Outlander III Ogólne - OIII facelift
Jackie - 09-04-2014, 14:19
Rok z Bagien napisał/a: | One nie są prawdziwe ? | To zależy jak liczyć, jeżeli po rejestracjach to są to dane prawdziwe ale w naszym przypadku masz przesunięcie fakturowania na kwiecień z uwagi na promocję dotyczącą VAT (50% od państwa 50% od MMC) i jeżeli spojrzysz na zamówienia sytuacja wygląda inaczej
Oczywiście nie bronię tezy, że OIII sprzedaje się tak dobrze jak poprzednik (OII był liderem rynku ale to było związane z jego ceną) niemniej przy nowych cenach bardzo optymistycznie patrzę na ten model
Rok z Bagien napisał/a: | Szkoda nie ma silnika 1.8 D 150 Km. Bez dodatkowej akcyzy byłaby dobra cena i sukces, Tak myślę. |
I dobrze myślisz. Myślę, że lekko podkręcony 1.8 dałby radę ale szans na to nie ma... Takie przepisy dotyczą głównie PL a, z całym szacunkiem, jesteśmy rynkiem ledwie zauważalnym dla Mitsubishi (podobnie z resztą jest również w innych markach).
Pozdrawiam
borsak1 - 09-04-2014, 16:02
Jackie napisał/a: | To zależy jak liczyć, jeżeli po rejestracjach to są to dane prawdziwe ale w naszym przypadku masz przesunięcie fakturowania na kwiecień z uwagi na promocję dotyczącą VAT (50% od państwa 50% od MMC) i jeżeli spojrzysz na zamówienia sytuacja wygląda inaczej |
Wiesz co według mnie 2 + 2 daje 4 jeśli używasz innej matematyki to moze doktorat napisz zamiast sprzedawać auta. Bo u konkurencji, zmiana dotycząca VAT-u nie ma znaczenia na wyniki sprzedaży, proszę nie pogrążaj sie już.
Jackie - 09-04-2014, 16:56
borsak1 napisał/a: | Bo u konkurencji, zmiana dotycząca VAT-u nie ma znaczenia na wyniki sprzedaży, proszę nie pogrążaj sie już. |
Konkurencja miała kratki a my nie (przynajmniej Toyota miała). Celem powetowania tego braku weszła promocja, że po wprowadzeniu 50% prawnego odpisu VAT drugą połowę dołoży MMC. To z oczywistych powodów spowodowało przesunięcie fakturowania i rejestracji. Jeżeli jednak przyjąć te same wartości dla porównania to zeszły rok Honda CRV zakończyła na 1793 a my na poziomie 1167. Biorąc pod uwagę, że akceptowalne ceny mamy raptem od października 2013 (wcześniej były znacząco wyższe) efekty są więcej niż obiecujące, prawda? Jak widzisz nie pogrążam się a używam argumentów weryfikowalnych (bo, racz wybaczyć, opinia Twoja i jeszcze kilku kolegów specjalnie miarodajna nie jest, niska próba, rozumiesz) tym niemniej Twoja prośba mnie wzruszyła. Naprawdę
Pozdrawiam
regon - 09-04-2014, 18:33
http://moto.onet.pl/aktua...ski-rynek/y85w6
PiotrKw - 09-04-2014, 18:56
Jackie napisał/a: | Biorąc pod uwagę, że akceptowalne ceny mamy raptem od października 2013 (wcześniej były znacząco wyższe) |
Nie samą ceną sprzedaje się samochody , przynajmniej nie wszyscy tak kupują . Jest jeszcze jakość i serwis ASO . Ja na kolejne Mitsu na pewno się nie zdecyduję . Żle wygląda nawet na tle często wyśmiewanych francuzów i włochów .
borsak1 - 09-04-2014, 20:21
Jackie napisał/a: | promocja, że po wprowadzeniu 50% prawnego odpisu VAT drugą połowę dołoży MMC | promocja przy której nie odliczysz VAT-u z paliwa, opon i czego tam sobie życzysz. Ale chyba nie masz o to żalu do konkurencji, tu akurat MMC spało.
"Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku zarejestrowano w sumie 22100 samochodów z kratką. Łączna liczba rejestracji aut osobowych wyniosła 96853. Samochody osobowe z homologacją ciężarową stanowiły w tym blisko 23 procent."
źródło: http://wgospodarce.pl/inf...kcji-odlicz-vat
więc kratka na pewno aż takiego wpływu na sprzedaż nie miała. Teraz macie równe szanse od 1 kwietnia, żebyś nie narzekał że pokrzywdzony jesteś.
Jackie napisał/a: | Biorąc pod uwagę, że akceptowalne ceny mamy raptem od października 2013 (wcześniej były znacząco wyższe) efekty są więcej niż obiecujące, prawda? | masz jakąś kulę czy coś, bo przed chwilką zarzucałeś mi wróżenie z fusów ? Powodzenia ale na sukces nie licz, jeśli chodzi o auta z japonii to mistu jest na samym dole, chyba nie zaprzeczysz bo nawet toyota w rozmiarach i wyposażeniem OIII będzie na pewno droższa niż mitsu.
Jackie napisał/a: | Jak widzisz nie pogrążam się a używam argumentów weryfikowalnych (bo, racz wybaczyć, opinia Twoja i jeszcze kilku kolegów specjalnie miarodajna nie jest, niska próba, rozumiesz) | tak rozumiem co to jest próba. Co do opinii na mój temat vice versa.
Jackie napisał/a: | Twoja prośba mnie wzruszyła. Naprawdę | to nie była prośba, to był sarkazm.
poczytaj http://pl.wiktionary.org/wiki/sarkazm
Regon nie ta pólka zarówno cenowa, gabarytowa jak i najważniejsze jakościowa. A to potwierdzili już użytkownicy mitsu gdy kilka lat temu zadałem pytanie Outlander czy RAV4.
Co do ASO powiem tyle, dziewczyna przetarła swojego lancera podjechała do ASO diagnoza - malowanie 2 elementów. Jak to zobaczyłem kupiłem pastę za niebotyczną kwotę 10 zł i na lakierze ani śladu. Ale oczywiście 2 elementy do malowania.
Więc Jackie daruj sobie ale mitsu ma zszarganą opinię przez jakość ASO. Wiem wiem u Ciebie tak nie jest, bo mi się zaraz obrazisz.
regon - 09-04-2014, 20:40
borsak1 napisał/a: | Regon nie ta pólka zarówno cenowa, gabarytowa jak i najważniejsze jakościowa |
masz rację, ale im sprzedaż wzrosła mimo o wiele wyższej ceny.
borsak1 - 10-04-2014, 07:34
regon napisał/a: | masz rację, ale im sprzedaż wzrosła mimo o wiele wyższej ceny | bo Toyota jest naprawdę ładna, sam się zastanawaiłem nad RAV4 teraz gdy mi miśka dmuchnęli. To może sam zainteresowany się teraz wypowie jak to jest że inne ASO potrafią zrobić pierwszy przegląd za 500 zł z materiałami (zmieniasz olej nie czarujmy się) a ja dla miśka najtańszy jaki znalazłem to było 1200 zł. Więc olej zmieniłem sam a na "diamentową gwarancję" i tak nie liczyłem, koszt 200 zł przy okazji flaszkę owaliłem ze szwagrem a tego w ASO mi nie dadzą .
piker - 10-04-2014, 09:03
Jak miło poczytać o liftingu O3... Samochodów na rynku wiele, każdy znajdzie coś dla siebie. Jeden woli córkę a drugi teściową
Jackie - 10-04-2014, 09:14
borsak1 napisał/a: | Ale chyba nie masz o to żalu do konkurencji, tu akurat MMC spało. |
Nie spało a nie dostało homologacji (uwielbiam opinie "ekspertów" nie mających pojęcia o czym piszą...) Ale żalu oczywiście mieć nie mogę - komuś wyszło, komuś nie. W handlu nie ma gniewu.
borsak1 napisał/a: | "Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku zarejestrowano w sumie 22100 samochodów z kratką. Łączna liczba rejestracji aut osobowych wyniosła 96853. Samochody osobowe z homologacją ciężarową stanowiły w tym blisko 23 procent."
źródło: http://wgospodarce.pl/inf...kcji-odlicz-vat
więc kratka na pewno aż takiego wpływu na sprzedaż nie miała. Teraz macie równe szanse od 1 kwietnia, żebyś nie narzekał że pokrzywdzony jesteś.
|
Mamy inną definicję dużego wpływu. Jeśli o mnie chodzi niemal 1/4 rynku to dużo.
borsak1 napisał/a: | Powodzenia ale na sukces nie licz, jeśli chodzi o auta z japonii to mistu jest na samym dole, chyba nie zaprzeczysz bo nawet toyota w rozmiarach i wyposażeniem OIII będzie na pewno droższa niż mitsu.
|
Na to podsumowanie umówmy się na koniec tego roku ok? Na razie obaj mamy przeczucia a rynek zrobi swoje i wtedy zobaczymy kto miał rację.
borsak1 napisał/a: | tak rozumiem co to jest próba. |
I to ja miałbym się obrazić?
Próba w tym kontekście dotyczy LICZBY obserwacji a nie jej jakości (chociaż Twoje upodobanie do pomijania danych i opieranie się na wrażeniach jest według mnie dalekie od profesjonalizmu)
borsak1 napisał/a: | to nie była prośba, to był sarkazm. |
W tym przypadku to nie był sarkazm a figura retoryczna (zwrot "proszę nie pogrążaj się" był niczym innym jak retoryką daleką od semantyki bo przecież tak naprawdę mnie nie prosiłeś. Jesteś pewny, że chcesz ze mną na tym polu się spierać? ) Jak to szło?
"Poczytaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Figura_retoryczna "
borsak1 napisał/a: | Co do ASO powiem tyle, dziewczyna przetarła swojego lancera podjechała do ASO diagnoza - malowanie 2 elementów. Jak to zobaczyłem kupiłem pastę za niebotyczną kwotę 10 zł i na lakierze ani śladu. Ale oczywiście 2 elementy do malowania. |
Jeżeli naprawa ma być zgodna z wytycznymi gwaranta widocznie tak musiało być (nie widziałem uszkodzenia) a naprawy garażowe, z całym należnym im szacunkiem, nie są ujęte w procedurze gwarancyjnej (bądź "Service Manual" czyli czymś do czego producent obliguje swoich podwykonawców - tu: ASO)
borsak1 napisał/a: | Więc Jackie daruj sobie ale mitsu ma zszarganą opinię przez jakość ASO. |
A na podstawie czego tak twierdzisz? Jakieś porównanie? Może opracowanie rynku? Bo, ponownie, opinia Twoja czy kilku Twoich kolegów, jeszcze nie musi przesądzać o całej sieci (co nie znaczy, że nie ma nad czym pracować i starać się poprawić to co się poprawić da).
borsak1 napisał/a: | Wiem wiem u Ciebie tak nie jest, bo mi się zaraz obrazisz. |
No widzisz i po raz kolejny mogę przejść do porządku dziennego nad Twoją opinią. Za mną stoją wyniki (heh, ale masz pecha ). Właśnie wczoraj świętowaliśmy 2 miejsce w Polsce pod względem zadowolenia klientów serwisu (opinie zebrane przez SMG/KRC z 3 ostatnich miesięcy - 91,4% najwyższej możliwej oceny). Gratulacji się nie spodziewam ale chcę pokazać, że staramy się pracować nad błędami i wyciągamy wnioski.
A wracając do tematu wątku - według mojej opinii OIII nabrał charakteru, miałem okazję przyjrzeć się działaniu świateł LED wczoraj wieczorem i według mnie wyglądają fajnie. Nie są nachalne ale z drugiej strony wyraźne i nadają lżejszego wyglądu autu. Ktoś wspominał o wyciszeniu (podobno lepszym) - przy pierwszej jeździe (jeszcze z klientem bo moja testówka jeszcze nie doszła) nie odczułem tej modyfikacji, wydaje mi się, że jest tak samo. Tak naprawdę to przełomowych zmian nie ma ale drobiazgi cieszą.
Pozdrawiam
borsak1 - 10-04-2014, 10:31
Jackie napisał/a: | Jeżeli naprawa ma być zgodna z wytycznymi gwaranta widocznie tak musiało być | - coś trzeba napisać prawda, aby usprawiedliwić skrojenie klienta .
Jackie napisał/a: | naprawy garażowe | uwierz mi nie ejdna naprawa garażowa jak to określasz jest o niebo lepsza niż ASO, poza tym nie wiem czy polerowanie samochodu to NAPRAWA moze według Ciebie i cennika .
Jackie, już na prawdę nie chce mi się ciągnąć dyskusji jałowej jak wspomniałeś pogadamy w przyszłym roku, w myśl zasady "mądrzejszy ustępuje" oddaje Ci pole. A tak w ogóle to gratulacje.
13zbyszek13 - 10-04-2014, 10:58
Mnie mimo wszystko i tak się nie podoba jest taki nijaki i brakuje mu trochę w wyglądzie zacięcia sportowego. Ale może komuś się podobać jest rzecz gustu.
Jackie - 10-04-2014, 11:02
PiotrKw napisał/a: | Nie samą ceną sprzedaje się samochody , przynajmniej nie wszyscy tak kupują . |
Niestety cena jest nadal główną determinantą i jedynie w nielicznych przypadkach są od tego odstępstwa.
regon napisał/a: | masz rację, ale im sprzedaż wzrosła mimo o wiele wyższej ceny. |
Nic w tym dziwnego. Mają nowy, dobry model będący rozwinięciem dotychczasowej koncepcji samochodu terenowego z dobrze skalkulowaną ceną (od 199 000 zł), dołóż do tego silną akcję telewizyjną i masz efekt.
Pozdrawiam
[ Dodano: 10-04-2014, 10:08 ]
borsak1 napisał/a: | - coś trzeba napisać prawda, aby usprawiedliwić skrojenie klienta . |
Skrojenie? Czyli co? Aha i uważaj z odpowiedzą albo edytuj post. Niebezpiecznie zatrącasz o pomówienie (a to wymaga udowodnienia).
borsak1 napisał/a: | uwierz mi nie ejdna naprawa garażowa jak to określasz jest o niebo lepsza niż ASO, poza tym nie wiem czy polerowanie samochodu to NAPRAWA moze według Ciebie i cennika . |
To nie jest kwestia oceny co jest lepsze czy gorsze (w życiu liczą się efekty a nie pobożne życzenia i dobry garażysta się utrzyma - vide Carfit a złe ASO upadnie albo będzie niedochodowe).
borsak1 napisał/a: | w myśl zasady "mądrzejszy ustępuje" oddaje Ci pole. |
Fenomenalna skromność , szkoda tylko, że skonfrontowany z danymi odwracasz się i odchodzisz bo "i tak masz rację". Takie to...polskie, niestety.
borsak1 napisał/a: | A tak w ogóle to gratulacje. |
Dziękuję i przekażę serwisowi (ciężko na ten wynik pracowali).
EOT.
Pozdrawiam
nasa1 - 10-04-2014, 13:22
Jackie napisał/a: | borsak1 napisał/a: | Ale chyba nie masz o to żalu do konkurencji, tu akurat MMC spało. |
Nie spało a nie dostało homologacji (uwielbiam opinie "ekspertów" nie mających pojęcia o czym piszą...) Ale żalu oczywiście mieć nie mogę - komuś wyszło, komuś nie. W handlu nie ma gniewu.
borsak1 napisał/a: | "Przez pierwsze trzy miesiące 2014 roku zarejestrowano w sumie 22100 samochodów z kratką. Łączna liczba rejestracji aut osobowych wyniosła 96853. Samochody osobowe z homologacją ciężarową stanowiły w tym blisko 23 procent."
źródło: http://wgospodarce.pl/inf...kcji-odlicz-vat
więc kratka na pewno aż takiego wpływu na sprzedaż nie miała. Teraz macie równe szanse od 1 kwietnia, żebyś nie narzekał że pokrzywdzony jesteś.
|
Mamy inną definicję dużego wpływu. Jeśli o mnie chodzi niemal 1/4 rynku to dużo.
borsak1 napisał/a: | Powodzenia ale na sukces nie licz, jeśli chodzi o auta z japonii to mistu jest na samym dole, chyba nie zaprzeczysz bo nawet toyota w rozmiarach i wyposażeniem OIII będzie na pewno droższa niż mitsu.
|
Na to podsumowanie umówmy się na koniec tego roku ok? Na razie obaj mamy przeczucia a rynek zrobi swoje i wtedy zobaczymy kto miał rację.
borsak1 napisał/a: | tak rozumiem co to jest próba. |
I to ja miałbym się obrazić?
Próba w tym kontekście dotyczy LICZBY obserwacji a nie jej jakości (chociaż Twoje upodobanie do pomijania danych i opieranie się na wrażeniach jest według mnie dalekie od profesjonalizmu)
borsak1 napisał/a: | to nie była prośba, to był sarkazm. |
W tym przypadku to nie był sarkazm a figura retoryczna (zwrot "proszę nie pogrążaj się" był niczym innym jak retoryką daleką od semantyki bo przecież tak naprawdę mnie nie prosiłeś. Jesteś pewny, że chcesz ze mną na tym polu się spierać? ) Jak to szło?
"Poczytaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Figura_retoryczna "
borsak1 napisał/a: | Co do ASO powiem tyle, dziewczyna przetarła swojego lancera podjechała do ASO diagnoza - malowanie 2 elementów. Jak to zobaczyłem kupiłem pastę za niebotyczną kwotę 10 zł i na lakierze ani śladu. Ale oczywiście 2 elementy do malowania. |
Jeżeli naprawa ma być zgodna z wytycznymi gwaranta widocznie tak musiało być (nie widziałem uszkodzenia) a naprawy garażowe, z całym należnym im szacunkiem, nie są ujęte w procedurze gwarancyjnej (bądź "Service Manual" czyli czymś do czego producent obliguje swoich podwykonawców - tu: ASO)
borsak1 napisał/a: | Więc Jackie daruj sobie ale mitsu ma zszarganą opinię przez jakość ASO. |
A na podstawie czego tak twierdzisz? Jakieś porównanie? Może opracowanie rynku? Bo, ponownie, opinia Twoja czy kilku Twoich kolegów, jeszcze nie musi przesądzać o całej sieci (co nie znaczy, że nie ma nad czym pracować i starać się poprawić to co się poprawić da).
borsak1 napisał/a: | Wiem wiem u Ciebie tak nie jest, bo mi się zaraz obrazisz. |
No widzisz i po raz kolejny mogę przejść do porządku dziennego nad Twoją opinią. Za mną stoją wyniki (heh, ale masz pecha ). Właśnie wczoraj świętowaliśmy 2 miejsce w Polsce pod względem zadowolenia klientów serwisu (opinie zebrane przez SMG/KRC z 3 ostatnich miesięcy - 91,4% najwyższej możliwej oceny). Gratulacji się nie spodziewam ale chcę pokazać, że staramy się pracować nad błędami i wyciągamy wnioski.
A wracając do tematu wątku - według mojej opinii OIII nabrał charakteru, miałem okazję przyjrzeć się działaniu świateł LED wczoraj wieczorem i według mnie wyglądają fajnie. Nie są nachalne ale z drugiej strony wyraźne i nadają lżejszego wyglądu autu. Ktoś wspominał o wyciszeniu (podobno lepszym) - przy pierwszej jeździe (jeszcze z klientem bo moja testówka jeszcze nie doszła) nie odczułem tej modyfikacji, wydaje mi się, że jest tak samo. Tak naprawdę to przełomowych zmian nie ma ale drobiazgi cieszą.
Pozdrawiam |
Co do tego zadowloenia, to byłbym wstrzęmieźliwy. Poczekam z opinią \, kiedyu odbirę auto z serwisu. Na razie nie narzekam na miłą obsługę, tylko na brak porządnych mechaników.
[ Dodano: 10-04-2014, 13:30 ]
Generalnie teraz mamy takie czasy, że w ASO młodzi mechanicy, za najniższą krajową. Dobry mechanik otwiera własny warsztat. Tym w ASO płacą grosze. NIby jadą na szkolenia producentów (gdzie głównie piją) i czego się po nich spodziewać? Byłbym szczęśliwy spotykając w ASO jakiegoś Pana Jana z rękami upapranymi w smarze po łokcie, z wiekiem 55 + i wtedy bym patrzył na ten serwis ASO profesjonalnie.
A mi tu dają mistrza hali wiek 30, świeżo po studiach, jako fachowca? Sorki, ale od pierwszej wizyty w ASO mówiłem, że to sprzęgło dyferencjału. Wymienili dyferencjał na nowy, sprzęgła nie ruszali. Po 10 km to samo. Teraz doszli, że sprżegło do wymiany. Wrócili do tego, co sam sugerowałem na początku. To jest serwis??? To amatorzy
Jackie - 10-04-2014, 13:51
nasa1 napisał/a: | Generalnie teraz mamy takie czasy, że w ASO młodzi mechanicy, za najniższą krajową. |
Zdecydowanie nie za najniższą krajową Uwierz mi.
nasa1 napisał/a: | Tym w ASO płacą grosze. |
Skąd taka informacja? Płace dla mechaników ASO są ustalane na podstawie programu i w zeszłym miesiącu najniższa pensja u nas wyniosła 3 200 zł netto a najlepszy przekroczył 4 600zł.
nasa1 napisał/a: | Byłbym szczęśliwy spotykając w ASO jakiegoś Pana Jana z rękami upapranymi w smarze po łokcie, z wiekiem 55 + i wtedy bym patrzył na ten serwis ASO profesjonalnie. |
Ehe a potem pranie tapicerki w cenie? (żart oczywiście ale jakoś mam reminiscencję z Misia Barei )
nasa1 napisał/a: | A mi tu dają mistrza hali wiek 30, świeżo po studiach, jako fachowca? Sorki, ale od pierwszej wizyty w ASO mówiłem, że to sprzęgło dyferencjału. Wymienili dyferencjał na nowy, sprzęgła nie ruszali. Po 10 km to samo. Teraz doszli, że sprżegło do wymiany. Wrócili do tego, co sam sugerowałem na początku. To jest serwis??? To amatorzy |
Ciężko mi się odnieść do Twojego przypadku niemniej w każdym serwisie są tzw. powroty. Ich ilość można zmierzyć, policzyć i albo doszkolić pracownika albo go zwolnić za brak profesjonalizmu.
nasa1 napisał/a: | NIby jadą na szkolenia producentów (gdzie głównie piją) i czego się po nich spodziewać? |
Ty byłeś na takim szkoleniu? Skąd wiadomość, że "głównie piją"? Dla informacji szkolenia są głównie 1 dniowe (więc nie daję chłopakom kasy na hotel), kończą się egzaminem (który nie każdy zdaje) i certyfikatem, który pozwala na gwarancyjną obsługę samochodu. A że zdarzają się błędy? No zdarzają się ale mam nieodparte wrażenie, że każdy z Was też kiedyś gdzieś popełnił błąd (no chyba, że się mylę i rozmawiamy w gronie ludzi pozbawionych wad )
Pozdrawiam
|
|
|