To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

u157 - 15-07-2010, 23:37

Niestety nie mogę potwierdzić opinii znajomego :?
Zakładałem instalacje na początku czerwca i mam zrobione prawie 4 000 km, żadne kontrolki nie sygnalizują o jakiś problemach ze spalaniem, bez względu czy jadę na benzynie czy na gazie. Gaz do regulacji - albo Gazownik do zmiany.

eddi1977 - 16-07-2010, 08:40

SIMBA napisał/a:
:(
Tydzień temu założyłem gaz sekwencje do mojego autka i po przejechaniu 400 km zapaliła mi się żółta kontrolka silnik, bodajże nazywa się Checz Engine.
Czy to normalne po montażu gazu?

Kiedyś kilka razy zaświeciła mi na kilka sekund ta kontrolka ale od wielu miesięcy już mi się to nie zdarzyło.
Jeśli świeci cały czas, bo kolega niejasno napisał, to trzeba jechać do gazownika żeby coś z tym zrobił albo od razu jechać do takiego który potrafi to naprawić.

Zhan - 16-07-2010, 09:13

Przede wszystkim dobrze byłoby najpierw ustalić jaki błąd sygnalizuje kontrolka. Czyli wymrugać błędy albo podjechać na komputer. Ja jeżdżę na gazie 2 lata i kontrolka zaświeciła mi się tylko raz kiedy po odłączeniu akumulatora sterownik gazu stracił ustawienia i podawał ubogą mieszankę, po ponownej kalibracji problem zniknął. Galanty dobrze znoszą gaz i jeśli z autem nie ma problemów na benzynie to na dobrze zamontowanym gazie też nie się ma prawa nic dziać.
KaWu - 16-07-2010, 15:13

Pewnie kontrola sie swieci przez nieodpowiedni sklad mieszanki, tak jak Zhan, sugeruje.
Zajedz do swojego mechanika niech ustawi instalacje lpg-bo po zalozeniu sie moglo cos ulozyc itp.
No i nie sluchaj kolegi ze tak moze byc i sie bedzie swiecic i mozna jezdzic. Jak wszystki sprawne to me sie nie zapalic.
U mnie przez 1,5 roku zapalony CHE tylko widze przy odpalaniu :shock:

SIMBA - 18-07-2010, 11:39

Dziękuję bardzo koledzy.
Sprawdzę sobie to niebawem wszystko. Myślę że to może być jeszcze wina sondy. Gdy go kupiłem buł jakiś kabelek z żarówką podłączony do sondy, wspominał że jest do wymiany.
Czy nie wiecie jaki jest takiej sondy?
Jeszcze raz dziękuję.

m6riano - 18-07-2010, 15:14

SIMBA napisał/a:
:(
Witam wszystkich.
Jestem tu nowy, wiec nie wiem czy w dobre miejsce trafiłem?
Mam mianowicie takie pytanko.
Tydzień temu założyłem gaz sekwencje do mojego autka i po przejechaniu 400 km zapaliła mi się żółta kontrolka silnik, bodajże nazywa się Checz Engine.
Czy to normalne po montażu gazu?
Jeden znajomy mówi że tak i już tego nie usunę, ponieważ silnik ma inne spalanie i dlatego się pali, ale spokojnie można jeździć i nic nie będzie się działo.


u mnie pali sie dość często...na początku też sie przestraszyłem, ale znajomy powiedział że to kwestia innej mieszanki spalania i sonda to wychwytuje i wyrzuca jako błąd.
jeżdże z tym już prawie dwa lata i wszystko jest oki...jak sie zapali trzeba lekko podgazować i wtedy znika..a pojawia sie zazwyczaj jak jade dłużej na ok. 2tys obrotów.

Dodam że instalacja serwisowana, podłączana na komputer i zawsze było wszystko w normie...spalanie ok 11,5 litra

jaskier - 02-08-2010, 22:51

Witam. Panowie, jutro oddaje auto do gazownika i teraz pytanie odnośnie reduktora, bo sam już nie wiem który wybrać, a poczytałem sporo. Montuje Stag 300 Plus, wtryski Magic Jet. Jaki reduktor wybrać?
1. Magic 3 Compact
2. KME GOLD
3. SCORPION GT
Dodam, że nogę mam ciężką!
Niby gazownik poleca Magic 3 ale sam nie wiem. W tym reduktorze jest podobno możliwość montażu dodatkowego krućca, ale czy w moim przypadku to coś daje?

Droper - 02-08-2010, 23:06

jaskier napisał/a:
Witam. Panowie, jutro oddaje auto do gazownika i teraz pytanie odnośnie reduktora, bo sam już nie wiem który wybrać, a poczytałem sporo. Montuje Stag 300 Plus, wtryski Magic Jet. Jaki reduktor wybrać?
1. Magic 3 Compact
2. KME GOLD
3. SCORPION GT
Dodam, że nogę mam ciężką!
Niby gazownik poleca Magic 3 ale sam nie wiem. W tym reduktorze jest podobno możliwość montażu dodatkowego krućca, ale czy w moim przypadku to coś daje?


Na forum gazowym w tej chwili na topie jest magic 3, ale wszystkie te reduktory będą ok. Wszystkie z nich ma ją swoje wady i zalety. Gold niby termicznie w zimie ma problem, ale ciśnieniowo super, Scorpion GT jakby ostatnio zapomniany, ale miał bardzo dobrą opinie. No i magic 3 - bardzo mały i wydajny. Z tym kroćcem to jest tak, że na jednym niby jest do 250 KM, a na dwóch do 350 KM, ale tylko wg producenta. Jak dla galanta to ten reduktor ma sporą nadwyżkę.


Pozdrawiam,

u157 - 02-08-2010, 23:15

Mam założonego SCORPIONA i jak na razie żadnych uwag.
brodzky - 07-08-2010, 00:44

Potwierdzę opinię przedmówców, że najważniejszy to zakład, w którym montujemy LPG. Co więcej nie wystarczy sugerować się opiniami na forum choćby i gazowym lecz lepiej samemu podjechać i porozmawiać, zapytać co proponują. Byłem w paru polecanych zakładach gdzie czuć było, że montaż będzie szybki i jak coś padnie to będą się bronić że to auto złe a nie instalacja. Tam gdzie założyłem gaz postawiono mi sprawę jasno i wg mnie sprawiedliwie: dopóki auto na benzynie działa a na LPG nie to nasza zagwozdka. Wydawałoby się dla mnie oczywiste ale wszędzie mówiono mi że nie do końca.
Inna kwestia to gdy pytałem o estetykę instalacji (na zlocie były galanty z gazem, których silnik ociera o maskę, znajomi mają wtryski na jakimś płaskowniku) to mówiono , że nie da się bo jak się zepsuje to będzie kłopot. Of korz mam profesjonalnie i estetycznie :)
Kontrolka CE nigdy mi się nie zapaliła (poza wątkiem na forum gdzie przyczyną okazała się wilgoć - 5 dni pod chmurką w czasie powodzi, po paru km zgasło) a na zlocie podczas odczytu błędów serwisant spytał nieśmiało czy mam gaz bo żadnych błędów nie ma a pozostali mieli coś z lambdą.
Co do max obrotów to nie zauważyłem różnicy gaz/benzyna, tak samo automat do 6,2krpm dokręca. Przynajmniej jak próbowałem normalnie 3-3,5 lewaruje. Nie zauważyłem też żeby przy kick downie zapiszczało i przełączyło na benzynę.
Mam Staga 300plus, magic jety i scorpion; książka jest w aucie stąd z głowy zrobiłem jakieś 30-40kkm i jadę na kolejny przegląd. Koszt: 50zł więcej niż BRC do 2.0

Cacper - 11-08-2010, 23:42

Polecam BRC Sequent P&D. Przejechałem 9000 km bez broblemów
pipi_ja - 12-08-2010, 11:17

Ale co to jest 9tys km? Ja to robię w 4 miesiące. Na moim 4gas (tj stag) przejechałem prawie 20tys i też żadnych kłopotów a z deka tańszy od BRC. Na temat niezawodności odważę sie mówić jak wykręce nim drugie tyle. Mam nadzieje, że do tego czasu nic nie wysiądzie ;)
menic - 12-08-2010, 11:25

Ja mam założonego staga 200 ponad rok temu. Zrobiłem na nim z 40tys km i praktycznie bezproblemowo. Miałem jakieś jednorazowe przygody z tym że gaz nie chciał się przełączyć, ale spowodowane chyba to było chyba nadmierną wilgocią.
KaWu - 12-08-2010, 11:33

pipi_ja napisał/a:
Ale co to jest 9tys km?


potwierdzam

pipi_ja napisał/a:
Na moim 4gas (tj stag) przejechałem prawie 20tys i też żadnych kłopotów a z deka tańszy od BRC


mam takze sterownik 4gasa i nastukane 24500km. Jak dotad zero problemow.
Moje zalozenie bylo takie zeby nahulac bezproblemowo ~25000km bo teraz to instalacja zarabia.

m6riano - 12-08-2010, 14:54

Nie chwaląc się mój blue gal na lpg zrobił już ok. 126 tys.;-)
dodam że w okresie od 04.08-08.10



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group