Outlander I GEN Techniczne - Schemat wymiany rozrządu w OI 2.0 16V ktoś posiada?
krzychu - 01-09-2015, 18:28
Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm.
Paput - 01-09-2015, 19:08
krzychu napisał/a: | Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm. | chodzi mi o wstepne napiecie paska rozrzadu, w tej rolce która się wstępnie napina są dwa otwory którymi się obraca tak jak wrzuciles na zdjęciu i csy mogebpodobnie napiąc jak ori rozrzadzie. Ale dobra napne złoże puszcze zawleczkę i zobaczyky czy po dwóch obrotach wejdzie zawleczka. Pozdrawiam
Kochan - 15-09-2015, 13:41
Witam, jestem posiadaczem outka od 4 dni przy każdym zakupie auta wymieniam rozrząd i tak jest i w tym przypadku- części zamówione i mechanik który wymieniał w Carismie 1.8GDI również poinformowany o planowanej wymianie.
Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km.
Pomijam kwestie manuala bo tego wydrukuję mu i wrzucę do torby z częściami.
elektryk - 15-09-2015, 14:07
Kochan napisał/a: | Pytanie teraz do was na co go uczulić przy tej wymianie bo widzę po forum że sporo osób ma problemy po wymianie a nie chcę później jeździć do tego mechanika co chwilę bo mam do niego 100km. | Przeczytaj wyżej, DRUGI wałek balansowy.
Paput - 21-09-2015, 12:41
dzieki wszystkim za wskazówki, rozrząd juz dawno temu sobie ogarnąłem
tak jeszcze dodam od siebie że rolkę napinającą trzeba dosyć mocno napiąć, pzdr
Jaro1974 - 06-10-2015, 23:09
Paput, ile czasu Ci to zajęło? Bo i ja się będę przymierzał w niedługim czasie do wymiany.
kamil.tomasz - 10-11-2017, 21:21
krzychu napisał/a: | Kolego ale naprawdę w menualu wszystko jest. Przecież to co Ci piszę sprawdzam w nim. Nie wiem na co Ty patrzysz, a wszystko o co pytasz tam jest.
Ustawienie otworów w rolce? NIE Po dokręceniu wyciągasz zawleczkę, kręcisz 2 razy rozrządem, czekasz 15 minut (w tym czasie rozrząd i napinacz ma się ułożyć) sprawdzasz zawleczką (ma być najlepiej w górnym położeniu czyli mniej więcej tak jak fabrycznie) czy jest ok. Nie to powtórka.
Co do napięcie paska balansowego. Z menuala wynika, że przykładasz od góry coś prostego (aby mieć odniesienie do mierzenia ugięcia), naciskasz pasek w centralnej części 100Nm i sprawdzasz ugięcie ma być 5-7mm. |
Kolego co dokładnie masz na myśli mówiąc ma być w górnym położeniu ? obudowy tłumika drgań ?
ustawiałeś sam ten rozrząd ?
endriu323f - 11-11-2017, 15:03
kamil.tomasz,
Koledze krzychu, chodziło ot ze gdy wyciągniesz zawleczkę z napinacza hydraulicznego ( tłumik drgań ), po kilku minutach i obrotach rozrządu zawleczka wchodzi w swoje miejsce ponownie.
Jeśli nie, za słabo napięty rozrząd rolka.
Zawleczki oczywiście nie zostawisz
Tak ustawiałem sam
|
|
|