To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd do 2,0 16 v 136 KM

Bzyk_R1 - 18-06-2017, 21:23

nahar, jeżeli nosi jakiekolwiek ślady zużycia lub minimalnie się poci od razu do kosza. Prawdą jest że przyjmuje się jego wymianę co drugi rozrząd.
nahar - 18-06-2017, 23:03

Jasne, to już obejrzą w warsztacie i jak trzeba będzie wymienić to wymienią.
Hugo - 19-06-2017, 20:14

nahar, i części jakich producentów były w pudełku SKF?
KUTER - 01-07-2017, 14:34

zestaw SKF w intercarsie po zniżkach 630zł. Wymiana upierdliwa, łatwo zeskakuje pasek. Instrukcja podaje 3,5Nm. Nie ma ludzkiej sił żeby ktoś tam podszedł z dynamometrem i to jeszcze z takim zakresem pomiarowym! (brak miejsca i wymagana specjalna nasadka). Więc śmiem twierdzić że wszyscy to ustawiają na czuja. Pewnie w ASO też. Generalnie cały dzień roboty, na czas napinania rolki potrzebna druga osoba. No ale cośtam w kieszeni zostało ;)
Krzyzak - 02-07-2017, 15:47

KUTER napisał/a:
na czas napinania rolki potrzebna druga osoba
da się samemu - zmieniłem już z 30-40 rozrządów z hydraulicznym napinaczem z czego może z 3x miałem kogoś do pomocy
nahar - 14-07-2017, 22:34

Hugo napisał/a:
nahar, i części jakich producentów były w pudełku SKF?


SKF wszystko.
To był taki zestaw SKF rozrząd z napinaczem hydraulicznym

Dziś odebrałem auto od mechaników, poza rozrządem (3 rolki, napinacz hydrauliczny oraz 2 paski) wymienili też pompę na AISWPM-066

Cena części nie przekroczyła 1000 pln, za wymianę nie wiem ile policzyli bo robili jeszcze inne rzeczy - w tym wał więc jak przyjdzie faktura to napiszę.

kamil.tomasz - 25-11-2017, 23:00

KUTER napisał/a:
zestaw SKF w intercarsie po zniżkach 630zł. Wymiana upierdliwa, łatwo zeskakuje pasek. Instrukcja podaje 3,5Nm. Nie ma ludzkiej sił żeby ktoś tam podszedł z dynamometrem i to jeszcze z takim zakresem pomiarowym! (brak miejsca i wymagana specjalna nasadka). Więc śmiem twierdzić że wszyscy to ustawiają na czuja. Pewnie w ASO też. Generalnie cały dzień roboty, na czas napinania rolki potrzebna druga osoba. No ale cośtam w kieszeni zostało ;)


Potwierdzam twoja wypowiedz w 100% nasadkę wyspawałem ale mimo to nie było lekko .... Powiedz odrazu po kręceniu bolczyk wchodził ? i po 15 minutach również ? bo u mnie tak to wygląda lecz po tym czasie około 20-30 minutach już nie wchodzi i wydaję mi się że lepiej nie będzie .... ustawiałem go kilka razy i i cięzko było ustawić by po 15 minutach wszedł bolczyk i kolejna sprawa czy nie miałeś wrażenia jakby pasek siedział za głęboko(nie jest na równo z zębami lecz głębiej) ? mimo żę zakładając nie był w pełni nasunięty na zęby

KUTER - 26-11-2017, 14:38

paskiem się nie przejmuj. Tak ma być.
stickman - 23-05-2018, 13:02

cześć,
gdzieś tu niedawno widziałem, jak padło pytanie odnośnie interwału wymiany rozrządu w 2.0 136KM - wówczas bez odpowiedzi. Jako że również jestem żywotnie zainteresowany tym tematem, to pozwalam sobie na podbicie piłeczki. Obecnie posiadam pasek Conti, wymiana 4 lata temu, piećdziesiąt kilka tysięcy km przejechane od czasu wymiany. Zatem - co ile kkm i co jaki maksymalny czas?

flash - 23-05-2018, 15:25

Wymieniałem ostatnio po 60 tys km i 2,5 roku. Części w przyzwoitym stanie więc można było jeszcze poczekać spokojnie z 20 tys. Pompa wody była w idealnym stanie, więc jeśli zakładałeś poprzednio nową (dobrej jakości) to jej nie ruszaj.
Tak więc nauczony doświadczeniami przyjąłem interwał 80,90 tys km, oczywiście zakładając , że nie oszczędzamy na częściach.

stickman - 23-05-2018, 15:57

flash napisał/a:
Wymieniałem ostatnio po 60 tys km i 2,5 roku. Części w przyzwoitym stanie więc można było jeszcze poczekać spokojnie z 20 tys. Pompa wody była w idealnym stanie, więc jeśli zakładałeś poprzednio nową (dobrej jakości) to jej nie ruszaj.
Tak więc nauczony doświadczeniami przyjąłem interwał 80,90 tys km, oczywiście zakładając , że nie oszczędzamy na częściach.


Te 60kkm też mi się gdzieś rzuciło w oczy. Na ile można ocenić wizualnie stan paska i tej ocenie ufać? Nie wiem na ile rzutują też 4 lata od ostatniej wymiany.

Pompa była robiona poprzednio.

flash - 23-05-2018, 16:54

stickman napisał/a:
Na ile można ocenić wizualnie stan paska i tej ocenie ufać?


Niestety bez zdjęcia go nie można tego ocenić. Gdy pasek jest w tragicznym stanie to po zdjęciu osłony widać na nim pęknięcia wzdłużne i wyraźnie parcieje, ale nie sądzę, żeby ktoś z forumowiczów kiedykolwiek tak zaniedbał tę sprawę i doprowadził Miśka do takiego stanu :D . Kondycji rolek i napinacza już raczej żaden mechanik na oko nie oceni, ale gdy wszystko zdejmiesz to ponoć można to zrobić, tylko po co...

Mi się wydaje, że 4 lata to jeszcze nie jest bardzo długo i gdybym był teraz na Twoim miejscu pojeździłbym jeszcze z 20 tys. lub z rok, może półtora.

Jaro1974 - 24-05-2018, 09:40

Uważam że spokojnie można te 80 tyś przelatać na rozrządzie. W moim na pierwszym montażu przelatał 115 tyś w niemcowni. Ja wymieniłem przy stanie licznika 191 tyś. ale powiem szczerze że gdyby nie napinacz hydrauliczny to jeszcze by mógł latać na tym pasku ze 20 tysięcy. Teraz mam założone paski mitsuboshi.
flash - 24-05-2018, 12:02

Podobnie jak Jaro1974, polecam paski Mitsuboshi. Rolki i pompe mialem GMB. A napinacz Aisin, który zdjąłem był chyba od nowości w tym aucie - przebieg 245 tys km.
Stacho51 - 29-05-2018, 16:30

Co ile km trzeba wymienić pompę wody?

[ Dodano: 29-05-2018, 16:32 ]
flash napisał/a:
Podobnie jak Jaro1974, polecam paski Mitsuboshi. Rolki i pompe mialem GMB. A napinacz Aisin, który zdjąłem był chyba od nowości w tym aucie - przebieg 245 tys km.

Dziś dałem na wymianę rozrządu do Kaszczorka, co Ty na to?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group