To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Sprawdzenie i regulacja luzu zaworowego - Lancer CYxA

p77 - 19-09-2018, 12:24

A ktos poleci jakis serwis w malopolsce? ktos moze sprawdzal/regulowal luzy? Warto to robic w ASO? ktore polecacie? osobiscie nie mam najlepszych doswiadczen z ASO Mitsubishi w Krakowie.

Ewentualnie ktos poda jakie powinny byc luzy i jak je sprawdzic? Silnik 1,6 117koni

Golotheman - 23-10-2018, 13:41

Byłem wczoraj u innego mechanika niż Leszek, niestety luzy wyszły słabo.
Na ssących mam 0.20, więc fabryka.
Gorzej na wydechu, na 1 mam 0.20 a na reszcie 0.25 a miałem wszędzie 0.30.
Gaz montowany przy 50 tys, teraz mam 80, czyli takie skasowanie po 30tys przebiegu, na niewzmocnionych gniazdach. Gadałem z Leszkiem, powiedział, że podparcie na wydechu następuje przy około 0.15. Więc mogę spokojnie zrobić jeszcze 15-20 tys. I wtedy regulacja.
Nie powiem, żebym spał spokojnie :roll:

MarcinZ - 23-10-2018, 19:23

Golotheman napisał/a:
Gaz montowany przy 50 tys, teraz mam 80
Golotheman napisał/a:
Więc mogę spokojnie zrobić jeszcze 15-20 tys
reasumujac mozna na gazie zrobic 50 tys. maksymalnie .Czyli nie duzo ,a w moim przypadku byloby to ok 5 lat.
Golotheman - 25-10-2018, 09:26

Panowie - mam inne pytanie. Regulacja regulacją, ale czy ktoś się orientuje, ile na tych silnikach można zrobić regulacji, jeśli będziemy je cisnąć aż do bliskiego podparcia zaworu. 2-3 regulacje ? Po prostu próbuję określić, co robić, jeśli nie uda mi się uregulować odpowiednio mieszanki, żeby wydłużyć ten okres i ile czasu zostało mojej głowicy na LPG. :roll:

[ Dodano: 25-10-2018, 10:08 ]
tomaszekk7 napisał/a:
Drodzy koledzy

Sprawa szklanek zaworowych jest taka. Jest 47 rozmiarów szklanek co 0.015 mm .Rozmiary zaczynają się od 3.000 mm do 3.690 mm .


Chyba sobie sam odpowiem.

Rozpiętość szklanek to 0,69mm. Od normy do podparcia jest 0.15mm co daje pełne 4 regulacje do remontu głowicy.

Diamond30 - 15-01-2019, 20:00
Temat postu: Problem z pracą silnika
Witam. Posiadam Lancera 2009r 1,8 MIVEC benz+LPG,automat, przebieg 103tys.km, 60tys. benz reszta przejechane na gazie. Wymieniane wszystkie filtry, świece, serwis instalacji LPG na bieżąco. Problem zaczął się od falowania obrotów na benzynie między 0,9-1, na LPG problem znikł na tyle że na wskazówka obrotomierza wskazuje 1 jednak silnik mniej ale faluje. Teraz gdy temp zewn jest niższa 0, auto po przejechaniu kawałka przygasa samoczynnie, próbując odpalić kilka obrotów rozrusznika udaje się ale ponownie gaśnie. Za kolejnym razem gdy odpali i uda się ruszyć szarpie autem i drży, i ma problem z rozpędzeniem się - jakby coś go blokowało. Na wyświetlaczu pojawiły się dwa błędy, po sprawdzeniu u znajomego to C2116 oraz P1773. Udałem się kilka dni temu do serwisu co zajmuje się japończykami w Bydgoszczy- diagnoza komputerowa wskazała na zanik napięcia, co pan sugerował starym aku(od nowości) lub przegryzionym przewodem. Nie było na miejscu elektryka, więc z problemem się porykam do tej pory. Aku wymieniłem na nowy, nic nie pomogło, a druga sugestia- gdy wymieniałem latem filtr kabinowy zauważyłem ślady nagryzienia tego elementu więc jakoby może to być powodem. Chciałbym uzyskać pomoc, czy ktoś borykał się z podobnym problemem? Dodam że przepustnicę czyściliśmy i nic nie pomogło. Pozdrawiam i liczę na pomoc. Paweł
RalfPi - 15-01-2019, 21:40

Skasowane luzy zaworowe? Poszukaj na Forum.
plecho1 - 15-01-2019, 22:06

Może Być jak sugeruje RalfPi, jaką masz dokładnie instalację LPG, jaki sterownik, jakie wtryski i jaki reduktor?
Na początek warto by było sprawdzić kompresję oraz jaka jest wartość podciśnienia w dolocie albo poprzez OBD albo w programie od LPG. Dane z tych pomiarów mogły by pomóc potwierdzić lub nie wypalone zawory przez niewłaściwy montaż lub niewłaściwą regulację instalacji LPG.

Diamond30 - 16-01-2019, 08:53

Instalacja STAG, sterownik go-fast, listwa wtryskowa Baracuda, reduktor zavoli.
Yorii - 19-01-2019, 21:06

Diamond30, zanik napięcia się pokazuje jak silnik zostanie zdławiony bądź ma bardzo szarpana pracę. Przepatrz te luzy zaworowe bo objawy jak przy luzach.


Ja posiadam gaz w swoim Lancerze od wyjazdu z salonu. został on aktywowany przy 2 tys. km. Gdy zrobiłem około 30 tyś. zmieniono mi oprogramowanie w sterowniku (stag 300 premium plus czy jakoś tak). Zmiana polegała na tym że podczas gdy auto jest na gazie i występują niesprzyjające warunki sterownik zastępuje wtrysk gazu strzałem z benzyny. (Nie mylcie z mieszaniem się 2 paliw jak przy nowych sterownikach staga). przy 40 tys. zrobiono mi luzy zaworowe. Następnie badałem luzy przy 100 tyś. i w serwisie powiedzieli że 40 tyś spokojnie mogę przejechać.
Użytkuje auto agresywnie nawet bardzo jak na jednostkę 1.6 . Ale zawsze dbam o to by silnik był rozgrzany. Olej wymieniam sam co 10 tyś kilometrów (eneos sustina 5w30...planuje tej zimy zalać 0w50 też eneosa), filtr oleju purflux. Filtry gazowe tez wymieniam sam co 10 tyś km. filtr fazy lotnej zawsze otwieram sprawdzić czy się stacja na której tankuje nie popsuła :) <- naprawdę są różnice miedzy stacjami. Auto użytkowane na trasach do pracy głownie 32 km.

Diamond30 - 20-01-2019, 08:32
Temat postu: Wypalone zawory....proszę o pomoc
Wczoraj dokonaliśmy pomiaru kompresji, wynik przerażający. Objawy które opisywałem tj. falowanie, problem z rozruchem, drżenie autem podczas pracy na zimnym silniku. Auto mamy od nowości- 40 tys na benzynie ok 50 parę LPG.
Proszę Was o poradę co robić w tym momencie, czy oddawać auto do ASO - jestem z centralnej PL - Poznań, Łódź czy Bydgoszcz często bywam czy macie zaufany warsztat który się podejmuje tego typu napraw - najlepiej Konin i okolice.
Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc.

Po pierwszych pomiarach wyszło ok 8,9 z racji trudności z dokładnym dokręceniem wężyka od manometru, sprawdziliśmy drugim elementem na sztywno dociskając wynik ok 12 bar. Podjadę na sprawdzenie luzów zaworowych w tym tygodniu. Drodzy forumowicze czy oprócz tego uszkodzeniu mogła ulec listwa wtryskowa?

Golotheman - 22-01-2019, 07:05

Yorii, masz silnik 1.6.

Diamond30, auto chodzi lepiej jak jest cieplejsze ? Po takim przebiegu zrób po prostu regulację luzu. Możłiwe, że masz już podparcie zaworu w niedalekiej przyszłości, stąd takie braki w kompresji.

[ Dodano: 24-01-2019, 07:21 ]
Teraz ja potrzebuję pomocy, drodzy Mitsumaniacy.
Otóż jestem po wizycie kontrolnej luzu, 0,31 wydechy, 0,19-0,21 ssaki, po regulacji z jakieś 3tys km temu.

U gaziarza jedyne co udało się ustalić, to że mapa jest zielona, korekty gazowe są ustawione na -5% do 0 %. Czyli na dosyć bogato. I tu zdziwienie - na benzynie mam 16%. Podobno przy 20%-25% wywala checkengine, bo za ubogo. Jakie Wy macie wartości na benzynie ? Może mam po prostu skopany komputer benzynowy, albo coś się pozmieniało po montażu gazu. Ale podobno wtedy benzyna rozjeżdżałaby się na bogato a nie ubogo.
Macie jakieś sugestie ? :cry:

Sanecki - 02-02-2019, 14:34
Temat postu: [CY3A 1.8] Benzyna pracuje jak diesel
Witam.
LANCER sportback intense 1.8 benzyna czy to jest normalne że silnik pracuje prawie jak diesel?
Słyszalne klekotanie?

HUGIO - 02-02-2019, 14:51

Z racji tego, że masz LPG, to tym bardziej proponowałbym się zainteresować tematem odnośnie luzów zaworowych https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67042&postdays=0&postorder=asc&start=0
miśko1977 - 04-02-2019, 15:22

Sprawdzenie luzów koszt 250 zł z uszczelką.
Jestem świeżo po kontroli (8 szklanek do wymiany)
Jednak dopiero w czerwcu przy wymianie łańcucha wymieniam.

Arecziwaldo - 04-02-2019, 19:33
Temat postu: Luzy Zaworowe
Czy jakiś serwis w Bydgoszcz oprócz ASO sprawdzi mi luzy zaworowe i zajmie się ewentualną regilacją ?? zna ktoś dobrego mechanika w Bydgoszczy lub okolicach co ogarnia tematy Mitsubishi??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group