To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

gzesiolek - 15-09-2009, 22:57

osa, moze byc autoryzowanym serwisem nie bedac juz autoryzowanym salonem/dealerem... tak np. w tym roku przekwalifikowano MOTO w Katowicach gdzie kupilem swojego Lancerka (jeszcze jak byli ASO)...
mazin - 15-09-2009, 23:11

osa napisał/a:
mazin napisał/a:
Przepis, o którym mówisz, to mit. To znaczy istnieje taka dyrektywa, która nakazuje możliwość naprawy poza ASO, o ile warsztat spełnia wymogi producenta, czyli w praktyce musi mieć certyfikat od niego.

W Toruniu jest "Niezależny warsztat", który do ubiegłego roku był ASO, ale że jest nowy dealer, to już nie jest (czyli certyfikaty/kwalifikacje ma?). Mazin, jakie konkretnie by musiały być "papiery od Mitsu", wiesz dokładnie, czy ze słyszenia? O co pytać w razie czego?


Niestety, nie wiem jak to może wyglądać. Ale byłe ASO może mieć rzeczywiście autoryzację na serwis, dowiedz się na miejscu albo dzwoniąc/grzebiąC na stronie mitsu. Opieram się na tym, co widziałem w jakimś programie motoryzacyjnym, w którym dyskutowali kwestie gwarancji i napraw poza ASO - wyszło na to, że owszem, takie zapisy są, ale stacji serwisowych poza dealerami można szukać ze świecą ;-)

Anonymous - 15-09-2009, 23:31

mazin napisał/a:
....stacji serwisowych poza dealerami można szukać ze świecą


... a i tak nie znajdziesz, bo aby spełnić warunki obsługi samochodów podyktowane przez MMC to należałoby wyłożyć kasę taką jak w przypadku zwykłego ASO. Więc czy jest to opłacalne? ...dalej byłby to tylko serwis jednomarkowy...
I tak moim skromnym zdaniem dopiero wtedy właśnie można by mówić o marnej jakości/fachowości usług - wyobrażcie sobie mechanika po zawodówce aby miał w małym palcu wiedzę technicną z kilkanastu marek kiedy w przypadku mitsubishi naprzykład takim ludziom jest wpajana wiedza techniczna do głowy z jednej marki, a i tak jako klienci macie zastrzeżenia co do wiedzy tych że ludzi....Pragnę nadmienić, iż w obecnych autach coraz częściej jest potrzebny bardzo dobry automatyk wciągnięty szczegółowo w niuanse konkretnie danej marki....

tomekrvf - 15-09-2009, 23:47

jaceksu25 napisał/a:
tak, ale tylko ASO jest w stanie zapewnić najwyższą jakość usługi - dlatego dla mnie wybór jest oczywisty Tomku .... dodatkowo dostaję wpis w książce co bardzo pozytywnie wpływa na potencjalnego przyszłego nabywcę mojego auta ( okazuje że dbałem o samochód z pełną historią serwisową)
oprócz tego kupuje się nowe auto aby nie brudzić rąk przy nim - czyż nie?

Jacek, pisząc słowa:
Panowie, koszt wymiany oleju to 140PLN materiały + robota (np. własna). Czy za taka kasę warto bić pianę na 22 strony??
chodziło mi tylko o to że dyskusja czy wymienić olej czy nie po 1000,2000 czy 3000km to typowe bicie piany. Zamiast się tyle zastanawiać czy to zrobić lepiej po prostu wymienić ten olej. Jak pisał jeden kolega który zrobił przegląd w Niemczech, wlano mu tam półsyntetyk czyli koszt 4 litrów markowego oleju to 100PLN, oryginalny filtr to 40PLN, oryginalna podkładka pod korek spustowy około 5PLN. Daje to nam oszałamiającą kwotę 145 PLN. I już nie chodzi mi o to czy wymienić ten olej w ASO czy nie..

Dzisiaj wymieniłem olej w VTR. Wymiana jest co 12000km, ja zrobiłem 7500km tyle że sporo było jeżdzenia po mieście więc pomyślałem o wcześniejszej wymianie oleju. Miałem dwa wyjścia:
-wejść na forum motocyklowe i zadać pytanie: Czy powinienem wymienić olej czy nie?
-kupić olej i go wymienić
No i wykonałem ten ryzykowny krok i wymieniłem olej. Kto wie, może jutro będę się zastanawiał czy dobrze zrobiłem.....

Anonymous - 16-09-2009, 00:02

tomekrvf napisał/a:


Dzisiaj wymieniłem olej w VTR. Wymiana jest co 12000km, ja zrobiłem 7500km tyle że sporo było jeżdzenia po mieście więc pomyślałem o wcześniejszej wymianie oleju. Miałem dwa wyjścia:
-wejść na forum motocyklowe i zadać pytanie: Czy powinienem wymienić olej czy nie?
-kupić olej i go wymienić
No i wykonałem ten ryzykowny krok i wymieniłem olej. Kto wie, może jutro będę się zastanawiał czy dobrze zrobiłem.....


podziwiam Ciebie za odwagę :D :mrgreen:

a tak na poważnie - nie wiedziałem, że aż co 12kkm :shock:
ja tak jak już raz pisałem zwariowałem ( jeszcze bardziej) na punkcie harley-a :mrgreen:

mkm - 16-09-2009, 01:20

jaceksu25 napisał/a:


a tak na poważnie - nie wiedziałem, że aż co 12kkm :shock:
ja tak jak już raz pisałem zwariowałem ( jeszcze bardziej) na punkcie harley-a :mrgreen:

Niesamowite...

OT juz przerosl ten temat i zastanawiam sie czy aby kwestia przegladu i wymiany oleju po 2000km nie zostala wyczerpana.

tomekrvf - 16-09-2009, 08:20

jaceksu25 napisał/a:
a tak na poważnie - nie wiedziałem, że aż co 12kkm

Hondy mają mały przegląd co 6000km i duży z wymianą oleju co 12 000km.

krzychu - 16-09-2009, 09:21

jaceksu25 napisał/a:

I tak moim skromnym zdaniem dopiero wtedy właśnie można by mówić o marnej jakości/fachowości usług - wyobrażcie sobie mechanika po zawodówce aby miał w małym palcu wiedzę technicną z kilkanastu marek kiedy w przypadku mitsubishi naprzykład takim ludziom jest wpajana wiedza techniczna do głowy z jednej marki


W Bielsku jest ASO Suzuki, Nissana i Mitsubishi razem. Więc taki serwis nie musi być jednomarkowy.

Anonymous - 17-09-2009, 19:34

A ja wymieniłem olej podczas przeglądu przy 12827km przebiegu i silnik się nie rozsypał :P
Beny_s - 14-02-2010, 21:30

Może i temat wyczerpany, ale mam jeszcze 2 nurtujące pytania:
- dlaczego serwis koniecznie chce zalać do benzyny olej spełniający normę C3 - akurat np. Castrol Magnatec Professional C3 5W-40, w instrukcji chyba nic na ten temat nie ma
- dlaczego castrol PL zaleca do lancera edge 5w-30 a castrol UK (united kingdom) edge 0w-30? czy jest jakaś istotna różnica z punktu widzenia silnika 1.8? Rozumiem, że górny zakres temperaturowy obu olei jest taki sam.

Anonymous - 14-02-2010, 22:28

Większość wyszukiwarek olejowych pokazuje do naszych aut oleje 5w30 czasem 0w30, a dlaczego z C3 sam nie wiem :roll: może chodzi o trójdrożny katalizator i normę Euro 4?
Dziwne też jest to ,że oleje te spełniają normy Vw 504/507?
Może mamy silniki konstrukcji VW :badgrin:

tomekrvf - 14-02-2010, 22:34

Panowie, przecież w instrukcji obsługi jest napisane jakim olejem nalezy zalać silnik.
machnik - 15-02-2010, 09:04

Tylko, że z tego co kojarzę nie ma w instrukcji ani słowa o klasie "C". Stąd pewnikiem pytanie autora.
Radassss - 15-02-2010, 14:13

bo teraz juz wiekszosc olejow spelniaja normy C, wiekszosc jest olejami uniwersalnymi posiadajacymi normy A/B/C..., wiecc jak ktos jest upart niech sobie szuka jakiegos co ma sama norme A, pytanie tylko brzmi po co?, a dlaczego oleje te maja dopuszczenia i aprobaty VW? z tego powodu ze jest to najwiekszy producent silnikow i kazdy producent srodkow smarnych bada swoje produkty pod kontem spelniania wymagan wlasnie VW...
Beny_s - 15-02-2010, 15:01

machnik napisał/a:
Tylko, że z tego co kojarzę nie ma w instrukcji ani słowa o klasie "C". Stąd pewnikiem pytanie autora.


Dokładnie to autor miał na myśli :) , instrukcja.. instrukcja a serwis, że musi być z C3 i w zasadzie rozmowa o zalaniu innym skończyła się na - ale on nie ma c3 możemy zalać.. ale ohoho



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group