To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Falujące obroty - Lancer CYxA

.swat. - 02-04-2014, 18:04

Niedługo zacznie być coraz cieplej i problem pewnie zniknie, przynajmniej do jesieni/zimy.
U mnie jakby co kręci i za każdym razem odpala, ale rano trochę musi sobie pofalować 8)

sosenoss - 19-04-2014, 16:28
Temat postu: wzrastające i wieszające się obroty. Proszę o pomoc
Witam. Posiadam Lancera X 1.8. Jest z nim jeden problem. Przy jezdzie na niskich obrotach z niską prędkością najczęściej podczas kręcenia po parkingu w momencie wciskania sprzęgła obroty zamiast opadać to wzrastają poczym za około 2s opadają, niekiedy po zejściu z dużego obciążenia potrafią wskoczyć na 2000obr i zawiesić się pomimo puszczenia sprzęgła i gazu. Dzieje się tak jedynie przy powolnej jeździe i najbardziej widoczne jest to na zimnym silniku. W trakcie normalnej jazdy przy wiekszych predkosciach auto zachowuje się normalnie.

Nie chciałbym nic sugerować ponieważ nie mam odpowiedniej wiedzy natomiast mam dziwne odczucia tak jakby przepustnica się przycinała. Czyściłem ją ale nie pomogło.

Z góry dziękuje za poradę.

mjsystem - 20-04-2014, 14:32

sosenoss zapoznaj się z regulaminem forum. Nie zakładaj tematu, który już istnieje.
Lukaso - 20-04-2014, 20:08

george2 napisał/a:
Po zamianie przekażników miejscami problem wystąpił może ze dwa razy w ciągu dwóch ostatnich lat.


Możesz doprecyzować - zamianie wskaźnika jednego na drugi ? czy kupno nowych i podmiana ?

george2 - 22-04-2014, 08:43

Zamianie przekażnika jeden na drugi.Wpisz w wyszukiwarkę TSB-10-13-002 to zorientujesz się o co chodzi. W moim przypadku są przekażniki zielone (Panasonic) 4 szt . Jednego nie zamienisz bo nie ma drugiego takiego samego (A 30X-MFI RELAY)
Skifar - 14-11-2014, 10:49

Witam koledzy, niedawno wystąpił u mnie powyższy problem, tzn falowanie obrotów po uruchomieniu silnika w niskich temperaturach (2.0 benzyna), czasem nawet zgaśnie zaraz po tym. Czy komuś udało się rozwiązać ten problem? robiliście coś w tym kierunku? Wymiana świec pomogła?
pozdrawiam

Luk - 14-11-2014, 12:01

Skifar napisał/a:
Wymiana świec pomogła?

Ja wymieniałem rok temu świece i nie zauważyłem wpływu na falowanie obrotów przy odpalaniu. Mam wrażenie, że zależy to również od wilgotności. Tyle że u mnie nie gaśnie i nie uważam tego za problem, a raczej testowanie przez komputer obrotów :)

Skifar - 14-11-2014, 12:16

No wlasnie ja też nie uważałem za usterkę, ale juz kilka razy zdarzyło się, że spadły obroty tak, że silnik zgasł. Jeżeli zaraz po odpaleniu wcisnę gaz to wszystko jest ok. Czasami jak na zimnym silniku chce ruszyć zaraz po uruchomieniu, samochód potrafi się zdławić i też od razu zgasnąć wiec to już jest wg mnie usterka...
RalfPi - 14-11-2014, 14:45

Skifar napisał/a:
No wlasnie ja też nie uważałem za usterkę, ale juz kilka razy zdarzyło się, że spadły obroty tak, że silnik zgasł. Jeżeli zaraz po odpaleniu wcisnę gaz to wszystko jest ok. Czasami jak na zimnym silniku chce ruszyć zaraz po uruchomieniu, samochód potrafi się zdławić i też od razu zgasnąć wiec to już jest wg mnie usterka...

Może spróbuj bardziej gazować na zimnym - tzn. ruszaj przez pierwsze 2 minuty na półsprzęgle z większymi obrotami - rzędu 2000.

Trik - 14-11-2014, 19:41

Jak mi kiedyś we Fiacie tak falowało i sinik gasł to były oznaki walniętego silnika biegu jałowego. Jak jest w Lancerze nie wiem. Może trzeba pójść w tym kierunku: przepustnica, zawór coś tam ..R czy PVC, przy problemach z odpalaniem wymieniali niektórzy jakiś przekaźnik w skrzynce pod maską.
BTW jaki przebieg ma auto, że myślisz o świecach?
Sprawdź w dziale OII bo Outlander ma też ten sam motor 4B11, może komuś coś takiego się przytrafiło.

Jarulas - 14-11-2014, 22:16

8 miesięcy temu pisałem, że u mnie też to wystąpiło.
Nic nie naprawiałem i od dłuższego czasu problem sam zniknął...

Jak jakiś troll się zregenerował chyba! ;)

Skifar - 14-11-2014, 23:53

RalfPi napisał/a:
Może spróbuj bardziej gazować na zimnym - tzn. ruszaj przez pierwsze 2 minuty na półsprzęgle z większymi obrotami - rzędu 2000.

Wystarczy, ze przytrzymam gaz przez kilka sekund od razu po uruchomieniu i problem znika, to mnie fascynuje...
Może rzeczywiście dam sobie spokój z tym ale dalej sądzę, że tak niepowinno być, może spróbuję jeszcze te przekazniki pozmieniać, spróbuję chyba jeszcze świece wymienić, na pewno nie zaszkodzi a nie wiem kiedy i czy były wymieniane, dzięki w każdym razie za zainteresowanie

RalfPi - 15-11-2014, 10:45

I jeszcze jedno.
Falujące obroty mogą być spowodowane zasilaniem pompy wspomagania (też mi skaczą nawet to 1800), a kultura pracy na zimnym silniku jest równa 2/10 -bardzo łatwo się dławi i szarpie przy puszczaniu sprzęgła.

Dlatego troszkę więcej gazu przy ruszaniu + spokojna jazda - po 2km kultura już jest 10/10.

tyku - 15-11-2014, 12:04

RalfPi napisał/a:
kultura pracy na zimnym silniku jest równa 2/10 -bardzo łatwo się dławi i szarpie przy puszczaniu sprzęgła.
Nic z tych rzeczy, które opisujecie nie powinno występować w sprawnym samochodzie. Chyba, że jakiejś berberuchy zatankujecie, albo woda w baku. :wink:
Skifar - 15-11-2014, 13:36

tyku napisał/a:
Nic z tych rzeczy, które opisujecie nie powinno występować w sprawnym samochodzie. Chyba, że jakiejś berberuchy zatankujecie, albo woda w baku. :wink:

No wlasnie tak mi się wydaje, że nie powinno, komputer nic nie pokazuje, tankuje na renomowanych stacjach, i nie jest to jedna tylko stacja, bo jeżdżę po calej Polsce... Pytanie tylko co dolega mojemu miskowi...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group