To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Filtr DPF - inne zachowanie

To masz - 30-12-2023, 19:46

Pokrywa zaworów z przebiegiem ponad 150 000 km może przepuszczać do układu dolotowego duże ilości oleju, ten trafia do komory spalania, a następnie zapycha DPF. Odnoszę wrażenie, że mało kto bierze ten problem pod uwagę.
Doszedłem do takiego wniosku po czyszczeniu układu dolotowego i montażu zewnętrznego separatora oleju. Teoretycznie powinien być zbędny, bo pokrywa ma zaledwie 35 000 km, a jednak oryginalny, wbudowany w pokrywę separator nie spełnia swojej funkcji.
Wrzuciłem kilka zdjęć w temacie dotyczącym mojego Outlandera.

Baton0611 - 06-02-2024, 00:15

Wymieniłem turbinę, intercooler i filtr cząstek stałych, zresetowałem wszystko u urzędników, nie pomogło, usterka pozostała (

[ Dodano: 06-02-2024, 00:19 ]
regeneracja pozostała 100-150 km

marriano - 07-02-2024, 23:25

Baton0611 napisał/a:
Wymieniłem turbinę, intercooler i filtr cząstek stałych, zresetowałem wszystko u urzędników, nie pomogło, usterka pozostała (

[ Dodano: 06-02-2024, 00:19 ]
regeneracja pozostała 100-150 km


Spróbuj jeszcze sam wykasować inspekcję olejową, nie pamiętam teraz dokładnie jak to się robiło ale sprawdzę jutro u siebie w aucie i dam znać.

To masz - 11-02-2024, 20:57

marriano napisał/a:
Spróbuj jeszcze sam wykasować inspekcję olejową,
Baton0611 napisał/a:
zresetowałem wszystko

Jeśli rzeczywiście wszystko zresetował to nic więcej zresetować nie można :D

Po przeczytaniu wielu podobnych opisów odnoszę wrażenie, że wypalanie w trybie miejskim co 100- 150 km to norma w Mitsubishi. Chyba to kwestia oprogramowania, bo wielu użytkowników to potwierdza brakiem efektów po przebytych naprawach i czyszczeniu filtra. Być może zaprojektowano małą pojemność filtra i w takich warunkach jazdy częste wypalania są koniecznością.
Ciekaw jestem jaki efekt przyniosłaby wymiana czujnika różnicy ciśnienia na ORYGINAŁ, bo jeśli ktoś wymienia to na zamiennik o nie do końca identycznych parametrach lub na oryginał, ale używany przez kilka/kilkanaście lat i po nie wiadomo jak dużym przebiegu.
Prawdopodonie powodem jest zaporowa cena, bo kiedyś pytałem w ASO i chcieli coś około 1000 zł. Może być to jednak kolejny wydatek bez uzyskania zamierzonego efektu.

Baton0611 - 16-02-2024, 00:04

jest to bardzo męczące, regeneracja ok 20-30 km, a poziom oleju szybko wzrasta, po tych wymianach poziom oleju zaczął podnosić się mniej ale nie tak bardzo jak chciałem i nie rozumiem po co jest dużo dymu podczas regeneracji

[ Dodano: 16-02-2024, 00:05 ]
Wymieniłem czujnik ciśnienia sadzy, jest oryginalny, ale nie nowy

[ Dodano: 16-02-2024, 00:07 ]
to też nic nie zmieniło

To masz - 16-02-2024, 08:26

Wypalanie co 20- 30 km ewidentnie związane jest z niedomaganiem jakiegoś podzespołu. Może EGR zaciął się w pozycji otwartej, ale teoretycznie powinien pojawić się błąd związany z pracą zaworu. Czy sprawdzałeś kolektor wydechowy?
https://www.youtube.com/w...l=ambros-serwis
Nie powinien dymić w czasie wypalania. Mam 2.2 DID, ale konstrukcja podobna i obserwując końcówkę wydechu nie poznasz, że trwa wypalanie.

apikus - 16-02-2024, 10:17

To masz napisał/a:
Wypalanie co 20- 30 km

Nie co, tylko tyle trwa. A z tego co wiem to jest ustawiony czas w sterowniku nie kilometry, więc ile przejedziesz zależy od szybkości.
To masz napisał/a:
Nie powinien dymić w czasie wypalania

U mnie dymi na samym początku, może to nie jest biały dym, a raczej szary, ale przy rozpoczęciu procesu da się zauważyć.

Baton0611 - 17-02-2024, 19:21

w czasie nie krótszym niż 30 minut. wyczyściłem zawór EGR w oficjalnym serwisie, potem też nic się nie zmieniło, a błąd w ciągu 10 tys. 2 razy. p0401
To masz - 17-02-2024, 22:00

Błąd nie zapisał się przypadkiem, może zawór jest uszkodzony? W sterowniku są widełki i kod generowany jest po przekroczeniu skrajnej wartości, ale podzespół może stale niedomagać.
Podobnie jest z przepływomierzem powietrza, musi przestać działać lub pokazywać zupełne głupoty, aby pojawił się błąd. Przy niewielkich odchyłkach można jeździć i przeciętny użytkownik nie odczuje braku kilku KM z powodu źle dobieranej mieszanki paliwowo- powietrznej.
Druga sprawa to sprawność odmy wbudowanej w pokrywę zaworów... wspominałem o niej kilka razy nawet na początku tej strony.

Baton0611 - 18-02-2024, 09:59

Czy możecie doradzić w drugim pytaniu, czy muszę zdejmować górną pokrywę i czyścić kanały?

[ Dodano: 18-02-2024, 10:00 ]
Nie do końca rozumiałem, co mam zrobić

[ Dodano: 18-02-2024, 10:06 ]
Co do zaworu to tak, chcę kupić używany oryginał, bo nowy jest za drogi, błąd pojawił się na zimnym, zaraz po uruchomieniu auta

To masz - 18-02-2024, 11:55

Baton0611 napisał/a:
Co do zaworu to tak, chcę kupić używany oryginał, bo nowy jest za drogi, błąd pojawił się na zimnym, zaraz po uruchomieniu auta

Jeśli zawór zaciąłby się w pozycji "mocno otwartej" to miałbyś raczej problemy z uruchamianiem zimnego silnika, więc defekt zaworu jest niewielki lub trzeba analizować inne bolączki tego silnika :roll:

Baton0611 napisał/a:
Czy możecie doradzić w drugim pytaniu,

Jakie jest drugie pytanie?

Baton0611 - 18-02-2024, 17:44

Druga sprawa to sprawność odmy wbudowanej w pokrywę zaworów... wspominałem o niej kilka razy nawet na początku tej strony.
Nie znalazłem zdjęcia, nie rozumiem co mam zrobić z pokrywą zaworów?

[ Dodano: 18-02-2024, 17:45 ]
Gdybym tylko wiedział, jakie jeszcze ma problemy

To masz - 18-02-2024, 21:27

Zajrzyj do tematu dotyczącego mojego Outlandera, gdzie poruszyłem skuteczność oryginalnej, wbudowanej w pokrywę zaworów odmy.
marriano - 23-02-2024, 22:15

Baton0611, nie wiem czy tak robiłeś ale jeśli nie to spróbuj jeszcze to:
- przy włączonym zapłonie i zaciągniętym ręcznym (koniecznie) przyciskiem info wybierz "SETTING MENU"
- przytrzymaj dłużej przycisk "INFO", tak wejdziesz do menu gdzie można zmienić np. język i jednostki temperatury
- ostatnia pozycja w tym menu to "RESET", który trzeba wykonać po wymianie oleju
- przytrzymaj dłużej przycisk "INFO" aż będzie "piknięcie".
Ważne żeby ręczny był zaciągnięty bo inaczej to w menu nie pojawi się "SETTING MENU".

Baton0611 - 14-03-2024, 13:16

niestety nie pomogło

[ Dodano: 14-03-2024, 13:20 ]
fakt, że regeneracja jest częsta, nie rozumiem dlaczego tak dużo dymi na biegu, bardzo mocno, czyli mieszanka źle się pali lub temperatura nie dochodzi, to może czujnik źle wskazuje temperaturę



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group