[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co wybrać - Lancer 1.5 - 1.6, czy 1.8 - silnik benzynowy ?
Mac1 - 31-10-2016, 22:14 Temat postu: Różnica osiągów 1.6 i 1.8 140km Cześć.
Czy możecie wypowiedzieć się na temat różnic w przyspieszeniu i spalaniu pomiędzy silnikiem 1.6 a 1.8 140km. Zastanawiam się za którym się rozglądać, gdyż 1.6 zdecydowanie mniej pali a osiągi w przyspieszeniu wg Auto Świat to zaledwie jakieś pół sekundy. O silniku 1.8 143km nie mówimy gdyż wg raportów spalania z autocentrum różnica między nim a 1.6 to jakieś 4 litry. Warto wchodzić w 1.8 czy teoretycznie lepsze przyspieszenie raczej niezauważalne?
Ktoś wklejał porównanie, które niewiele pokazuje
http://moto.onet.pl/porad...ze-osiagi/5wtsf
Dzięki.
marcink - 01-11-2016, 11:09
Sprint 0-100 jest moim zdaniem niemiarodajny, bardziej liczy się moment obrotowy oraz zakres jego dostępności, bo to decyduje o dynamice.
Cytat: | 1.6 ma przyzwoitą dynamikę gdy podróżuje się w pojedynkę. Z pasażerami, na włączonej klimie zaczyna brakować mu momentu, żeby komfortowo i bezpiecznnie łykać zwykłe DK z taką prędkością jaką chcemy, a nie taką jaką jedzie TIR przed nami (raz mi nawet brakło paru cm przy wyprzedzaniu Matiza i było ostre hamowanie).
Fajnie sobie radzi w miejskiej dżungli, jest zaskakująco dynamiczny jak na 117km na autostradzie, wkręcony na obroty (ale wtedy łyka pod 9L/100), ale w pozostałych warunkach radzi sobie gorzej.
Nie prowadziłem nigdy 1.8 więc nie wiem, ile w praktyce daje to ~20Nm więcej.
Swoim 1.6 jeżdżę 95% czasu sam i poza wakacyjnymi wykazdami/wycieczkami ze znajomymi nie narzkam. Spalanie to kwestia drugorzędna (u mnie to był wybór między 1.8 sportback invite (ostatnie sztuki), a 1.6 sedan intense - cenowo to samo, a sedan sedan zawsze mi się bardziej podobał i miał w standardzie to co planowałem dorzucić do invite + grzane fotele i xenony z doświetlaniem). |
(źródło: moje 3 grosze o 1.6 w temacie http://forum.mitsumaniaki...488664#1488664)
Dodam tylko, że jeździłem Lancerem 1.6 oraz nową Mazdą 3 2.0 120km i różnica była na korzyść Mazdy, ale nie tak duża jak sądziłem patrząc w suche dane.
Jeśli chcesz dynamiki - to bierz coś w turbo.
Jeśli małego spalania i taniej eksploatacji - bierz 1.6
RalfPi - 01-11-2016, 11:22
Starając się odpowiedzieć.
Jeżeli szkoda Tobie pieniądzów - bierz 1.5.
Jeżeli chcesz kompromis - 1.6.
Jak chcesz najlepsze kopyto - 1.8.
1.8 ma wyższy moment przy wysokich prędkościach - co powoduje, że sporo lepiej przyspiesza w zakresie wyższych prędkości obrotowych.
Poza tym był już taki wątek.
Uwex - 01-11-2016, 17:04
Mac1 napisał/a: | O silniku 1.8 143km nie mówimy gdyż wg raportów spalania z autocentrum różnica między nim a 1.6 to jakieś 4 litry. |
że niby 1.6 pali 4 litry ? ( bo ja w 1.8 się mieszczę w 8 - 8,5 litra ).
piomic - 01-11-2016, 19:52
marcink napisał/a: | jeździłem Lancerem 1.6 oraz nową Mazdą 3 2.0 120km i różnica była na korzyść Mazdy, ale nie tak duża jak sądziłem patrząc w suche dane | Porównywałem Lancera 1,8 z Mazdami 3 i 6 (obie 2,0 dzięki innym skrzyniom różnią się mocą) – szóstka idzie podobnie, trójka to padaka przy 1,8. Obie nie mają startu jeśli chodzi o pewność/przyjemność prowadzenia.
Jeśli już czytacie statystyki autocentrum bierzcie pod uwagę, że 1,5 i 1,6 wybierają oszczędni a 1,8 ci co lubią docisnąć – różnica wynika tylko ze stylu jazdy. Miałem zbiorniki za 7,6/100 i takie za 12/100 przy tych samych trasach a średnie to i 3,2 zdarzyło mi się widzieć na 70km krętej drogi od zimnego startu.
DIABEŁ - 01-11-2016, 20:34
Uwex napisał/a: | Mac1 napisał/a: | O silniku 1.8 143km nie mówimy gdyż wg raportów spalania z autocentrum różnica między nim a 1.6 to jakieś 4 litry. |
że niby 1.6 pali 4 litry ? ( bo ja w 1.8 się mieszczę w 8 - 8,5 litra ). |
Popieram kolegę .Nie wożę sie jak emeryt ,ale nigdy lancelot nie przekroczył 9 litea
grzesiopol - 02-11-2016, 13:21
RalfPi napisał/a: | Starając się odpowiedzieć.
Jeżeli szkoda Tobie pieniądzów - bierz 1.5.
Jeżeli chcesz kompromis - 1.6.
Jak chcesz najlepsze kopyto - 1.8.
1.8 ma wyższy moment przy wysokich prędkościach - co powoduje, że sporo lepiej przyspiesza w zakresie wyższych prędkości obrotowych. |
Ot mądrego warto posłuchać.
Jestem ciekaw z czego wynika ta różnica 4 litrów, moze ktoś się pomyli i postawił źle przecinek i powinno być 0,4 litra. Nie przesadzajmy spalanie nie jest aż tak bardzo większe.
Tutaj jest całe 171 stron o spalaniu wersji 1.8 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24515 ile nóg tyle wyników spalania. miłej lektury.
Jeżeli miałbym jeszcze raz wybierać to dla tej masy pojazdu i w ogóle tylko wersja 1.8
lichy - 02-11-2016, 15:14
Parę lat temu, jak przymierzałem się do zakupu Lancera, pojechałem na jazdę próbną i przejechałem się dwoma autami na tej samej trasie, oba były w tej samej wersji i startowały z zimnym silnikiem.
Oto jakie spalanie wyszło:
1.5 - 7,2 l/100 km
1.8 - 12,0 l/100 km
...więc różnica jest...
tyku - 02-11-2016, 15:19
lichy napisał/a: | pojechałem na jazdę próbną i przejechałem się dwoma autami na tej samej trasie, | Ile kilometrów trasa
pablo diablo - 02-11-2016, 15:24
lichy napisał/a: | Parę lat temu, jak przymierzałem się do zakupu Lancera, pojechałem na jazdę próbną i przejechałem się dwoma autami na tej samej trasie, oba były w tej samej wersji i startowały z zimnym silnikiem.
Oto jakie spalanie wyszło:
1.5 - 7,2 l/100 km
1.8 - 12,0 l/100 km
...więc różnica jest... |
jak można na takiej podstawie pisać o spalaniu?
rzetelne dane powiano byc po setkach klinometrów nie krótkiej jedzie
hurt.hurt - 02-11-2016, 15:34
mojej zony auto 1.8 pali 13/100
Taipan - 02-11-2016, 15:44
Ja też swego czasu miałem dylemat jaką wersję wybrać. Skłaniałem się do 1,5 jako jednostkę o niskim zużyciu paliwa. Jednak trafił się Lancer 1,8 i na takiego się zdecydowałem.
Z perspektywy czasu nie żałuję.
Najniższe spalanie jakie udało mi się zaobserwować to było 5,6 litra. Tyle komputer pokazał przy mega ekonomicznej jeździe ze stałą prędkością, unikanie hamowań, przyspieszeń, etc.
Wynik ten osiągnąłem na trasie liczącej 70km. Jednak jazda taka jest okropnie męcząca.
Tak na co dzień przy jeździe głównie po mieście mój wynik to jakieś 9litrów. W trasie jakieś 7,5-8 litrów.
grzesiopol - 02-11-2016, 16:05
lichy napisał/a: | 1.5 - 7,2 l/100 km
1.8 - 12,0 l/100 km |
Mój RA na tej trasie pewnie by ci pokazał z 18l/100km i to pod warunkiem że stał w garażu a nie na dworze.
O zużyciu paliwa można mówić po zatankowaniu a nie opierając się na wskazaniu komputera pokładowego. u mnie wychodziło z tankowania 10,04 a z komputera 10,7l/100km, a w drugim przypadku 9,14 a z komputera 11,6. I to wskazania średnie całkowite a nie średnie dzienne.
Znając życie w twoim przypadku odczytywałeś zużycie paliwa wg. dziennego zużycia które jest kasowane po 4 godzinach. A takie wskazanie zużycia to można sobie wsadzić w buty.
Różnica w średnim zużyciu paliwa między 1,5 a 1,8 wynosi do 2 litrów i to w zależności od wyposażenia pojazdu, przeważnie 1,5 to golasy bez dodatkowego wyposażenia a 1,8 było troche wiecej wyposażenia, nawet w samej wadze jest różnica i to w kg jednej słusznej postawy osoby.
Ja miałem takie zużycie w trasie Cytat: | Najmniejszy wynik jaki uzyskałem na trasie z dozwolonymi prędkościami to 7,5 litra a średnio jak jeździłem 200 km za Warszawę to wychodziło mi około 8,4 | Na mieście nie sprawdzałem bo jeździłem przeważnie trasy ale myślę, że powinno się zamknąć w granicy 10,5 - 12 l/100km dobowej średniej.
Lucas123w - 02-11-2016, 16:10
Wynik z ok 70tys km w moim podpisie, nogi nie mam lekkiej.
Uwex - 02-11-2016, 18:25
To nie jest tak, że jeśli ktoś jeździ dynamicznie, to auto musi dużo spalić ! Śmiem twierdzić, że przy dynamicznym przyśpieszaniu spali mniej niż przy powolnym (niby ekologicznym) rozpędzaniu. Nie jeżdżę emerycko i jak pisałem 8,5 litra bierze.
|
|
|