To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

tomekrvf - 16-02-2009, 19:49

Radassss napisał/a:
bardzo duzo spalil, az w szoku jestem 10 L na trasie??

To akurat nie jest jakiś szczególny problem. Da się więcej.

Radassss - 16-02-2009, 20:57

wiem ze sie da ale to bylo na tempomacie czyli nie bylo pilowania silnika do odciecia...
i to jes troche dziwne ze tyle spalil

tomekrvf - 16-02-2009, 21:00

Radassss, skasuj licznik średniego zużycia paliwa i jedź bez przerwy 150km/h. Spalanie będzie większe jak 10 l/100km.
Radassss - 16-02-2009, 21:23

nie bedzie juz tak robilem tylko ze przy 130 i srednio pokazal wtedy 7,8 wiec watpie zeby to 20 km wiecej mialo kosztowac 2 litry, ale fakt przydal by sie 6 bieg na takie predkosci, wkoncu podobno beda u nas kiedys autostrady ;)
ale pewnie do tej pory zmienie juz pojazd ;)

michaello - 16-02-2009, 22:05

tomekrvf napisał/a:
skasuj licznik średniego zużycia paliwa i jedź bez przerwy 150km/h. Spalanie będzie większe jak 10 l/100km.



przy 150 km/h obroty sa powyzej 4000 i 10l/100 jest bez problemu do osiagniecia.

Anonymous - 16-02-2009, 22:19

Panowie, ja kupując auto miałem wybór między 1.5 i 1.8, wy już takiego wyboru nie mieliście.
Wybrałem 1.5 gdyż uważam, że do miasta i na dojazdy do pracy wystarczy i nie musi przy tym spalać 13 l w mieście jak w przypadku 1.8l Co do osiągów na autostradzie to oczywiście 1.8 l jest lepszy, tylko jest mały problem z autostradami w Polsce :badgrin:
Wracając do bardzo kwadratowych i tendencyjnych wypowiedzi SLA i nie tylko, to chciałbym powiedzieć, że również silnik 1.8l w tym modelu jest nieporozumieniem i owszem niecałe 2 sekundy do 100 to dużo, ale na torze wyścigowym a nie podczas normalnej eksploatacji.
Dziwi mnie tylko jedno, iż jak mniemam wszyscy na tym forum jesteśmy fanami motoryzacji, a co niektórzy piszą z posta na post coraz większe bzdury, aż mi się scyzoryk w kieszeni otwiera........... Na koniec chciałbym powiedzieć, że jak bym chciał się po ścigać, to bym se kupił spokojnym kulemansem Colta 1.5 CZT i wasze lancery 1.8 miały by dwa problemy:
1. z przyspieszeniem do 100km
2. i nadal z ponadprzeciętnym zużyciem paliwa (honda z silnikiem 1.8l pali ponad 2 litry mniej!)
Pozdr.

basik - 16-02-2009, 22:39

To ja na dowód że 1.8 też może mało palić dam taki link.
http://str.nazwa.pl/mitsu/spalanie.jpg
Zdjęcie zrobione wczoraj wieczorem podczas powrotu do domu (trasa Trzebinia - Kraków). Przy średniej prędkości 52km/h spalanie pokazywało 6.3l co jest jak narazie moim najlepszym wynikiem na tej trasie. Wczoraj nie dość, że niedzielni kierowcy jadący 40 km/h to jeszcze droga biała, mimo to udało się ich wyprzedzić i jechać ok 80km/h.

jaca71 - 16-02-2009, 23:33

Bastek77 napisał/a:
Wracając do bardzo kwadratowych i tendencyjnych wypowiedzi SLA i nie tylko, to chciałbym powiedzieć, że również silnik 1.8l w tym modelu jest nieporozumieniem i owszem niecałe 2 sekundy do 100 to dużo, ale na torze wyścigowym a nie podczas normalnej eksploatacji.

To parę suchych danych :
sprint od 80 do 120km/h czyli najczęstsze wyprzedzanie;
3 bieg: 1,5L - 7,9s; 1,8L - 6,5s
4 bieg: 1,5L - 11,1s; 1,8L - 9,0s
5 bieg: 1,5L - 15s; 1,8L - 13s
Różnice nie rzucają na kolana. W jednym i drugim trzeba redukować, ale czasami te 2s to jednak sporo, ale jak się jeździ z głową to 1,5 starcza.

Edit: 2.0 diesel robi to tak:
4bieg: 6,5s
5bieg: 8,8s
6bieg: 15,5s
średnio o 2 biegi do przodu :)

Trik - 17-02-2009, 00:03

Wydaje mi się że problem polega też na tym, że w trakcie jazdy chcemy słuchać dźwięku silnika jaki to on fajny co też świadczy o tym że pracuje.
I do czasu jek nie przywyknie się do tego że drań jeden jedzie do przodu a go nie słychać to kalepitus spalanie bedzie wysokie. Wiem to po sobie. Muskanie pedału gazu w takim fajnym autku nie leży w naszej naturze :mrgreen: , no ale ta "cholera" niestety też tak potrafi jechać, delikutaśnie i cicho.

Radassss - 17-02-2009, 08:58

a mnie smieszy to ze na temat spalania 1,8 maja najwiecej do powiedzenia Ci co maja 1,5 i za wszelka cene proboja wmowic wszystkim ze 1,5 jest lepsze bo mniej pali, a 2 sekundy to zadna roznica... haha to jest kolosalna roznic i nie tylko na torze jak ktos napisal, ale glownie na trasie, 2 sekundy przy predkosci 90 km/h to jest w przeliczeniu na metry ok 50 m... czyli patrzac na wyprzedzanie ta predkosc wzrasta a wiec i roznic miedzy obiema jednostkami napedowymi w przeliczeniu na metry, mi sie czesto zdarza wyprzedzac od 80 do 140 np kilka pojazdow na raz i tu roznica zbliza sie juz do 80 m, dla mnie jest to bardzo duzy dystans, dla niektorych posiadaczy 1,5 widac nie ;) , zreszta przyjemnosc z jazdy o niebo wieksza i auto jest cichsze
juz nie mowiac o tym ze np zaczynajac wyprzezanie na 3 biegu i krecenie go niemal do odciecia (czasami sytuacja na drodze tego wymaga) w momencie gdy 1,5 lapie juz zadyszke i trzeba wrzucac wyzszy bieg 1,8 jeszcze ochoczo ciegnie do przodu :)
1,5 na testowce wydawal mi sie strasznie mulowaty takie bylo moje odczucie...
ale dodam jeszcze zeby nie bylo ze 1,8 jest taki zajefajny i w ogole... ze Nubira 2,0 miala lepszy silnik, przedewszystkim bardziej elastyczny

[ Dodano: 17-02-2009, 09:07 ]
jaca71 napisał/a:
Bastek77 napisał/a:
Wracając do bardzo kwadratowych i tendencyjnych wypowiedzi SLA i nie tylko, to chciałbym powiedzieć, że również silnik 1.8l w tym modelu jest nieporozumieniem i owszem niecałe 2 sekundy do 100 to dużo, ale na torze wyścigowym a nie podczas normalnej eksploatacji.

To parę suchych danych :
sprint od 80 do 120km/h czyli najczęstsze wyprzedzanie;
3 bieg: 1,5L - 7,9s; 1,8L - 6,5s
4 bieg: 1,5L - 11,1s; 1,8L - 9,0s
5 bieg: 1,5L - 15s; 1,8L - 13s
Różnice nie rzucają na kolana. W jednym i drugim trzeba redukować, ale czasami te 2s to jednak sporo, ale jak się jeździ z głową to 1,5 starcza.

Edit: 2.0 diesel robi to tak:
4bieg: 6,5s
5bieg: 8,8s
6bieg: 15,5s
średnio o 2 biegi do przodu :)

no "klekot" to jest "klekot" ;) ... mnie irytuje ich dzwiek... jakby z Ursusa wyciagniety ;)
no i nie wiem czy jest wart swojej ceny oczywiscie ma duzo zalet spalanie jak 1,5 a osiagi jak 1,8 ;)
no i 6 bieg, porownujac "klekota" i benzyne nie mozna brac pod uwage tych samych biegow czyli 4 dieslu to 3 w benzynie... chociaz tez tak patrzac to w "klekocie" trzeba czesciej "machac" dzwignia zmiany biegow;)... gdyby nie ten dzwiek i cena to diesle bylyby idealnym rozwiazaniem :)

jaca71 - 17-02-2009, 09:29

Ja diesla nie lubię w mieście (nie chodzi mi o wszczynanie świętej wojny). W mieście jest męczący, szczególnie denerwują krótkie dwa pierwsze biegi. Ale na trasie, autostradzie pokazuje swoje zalety. Ale chyba nie o tym dyskusja.
Mnie się wydaje ze silniki od 18 w górę nie kupują ludzie, którzy się na stacji szczypią o dwa litry więcej... Chyba że się mylę.
Samochód spali tyle ile mu karze kierowca.
Jakby nie było to jadąc z punktu A do B w takich samych warunkach, z taką sama prędkością bez wyprzedzań samochody z silnikami 1,5 i 1,8 powinny spalić podobnie. Dochodzi psychika kierowcy, że mając więcej pod butem częściej chce się z tego korzystać... Wtedy spalanie rośnie bo moc nie bierze się znikąd.

Radassss - 17-02-2009, 09:43

jaca71
w 100 % popieram Twoja ostania wypowiedz :D

ElemenT - 17-02-2009, 09:46

hehe, tak czytam i czytam co piszecie i dorzucę tylko informacje z wczorajszego tankowania

9,6l po mieście
520 km na 50,14 l

a co do tematu 1.5 vs 1.8 to każdy ma swoje plusy i minusy :P
jak ktoś kupił 1.5 to wiadomo że będzie bronił swojego wyboru i udowadniał wszystkim że zrobił lepiej i na odwrót :P

tak na prawdę wszystko zależy od założeń, ja np kupiłem 1.8 bo dużo śmigam w trasie czy to w PL czy po niemczech, więc wybór był dla mnie oczywisty po wcześniejszym telepaniu się przez 4.5 roku getzem 1.3 i jazdą max 110 bo powyżej było już mega głośno a i odczucia jak by się jechało 180 :)

Radassss - 17-02-2009, 10:09

a no tak to wtedy wazne ;)
cichszy jest?? nie wiem mozliwe, ale ryk benzyny na wysokich obrotach bezcenny ;)
mam Jumpera HDi ponad 130 wrazenia tez sa bezcenne ;) , rzadko spotykane w "normalnych" pojazdach
a na niskich obrotach klekocze niemilosiernie Ursus jeden ;)

sla - 17-02-2009, 10:12

Bastek77 napisał/a:

Wracając do bardzo kwadratowych i tendencyjnych wypowiedzi SLA

Lubisz jeździć mułowatym i głośnym samochodem , to Twoja sprawa, ale nie wmawiaj innym przy każdej okazji że wybór 1,5 to był strzał w dziesiątkę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group