To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] olej do 2.0T

Bzyk_R1 - 05-04-2018, 19:59

Oleje low saps czyli nisko popiołowe mają znaczenie w samochodach z filtrem cząstek stałych. Kupiłeś bardzo dobry olej. Daj znać za jakiś czas jakie wrażenia.

W przekładniach instrukcja zaleca wymianę co 75.000km.

nahar - 16-04-2018, 19:31

Dobra próba kupna filtra doprowadza mnie do łez.

ASO - Krasnobrodzka. Napisałem maila, że chce filtr oleju (37 pln) i powietrza (ponad 100 pln). Zadzwonili następnego dnia - że kosztuje tyle i tyle ale nie mają. Ok na kiedy będą. Na piątek 13. Nadal brak info co i jak. Chce kupić Knecht pisze maila do sklepu na osiedlu. Zero odzewu.

To allegro: TEN jakiś podejrzanie tani. Ale wszystkie knechty tyle na alledrogo stoją.

Jeszcze próba zakupu w drugim ASO - Marki (podobno najlepsze w okolicach W-wy).

A na zamówienie filtra kabinowego w iparts czekam od 9 kwietnia.....

Bzyk_R1 - 16-04-2018, 19:42

Ehh nie spojrzysz do normalnych sklepów tylko jakieś dziwne oglądasz.

Ja używam knechta ale OC230

lolo.lolo - 16-04-2018, 23:08

Ja leje Mobil 1 5W50 i jest OK.
Taki właśnie olej lany był w ASO przez cały okres serwisowania poprzedniego właściciela.

Bzyk_R1 - 16-04-2018, 23:17

lolo.lolo, jak ten olej sprawuje się zimą? Chodzi mi zwłaszcza o zimny start?
lolo.lolo - 16-04-2018, 23:28

Bzyk_R1 napisał/a:
lolo.lolo, jak ten olej sprawuje się zimą? Chodzi mi zwłaszcza o zimny start?


pare zim już za mną i nie ma najmniejszego problemu - silniczek kręci jak szalony :P

Bizi78 - 17-04-2018, 00:18

nahar, a to w stolicy, np. intercarsu nie ma :wink: .
Co do zamówienia w ASO, to przeważnie trzeba zapłacić zaliczkę aby sprowadzili graty 8) .

apg2312 - 17-04-2018, 00:28

nahar, zobacz w tym sklepie :
http://sklep.lucart.pl/
maja punkt stacjonarny w Warszawie.

nahar - 18-04-2018, 20:27

Wczoraj napisali SMS z ASO, że są części. W piątek podjadę i odbiorę.

Rozumiem, że nie mają różnych szpejów, ale filtr oleju, pasujący do wielu modeli Mitsu to chyba można mieć na półce. Ale co ja się znam, w końcu wcześniej miałem Toyote.....

BTW dzięki za inne adresy - dodane do ulubionych.

[ Dodano: 21-04-2018, 14:24 ]
Ok inspekcja od dolu wykonana. Na razie olej zostaje (11k przebiegu i 10 miesiecy) bo bedzie wymiana miski olejowej. Slyszalem ze do turbo pasuje miska od 2.4 GDI od Galanta. Ktos cos kojarzy? A i aby dostac sie do Filtra trzeba zdjac taki plastik, z tego co widze to na spinki.

Sprawa wyjasnoona poprzez szuka ie w necie. Miska z Gala pasuje do silnika 2.0 w wersji z Lancera.

Bzyk_R1 - 21-04-2018, 16:07

Do turbo nie pasuje od innego miska. Mam do sprzedania tanio moją starą miskę po naprawie ale to nie dla Ciebie, raczej dla kogoś kto na handel ma Mitsubishi i mu cieknie.
SKARO - 28-05-2018, 02:08

Ja jeżdżę na oleju 10w60 VR1 VALVOLINE i filtrze K&N i jestem zadowolony z tego oleju. Uważam ze jeżeli producent zaleca 10W40 to nie powinno się zalewać 5W... bo producent zalecając taki miał jakiś powód. A jeżeli chodzi o 10W60 w zimie to zachowuje się podobnie jak inne oleje bo robiłem próbę w zamrażarce z olejami 5W50 i 5W30.
nahar - 28-05-2018, 07:15

No właśnie z tym zaleceniem to jest tak, że znalazłem w książce serwisowej kartę obsługi z 2007 i tam jest 5W40 wpisany. A teraz (2018) w karcie obsługi jest już 10W40 - dlaczego nie mam pojęcia.

Mi się wydaje, że jak mam przebieg 117k to nadal można lać 5W40, a zmiana w karcie obsługi jest dla uśrednionych przebiegów 10-letnich czyli pewnie ok 250k.

Wcześniej miałem Avensis z silnikiem 4AEF z przebiegiem licznikowym 230k, a faktycznym to pewnie z 300k i lałem 5W30. Zero wycieków, wszystko super.

plecho1 - 28-05-2018, 08:35

Czy auto ma 100 tys czy 300 tys to spokojnie można stosować lepszy olej, ASO rekomenduje często najtańszy olej spełniający jeszcze normy. To przeważnie ludzie z oszczędności przechodzą na gorszy olej jak auto ma już spory przebieg ale to wcale nie jest konieczne bo na lepszym oleju z silnikiem stało by się coś złego. Parametry typu 10W40 też często są zależne od klimatu w jakim jest użytkowane auto i też przeważnie określają takie minimalne konieczne parametry które pozwolą przejechać bezproblemowo okres w którym auto jest jeszcze na gwarancji :)
Olej 10W40 jeśli markowy to jeszcze ujdzie, gorszym wyborem według mnie jest olej o specyfikacji Xw30 bo taki znacznie szybciej traci parametry w wyższych temperaturach.

Bzyk_R1 - 28-05-2018, 09:02

Znam outlandera I generacji 2.0 bez turbo z LPG, z przebiegiem 416kkm i cały czas jeździ na 5w40. Ja zmieniam olej co 9-10kkm i nie zamierzam nigdy zmienić tych parametrów. Uważam że 5w40 jest bardzo dobry dla 4g63t
nahar - 13-07-2018, 09:52

Raport. Wymiana bez plukania. Wlalem po Castrolu 10w40 Millersa 5w40.
W przepustnicy zbiera sie jakis syf. Tak po ok 1000 niecalym. Auto miga postojowymi i nie zapala. Rozwiazuje to poprzez przetarcie szmata przepustnicy po odlaczeniu weza od turbiny. Na razie drugi raz sie zrobilo.

Z pulkanki zrezygnowalem impulsywnie na czuja, wymyslilem ze poprostu wymienie olej za 5000 tys a nie za 12000.

Teraz mam ochote wrocic do 10w40. Zachcialo mi sie kombinowac i mam. Na bagnecie nie ma mega syfu, raczej zolto-brudny. Pewnie za jakies 1000 km zmienie olej.

Macie jakies rady? Moze syf w przepustnicy jest z innej przyczyny. Pojawil sie po roku uzytkowania po zmianie oleju, wiec to wydaje sie przyczyna. Ale z drugiej strony jezdze na 95 mimo ze na wlewie mam 98 napisane i dodatkowo tankuje pol na pol auchan/lotos i orlen. Kraza takie historie ze n auchan maja kiepskie paliwo. Ja w Avensis nie narzekalem ale 4AFE Toyoty to pojedzie na kazdym paliwie. A auchana mam praktycznie pod blokiem wiec zal nie tankowac jak sie widzi 20 gr na litrze roznicy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group