To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z automatyczną skrzynią biegów CVT

hubus - 12-08-2018, 10:38

Jaki samochód? Jaka skrzynia? Zwykłe lancery wychodziły tylko z CVT a tam nie ma zmiany biegów, RalliArt i Evo mają dwusprzegłowe.
Nowy25 - 12-08-2018, 11:06

1.8 2009 rok z tego co wiem cvt
Iro2321 - 17-09-2018, 12:10
Temat postu: [CY4A 2.0] wymiana domowa oleju po sprawdzeniu sterowników s
Witam posiadam Lancera 2.0 ze skrzynią CVT o numerach JF011E sprawdzanego ze stanów,
od zamontowania gazu mam problem ze skrzynią błąd P0778 brak ciśnienia w selenoidzie B.
problem pojawił się od odebrania auta od gazownika, auto rusza i jedzie normalnie na niskich prędkościach natomiast po przekrczeniu 60km/h od 2 do 3 tyś obrotów praktycznie nie przyśpiesza. jak wcisnę do 4 tyś przyśpiesza dalej, podjąłem się rozebrania sterownika skrzyni i sprawdzenia, silnik krokowy ok, selenoidy też każdy pokazuje mniej wiecej dobrą rezystancje, olej wymieniony rok temu, brak zanieczyszczeń, wykręciłem w obawie o zapchanie chłodniczkę, oraz filtr górny z pod aku, teraz pytanie czy jak wleje olej w odpalę to olej sam się rozejdzie po podzespołach czy trzeba go pompować i w jaki sposób? pompa pompująca znajduje się koło miski olejowej pytanie jak to jest z obiegiem i czy nie przeciąży to pompy jak wleje wszystko z góry.

[ Dodano: 17-09-2018, 21:04 ]
jednak udało się bez pompowania pod sprawdzeniem ciśnienia, dla tych co wymieniają olej rada, nie trzeba robić tego pod żadną pompa oleju, wystarczy przepompować stary olej jak ktoś chce można dodać jakiś środek czyszczący do starego, aby to zrobić nalezy odczepić wąż lub szlaufik, kto jak woli od chłodnicy skrzyni, nastepnie spuszczać najlepiej po 2 L olej poprzez zapalenie silnika i włączenie obiegu, i wlewać nowy z góry w takiej samej ilości lub stary z dodatkiem środka czyszczącego wnętrze skrzyni, chyba że wymieniamy filtr z pod miski olejowej to wtedy spuszczamy go z miski. w niektórych autach taka wymiana nie przechodzi stąd opis sytuacji, w cvt JF011E możemy tak zrobić. nie znalazłem takiej informacji więc to na przyszłość dla posiadaczy tych skrzyni.

hubus - 22-09-2018, 19:32

The code P0778 is set by the PCM when the Pressure Control Solenoid "B" is experiencing an electrical malfunction.

Opis kodu wskazuje na problemy elektryczne.

IgorLancerX - 13-10-2020, 21:58
Temat postu: Auto.skrzynia biegów CVT mitsubishi lancer X a skrzynia ASX
Witam,
jestem w trakcie trzy-miesięcznego regenerowania mitsubishi lancer X z automatyczną skrzynią CVT, 2.0 benzyna, sprowadzany ze stanów.

Miałem taką sytuacje, że oddałem skrzynie do regeneracji, okazało się, że sprzęgło wew w skrzyni było pęknięte w związku z tym, że sprzegło było przegżane i jakiś tam element spowodował pęknięcie... Wszystko fajnie "fachowiec" wymyślił, że wezmie tą część z rozbitego ASX, który ma ponoć identyczną skrzynie automatyczną CVT. Część niby idealnie pasuje, koło w środku skrzyni się kręci prawidłowo, ale mam jedno zastrzeżenie, co z UKŁADEM PLANETARNYM ???? Szukam porady fachowca, który doradzi mi, czy w tych modelach o takiej niby samej skrzyni biegów układ planetarny wewnątrz skrzyni jest taki sam, czy inny. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

lukaszgne - 10-08-2021, 14:35
Temat postu: Przegrzanie skrzyni CVT
Witam wszystkich, od tygodnia jestem w posiadaniu Mitsubishi Lancer 2.0 150km automat CVT 2012 rok. Samochód bardzo przyjemnie się prowadzi nie ma żadnych szarpnięć, jeździ bardzo płynnie. Zaniepokoiła mnie sytuacja, którą napotkałem na autostradzie, jadąc około 170km (tak testowo). W pewnym momencie obroty przekroczyły 6000 i wyskoczył komunikat " TRANSMISSION OVERHEATING SLOW DOWN" później zapalił się Check Engine ( ale to prawdopodobnie z powodu zbyt ubogiej mieszanki gdyż samochód ma instalację KME). Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd P0741. Aktualnie wszystko wróciło do normy. Czy ktoś miał podobną sytuację i może mi powiedzieć z czego może to wynikać?. Proszę o pominięcie komentarzy typu skrzynia do wymiany lub nie nadaje się do tego samochodu. Chciałbym po prostu rozwiązać problem aby wszystko jeździło poprawnie i jednocześnie nie zostać naciągniętym w serwisie.
krzychu - 10-08-2021, 14:37

Była kiedyś taka akcja serwisowa, że zmniejszano ilość oleju w skrzyni. Samochód z USA więc jeśli był szybko w polsce to może nie została wykona.
lukaszgne - 10-08-2021, 14:44

Dziękuje a czy orientujesz się czy w tych typach są dodatkowe chłodnice ? oraz gdzie mogą się znajdować ?
krzychu - 10-08-2021, 15:56

Nie spodziewałbym się, ale nie wiem.

Tak na szybko znalezione:
https://parts.westmitsubishi.com/cvt-warning-lamp-on-and-slow-down-warning-displayed-on-multi-information-display-dashboard/

chociaż napisali, że to roczniki 2008 i 2009... A to 2012 to masz datę produkcji czy nie czasem pierwszej rejestracji? :P

lukaszgne - 10-08-2021, 17:06

Produkcji :D
Bizi78 - 10-08-2021, 18:34

lukaszgne napisał/a:
później zapalił się Check Engine ( ale to prawdopodobnie z powodu zbyt ubogiej mieszanki gdyż samochód ma instalację KME).

To nie błąd silnika a skrzyni CVT.
http://mmc-manuals.ru/man...20018300ENG.HTM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group