[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA
tomekrvf - 25-02-2009, 18:47
energetyk napisał/a: | Jestem ciekaw skąd u ciebie wiedza na temat jakości zaworów w lancerze - rozbierałeś silnik ,robiłeś pomiary twardości czy ci ktoś bajek naopowiadał. |
Przyjmijmy że ktoś naopowiadał mi bajek. To pozwoli dalej trwać dyskusji.
Czy nie rozumiesz ze twardość nie jest wyznacznikiem trwałości zespołu gniazda zaworowego - przylgni zaworowej?
A co do gwarancji, to stracisz gwarancje na elementy które zepsują sie z powodu instalacji gazowej. Radzę więc założyc gaz już teraz, gdyz przez najbliższe 3 lata zaoszczędzisz kase na naprawę głowicy i częstą regulacje luzów zaworowych.
Tyle z mojej strony.
PS Po co zakładać gaz do Lancera skoro wg użytkowników tak mało pali beznyny?
filippoz - 25-02-2009, 18:56
tomekrvf napisał/a: | PS Po co zakładać gaz do Lancera skoro wg użytkowników tak mało pali beznyny? |
nie każdy ma lekką stópkę
Anonymous - 25-02-2009, 19:31
tomekrvf napisał/a: | ...Czy nie rozumiesz ze twardość nie jest wyznacznikiem trwałości zespołu gniazda zaworowego - przylgni zaworowej?... |
Jest jednym z czynników odpowiedzialnych za pełzanie materiału( pamiętajmy o temperaturach).
energetyk, problem polega na szczepach ( wyrwach ) materiału na powierzchni styku zaworów. Jedna z powszechnych teorii głosi, że benzyna PB( znajdujące się w niej dodatki) zmniejsza( znacznie ogranicza ) zdolności adhezyjne ( prowadzące do szczepienia w tym przypadku II rodzaju- znaczy w wysokich temp.). Przy LPG adhezja jest znacznie wyższa(?)- nie sprawdzałem nie potwierdzam ale wstępnie zakładam, że tak jest.
Jeżeli w powszechnym MIVEC-u jest zastosowane skojarzenie cierne o tak wysokich właściwościach adhezyjnych to pytam się: jak takie gniazda zachowują się na paliwie bezsiarkowym(?)
Chciałbym mieć 2 komplety zaworów i gniazd po użytkowaniu na pb i na lpg mivec-a, aby oglądnąć je pod skaningiem... Nikt nie ma takich na stanie??
tomekrvf - 25-02-2009, 22:23
jaceksu25 napisał/a: | problem polega na szczepach ( wyrwach ) materiału na powierzchni styku zaworów. Jedna z powszechnych teorii głosi, że benzyna PB( znajdujące się w niej dodatki) zmniejsza( znacznie ogranicza ) zdolności adhezyjne ( prowadzące do szczepienia w tym przypadku II rodzaju- znaczy w wysokich temp.). Przy LPG adhezja jest znacznie wyższa(?)- nie sprawdzałem nie potwierdzam ale wstępnie zakładam, że tak jest. |
Gdzieś juz o tym pisałem. Takie właśnie info dostałem od Prins i Vialle
Anonymous - 25-02-2009, 22:45
Dlatego napisałem "jedna z teorii" - nie zobaczę na własne oczy jak wygląda powierzchnia to nie uwierzę
[ Dodano: 25-02-2009, 22:52 ]
PS. czemu nie zaprzeczam, że tak może być.
Tak na marginesie - adhezja zawsze zachodzi jeżeli nie ma pomiędzy powierzchniami jakiegoś "rozdzielacza"( no prawie zawsze - niektóre polimery ). Adhezja jest większa między powierzchniami o tych samych materiałach, ale mimo wszystko różne ciekawe rzeczy mogą się dziać w temp. set stopni...
krzychu - 25-02-2009, 22:54
A to nie chodzi o tą dziwną lublifikację którą się zaleca to silników japońskich?
Krzychu
tomekrvf - 25-02-2009, 22:56
Jacek, mniejsza o to co się dzieje dokładnie z gniazdami i zaworami. Finał jest jeden : 1bar kompresji na cylindrach
Anonymous - 25-02-2009, 23:01
Reasumując: albo gaziarze kaszanią, albo taka cecha auta
W jakim mivecu tak było i z jaką instalką?
tomekrvf - 25-02-2009, 23:22
jaceksu25 napisał/a: | W jakim mivecu tak było i z jaką instalką? |
4G69 i BRC. Przebieg 90 000km
energetyk - 01-03-2009, 10:42
W ASO - powiedzieli że na Lancera z instalką gazową będzie dłuższy termin oczekiwania, ponieważ samochód będzie najpierw wysłany do Holandii gdzie takowa instalacja będzie montowana -nie wydaje mi się żeby to były samochody z innymi głowicami -decyzja podejmowana będzie w Europie zależnie od chętnych.
Jeśli chodzi o 4G69 i BRC. Przebieg 90 000km- miałeś pecha - przykład mojego znajomego silnik ten sam a u mnie 200kkm i nic a u niego wypalka po 110kkm roczniki prawie jednakowe- jak to wytłumaczysz
tomekrvf - 01-03-2009, 15:17
energetyk napisał/a: | nie wydaje mi się żeby to były samochody z innymi głowicami |
A ja wiem że będą inne głowice.
energetyk napisał/a: | jak to wytłumaczysz |
Z mądrzejszymi nie polemizuję.
pfx - 01-03-2009, 18:48
Na forum OBD2 pisali o lubryfikacji - jako takiej - pic na wodę.
Wypałka nie tylko zdarza sie w silniku na LPG, w benzynie też - uboga miszanka pali się dłużej, wypadające zapłony, spalanie stukowe itp.
Jeśli jednak producent ma zastosować odporniejsze zawory i gniazda z powodu LPG, to mimo wszystko chciałbym mieć właśnie taką głowicę w silniku benzynowym.
Energetyk - silnik o którym piszesz (jeśli dotyczy Nissana) z tego co pamiętam nie ma żadnej regulacji zaworów - zero hydrauliki. Więc jeśli gdzieś zaczyna podpierać zawór, a klient tego nie zauważy - wypałka jest 100%. Dziwne bo na forum nissana prawie każdy 16DE jest zagazowany i jakoś mało kto pisze tam o wypalonej głowicy.
Mam P10 kę Ga16DS i na gazie przelatała prawie 500 kkm - o dziwo ustawiona na ubogo (analizator spalin), bo takiej konstrukcji mikser założyli, że albo ubogo na niskich, albo przelewa na wysokich rmp. Ostatnio zdejmowaliśmy głowicę - (zatarcie pompy wody) i po pospawaniu głowicy założyliśmy te same zawory w te same gniazda - prawie jak nowe.
Zatem da się zrobić, by nie paliło. Myślę, że da się ustawić też tak, by nie paliło mimo mniej odpornego materiału, tylko zawsze jest ryzyko, że coś się nie doreguluje
Anonymous - 22-03-2009, 10:21
pfx napisał/a: |
Wypałka nie tylko zdarza sie w silniku na LPG, w benzynie też ..... |
np. na odcięciu
tojaro - 01-06-2009, 19:36 Temat postu: Lancer a LPG Szanowni Forumowicze
Będę bardzo wdzięczny za pewne wyjaśnienie - bo nie wiem: czy ja jestem ułomny (naprawdę tak może być i się nie obrażę) czy też Mitsubishi Motor Polska i ich dział obsługi klienta robi ze mnie wała.
Ale do rzeczy. To że silniki MIVEC i LPG się nie lubią albo też, że jest to kontrowersyjny montaż już czytałem. Pamiętałem jednak z forum, że ktoś wspominał o informacji z ASO o montażu firmowym instalacji w Holandii. Nie żebym już chciał i dyszał na myśl o LPG (niedawno sprzedałem z ulgą maszynę zasilaną takim czymś) ale czasami jak człowieka najdzie jakiś temat to sobie szpera - przynajmniej ja tak mam. No i co ja po takim szperaniu znajduję:
1) Informację z holenderskiego portalu o montażu fabrycznym instalacji LPI Vialle w 2,4-litrowym MIVECu w Outlanderze: http://www.autozine.nl/ni...ef.php?nk=7376, no ale to pikuś
2) oficjalna stronę Mitsubishi Motors w Niemczech, na której poza informacją że montują właśnie LPI do benzyniaków jest konfiguator w którym jako opcja - jak to przy dodatkach - jest instalacja LPI za ok. 1900 Euro http://www.mitsubishi-mot...lancersportback
No myślę mam informację. Teraz zobaczę jak to się przekłada na polskie realia. Piszę do MM, czy istnieje możliwość instalacji LPG. Otrzymuję taką oto odpowiedz:
Niniejszy samochód nie jest przystosowany do montażu instalacji gazowej.
> Właściciel może podjąć taka decyzje wyłącznie na własną odpowiedzialność.
Aha. Myślę sobie. Teraz wezmę ich na tą stronę niemiecką, zobaczymy co oni na to. No ale odpowiedz mnie zwaliła i dokonuje głębokiej penetracji czegoś w czaszce.
Witam,
Wersje silnikowe zamawiane przez dystrybutora na rynek niemiecki pewnie są inne niż, te które pozostają w ofercie MMC Car Poland.
Po czymś takim, jak odetchnąłem, pozostało już tylko forum. Może ktoś odpowie na postawione przeze mnie we wstępie pytanie?
krzychu - 01-06-2009, 19:52
Ktoś wspominał że mogą się pojawić wersje przystosowane do LPG. Drugi aspekt jest taki że przy bardzo dobrej instalacji i co bardzo ważne profesjonalnie zainstalowanej i zestrojonej z MIVEC-eim nie powinno się nic złego stać. Ale i tak zdania są podzielone pod tym względem. Na pewno instalacja tania albo źle zainstalowana może każdemu silnikowi zaszkodzić.
|
|
|