To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Czarna Sigma :))

t0m3k - 13-09-2012, 18:29

spoko :) suwmiarke z jaką dokładnością potrzebuję?
narazie wszystko przygotowywuje do wyjęcia skrzyni :) zostało mi odkręcić półoś koła od strony pasażera:) mam nadzieje ze od strony kierowcy nie trzeba demontowac i sama wyjdzie. rozumiem ze olej ze skrzyni wylac musze nie? bo i tak mi ucieknie jak wyciągnę półoś?

wojtas - 13-09-2012, 18:42

Najlepiej gdyby była z wyświetlaczem cyfrowym. Półosie ściągnij obie, bo będzie przeszkadzać przy późniejszym montażu, olej możesz spuścić i zalać nowym.
t0m3k - 13-09-2012, 18:51

z doswiadczenia wiem ze cyfrowe mają większy błąd pomiaru niż zwykłe z noniuszem :) oka... to odkręcę obie
zbyszek05 - 13-09-2012, 20:12

Xsystoff - kiedys jak konstruowali silnik do samochodu nie mieli kluczy dynamometrycznych - ponadto zmieniając panewki na nadwymiary i szlifując wał zmieniając jego charakterystke zmieniasz też moment dokręcania , szlifowanie wału tez mozna nazwać druciarstwem i wiele innych czynności mechanicznych wychodzących poza instrukcje techniczną pojazdu . Trzeba umieć tak drutować :mrgreen: żeby było dobrze ...
t0m3k - 13-09-2012, 21:23

nie udało mi sięwyjąc dzisiaj skrzyni i nie uda mi sie az do poniedziałku bo 3 dni teraz ide do pracy... zdejme jutro tylko podpory wału i obadam połówki panewek jak wyglądają :P P
angelos - 13-09-2012, 23:30

t0m3k napisał/a:
nie udało mi sięwyjąc dzisiaj skrzyni i nie uda mi sie az do poniedziałku bo 3 dni teraz ide do pracy... zdejme jutro tylko podpory wału i obadam połówki panewek jak wyglądają :P P

sam raczej nie wyjmiesz skrzyni, no chyba, że masz silne ręce. :D

lukasz12 - 13-09-2012, 23:32

Wiem że lekki off-topic, ale bańka 5l znośnego oleju to 75 zł. Filtr 15 zł. Naprawdę nie mogłeś wymienić oleju po kupnie samochodu? To jest właściwie pierwsza czynność którą się powinno zrobić nie mając pewności co i kiedy było zalane.
lukasz12 - 13-09-2012, 23:40

t0m3k napisał/a:
spoko :) suwmiarke z jaką dokładnością potrzebuję?
narazie wszystko przygotowywuje do wyjęcia skrzyni :) zostało mi odkręcić półoś koła od strony pasażera:) mam nadzieje ze od strony kierowcy nie trzeba demontowac i sama wyjdzie. rozumiem ze olej ze skrzyni wylac musze nie? bo i tak mi ucieknie jak wyciągnę półoś?


Upewnij się że:

1) Odkręciłeś mocowanie tłumika pompy sprzęgła i przewodów od obudowy skrzyni
W 12V rura pompy wodnej jest przykręcona do skrzyni - pamiętaj tez o odkręceniu od obudowy skrzyni!
2) Podparłeś silnik bo jeśli odkręcisz skrzynię bez podparcia silnika to nadwyrężysz poduszki
3) Spuściłeś olej przed wyjęciem osiek ze skrzyni
4) Wyjmiesz półosie przed odkręceniem śrub mocujących skrzynię do silnika

t0m3k - 14-09-2012, 09:10

Łukasz wiem ze kretyn jestem że nie wymieniłem oleju.... teraz trzeba pocierpiec niestety... a jesli chodzi o " upewnij się że " to obmacałem chyba całą skrzynie i nic mi juz chyba nie zostało :) mocowanie pompy sprzęgła to jest to takie coś z miedzianymi wężykami ? jeszcze sie zastanawiam w którym miejscu jest korek spustowy oleju w skrzyni... jest jedna taka większa niepodobna do innych śruba... moze to to :) jeszcze nie wiem jak ale jakoś ten silnik podeprę :)
t0m3k - 14-09-2012, 13:21

powiedzcie mi... jak wyjąc podpory wału? bo odkręciłem i nie chce zejsc to ustrojstwo. moge to jakos czyms podważyc czy cos?
lukasz12 - 14-09-2012, 14:55

Miałem Ci wrzucić strony z SM ale zeszło mi ale masz tu na wszelki wypadek:







Co do panewek to może później wrzucę fragmenty z instrukcji od silników

t0m3k - 14-09-2012, 15:21

badalem w manualu te strony które mi podałes :) koncówki drążków kierowniczych tez musze sie 'pozbyc'?
lukasz12 - 14-09-2012, 16:39

nie ma potrzeby, tak samo zasadniczo nie trzeba wyjmować zwrotnic - wystarczy odkręcić u góry mocowania amortyzatora i odchylać - nie znoszę odczepiania sworznia od zwrotnicy
piotr_bb - 16-09-2012, 14:22

Chyba mam dla Ciebie dobre informacja Tomku otóż wczoraj na Sammer Cars Party poznałem kogoś kto ma do sprzedania cały silnik do Sigmy tyle , że 24v :wink: .

Silnik od dwóch lat niestety leży w garażu i chce pozbyć się go w całości cena śmieszna , jeżeli Cię to interesuj to napisz na PW ma jeszcze sporo innych części , silnik według niego jest całkowicie sprawny i naiważniejsze gościu jest z B-B :D

t0m3k - 16-09-2012, 17:38

Piotrek... na bank nie wkładałbym 24V... pewnie komp jest inny i wiele innych rzeczy... mi w zupełności wystarcza 12V.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group