[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA
Trik - 26-02-2014, 16:41
Ja mogę polecić Nokiany http://www.ceneo.pl/Opony...92P3-135179.htm teraz mam te z literą H. Zacznę na nich 3 sezon. Niebo lepsze od twardych Dunlopów, które były na aucie przy zakupie. Na zimę oblatuję już 2 komplet Nokianów. Też robię 25 do 30 Kkm rocznie. Od jakiegoś czasu kuszą mnie na zimę Hakkapellitta 5, tylko są "nielegalne" .
gumas_72 - 26-02-2014, 16:59
MMC napisał/a: | gumas_72 napisał/a: |
-jaki jest rozstaw śrub ?
|
5x114.3 |
a ET jakie powinno być ?
jak mozna jeszcze jedno pytanko do znawców- jakiej opony szukać na 17 "
mazin - 26-02-2014, 17:30
mjsystem napisał/a: |
[ Dodano: 26-02-2014, 09:27 ]
mazin napisał/a: | ale z czterech tylko jedna jest prosta, pozostałetrzy maja albo boczne albo pionowe bicie. |
Nooooooo, jak się jedzie po Nowym Sączu Spoko, u nas to samo |
Akurat drogi w Sączu nie są złe, zwłaszcza, że urzędujący od dwoch kadencji prezydent miasta wyremontował z 80% tych, które remontu wymagały. Są jeszcze takie, którym remont przydałby się pilnie, ale nie jest źle - zaczynałem jeździć tu w 1989, to pamiętam .
A opony takie zwichrowane były od nowości. Pierwszy sezon jeździłem na nich może trzy-cztery tygodnie, potem załozyłem letnie, dopiero nastepnej zimy okazało się, po pierwszej szybszej jeździe, jak bardzo jajowate są. Przechowywane prawidłowo, tj w stanie napompowanym na felgach, obracane w połowie zimy (zreszta identyczne przechowuję od lat i nigdy takich "jajek" nie było).
MMC - 26-02-2014, 19:27
gumas_72 napisał/a: | a ET jakie powinno być ?
jak mozna jeszcze jedno pytanko do znawców- jakiej opony szukać na 17 " |
Fabrycznie ET jest 46, czyli ET45 w przypadku nieseryjnych felg. Na 17" opony 215/50R17 lub 205/55R17.
Bizi78 - 26-02-2014, 19:27
gumas_72 napisał/a: | a ET jakie powinno być ? |
ET46
gumas_72 - 26-02-2014, 19:45
Podziękował MMC
Luk - 26-02-2014, 20:02
Oczywiście nie musi być dokładnie takie, musisz policzyć uwzględniając szerokość felgi. Z tego co pamiętam, to odchyły ok. 1 cm nie powodują obcierania. Felgi fabryczne 16" mają szerokość 6,5" i ET46. Weź te parametry jako punkt odniesienia i policz sobie jak to będzie wyglądało dla innych parametrów felgi.
gumas_72 - 28-02-2014, 08:02
Luk napisał/a: |
Oczywiście nie musi być dokładnie takie, musisz policzyć uwzględniając szerokość felgi. Z tego co pamiętam, to odchyły ok. 1 cm nie powodują obcierania. Felgi fabryczne 16" mają szerokość 6,5" i ET46. Weź te parametry jako punkt odniesienia i policz sobie jak to będzie wyglądało dla innych parametrów felgi. |
gdzieś w necie był przelicznik rozmiarów i wymiarów - moze ktoś coś ?
bo szukam i nic nie mogę odszukać
ps:
ciekawi mnie dlaczego do Lancera podawane są 16' i 18' (felgi jak i opony) jako właściwe a 17' są pomijane ?
marcowoj - 28-02-2014, 08:08
gumas_72 napisał/a: | ciekawi mnie dlaczego do Lancera podawane są 16' i 18' (felgi jak i opony) jako właściwe a 17' są pomijane |
Bo tak jest w fabrycznej homologacji lancera.
Luk - 28-02-2014, 08:36
Cytat: | gdzieś w necie był przelicznik rozmiarów i wymiarów - moze ktoś coś ?
bo szukam i nic nie mogę odszukać |
Weź zwyczajny kalkulator do ręki i policz...
krzychu - 28-02-2014, 08:49
Luk napisał/a: | Cytat: | gdzieś w necie był przelicznik rozmiarów i wymiarów - moze ktoś coś ?
bo szukam i nic nie mogę odszukać |
Weź zwyczajny kalkulator do ręki i policz... |
Ale co chcesz liczyć? Nie ważne czy kupisz felgę 6,5 cala czy 7,5 cala przecież opona i tak będzie na środku tej felgi.... A zazwyczaj odległość od felgi do kolumny mcphersona jest wystarczająca, żeby zmieścić pół cala (zawsze można sprawdzić naocznie i wsadzić coś miedzy felgę a zawieszenie coś co ma np 3/4 cala). Problemy zaczynają się jak ktoś kupuje dużo szerszą oponę bo w tym miejscu można natrafić na brak miejsca między krańcem opony, a mocowaniem sprężyny, czy podczas maksymalnego skrętu kierownicą. Zdarzają się też problemy z tyłu przy maksymalnym załadowaniu...
IMO w jakiś sensownych granicach typu +1 cal (7,5 cala) dla felgi i z jeden rozmiar szerokości opony (225mm) nie powinno się zmieniać ET tylko pozostać w granicach fabrycznych. Czyli 42-48mm powinno być ok.
Kalkulator to warto sobie poszukać z doborem rozmiaru opon bo nie wszyscy rozumieją, że profil jest to procent szerokości, a nie stała wysokość..... Tutaj kalkulator http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
Luk - 28-02-2014, 09:43
krzychu napisał/a: | Ale co chcesz liczyć? |
Ponieważ trudno znaleźć felgi z fabrycznym ET46, to trzeba policzyć ile będzie wystawać (albo się chować) do środka i na zewnątrz w stosunku do felgi fabrycznej, żeby nie było za dużo. Felgi przeważnie też są szersze i mają 7,5" zamiast 6,5". Czyli mamy 0,5" na stronę, czyli 1,25cm do tego dochodzi inne ET, np 38 i mamy że będzie wystawać na jedną stronę 2cm, a na drugą 0,6cm w stosunku do fabrycznej, a to może być za dużo.
Może się okazać, że trudno dostać upatrzone felgi w konkretnym rozmiarze i dlatego trzeba sobie to prosto policzyć, może będzie pasować.
gumas_72 - 28-02-2014, 10:54
krzychu napisał/a: |
Kalkulator to warto sobie poszukać z doborem rozmiaru opon bo nie wszyscy rozumieją, że profil jest to procent szerokości, a nie stała wysokość..... Tutaj kalkulator http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html |
Krzychu o to biegało - podziękował
plus tu znalazłem
http://www.felgi.pl/narze...ulator-et-felgi
szkoda że nie ma animacji jak zachowuje sie felga w nadkolu Lancera
ps:
Panowie spokojnie - kawka (fajeczek) i do przodu
Uwex - 28-02-2014, 13:28
Znasz trochę angielski ? Klik Fajnie się porównuje, bo można wstawić naraz 2 komplety i jest opis co i o ile się zmieni.
gvizdek - 05-03-2014, 18:12
czas używalności letnich opon Yokohama dobiegł końca
jako że jestem laikiem chciałbym się dowiedzieć czy opony lekko używane Michelin 215/45/R18 93W będą pasować i czy są w miarę polecane? nie ukrywam że koszt nowych opon Yokohama odstrasza
|
|
|