ASX Techniczne - Filtr DPF - inne zachowanie
To masz - 30-12-2023, 19:46
Pokrywa zaworów z przebiegiem ponad 150 000 km może przepuszczać do układu dolotowego duże ilości oleju, ten trafia do komory spalania, a następnie zapycha DPF. Odnoszę wrażenie, że mało kto bierze ten problem pod uwagę.
Doszedłem do takiego wniosku po czyszczeniu układu dolotowego i montażu zewnętrznego separatora oleju. Teoretycznie powinien być zbędny, bo pokrywa ma zaledwie 35 000 km, a jednak oryginalny, wbudowany w pokrywę separator nie spełnia swojej funkcji.
Wrzuciłem kilka zdjęć w temacie dotyczącym mojego Outlandera.
Baton0611 - 06-02-2024, 00:15
Wymieniłem turbinę, intercooler i filtr cząstek stałych, zresetowałem wszystko u urzędników, nie pomogło, usterka pozostała (
[ Dodano: 06-02-2024, 00:19 ]
regeneracja pozostała 100-150 km
marriano - 07-02-2024, 23:25
Baton0611 napisał/a: | Wymieniłem turbinę, intercooler i filtr cząstek stałych, zresetowałem wszystko u urzędników, nie pomogło, usterka pozostała (
[ Dodano: 06-02-2024, 00:19 ]
regeneracja pozostała 100-150 km |
Spróbuj jeszcze sam wykasować inspekcję olejową, nie pamiętam teraz dokładnie jak to się robiło ale sprawdzę jutro u siebie w aucie i dam znać.
To masz - 11-02-2024, 20:57
marriano napisał/a: | Spróbuj jeszcze sam wykasować inspekcję olejową, |
Baton0611 napisał/a: | zresetowałem wszystko |
Jeśli rzeczywiście wszystko zresetował to nic więcej zresetować nie można
Po przeczytaniu wielu podobnych opisów odnoszę wrażenie, że wypalanie w trybie miejskim co 100- 150 km to norma w Mitsubishi. Chyba to kwestia oprogramowania, bo wielu użytkowników to potwierdza brakiem efektów po przebytych naprawach i czyszczeniu filtra. Być może zaprojektowano małą pojemność filtra i w takich warunkach jazdy częste wypalania są koniecznością.
Ciekaw jestem jaki efekt przyniosłaby wymiana czujnika różnicy ciśnienia na ORYGINAŁ, bo jeśli ktoś wymienia to na zamiennik o nie do końca identycznych parametrach lub na oryginał, ale używany przez kilka/kilkanaście lat i po nie wiadomo jak dużym przebiegu.
Prawdopodonie powodem jest zaporowa cena, bo kiedyś pytałem w ASO i chcieli coś około 1000 zł. Może być to jednak kolejny wydatek bez uzyskania zamierzonego efektu.
Baton0611 - 16-02-2024, 00:04
jest to bardzo męczące, regeneracja ok 20-30 km, a poziom oleju szybko wzrasta, po tych wymianach poziom oleju zaczął podnosić się mniej ale nie tak bardzo jak chciałem i nie rozumiem po co jest dużo dymu podczas regeneracji
[ Dodano: 16-02-2024, 00:05 ]
Wymieniłem czujnik ciśnienia sadzy, jest oryginalny, ale nie nowy
[ Dodano: 16-02-2024, 00:07 ]
to też nic nie zmieniło
To masz - 16-02-2024, 08:26
Wypalanie co 20- 30 km ewidentnie związane jest z niedomaganiem jakiegoś podzespołu. Może EGR zaciął się w pozycji otwartej, ale teoretycznie powinien pojawić się błąd związany z pracą zaworu. Czy sprawdzałeś kolektor wydechowy?
https://www.youtube.com/w...l=ambros-serwis
Nie powinien dymić w czasie wypalania. Mam 2.2 DID, ale konstrukcja podobna i obserwując końcówkę wydechu nie poznasz, że trwa wypalanie.
apikus - 16-02-2024, 10:17
To masz napisał/a: | Wypalanie co 20- 30 km |
Nie co, tylko tyle trwa. A z tego co wiem to jest ustawiony czas w sterowniku nie kilometry, więc ile przejedziesz zależy od szybkości.
To masz napisał/a: | Nie powinien dymić w czasie wypalania |
U mnie dymi na samym początku, może to nie jest biały dym, a raczej szary, ale przy rozpoczęciu procesu da się zauważyć.
Baton0611 - 17-02-2024, 19:21
w czasie nie krótszym niż 30 minut. wyczyściłem zawór EGR w oficjalnym serwisie, potem też nic się nie zmieniło, a błąd w ciągu 10 tys. 2 razy. p0401
To masz - 17-02-2024, 22:00
Błąd nie zapisał się przypadkiem, może zawór jest uszkodzony? W sterowniku są widełki i kod generowany jest po przekroczeniu skrajnej wartości, ale podzespół może stale niedomagać.
Podobnie jest z przepływomierzem powietrza, musi przestać działać lub pokazywać zupełne głupoty, aby pojawił się błąd. Przy niewielkich odchyłkach można jeździć i przeciętny użytkownik nie odczuje braku kilku KM z powodu źle dobieranej mieszanki paliwowo- powietrznej.
Druga sprawa to sprawność odmy wbudowanej w pokrywę zaworów... wspominałem o niej kilka razy nawet na początku tej strony.
Baton0611 - 18-02-2024, 09:59
Czy możecie doradzić w drugim pytaniu, czy muszę zdejmować górną pokrywę i czyścić kanały?
[ Dodano: 18-02-2024, 10:00 ]
Nie do końca rozumiałem, co mam zrobić
[ Dodano: 18-02-2024, 10:06 ]
Co do zaworu to tak, chcę kupić używany oryginał, bo nowy jest za drogi, błąd pojawił się na zimnym, zaraz po uruchomieniu auta
To masz - 18-02-2024, 11:55
Baton0611 napisał/a: | Co do zaworu to tak, chcę kupić używany oryginał, bo nowy jest za drogi, błąd pojawił się na zimnym, zaraz po uruchomieniu auta |
Jeśli zawór zaciąłby się w pozycji "mocno otwartej" to miałbyś raczej problemy z uruchamianiem zimnego silnika, więc defekt zaworu jest niewielki lub trzeba analizować inne bolączki tego silnika
Baton0611 napisał/a: | Czy możecie doradzić w drugim pytaniu, |
Jakie jest drugie pytanie?
Baton0611 - 18-02-2024, 17:44
Druga sprawa to sprawność odmy wbudowanej w pokrywę zaworów... wspominałem o niej kilka razy nawet na początku tej strony.
Nie znalazłem zdjęcia, nie rozumiem co mam zrobić z pokrywą zaworów?
[ Dodano: 18-02-2024, 17:45 ]
Gdybym tylko wiedział, jakie jeszcze ma problemy
To masz - 18-02-2024, 21:27
Zajrzyj do tematu dotyczącego mojego Outlandera, gdzie poruszyłem skuteczność oryginalnej, wbudowanej w pokrywę zaworów odmy.
marriano - 23-02-2024, 22:15
Baton0611, nie wiem czy tak robiłeś ale jeśli nie to spróbuj jeszcze to:
- przy włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym (koniecznie) przyciskiem info wybierz "SETTING MENU"
- przytrzymaj dłużej przycisk "INFO", tak wejdziesz do menu gdzie można zmienić np. język i jednostki temperatury
- ostatnia pozycja w tym menu to "RESET", który trzeba wykonać po wymianie oleju
- przytrzymaj dłużej przycisk "INFO" aż będzie "piknięcie".
Ważne żeby ręczny był zaciągnięty bo inaczej to w menu nie pojawi się "SETTING MENU".
Baton0611 - 14-03-2024, 13:16
niestety nie pomogło
[ Dodano: 14-03-2024, 13:20 ]
fakt, że regeneracja jest częsta, nie rozumiem dlaczego tak dużo dymi na biegu, bardzo mocno, czyli mieszanka źle się pali lub temperatura nie dochodzi, to może czujnik źle wskazuje temperaturę
|
|
|