rozpinać napędy w czasie jazdy? Jakieś przeciwskazania? Nie można? Nie da się? Psuje się czy zużywa?
Siłownik ustawi nam wodzik w Pajero II.
Marcus65 - 13-01-2014, 11:41
Czartunio, Heilsberg, vel Bestia nie jest agresywny. Taki jego urok po prostu Ręczę Ci, że to naprawdę spoko gość.
Pozdro
Marcus
|
|
|