To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

bastek - 06-02-2012, 10:38

RalfPi, mały
tak się zrobiło tacie mojemu (nie w lancerku) I zimy z gazem, podjechał do gazowników, odczyt błędów - zła temp. w 2-gim cylindrze, ustawienie - 3 lata hula bez problemu. teraz też.

RalfPi - 07-02-2012, 11:27

Brat mi polecił takie coś:
http://www.statoil.pl/?pid=212&mid=138

Ktoś korzystał może? Nie koniecznie z gazu.. może z "arktycznego diesle'a" albo Pb?
Pozdrawiam

ko5a - 07-02-2012, 12:41

"Opracowany dla Statoil, unikalny skład LPG i właściwie dobrane proporcje propanu i butanu zapewniają:

Łatwiejszy rozruch zimnego silnika podczas mrozów."

hmm tylko czy ktoś z Was uruchamia silnik na gazie? mydlenie oczu.

Student - 07-02-2012, 14:32

Nie mydlenie oczu tylko Statoil sprzedaje marketingowo to co od zawsze jest robione w LPG.
Zawsze na zimę zmieniane sa proporcje Propon/Butan na rzecz propanu.
Sporo stacji tych prywatnych bierze właśnie ten letni LPG i stąd np. niższa cena od konkurencji o przemycie nie wspominając ale to inny temat.

mjsystem - 07-02-2012, 15:04

robertdg napisał/a:
Ja tankuje do butli, nie ciągnę węży za sobą, tak ponadto to bzdura niezła


Robert jako laik nie wiem, ale tak usłyszalem na jednej stacji paliw(markowej), która zaprzestała sprzedazy gazu z tego powodu :P

RalfPi - 08-02-2012, 08:33

Student napisał/a:
Nie mydlenie oczu tylko Statoil sprzedaje marketingowo to co od zawsze jest robione w LPG.
Zawsze na zimę zmieniane sa proporcje Propon/Butan na rzecz propanu.
Sporo stacji tych prywatnych bierze właśnie ten letni LPG i stąd np. niższa cena od konkurencji o przemycie nie wspominając ale to inny temat.

Jeżeli tak jest.. to rzeczywiście grubo...
Mam nadzieję, że Lotos nie kantuje, bo u mnie w Szczecinie cena LPG od 2 miesięcy stoi w miejscu - 2,83zł /1l LPG.
PS Czyli, że niby do ON też coś dodają?

Student - 08-02-2012, 09:28

Dla mnie z ON to ściema.
Moim zdaniem nic nie dodają bo cena by znacznie skoczyła a tego pomiędzy jesienią/zimą nie widać (poza wpływem sztormów w zatoce Meksykańskiej czy innym rejonie świata).
Pewnie robią lepszą obróbkę ropy, nie wiem czy destylują czy rafinują bynajmniej pewnie lepiej odciągają syfy które w niej są i w ten sposób powstaje tzw. ropa zimowa .
Choć to też ściema bo mi arktyczny Statoil -32st. wytrącił parafinę przy -20 i diesel więcej niż 45-50km/h nie poszedł , więc pykał całą noc aby nie zamarzł całkowicie.

mjsystem - 08-02-2012, 11:39

Student napisał/a:
Dla mnie z ON to ściema.
Moim zdaniem nic nie dodają bo cena by znacznie skoczyła a tego pomiędzy jesienią/zimą nie widać


Nieprawda. Różnica ceny między zimą a latem zawsze była. Paliwa zimowe mają dodatki ulepszające i protekcyjnie nie pozwalające na zamarzanie paliwa. Ale po pierwsze, latem paliwo już nie jest czyste, stare zbiorniki paliw, chrzczenie itd... Po drugie jakby zimą takie paliwo lać do zbiornika to daleko nie zajechałyś po zatankowaniu. Po trzecie, to, że stacje ze względów oszczędnościowych potrafią oszukiwać to juz inna bajka.
Co do LPG to zawsze było wiadomo, że w Polsce nie mamy norm dotyczących mieszanki Propan-Butan, tak jak jest w cywilizowanych krajach. Tak więc mieszanki są zazwyczaj na styk, tak zubożone, aby auto pojechało. Lepiej czy gorzej , ale ruszy(to wiedzą wszyscy uzytkownicy aut z takimi instalacjami). Wiadome jest również, że zimą to by się nie sprawdziło, więc mieszanka musi być bogatsza. I znów wracam do uczciwości stacji paliw. Sam spróbuj zostawic sobie w małej butelce na balkonie zimowe i letnie paliwo przy mrozie ok -20st. :mrgreen:

Student - 08-02-2012, 11:54

W twojej wypowiedzi nie widzę żadnych argumentów (jedyna zwyżka to wzrosy $/baryłkę na skutek pogody przy wydobyciu) choć to też spekulacje aby wywindowąc ceny w zimie.
Dodatki to mit a śpiewka o brudnych zbiornikach nijak się ma do dodatków i ceny.

Ja mam info bezpśrednio od człowieka który bada paliwa Shell, Statoil i Orlen, co więcej wszystkie wymienione firmy biorą paliwko z okolic Warszawy wiec gdzie byś nei zatankowął to i tak z jednego źródła :lol: , wiem bo połowa moich znajomych tam ma fuchy, co wiecej idzie tam taki mały rurociąg pod ziemią do którego swego czasu zrobiono mały odwiert :badgrin: i przez kilka lat ciągnięto cysterny przez las a nasza Policja nic nie wiedziała że po polnej drodze 40ton jeździ.

mjsystem - 08-02-2012, 15:00

Student napisał/a:
W twojej wypowiedzi nie widzę żadnych argumentów (jedyna zwyżka to wzrosy $/baryłkę na skutek pogody przy wydobyciu) choć to też spekulacje aby wywindowąc ceny w zimie.
Dodatki to mit a śpiewka o brudnych zbiornikach nijak się ma do dodatków i ceny.



Skoro masz rację... :wink:

stefanski83 - 08-02-2012, 19:02
Temat postu: hi
ładne rzeczy opowiadacie i ciekawe
Student - 13-02-2012, 09:53

Z innego wątku cytat:

" Tu się zgadzam sam przejściowe ON zafundowałem i filtr ON poszedł się bujać. Okazało się, że do przejściowego ON dodali dodatek działający podobnie jak depresator. TO jawna kpina, została obniżona temperatura blokady filtra do ok -18 -20 st C, ale temperatura mętnienia pozostała na poziomie do - 10st C( ten parametr jest ustalany przy produkcji i żaden dodatek depresatora go nie zmieni).."
i cycat Jacy
"..Powiem tak - jest afera z paliwem i to ogólnopolska. Skąd wiem nie pytajcie ;) Może wypłynie może nie. Ludzie mają zdjęcia przy -18C dystrybutorów z zagluconymi wiatrakami od liczydła. Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo..."

mjsystem - 13-02-2012, 10:09

Student napisał/a:
Zimy nie było i sprzedawali letnie paliwo..."

To jest tak prawdopodobne, że chyba prawdziwe w tym roku...

bastek - 14-02-2012, 15:49

a tu nowa informacja
colt 1,3 oraz lancer 1,8 już z zamontowaną instalacją w ofercie
http://moto.onet.pl/16565...kul.html?node=2

mjsystem - 14-02-2012, 16:02

Cytaty z powyzszego:
Cena zakupu kompletnego, 4-cylindrowego zestawu instalacji gazowej BRC Sequent 24.11, wyposażonego w zestaw 4 wtryskiwaczy BRC oraz zbiornik toroidalny wynosi 3690 zł brutto dla modelu Colt 1,3 i 3890 zł brutto dla modelu Lancer 1,8.


Gwarancja na instalację LPG wynosi 3 lata pod warunkiem wykonywania regularnych przeglądów (co 15 tys. km) w punktach serwisowych firmy Czakram na terenie całej Polski. Wszelkie regulacje, przeglądy okresowe oraz ewentualne naprawy zakupionej instalacji gazowej marki BRC muszą być dokonywane w placówkach wskazanych przez Czakram.

Wniosek1. Instalacja jest dużo droższa
Wniosek2. Czy uzytkownicy LPG tez jeżdzą na przeglądy co 15k czy jak każe MMC co 20K??
Wniosek3. Gdzie są te czakramy?? ja nie widziałem jeszcze u nas ani jednego :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group