Outlander II GEN Techniczne - Sprężyny wzmacniające
m4rud3r - 14-03-2021, 11:22
Lejsforsy - czy jest Ktoś kto używa je już dłuższy czas, zrobił na nich parę km i zechce podzielić się opinią jak z trwałością z upływem czasu ?
Czy nie osiadły ? Jakies inne niepokojące rzeczy ?
Bo mam dylemat czy kupic Lovellsy czy Lejsforsa ....
Moody - 14-03-2021, 20:20
m4rud3r napisał/a: | Lejsforsy - czy jest Ktoś kto używa je już dłuższy czas, zrobił na nich parę km i zechce podzielić się opinią jak z trwałością z upływem czasu ?
Czy nie osiadły ? Jakies inne niepokojące rzeczy ?
Bo mam dylemat czy kupic Lovellsy czy Lejsforsa .... |
Już prawie trzy lata żyjesz w tej rozterce. Dobrze się zastanów bo po wreszcie kupnie może pozostać po tym jakaś natrętna pustka
m4rud3r - 14-03-2021, 21:05
Moody napisał/a: | Już prawie trzy lata żyjesz w tej rozterce. Dobrze się zastanów bo po wreszcie kupnie może pozostać po tym jakaś natrętna pustka |
Haha dokładnie, teraz mam motywację - po zimie pociekł mi amortyzator przód, przy okazji wyszło że trzeba parę innych elementów gumowych wymienić, więc pomyślałem zrobić jedno rozbieranie zawiechy, wymienić co trzeba i mieć spokój. Teraz tylko dylemat Lovells czy Lejsfordy do tej pory byłem nastawiony na Lovellsy, ale jeżeli Lejsford nie jest wcale gorszy, a kosztuje mniej to czemu nie ? Ciekawi mnie tylko ich trwałość i jakość. Na forach innych marek (np na jakimś forum BMW) opinie są różne, od takich że po paru miesiącach obsiadły i ogólnie kaszana po zachwyty jakie to tanie a dobre A że Misiek zostanie chyba na dłużej z przyczyn życiowych - to chcę kupić coś na dłużej
Moody - 15-03-2021, 20:57
Jak już kiedyś tutaj pisałem, że mam Lovells i jestem zadowolony. Zakładałem sam. Trzymają fason i mogę polecić. Mam je 4lata/55tys. Kupiłem w sklepie dla miłośników 4x4 więc chyba dają u nich radę.
Ale gdybym drugi raz kupował (nie wiedziałem o Lejsford) to kto wie czy nie zdecydowałbym się na Lejsford. W nich podoba mnie się to, że są wykonane z drutu grubszego o 1mm. Ale o ich eksploatacji nie potrafię nic powiedzieć.
Tyle moja opinia.
Gosciu87 - 31-03-2021, 11:56
Cześć, czy znacie może numery sprężyn marki Lesjofors jakie montowaliście na przednią oś?
W moim przypadku jest to Peugeot 4007 2.2 ON, rok modelowy 2008 z manualną skrzynią biegów.
Mam dylemat, ponieważ wg moich spostrzeżeń powinny być z numerem 4066802 ale po dyskusji ze sprzedawcą i podaniem VIN wychodzą z numerem 4015675 (które są skierowane do aut z automatyczną skrzynią).
Nie zawierzam totalnie w VIN bo już nie jeden raz się przejechałem na złym doborze tą metodą.
Dla potomności podaję rzeczywiste wymiary jakie uzyskałem od sprzedawcy, Lesjofors jakoś nie chwali się tymi informacjami:
Lesjofors 4066802
Długość 331 mm
Grubość 15 mm
Średnica zewnętrzna 176 mm
Lesjofors 4015675
Długość 335 mm
Grubość 15 mm
Średnica zewnętrzna 176 mm
kajos - 31-03-2021, 14:39
kup najdluzsze
bedzie wyzej stal
Gosciu87 - 01-04-2021, 11:20
Zgadzam się i taki mam zamiar ale kupiłem wcześniej sprężyny na tył, dokładnie Lesjofors 4215635 (te EXTRA HEAVY DUTY), jeszcze nie zamontowane.
Chcę jak najwyżej osadzić przód ale w granicach rozsądku, tak aby było równo w stosunku do tyłu na tych "4215635".
Może więc zmienię pytanie, jakie sprężyny przednie montowaliście w konfiguracji z tyłem opartym na Lesjofors 4215635?
m4rud3r - 05-04-2021, 08:34
Mam podobny dylemat teraz z doborem na przód, z tym że mam 2.4 benzynę i automatyczną skrzynię biegów wg katalogu powinna być sprężyna 4059253.
Narobią kurde nie wiadomo ile części a później człowieku kombinuj co dobrać
Tomasz87 - 10-04-2021, 19:42
m4rud3r napisał/a: | Mam podobny dylemat teraz z doborem na przód, z tym że mam 2.4 benzynę i automatyczną skrzynię biegów wg katalogu powinna być sprężyna 4059253.
Narobią kurde nie wiadomo ile części a później człowieku kombinuj co dobrać |
tutaj: https://motostacja.com/p/LESJOFORS-4059252 piszą, że 4059252
m4rud3r - 11-04-2021, 10:38
Napisałem do Lesfoforsa do Szwecji i Niemiec - zero odpowiedzi na zapytanie o pomoc z doborem sprężyny
I teraz nie wiem czy zamówić taką jak wychodzi wg katalogu czyli 253 czy 252 jednak.
252 to do manualu chyba, a 253 do automatycznej skrzyni.
Co do samej specyfikacji - też ciężko znaleźć jakieś wymiary tych sprężyn żeby sobie nawet teoretycznie porównać.
Obecnych zostawiać też nie bardzo chcę skoro już i tak trzeba rozbierać zawiechę.
Szkoda że Lovellsy kosztuja 2x więcej ....
A wymiana samego tyłu to chyba takie połowiczne rozwiązanie ?
Moody - 12-04-2021, 15:32
253 są do aut z automatem czyli z cięższym napędem.
W stanie spoczynku są nominalnie o 4mm wyższe od 252.
To zależy. Mnie wystarcza podniesienie tyłu.
Tomasz87 - 13-04-2021, 00:50
m4rud3r napisał/a: | wymiana samego tyłu to chyba takie połowiczne rozwiązanie |
chyba własnie chodzi głównie o tył... przód i tak masz dociążony przez silnik, to tak nie skacze.
Dla mnie ogólnie tył w tym samochodzie, po przesiadce z Galanta w którym miałem sprężyny wspomagające dołożone właśnie na tyle, to jak dyskoteka, zwłaszcza jak się trochę do niego włoży za tylną oś...
Fakt, że to kwestia przyzwyczajenia też trochę...
m4rud3r - 18-04-2021, 19:10
Zamontowałem Lejsy na przód + tył, od razu amortyzatory TRW przód + tył.
Przy okazji wypiaskowane wszystkie wahacze tył i ława, wszystkie nowe tuleje z tyłu.
Ile nerwów te Lejsy zjazdły przy założeniu ich na tył to moje ale udało się - zmontowane wszystko, autko poszło do góry i zupełnie inaczej się prowadzi. Zobaczymy jak to będzie z biegiem czasu
kulman - 19-04-2021, 16:35
Wstaw zdjęcia jak się teraz prezentuje i z miarką i bez jak możesz.
Moody - 19-04-2021, 20:40
m4rud3r napisał/a: | Ile nerwów te Lejsy zjazdły przy założeniu ich na tył to moje |
Hmm, dlaczego? Własnoręcznie wymieniałem i u mnie to poszło bardzo łatwo.
Na pewno ciężej mają ci, którzy mają z tyłu ten rodzaj zawieszenia z amortyzatorami wewnątrz sprężyn.
|
|
|