ASX Ogólne - Generalnie o ASX. Fajny czy świetny?
marpit - 21-09-2015, 15:50
Doczytałem do skrzyni i masakra, ale czy na pewno ?
Cytat: | Przy jeździe autostradą na 6 biegu pryz prędkości 130km/h silnik wyje kręcąc się już w okolicach 3000 obr/min. |
Chyba jednak coś tu nie tak. Na YT właśnie patrze i przy 3000 jest 150 km a przy 4000 200 km więc coś chyba niedokładnie to opisałeś.
Seti_bs - 23-09-2015, 14:36
Cześć. Nie do końca źle opisałem skrzynię biegów. Faktycznie przy prędkości 130 km/h (według GPS a nie licznika) silnik chodzi już na 2800 obr/min. Jak na mocnego diesla i jak na szóste przełożenie to kiepski bardzo wynik.
W dalszym ciągu będę się upierał, że skrzynia biegów jest źle zestopniowana. Na szóstym biegu przy 130 km/h silnik powinien kręcić się w okolicach 2200 obr/min. Ponieważ jest to prędkość autostradowa (w większości krajów maksymalna prędkość na autostradach) to silnik powinien kręcić się w okolicach 80% swojego max momentu obrotowego, gdzie byłby po prostu najbardziej wydajny i ekonomiczny. A tak wyje i wciąga paliwo wiadrami.
Można owszem rozpędzić to auto bardziej, ale powyżej 140 km/h staje się nieprzyjemne w prowadzeniu. Powyżej 150 km/h dodatkowo staje się uciążliwie głośne. Naprawdę zestopniowanie skrzyni biegów to porażka Japończyków.
Zamiast zrobić uniwersalne auto i zestroić pierwsze 4 biegi na miasto i kolejne dwa na autostradę to oni zestroili wszystkie biegi do poruszania się po mieście i moooże troszkę poza miastem. ASX to taki miejski klocek. Auto zupełnie bez sensu. Miejski to on nie jest ze względu na gabaryty, turystyczny też nie ze względu na skrzynię biegów, rodzinny też nie ze względu na bagażnik porównywalny do Golfa i żaden z niego samochód o podwyższonych właściwościach trakcyjnych. To taka szpanerska bulwarówka. Typowo miejski samochodzik do pokazywania się.
juras2013 - 24-09-2015, 11:56
Chyba troszkę przesadzasz z ta krytyka.
Mnie welokrotnie przydalo się podwyższone zawieszenie w miescie (glownie chodniki i lezacy policjanci)
Dosyc dobrze się manewruje -jak dla mnie, bo ma krótkie zwisy
Jak dla mnie to nie jest żaden klocek bo wymiary ma porównywalne do średniego auta kompaktowego (obrys) - wygląda na kloca (taki kredensik) ale geometria (rzeczywiste wymiary) "mowi" cos innego.
Reszty nie porównam bo mam benzynę.
vavoom - 24-09-2015, 19:08
Seti_bs napisał/a: | W dalszym ciągu będę się upierał, że skrzynia biegów jest źle zestopniowana. Na szóstym biegu przy 130 km/h silnik powinien kręcić się w okolicach 2200 obr/min. Ponieważ jest to prędkość autostradowa (w większości krajów maksymalna prędkość na autostradach) to silnik powinien kręcić się w okolicach 80% swojego max momentu obrotowego, gdzie byłby po prostu najbardziej wydajny i ekonomiczny. A tak wyje i wciąga paliwo wiadrami. | Wg mnie skrzynia skalibrowana jest pod ten konkretny silnik - przed kupnem należało zapoznać się z jego charakterystyką - to nie TDI z lat 90-tych, gdzie można klekotać z obrotami na poziomie 1200, tylko jeden z najnowocześniejszych silników diesel. Zmienne fazy rozrządu, charakterystyka zbliżona do benzyny - dla porównania ASX diesel i Vitara benzyna - od 60 km/h do 100 km/h na trzecim biegu mamy ten sam zakres obrotów:
www.youtube.com/watch?v=lUD-jb2p5F0
www.youtube.com/watch?v=PSizXz4lY54
Na szóstym biegu w zakresie 2-3 tys. obrotów, czyli prędkość 100-140km/h dostępny jest pełny moment obrotowy - 300 Nm. Jak dla mnie idealnie. Co więcej - można spokojnie kręcić ponad 4 tys. i nadal będzie 250 Nm. Inne kaszlaki nie mają nawet takiej skali...
A tak całkiem ogólnie, to do jazdy po autostradach kupuje się inny typ auta...
|
|
|