To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Po wymianie oleju w skrzyni dziwnie wchodzą biegi

Paput - 31-07-2016, 15:47

tec_d napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź.
Rozglądałem się w międzyczasie na forum i rozumiem, że chodzi o poduszki, które większość zamienia na poliuretanowe z Olkusza. Pytanie czy nie lepiej zamienić na oryginalne (może wiecie ile kosztują)? Drugie pytanie czy nie macie jakiegoś linku do manuala wymiany bo chciałbym spróbować zrobić to samodzielnie?

Możesz założyć poliuretany chociaż ktoś tam się skarżył że powstają przez nie naprężenia i zaczyna słyszeć dziwne dźwięki w napędzie. Ja założyłem zamienniki i zalałem je klejem poliuetanowym i trzymają wydaję mi się dobrze. Zrobiłem tak z odpowiedzialymi za pracę dyfra góra/dół. Ale masz jeszcze dwa pozostałe odpowiedzialne z tłumienie przód/tył. Wszystko możesz sam rozebrać tylko wiadomo że potem i tak trzeba jechać a prase i wyciskać chyba że masz swoją prywatną :wink: Ja robiłem sam troche się odenerwowałem bo śruby się nieźle zapiekły.

elektryk napisał/a:

Paput napisał/a:
uderzenia przy zmianie biegow to nic innego jak zerwane poduszki w dyfrze. Standard w tym modelu
Czy przypadkiem to nie Ty skarżyłeś się że wymiania NIE pomogła?


czasami mam to pyknięcie tylko na 1 biegu ale koledze chodzi o uderzenia pod samochodem, ja też tak miałem i z tym uporałem się wymieniając tuleje dyfra. Co do tego "sławnego" juz kopnięcia drążka czekam na info od kolegi Kochan, czy po zmianie oleju na Ravenol nie odczuwa już problemów :lol: Wtedy i ja się zdecyduje zapewne, chociaż zaczeło mi się marzyć ostatnio Volvo XC90 :wink: :mrgreen:

Jaro1974 - 31-07-2016, 23:35

Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki i póki co nie mam z nimi problemu. Zresztą koledze w turbiaku też założyłem takie same jak u mnie i na razie nie zgłasza żadnych uwag. Powiem tak, jeśli producent auta zaleciłby używanie tulei poliuretanowych to bym ich założył a jeśli założone są gumowe to i ja takie zakładam. Nie wiem , może poli są lepsze ale ja jestem tradycjonalistą w tych sprawach. Jest tak to ma być tak. Bo później się dzieją cuda wianki i nikt nie wie o co biega. Takie jest moje zdanie.
Ambroży - 01-08-2016, 22:43

Jaro1974 napisał/a:
Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki

tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego

elektryk - 01-08-2016, 23:38

Ambroży napisał/a:
Jaro1974 napisał/a:
Ja założyłem u siebie dobrej jakości zamienniki

tzn.
Jakie bo Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca NTY są chyba jeszcze słabsze. Jeszcze robił to TEDGUM w polsce ale tych nie widziałem. Moim zdaniem nie ma do tego dobrego (czyt. trwałego) zamiennika gumowego
TEDGUM w wahaczu przednim wytrzymał u mnie 3 miesiące, oryginał mitsu, droższy 2x wytrzymał 2 lata.
Jaro1974 - 02-08-2016, 08:29

Ambroży napisał/a:
Febest wytrzymał u mnie 4000 km czyli jakieś półtora miesiąca

Powiem Ci że w takim układzie musiałeś trafić na jakąś felerną partię bo ja na febeście śmigam już dość spory okres czasu (coś ponad 20 tysięcy km) i jest ok :wink:

Paput - 16-08-2016, 22:31

Kolego @Kochan i jak tam po wymiance oleju na Revenol biegi teraz po większym przebiegu wchodzą?
Kochan - 17-08-2016, 14:22

Cześć, biegi wchodzą o niebo lepiej, ale od czasu do czasu pojawia się problem z tym walnięciem. Dodam też że po odpowietrzeniu sprzęgła jakiś czas była rewelacja ( bez uderzeń) a teraz wyraźnie czuć na sprzęgle zmianę stanu jakby znów prosiło się o odpowietrzenie.
Na pytanie czy jestem zadowolony po wymianie - TAK.

benq - 15-01-2018, 09:04
Temat postu: Olej do skrzyni 2.0 136 KM
Witam,
potrzebuję wymienić olej w skrzyni w O1 2.0 136KM.
Czy ktoś może z Was wymieniał?
Potrzebuję podpowiedzi gdzie znajduje się korek, jaki idzie tam olej i ile mam go kupić.
Ewentualnie jakieś sztuczki przy wymianie ;-)

Pozdrawiam

Bzyk_R1 - 15-01-2018, 10:27

benq, daruję Ci bo wyszukiwarka aktualnie nie działa jednak tematów olejowych jest z 15 w tym dziale;-)

Nie sprecyzowałeś do jakiej skrzyni chcesz olej? Biegów czy rozdzielczej? Jeżeli do skrzyni biegów polecę Ci to co sam zalałem i działa dobrze: Motul Motyl Gear, 75W90 3x1L bo wchodzi około 2,5litra. Do rozdzielczej zastosowałem Castrol Axle EPX90 do obu dyferów wchodzi po 0,55l więc musisz kupić 1L jeżeli tylko do rozdzielczej albo 2L jeżeli chcesz jeszcze do tylnego dyfra.

Cały myk polega na stosowaniu "żanety" czyli wielkiej strzykawki z wężykiem. Korki zawsze od góry, miarki stanu masz z boku, wykręcasz korek i czekasz kiedy się przeleje.

benq - 15-01-2018, 15:52

Dzięki, właśnie zauważyłem że coś nie tak było z wyszukiwarką.
Póki co to zalewam tylko olej do skrzyni biegów.
Pozdrawiam

flash - 16-01-2018, 07:11

Poza wspomnianym Motulem możesz zalać też Mobil SHC o tych samych parametrach. Cena zbliżona.
spooner25 - 24-08-2018, 17:27
Temat postu: Problem ze skrzynią biegów
Panowie, mam problem ze skrzynią biegów, który pojawił się kilka dni temu.
Bardzo ciężko wchodzi 1 i wsteczny bieg. Sytuacja ma miejsce nie zawsze.
Oceniam, że 50/50 włączeń pierwszego lub wstecznego biegu jest z na prawdę dużym oporem.
Co ciekawe sytuacja nie jest zależna od rozgrzania oleju.

Dodam, że olej nie jest za gęsty bo to przerabiałem - zalany Revanol.
Pięć tysięcy km temu wymieniałem sprzęgło i był sprawdzany stan oleju.

Wiem, że w Outku skrzynia jest toporna ale wcześniej tak nie działała.

Jakieś sugestie co zrobić ?

apollo99 - 24-08-2018, 18:23

Na forach lancer evo piszą ,że pomaga wymiana tulejek na końcach linek z gumowych na jakieś pełne. Widziałem nawet coś takiego na alledrogo
spooner25 - 24-08-2018, 18:46

https://allegro.pl/poliuretanowe-tuleje-wybieraka-lancer-evo-7-8-9-i7509404591.html

Czy chodziło Ci o to ?

apollo99 - 24-08-2018, 19:06

Tak. Podobne są też pod drązkiem zmiany biegów. Zanim kupisz poproś drugą osobę, żeby zmieniała biegi ,a Ty sięgnij ręką do wybierają w komorze silnika i powinieneś wyczuć luz (dostęp jest niezły, ale do wymiany trzeba chyba wyjąć podstawę akumulatora). U mnie jest niewielki luz i też skrzynia nie wybiera idealnie,szczególnie wsteczny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group