Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE
Hugo - 04-11-2017, 17:51
Kolejna propozycja upgrade-u przednich hamulców: Tarcze, klocki i zaciski z Hyundai'a Santa Fe II/Kii Sorento II Tarcze 321/28 mm
Tarcze:
http://allegro.pl/tarcze-...7010706306.html
Klocki:
http://allegro.pl/klocki-...03.html#thumb/1
Zaciski:
http://allegro.pl/zacisk-...6841808703.html
Ceny jak to w przypadku Hyundai'a śmiesznie niskie
Kto chętny przymierzyć do Outka?
[ Dodano: 04-11-2017, 17:54 ]
Tutaj więcej fotek zacisku i mocowania do zwrotnicy:
http://allegro.pl/zacisk-...6570898269.html
[ Dodano: 04-11-2017, 18:10 ]
Popatrzyłem trochę i chyba będzie problem ze średnicą piasty... Tarcze z Hyundai'a mają średnicę wewnętrzną 143 mm, a tarcze z Outka różnie podają, albo 143,1 mm albo 147,8 mm Raczej będzie 147,8 mm, więc mamy problem, bo będzie ok. 5 mm do zebrania ze średnicy piast albo tarczy (to drugie to raczej głupi pomysł).
W poniedziałek zmierzę średnicę zewnętrzną piasty i wewnętrzną tarczy z Galanta (są takie same jak w Outku) i wszystko będzie jasne.
Pawel1988 - 04-11-2017, 22:28
Ja zadzwonię do jakiegoś sprzedawcy i zapytam o rozstaw mocowania jarzma w poniedziałek. Ale obawiam się że będzie ten sam problem co przy kia, będzie trzeba odsunąć zacisk od zwrotnicy . Ale jak nie spróbujemy to się nie dowiemy. Jak byś zmierzył tarcze to będzie super.
Hugo - 04-11-2017, 22:45
Pawel1988, zadzwoń, ale myślę, że będzie te 128 mm. Co do odsadzenia zacisku od zwrotnicy to myślę, ze może być dobrze, zwróc uwagę na zdjęciach na aukcji jak głęboko są otwory w zwrotnicy w Santa Fe i jakie "potężne" ma jarzmo (długie). Jakby jednak tarcza 321/28 mm nie weszła to można zamontować tarcze 300/28 mm z Hyundai'a ix 35, i40 lub lepiej z Kii Optima przed liftem (takie same tarcze), ale otwór na piastę 145 mm, więc w razie "W" jest mniej materiału do zebrania z piasty Jeszcze lepszy motyw to jeśli wejdzie tarcza 321/28 mm to Kia Optima po lifcie ma takie tarcze (dokładnie 320/28 mm) i otwór na piastę 145 mm
Dla porównania odsadzenie otworów na zwrotnicy w Galancie:
Pawel1988 - 04-11-2017, 22:48
Jakby weszła z Santa fe II to by już było dużo .
A tak z innej beczki dlaczego nikt nie produkuje czegoś takiego do outlandera airtreka asx calibra compassa patriota lub czegoś od czego pasuje zacisk i tarcza jeżeli te hamulce to taki problem
http://www.fourwheeler.co...ep-jk-wrangler/
Fragu - 05-11-2017, 22:30
No to co - trzeba kupic zacisk od Santa Fe II i sprawdzić
Pawel1988 - 06-11-2017, 00:37
Fragu napisał/a: | No to co - trzeba kupic zacisk od Santa Fe II i sprawdzić |
Biorę to na siebie . Dajcie mi czas do końca tygodnia
Fragu - 06-11-2017, 07:18
Elegancko
Pawel1988 - 06-11-2017, 21:13
Na 100% w outlanderze jest 128 mm rozstaw otworów jarzma ?
Hugo - 06-11-2017, 21:42
Pawel1988 napisał/a: | Na 100% w outlanderze jest 128 mm rozstaw otworów jarzma ? | Tak. Jak będziesz pytał o rozstawy innych zacisków i sprzedawca napisze Ci 130 mm to też pasuje (wszystko zależy kto jak zmierzy)
P.S. Dostałem info od jednego sprzedającego, że zacisk od Santa Fe II ma rozstaw otworów 128 mm
A kto weźmie na siebie sprawdzenie tego: http://allegro.pl/hyundai...6957188856.html
Wiem tyle, że rozstaw to również 128 mm i do tego szły tarcze 345/30 mm Tyle, że w tym przypadku czuję, że na 99% taka tarcza nie wejdzie nam w te zaciski w Outku bez jakichś adapterów (za głęboko będą otwory na śruby jarzm). W takim przypadku można wrzucić te zaciski i tarcze 321/28 mm z Santa FE II, a jak nie wejdzie to chociaż 300/28 mm z Hyundai'a ix35/Kii Sportage Jednak znowu jest problem z całkowitą wysokością tarcz, bo 345/30 mm mają ok. 56 mm wysokości, a te z Santa FE czy ix35 są prawie 10 mm niższe... Chyba, że przykręcimy zacisk z drugiej strony otworów w zwrotnicy, hehe.
Na pewno jakoś by się dało to poskładać...
Jakby jednak nic z tego nie wyszło to mam jeszcze coś 4-tłoczkowego w zanadrzu, i to ze stajni Mitsu, hehe (i nie jest to 3000GT).
Krzyzak - 06-11-2017, 21:47
Hugo napisał/a: | A kto weźmie na siebie sprawdzenie tego | felgi od evo się kłaniają albo dystanse na 1.5cm
Hugo - 06-11-2017, 21:49
Krzyzak napisał/a: | felgi od evo się kłaniają albo dystanse na 1.5cm | Albo felgi z Genesis'a 1,5 cm dystans to trochę masakra, pewnie w koleinach nie da się jechać. Myślę, że aż taki duży nie musiałby być (w sumie zależy od felg).
Pawel1988 - 06-11-2017, 22:40
Hmm to coś się nie zgadza
Ja mam zacisk od Santa fe II ( dziś kupiłem ) i mają rozstaw 138mm ewentualnie 139mm. Dlatego najpierw zapytałem czy na 100 % jest 128.
Dla tarcz 345 sądzę że trzeba by było felgi zmieniać. Caliber srt ma 340mm i felgi 19cali.
Ale najważniejsze jest to aby tarcza z Santa fe II siadła, to już będzie dużo bo raczej wątpię żebyśmy w końcu znaleźli coś P&P jeżeli już tyle szukamy .
Tarczy niestety nigdzie na miejscu nie było więc czekam aż przyjdzie.
Jak tarcza będzie pasować to będę działał dalej.
A jeżeli masz coś jeszcze w zanadrzu to dawaj od razu bo ja już myślę dość poważnie A nie chciałbym żeby było tak że uda się ogarnąć tarcze z santafe a zaraz znajdzie się coś lepszego
Fragu - 07-11-2017, 07:23
Pawel1988, tarcza z Santa Fe siądzie jeśli zeszlifujesz chyba 2mm z piasty...
Kurde - więc jednak te zaciski nie pasują - kolejna próba na nic
Krzyzak - 07-11-2017, 08:36
Hugo napisał/a: | 1,5 cm dystans to trochę masakra, pewnie w koleinach nie da się jechać |
tu bardziej chodzi o wytrzymałość... pewnie mało kto zwraca uwagę na taki wystający element z piasty, ten co wchodzi w otwór centrujący felgi - wystaje z 1cm
to właśnie on przenosi niemal całe obciążenie podczas jazdy z koła na zawieszenie a nie jak myślą ludzie, że to przez szpilki w piaście
Pawel1988 - 07-11-2017, 13:32
Tarcza przyjdzie za niedługo więc piątek sobota przymiarka.
Nie do końca mi się widzi szlifowanie, toczenie piasty.
Powiem tak jeżeli znajdziemy tarcze która wejdzie bez przerabiania Piast ( min 320mm) i zacisk z klockami które będą odpowiadać tej tarczy to postaram sie ogarnąć adaptery
Pytanko tarcza z evo 320/32 pasuje na nasze piasty ? A jeżeli tak to jaki zacisk prócz tego z evo ? Jakiś pomysł bo z evo 1szt 1000zl
|
|
|