To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

krzychu - 28-06-2012, 13:37

mkm napisał/a:
jak wyglądają plastiki i blachy za zderzakiem


Przesadzasz... W poprzednim samochodzie mam dosłownie 3/4 chłodnicy jest zasłonięte zderzakiem i elementem między maską a zderzakiem (brak otworów więc ciężko to nazwać grillem). Wycięcie jest tylko na trochę dołu w zderzaku... Jakoś to działa. Żadnych wyprofilowań czy tunelów powietrznych tam nie zaobserwujesz. Po prostu jak jedziesz lub działa wentylator to i tak powietrze przeciągnę jest przez chłodnicę.

mkm - 28-06-2012, 14:21

krzychu napisał/a:

W poprzednim samochodzie mam dosłownie 3/4 chłodnicy jest zasłonięte zderzakiem i elementem między maską a zderzakiem (brak otworów więc ciężko to nazwać grillem). Wycięcie jest tylko na trochę dołu w zderzaku... Jakoś to działa. Żadnych wyprofilowań czy tunelów powietrznych tam nie zaobserwujesz.

Będę ściągał zderzak w prostym 1.3 to Ci pokażę na obrazkach, bo widzę, że nawet nie wiesz dlaczego tak, a nie inaczej są blachy profilowane :wink:
Wiesz - ludzie tekturami chłodnice przeslaniają i jak zapomną to pół lata przejeżdżą i też działa :roll:
krzychu napisał/a:

Przesadzasz...

Powiedz to np. inżynierom z DTM-u :mrgreen:
Dla mnie ta seria to szczyt inżynierii zajmującej się aerodynamiką i efektywnym wykorzystaniem powietrza, a sporo rozwiązań wchodzi (weszło) do produkcji seryjnej :wink:

krzychu - 28-06-2012, 14:52

mkm napisał/a:
Będę ściągał zderzak w prostym 1.3 to Ci pokażę na obrazkach, bo widzę, że nawet nie wiesz dlaczego tak, a nie inaczej są blachy profilowane :wink:


Nigdzie nie powiedziałem, że otwory czy jakieś zabiegi aerodynamicznie nic nie dają, a jedynie, że zasłonięcie części/całości np. chłodnicy zderzakiem nie powoduje całkowitego pozbawienia właściwości chłodzących. Bo wyżej jest insynuowane, że brak dziury bezpośrednio przez IC spowoduje, że nic nie będzie dawał jedynie większy lag i do tego nawet cieplejsze powietrze.... Więc przykład z chłodnicą która jest w wielu samochodach mocno przysłonięta jest dobrym przykładem, że coś taki IC będzie działał. A tak swoją drogą IC daje się dla mocy czy obniżenia temperatury spalin i silnika? Bo z tego co słyszałem w serii to drugie....

mkm napisał/a:
Wiesz - ludzie tekturami chłodnice przeslaniają i jak zapomną to pół lata przejeżdżą i też działa :roll:


Mnie się nie udało, zagotowałem. I to też potwierdza, zderzak zasłania - działa, zasłonisz (bezpośrednio na chłodnicy) kartonem i już jest problem... Widać wystarczy kawałek między zderzakiem a chłodnicą, żeby to powietrze jednak dostało się w odpowiednie miejsce.

mkm - 28-06-2012, 14:53

sorry krzychu, burza idzie więc się rozkojarzyłem :wink:
rosomak1983 - 28-06-2012, 16:10

krzychu napisał/a:
A tak swoją drogą IC daje się dla mocy czy obniżenia temperatury spalin i silnika? Bo z tego co słyszałem w serii to drugie....

bardziej dla mocy, ciepłe rzadkie powietrze spowoduje ze mniej mieszanki spali sie w cylindrze wiec temp spalin moze nawet spadnie pomimo poczatkowej wiekszej temp mieszanki. (porównujac z temp spalin zimniejszym pow z IC.)
Oczywiscie zakładam ze nie dojdzie z powodu goracej mieszanki do spalania stukowego a takze własciwy AFR.

Hubeeert - 28-06-2012, 17:30

rosomak1983 napisał/a:
Oczywiscie ze IC nie moze byc za duzy (lag) ale tez za mały zeby nie hamował przeplywu.
rosomak1983 napisał/a:
Niewiem jak w mirage doładnie jest ale u mnie własnie tak było.

Dokładnie tak jak mówisz - nie wiesz jak jest w Mirage a mimo wszystko się wypowiadasz...

Po pierwsze TD04-11b4 z Mirage turbo jest naprawdę malutka. Po drugie seryjnie w USA nie ma tam IC. W Japonii był ale maleńki - wielkości chłodnicy oleju i "po drodze" - dawał 10KM więcej czyli 145KM - wsadzanie go w zderzak powoduje laga bo znacząco zwiększa pojemność układu stąd prostym pomysłem na upgrade 4G61T było przełożenie głowicy z kolektorami i turbo od 4G63T co z IC (za wyciętą belką) dawało przyrost mocy, ale powodowało, że turbina zaczynała ładować od ponad 3000 a max moment silnik miał przy ponad 4500.

Temat wałkowałem dość długo i moim zdaniem optymalne jest zastosowanie wodnego IC w miejscu akumulatora. Jak kto woli. mystek chce IC pod zderzakiem? Nasz Klient nasz Pan ;) ale musi być niski, gruby na około 5cm i długi (z tego co pamiętam) na około 45-50cm. Tak czy inaczej da to większego laga bo objętość układu zwiększy się około 2,5 raza.

Poza tym - między belką a blachą nadwozia w Mirage nie ma miejsca na nic i belkę trzeba by wyciąć co jest moim skromnym zdaniem bez sensu. Lepiej dorobić customa IC niż dorabiać elementy konstrukcyjne do tego żeby wsadzić IC.

rosomak1983 - 28-06-2012, 18:50

Dokładnie nie wiem ale jednak jest tak jak mówe podciac belke i wejdzie, a zderzaka nie ma co ruszac.
I Hubercie nie manipuluj cytatami bo one były w zupełnie odmiennych kontekstach.

Kleju - 28-06-2012, 23:38

krzychu napisał/a:
A tak swoją drogą IC daje się dla mocy czy obniżenia temperatury spalin i silnika? Bo z tego co słyszałem w serii to drugie....


IC daje się dla obniżenia temp powietrza wpadającego do kolektora ssącego, co tym samym poprawia osiągi. Powietrze pod wpływem sprężania, rozgrzewa sie znacząco i dlatego jest potrzebne chłodzenie.
Często wiele aut doładowanych posiada natrysk wody na fmic, aby jeszcze schłodzić powierzchnie chłodnicy. Kumpel który startuje na 1/4 zawsze wozi ze sobą lodówkę przenośną, w której ma przygotowaną schłodzoną wodę :mrgreen: Zawsze przed startem uzupelnia zbiornik.

Hubeeert - 28-06-2012, 23:41

Kleju a wracając do Twojego pytania o chłodnice oleju to czy wymiana oleju co 3000mil/5000km coś wyjaśnia? ;)
Kleju - 28-06-2012, 23:48

Hubeeert napisał/a:
Kleju a wracając do Twojego pytania o chłodnice oleju to czy wymiana oleju co 3000mil/5000km coś wyjaśnia? ;)


Yyyyy nie :mrgreen:

Ja u siebie też mam zalecenia wymieniać olej co 5000-8000km a chłodnicy seryjnej nie mam. I nie zapowiada się abym montował, bo z temp mam wszystko ok, czy to na torze, czy w trasie :) Tylko że ja mam N/A, a wiadomo że w Turbo jest co chłodzić ;)

Hubeeert - 28-06-2012, 23:50

Ano jest. Turbina pięknie podgrzewa nie tylko olej ale i płyn chłodzący :)
Za to jest trwała gdy się o nią dba - Maretzky ostatnio miał w łapach moją starą po 300000km i może zaświadczyć.

mystek - 29-06-2012, 00:25

Ładna dyskusja tutaj rozgorzała :) ja tylko dodam od siebie, że najpierw prawdopodobnie wlecą zegary do Mirage'a, ale to jeszcze nic pewnego. Update z zakupu w razie czego jeszcze w tym tygodniu. Zegary, jak Kleju słusznie zauważył sporo wyjaśnią :)
mirc23 - 29-06-2012, 22:37

Temperatura oleju przy 4G63T w standardzie chłodzony olej wodą przy podstawce filtra, bez chłodnicy oleju to okolice 92-105 stopni.
Jak narazie wyższej temperatury nie udało mi się uzyskać, ale też nie było jakiegoś długiego upalania samochodu, więc można powiedzieć że ta bez chłodnicy przy normalnej jeździe jest w okolicach 95-97 stopni.
Myślę że z chłodnicą powinna ta temperatura spaść do około 88-90 stopni.

mystek - 29-06-2012, 22:55

Ok, tak jak wczoraj pisałem wczoraj dzisiaj zakupiłem dodatkowe zegary dla Miśka:



Są to od lewej: ciśnienie doładowania, temperatura oleju, woltomierz i ciśnienie oleju. Zegary nówki, leżane u Ja_gooda 4 lata? Zakupił je będąc w USA. Czy brzydkie, czy ładne - kwestia gustu, dla mnie są w sumie nijakie, ale rybkam to, bo cena była bardzo promocyjna i grzechem byłoby ich nie wziąć tym bardziej, że Ja_goodowi są na razie nie potrzebne :) .

Jutro jadę do kumpla wieczorem, pomoże mi to ogarnąć, chociaż nie wiem czy starczy czasu. Tak czy siak w bliższym czy dłuższym czasie coś wymodzimy :)

Hubeeert - 30-06-2012, 00:01

ciśnienie oleju jak pokaże się za niskie to i tak już po silniku ;)
doładowanie mało Ci daje bez ciśnienia paliwa
EGT by sie przydało i AFR
voltomierz to do terenówki bardziej ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group