To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Problem z odpalaniem lancera - przyczyny i diagnoza.

tyku - 09-11-2017, 11:24

SCORPlON napisał/a:
Cena w serwisie załamuje...
Czyli ile :?:
Sprawdź przekaźnik MR400709 pod maską.
SCORPlON napisał/a:
Wiecie czy da sie to zrobić przez organietego MECHANIKA?

Zawsze można zapytać w dziale regionalnym. :roll:

bonux86 - 30-12-2017, 10:22
Temat postu: Lancer 1.6- utrudnione odpalanie
Witam, jestem właścicielem Lancera silnik 1,6 z 2012 roku z instalacją gazową STAG instalowana w salonie Mitsubishi. Po serwisie przy 80 tyś km zaczął się dziwny problem z odpalaniem auta (podczas serwisu wymieniono świece zapłonowe). Auto co któryś start (nie ma reguły; raz co drugi a raz co piąty) wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem (ok 4-5 sekund). Gdy już odpali (zawsze startuje na benzynie) nie ma najmniejszego problemu z jazdą. Co 10 tyś km jeżdżę na przegląd instalacji do STAG-a, twierdzą, że po stronie instalacji LPG wszystko jest ok (wymieniane filtry, instalacja szczelna, komputer nie pokazuje błędów, wszystkie parametry ok) Jest to dosyć irytujące, czy macie może jakieś pomysły co to może być? Może wina świec zapłonowych (wymienione zostały na irydowe ale nie oryginalne mitsubishi), może jakiś przewód nie łączy lub coś jest zabrudzone i się blokuje?

Z góry dzięki
Krzysiek

sharky - 30-12-2017, 14:02

Przytoczę Ci dwie wypowiedzi użytkowników naszego forum:
superges napisał/a:
W moim lancerze przy około 40kkm pojawił się problem z odpalaniem. tzn auto kręciło ale nie chciał odpalić, zazwyczaj za drugim albo trzecim razem już zapalał. Problem na gwarancji rozwiązała wymiana wariatora, który jak się dowiedziałem był w lancerach do pupy i się bardzo szybko coś tam wyrabiało.

Powiedzieli, że zakładają już wolny od tej wady wariator. Jak dotąd przejechałem ok 20kkm i wszystko ok.

Dodam, że ten wariator w ASO kosztuje ok 3k więc jak coś wam się dzieje to najlepiej na gwarancji :)

Kagan napisał/a:
Witajcie! Opisze tutaj mój przypadek jaki miałęm w Lancerze z silnikiem 1,6.
Kupiłem fabrycznie nowy samochód w lipcu 2012 roku. W okolicach kwietnia 2013 i przebiegu ok 12 tys km pojawił sie problem z uruchamianiem silnika. Co ciekawe udało mi sie ustalic kiedy jest problem z urochomieniem. Okazało sie, ze problem występuje TYLKO I WYŁĄCZNIE w chwili gdy:
Odpalam calkowicie zimny samochód po dluzszym postoju ( co najmniej 2 godzinnym) i przejezdzam krótki odcinek nie dluzszy niz 2-3 km po czym gasze w dalszym ciagu chłodny silnik.
Pzyklad:
Podchodze rano do samochodu. Odpalam, jade do sklepu 500 metrów. Gasze samochod, ide do sklepu, wracam po 10 minutach auto ma problem z odpaleniem.
Rozrusznik kreci ok 5-8 sekund po czym odpala. Samochod mocno przegazuje, przejade co najmniej 7-10 km, zagrzeje silnik i gasze. Silnik stygnie i nastepnym razem odpala bez namniejszego problemu.
Generalnie po dluzszych trasach nie bylo problemu z ponownym odpaleniem.
Opisalem ta sytuacje w ASO Katowice na Kosciuszki. Okazalo sie, ze wariator do wymiany i podobno te silniki 1,6 tak dosc czesto mają.Naprawili na gwarancji. Naprawa miała miejsce w czerwcu 2013 roku i od tej pory jak ręka odjął. Dodam, ze rozwiazali problem od razu, nawet sie jakos specjalnie nie głowili co jest grane.


Ja też mam Lancera 1,6 z 2012 roku i mam podobny problem. Jestem umówiony w styczniu na wizytę w salonie oraz wymianę (prawie) gwarancyjną wariatora. Pisząc "prawie" mam na myśli wymianę dopiero po mojej interwencji w Centrali Mitsubishi, ponieważ kiedy zgłaszałem problem w salonie na przeglądzie kiedy auto było jeszcze na gwarancji serwis brzydko mówiąc olał temat i nic z tym nie zrobił, a teraz problem powrócił. Dobrze, że mam papiery na to, że problem był zgłaszany jeszcze na gwarancji i dzięki temu dostałem rabat od Centrali Mitsubishi na nowy wariator w wysokości chyba 93%.
Tutaj jest temat poświęcony problemom z odpalaniem Lancera i post, w którym opisywałem mój przypadek: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1545448&highlight=#1545448

bonux86 - 31-12-2017, 15:30

Bardzo dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Widzę, że temat niestety bardzo popularny, pozwolę sobie zadać jeszcze kilka pytań:

1-Czy jest gdzieś informacja o przeprowadzonych lub przeprowadzanych akcjach serwisowych mitsubishi? (może ten element powinienem mieć wymieniony w ramach akcji serwisowej o czym nie wiem, niestety gwarancja mi się już skończyła, mimo wszystko o akcje serwisowe chcę napisać do serwisu sprzedawcy jak i oficjalnego dystrybutora marki)
2-Jak dokładnie nazywa się ta część, wariator...? (sprawdzę ceny w internecie, mam bardzo dobrego mechanika jeżeli serwis się wykręci, a tak zapewne będzie)
3-Czy można z tym problemem jeździć? zaraz czeka mnie wyjazd 2x 500 km i nie chcę czegoś jeszcze uszkodzić.

Z góry dziękuję za odpowiedź
Szczęśliwego, bezawaryjnego Nowego Roku
Krzysiek

Bizi78 - 31-12-2017, 15:59

bonux86 napisał/a:
1-Czy jest gdzieś informacja o przeprowadzonych lub przeprowadzanych akcjach serwisowych mitsubishi?

Na stronach UOKIK.
Ogólnie możesz podjechać do ASO i sprawdzą po vinie, czy auto podlega jakimś zaległym akcją serwisowym 8) .

sharky - 01-01-2018, 15:34

bonux86 napisał/a:
1-Czy jest gdzieś informacja o przeprowadzonych lub przeprowadzanych akcjach serwisowych mitsubishi? (może ten element powinienem mieć wymieniony w ramach akcji serwisowej o czym nie wiem, niestety gwarancja mi się już skończyła, mimo wszystko o akcje serwisowe chcę napisać do serwisu sprzedawcy jak i oficjalnego dystrybutora marki)
https://www.uokik.gov.pl/...ukaj=mitsubishi Typowej akcji serwisowej na tą część chyba nie było (przynajmniej ja nie znalazłem), po prostu wymieniali ją na pewno w ramach gwarancji jeżeli było coś nie tak. U mnie było to zgłaszane już na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym i serwis (Autocentrum Lis z Kalisza) olał temat, tłumacząc, że za szybko przekręcam kluczyk w stacyjce. :shock:
bonux86 napisał/a:
2-Jak dokładnie nazywa się ta część, wariator...? (sprawdzę ceny w internecie, mam bardzo dobrego mechanika jeżeli serwis się wykręci, a tak zapewne będzie)
Wariator faz rozrządu.
bonux86 napisał/a:
3-Czy można z tym problemem jeździć? zaraz czeka mnie wyjazd 2x 500 km i nie chcę czegoś jeszcze uszkodzić.
Raczej można, ale niech wypowie się jeszcze ktoś, kto ma o tym większe pojęcie.
bonux86 - 02-01-2018, 19:44

Sharky bardzo dziękuję za pomoc :)
bonux86 - 25-02-2018, 19:36
Temat postu: Problem z odpalaniem- lancer 1.6- LPG
Witam, jestem właścicielem Lancera silnik 1,6 z 2012 roku z instalacją gazową STAG instalowana w salonie Mitsubishi. Po serwisie przy 80 tyś km zaczął się dziwny problem z odpalaniem auta (podczas serwisu wymieniono świece zapłonowe). Auto co któryś start (nie ma reguły; raz co drugi a raz co piąty) wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem (ok 4-5 sekund). Gdy już odpali (zawsze startuje na benzynie) nie ma najmniejszego problemu z jazdą. Co 10 tyś km jeżdżę na przegląd instalacji do STAG-a, twierdzą, że po stronie instalacji LPG wszystko jest ok (wymieniane filtry, instalacja szczelna, komputer nie pokazuje błędów, wszystkie parametry ok). Podejrzenie padło na wariator fazy rozrządu, odłączyłem instalację na ponad tydzień, żeby to sprawdzić. Na benzynie auto startuje idealnie za każdym razem więc nie jest to wariator tylko instalacja LPG. Czy może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Krzysztof

mkm - 25-02-2018, 19:52

bonux86, a sprawdź z ciekawości przerwę na świecach.
Luki14 - 27-02-2018, 09:31

Golotheman napisał/a:
No to ja miałem taka sytuację, że auto nie chciało mi odpalić wcale. Kręciłem i kręciłem. Do tego stopnia, że pojawił się check engine przy kręceniu.

Co się okazało ? Jak wsiadłem, otwarłem auto, wyłączył się alarm - nie domknąłem drzwi. Kiedy przekręcałem kluczyk, musiałem kliknąć przycisk od alarmu i chyba się zazbroił. Dopiero pomogło, jak domknąłem drzwi. Wyłączyłem alarm, włączyłem, wyłączyłem i zapalił od kopa.

Auto nie ma żadnej blokady zapłonu itp. Chyba immobilizer trzyma w takim przypadku. Ale strachu było co nie miara. Do dziś odpala normalnie, od kopa.


Hej ja mialem podobnie (przy czym mam LPG) - tzn. za 1 razem auto w ogole nie reagowalo (ajkby aku padl), za drugim krecilem dlugo (5-6sek) az check sie wlaczyl. Zgasilem auto, wlaczylem alarm, wylaczylem, przekrecilem jeszcze raz i zapalil od kopa. Aha, bylo ok 6 stopni w garazu i -15 na polu.

Mysle, ze nie bede z tym jechal do serriwsu, bo od wczoraj gdy sie to zdarzylo to juz nie ma problemu.

Yorii - 25-03-2018, 13:10
Temat postu: Re: Problem z odpalaniem- lancer 1.6- LPG
bonux86 napisał/a:
Witam, jestem właścicielem Lancera silnik 1,6 z 2012 roku z instalacją gazową STAG instalowana w salonie Mitsubishi. Po serwisie przy 80 tyś km zaczął się dziwny problem z odpalaniem auta (podczas serwisu wymieniono świece zapłonowe). Auto co któryś start (nie ma reguły; raz co drugi a raz co piąty) wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem (ok 4-5 sekund). Gdy już odpali (zawsze startuje na benzynie) nie ma najmniejszego problemu z jazdą. Co 10 tyś km jeżdżę na przegląd instalacji do STAG-a, twierdzą, że po stronie instalacji LPG wszystko jest ok (wymieniane filtry, instalacja szczelna, komputer nie pokazuje błędów, wszystkie parametry ok). Podejrzenie padło na wariator fazy rozrządu, odłączyłem instalację na ponad tydzień, żeby to sprawdzić. Na benzynie auto startuje idealnie za każdym razem więc nie jest to wariator tylko instalacja LPG. Czy może ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Krzysztof


U mnie się tak 4 miesiące temu zaczynało oddałem auto do kontroli luzów zaworowych i sprawdzenia łańcucha rozrządu i ewentualnej regulacji. Luzy były ok , łańcuch i prowadnice ok , ale dokonali drobnej regulacji i wszystko cyka lux. Juz 105 tys km

benek1994 - 21-04-2018, 18:12
Temat postu: Kręcil a nie odpalił?
Witam, od kilku miesięcy jestem jak do tej pory szczęśliwym posiadaczem Lancera XIII z 2010 r.
Jednak dziś miałem problem, auto odpaliło dopiero po trzeciej próbie kręcenia rozrusznikiem i jak dodałem gazu, bez gazu 0 reakcji tylko kręcil... Po tej akcji palił normalnie jak zwykle bez problemów..
Może ktoś przerabial takie cos i wie o co chodzi?
Pozdrawiam i czekam na odp :)

Uwex - 22-04-2018, 08:32

Klik Warto najpierw trochę przeszukać forum. W tym temacie nic już chyba więcej nowego się nie napisze :wink:
benek1994 - 23-04-2018, 10:10

Wyczytałem w tym wątku że ktoś miał to samo co ja czyli dopiero po dodaniu gazu odpalal i rzekomo przyczyną mogły być zawory?
MarcinS - 26-11-2018, 11:20

Witam, z tego co ustaliłem mam problem z kołem zmiennych faz rozrządu. Czy ktoś z forumowiczów mógłby podrzucić numer tej części ? Ewentualnie jakiś link do sklepu gdzie można to zakupić. Silnik 1.6 117KM, 2011 rok. Orientujecie się ile może kosztować wymiana, ktoś z was przeprowadzał taki zabieg?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group