To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE

Bzyk_R1 - 24-10-2017, 16:26

Panowie jestem po małych przymiarkach alternatywnych zestawów hamulcowych do O1T. Szczęśliwie mój kolega jeździ Dodge Avengerem :-D jeżeli chodzi o przednie tarcze to pasują P&P. Avenger jeździ na 294/26,1 i wejdą spokojnie w zacisk ASX. Jeżeli chodzi o standardowy zacisk O1 to pewnie to dodatkowe 2,1mm zmieścimy po zastosowaniu patentu z podkładkami. Ja póki co mam oem więc nie naciskałem na siłę zacisku. Otwór centralny to w obu przypadkach 69mm

Druga sprawa to tył. I tutaj jestem pełen nadziei :-D Avenger lata na tarczach średnicy 302mm :-D w stosunku do naszych 262 to wygląda super. Grubość to identycznie 10mm. I co najważniejsze średnica bębna jest identyczna czyli 182mm ! Jedynym problemem jest otwór piasty. W tarczy avengera otwór to 80mm a u O1 90,2mm. Więc trzeba przetoczyć tarcze. I to nie malo bo po 5,1mm w kierunku śrub ale tarcze są solidniejsze i jest miejsce. Niestety nie odkręciłem tylnego zacisku żeby sprawdzić czy rozstaw prowadnic jest P&P ale same zaciski sa bardzo podobne i miejsca w których mocuje się przewody są w tym samym miejscu. No i w obu mamy akebono oczywiście. Teraz muszę znaleźć rozstaw śrub w tylnym zacisku i można swapować. Sam wygląd tarczy 302mm z tyłu robi robotę!

Hugo - 24-10-2017, 20:34

Bzyk_R1 napisał/a:
Sam wygląd tarczy 302mm z tyłu robi robotę!
Co z tego, że 302 mm, skoro cienka jak żyletka i w dodatku lita :P 300/22 mm wentylowana wewnętrznie to jest to :mrgreen:
apollo99 - 24-10-2017, 21:01

Wentylowane z tyłu ma mitsubishi Space wagon rok 1998-2004 mają rozmiar 284/20 mm i pozostałe wymiary jak średnica na szczęki ręcznego,otwór centralny i wysokość jest taka sama jak w o1 ,ale niestety jarzmo ma chyba większy rozstaw śrub,ewentualnie ktoś z forum może posiada takie autko to mógłby zmierzyć rozstaw śrub
Hugo - 25-10-2017, 08:29

apollo99, dokładnie, bo mam takie tarczobębny i zaciski z tyłu w Galancie :D Takie same hamulce miały Galanty VR-4/Legnum z lat 1996-2002. Tarcobębny 300/22 mm i zaciski 2-tłoczkowe Brembo mają Lancery EVO IV-IX i też do Galanta pasują P&P.
Krzyzak - 25-10-2017, 08:36

Hugo napisał/a:
mam takie tarczobębny i zaciski z tyłu w Galancie
ja też, ale od Galanta E88 - dzięki temu są 4 śruby i nie trzeba zmieniać piast czy kół
ale będę szczery - dopóki nie założyłem z przodu zestawu 2-tłoczkowego to całość (na 276/26) hamowała tragicznie; nie ma co się spuszczać na dużymi tarczami z tyłu

Fragu - 26-10-2017, 08:37

Zaciski z Space Wagona NIE PASUJĄ do Outka - sprawdzałem.
Hamulce w Avengerze są identyczne z tymi w Outlanderze II.

nahar - 27-10-2017, 17:06

Wlasnie sie patrze na tarcze zdjete kola do wymiany opon. Te rozmiary to jakis zart jest. Przod jest tej samej praktycznie wielkosci co tyl (optycznie). Pomysle chyba nad przerobka na Brembro.... nastepnym razem, teraz zalozymy nowe tarcze i klocki Textro Pro i zobacze ile pociagna.
Ambroży - 30-10-2017, 23:22

Co do zmiany zacisków to przy zachowaniu tego samego ciśnienia w układzie hamulcowym oraz tej samej średnicy tarczy hamulcowej zacisk z dwoma tłoczkami 43mm da nam skuteczniejsze hamulce niż z jednym tłoczkiem 57mm. (Ze wzoru F=p x S gdzie F to siła ściskania, p to ciśnienie w układzie a S to powierzchnia tłoków zacisku) Wynika z tego, że zakładając zacisk z ASX tak naprawdę zmniejszamy skuteczność hamulców. W związku z mniejszą skutecznością wolniej zapewne będą zużywać się elementy cierne i temperatura będzie mniejsza ale kosztem około 13 % siły ściskania. To dość duży spadek, mogący mieć znaczenie w krytycznej sytuacji. Wydaje mi się, że lepiej pozostać przy zaciskach seryjnych.
Pawel1988 - 02-11-2017, 17:38

Siemka
Jeżeli dobrze czytam to firma AEM sprzedaje/sprzedawała ( bo nie umiem znaleźć ) większe tarcze razem z adapterami do różnych samochodów pod oryginalne zaciski :D . Tutaj link gdzie ktoś to montuje prawdopodobnie do eclipse. Jeżeli coś pomyliłem to proszę o poprawienie. http://dsm.fidke.com/arti...iper-conversion . Napewno do outlandera nie będzie Ale do airtrek może tak :D
No i pytanie z czego by jeszcze zaciski podeszły żeby poszukać takiego zestawu do innego auta.
Tu link z Ebay, tylko nie do końca rozumiem co jest przedmiotem aukcji. https://www.ebay.com/p/AE...id=162600189224

Tak teraz patrzę na tarcze i eclipse nie ma przypadkiem tych samych tarcz co outlander ?

Fragu - 02-11-2017, 18:36

Pawel1988 zaciski z np Kia Sportage 3 pasuja na nasz rozstaw , współpracują seryjnie z tarcza 300x28mm.
W Otuku jest potrzebny adapter odsuwajacy zacisk dalej od srodka piasty (po zalozeniu bez adaptera wejdzie tarcza na oko 275mm - w outku sa krotsze te wasy mocujace zacisk, ktore wystaja ze zwrotnicy).

Tarcza ze Sportage podpasuje jesli przetoczymy jakies 2-3 mm piasty po obwodzie...lub dobierzemy tarcze o podobnych parametrach pasujaca p&p (Nissan, Mazda, Subaru ?).

Mam zaciski od Kia, jak ktis ogarnie zrobienie adapterow to kupię tarcze i wszystko przymierze.

Tarcza 300x28 wg mnie rozwiaze problem z hamulcami.

endriu323f - 02-11-2017, 19:31

Można jeszcze pomyśleć nad tarczami od NISSAN MURANO Z50 Z51
średnica: 320 mm,
grubość: 28 mm
średnica piasty koła 68mm.
Pozostaje kwestia adapterów do zacisków.

Pawel1988 - 02-11-2017, 19:52

No właśnie wszędzie trzeba rzeźbić :cry: szkoda że taki gotowy zestaw z AEM nie podejdzie. Patrzałem i dopiero eclipse 3 ma takie same tarcze jak outlander.
Natomiast tak się zastanawiam bo prawdopodobnie tarcza z 3000gt 286KM podeszła by p&p .
http://www.jadar-auto.pl/.../100032/1122474
Do tych tarcz montowane takie zaciski (na 90%) http://allegro.pl/mitsubi...84.html#thumb/5
Ale na oko wydaje się że będzie ten sam problem co z Kia nawet jeśli rozstaw pasuje- za mało wysunięte mocowanie .

Szkoda że zaciski z evo są takie drogie :cry:

Bzyk_R1 - 02-11-2017, 20:26

Panowie jeżeli wystarczy tylko odsunąć zacisk to sprawę rozwiązuje kawałek blachy kształtem przypominający kość :-D z dwoma otworami na każdym końcu o rozstawie takim jak potrzebny dystans? Mylę się?

[ Dodano: 02-11-2017, 20:34 ]
Takie coś tylko z symetrycznymi otworami

Hugo - 02-11-2017, 20:50

Pawel1988 napisał/a:
Do tych tarcz montowane takie zaciski (na 90%) http://allegro.pl/mitsubi...84.html#thumb/5
Dokładnie takie.
Fragu - 03-11-2017, 07:29

No dobra - to kto ma znajomego z CNC ? :D
Osobiście byłbym za zaciskami z Sportage 3 - niedrogie, nowe, w Kia skuteczne - choć te z 3kgt na pewno by lepiej hamowały :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group