To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Płyn chłodzący silnik

April77 - 04-04-2013, 09:27

Tak dla ciekawości mnie w serwisie powiedzieli że lancer i outlander to bliźniaki. :roll:
mariusz1974 - 04-04-2013, 10:01

naprawdę
Trik - 04-04-2013, 17:09

April77 napisał/a:
w serwisie powiedzieli że lancer i outlander to bliźniaki

Może i bliźniaki, ale nie jednojajowe. :lol:

Kamilosso - 04-04-2013, 17:49

April77 napisał/a:
Tak dla ciekawości mnie w serwisie powiedzieli że lancer i outlander to bliźniaki. :roll:


tak własnie się składa, natomiast ASX jest mniejszym autkiem niż lancer, węższy i krótszy

Trik - 04-04-2013, 23:20

? Raczej tak nie do końca, są bliżej siebie niż by się mogło wydawać.
http://www.mitsubishi.pl/.../15/57/3/65/8/0
Szerokość: ASX 1770mm, Lancer 1760mm, OII 1800mm
Wysokość: ASX 1615mm, Lancer 1490mm, OII 1680mm
Rozstaw osi: ASX 2670 mm, Lancer 2635mm, OII 2670mm
Długość; ASX 4295mm, Lancer 4570mm, OII 4665

Także półosie może podejdą z ASX może nawet z OII.
Dawno temu, jak wypuścili Lancera, MMC chwaliło się że ok. 50-60% podzespołów OII można odnaleźć w Lancerze. Potem chwalili się, że ileś tam procent (70%?) OII siedzi w ASX. Bodaj płyta podłogowa jest ta sama, global project czy jakoś tak. Dodajmy do tego Dodga Calibera, niektóre części też są wspólne.
Pewien znajomy z serwisu sugerował mi kiedyś, żeby coś z zawieszenia OII włożyć do Lancera, tylko nie pamiętam, o które elementy mu chodziło.

mariusz1974 - 07-04-2013, 20:06

przegub naprawiony w Miliczu
dawidnudi - 27-09-2013, 22:17
Temat postu: Wymiana płynu chłodniczego
Witam. To mój pierwszy post. Chciałbym dowiedzieć się jak wymienić płyn. Czy oprócz spuszczenia cieczy z chłodnicy trzeba jeszcze dokonać jakichś dodatkowych czynności, np. spuścic go z samego silnika? Jeżeli tak w którym miejscu jest korek spustowy? Z góry dziekuję za odpowiedź. :)
Janek_W - 28-09-2013, 23:08

Cześć, TUTAJ jest anglojęzyczna instrukcja wymiany płynu chłodniczego w Lancerze. Nie wynika z niej żeby trzeba było wykonywać jakieś specjalne czynności, nie ma korka spustowego w silniku ani w chłodnicy, a płyn spuszcza się zdejmując przewód z dołu chłodnicy. Powodzenia :wink:
Arczi89 - 29-09-2013, 11:31

Nie wiem czy różnią się wersje silnikowe chłodnicami oraz czy Sportback ma inną niż sedan ale u mnie w lewym dolnym rogu chłodnicy był korek jak zmieniałem. Był na frontowej części. Taki czarny korek w kształcie "motylka"
dawidnudi - 29-09-2013, 12:10

Wczoraj dokopałem się do tego motylka po ściągnieciu osłony. W moim przypadku jest po prawej stronie auta (stojąc przodem do przodu auta, po lewej) Jednak po całkowitym opróżnieniu i wylaniu płynu ze zbiorniczka wyrównawczego było tego niecałe 4 litry. Do 7l daleko. Na tylnej ścianie silnika, poniżej kolektora wydechowego zauważyłem prawdopodobnie korek spustowy (imbus 8 mm) ale nie mając pewności nie odkręcałem go. Tak więc nadal nie bardzo wiem co robić. Może ktoś wie czy ta śruba jest właśnie tym korkiem. Dziekuję za odpowiedzi. :)
tyku - 30-09-2013, 11:04

Z tą wymianą płynu to też ciekawa sprawa. Według instrukcji w całym układzie jest 7,0 L.
Jak wymieniali mi płyn w serwisie to wlali około 4-4,5 litra(nie pamiętam dokładnie). Pytam się w takim razie czemu nie wlali 7 litrów tak jak jest w instrukcji, a oni na to że w całym układzie jest 7 litrów, ale nie spuszcza się całego płynu tylko uzupełnia i dlatego wchodzi 4-4,5 litra. Bardzo mi się to nie spodobało, no ale cóż poradzić sam się na tym nie znam i nie mam warunków, aby samodzielnie to zdiagnozować, dlatego jakoś jestem tym faktem zniesmaczony. :(
Może ktoś ma instrukcję na wymianę płynu w całym układzie?

tomaszekk7 - 30-09-2013, 11:46

Faktycznie po odkręceniu tzw. motylka schodzi ok. 4l płynu. W silniku 4B10 nie ma dodatkowego korka w bloku silnika ,
taki korek jest w silniku 4A9. W 1,8 należy odłaczyć wąż tu cytat:
Disconnect the water hose <M/T> or cooling water line hose <CVT>, and drain the engine
coolant in the water jacket.
Ja tego nie zrobiłem bo obawiałem się , że w chwili zakładania opaski może pęknąć przewód.
Dlatego kilkakrotnie przepłukiwałem cały układ wodą destylowaną do momentu jak płyn nie zrobił się przeźroczysty.
Po ok. 4 płukaniu pojawił się dziwny osad wyglądający na piasek. Potem jednak żałowałem , że nie ściągnąłem tego przewodu.
Do wymiany użyłem koncentratu Subaru zielony K067EYA100( trwałość 11 lat). Po rozcieńczeniu 50:50 temp. zamarzania - 48 st. Celcjusza.


INSTRUKCJA WYMIANY

ENGINE COOLANT REPLACEMENT <4B10, 4B11-NON-TURBO>


1.Remove the engine room under cover front A Refer to GROUP 51 - Under Cover ).

2.warning When removing the radiator cap, use care to avoid contact with hot engine coolant or steam. Place a shop towel over the radiator cap and turn the radiator cap anti-clockwise a little to let the pressure escape through the vinyl tube. After relieving the steam pressure, remove the radiator cap by slowly turning it anti-clockwise.

Drain the engine coolant from the radiator, heater core and engine after unplugging the radiator drain plug and removing the radiator cap.

3.Remove the engine room under cover front B .


4.Disconnect the water hose <M/T> or cooling water line hose <CVT>, and drain the engine coolant in the water jacket.
5.Remove the radiator condenser tank and drain the engine coolant.
6.Drain the engine coolant then clean the path of the engine coolant by injecting water into the radiator from the radiator cap area.
7.Connect the water hose <M/T> or cooling water line hose <CVT>.
8.Securely tighten the radiator drain plug.
9.Reinstall the radiator condenser tank.


10.caution Do not use alcohol or methanol anti-freeze or any engine coolants mixed with alcohol or methanol anti-freeze. The use of an improper anti-freeze can cause corrosion of the aluminium components.

By referring to the section on engine coolant, select an appropriate concentration for safe operating temperature within the range of 30 to 60%. Use special tool LLC changer (MB991871) to refill the engine coolant up to the top of the radiator port. A convenient mixture is a 50% water and 50% antifreeze solution (freezing point: -31°C).


Recommended antifreeze: DIA QUEEN SUPER LONG LIFE COOLANT or equivalent
Quantity: 7.0 L
(includes 0.65 L in the radiator condenser tank)

note For how to use special tool MB991871, refer to its manufacturer’s instructions.

11.Tighten the radiator cap securely.
12.Remove the radiator condenser tank cap, and add the engine coolant up to the "FULL" line.
13.Turn the A/C switch to OFF position to start the engine and warm up until the radiator fan operates.
note This work is to open the thermostat fully.

14.Rev the engine several times and then stop it. Check that there are no engine coolant leaks.
15.Remove the radiator cap with the engine cool, and then refill the engine coolant up to the top of the radiator port.
16.Tighten the radiator cap securely.
17.caution Do not overfill the radiator condenser tank.

Remove the radiator condenser tank cap, and add the engine coolant up to the "FULL" line.
18.Reinstall the engine room under cover front A, B (Refer to

dawidnudi - 05-10-2013, 13:05

Płyn wymieniony przez poleconego mechanika. Dodatkowo wypchnął to co pozostało po zlaniu za pomocą sprężonego powietrza. Nie wiem dokładnie , w którym miejscu podłączał przewód od kompresora ale musiał zdemontować filtr powietrza. Udało mu się opróżnić układ z 6 litrów. Ta resztka, która została to już niewielka ilość. Podobno w nowoczesnych autach już nie stosują korków w blokach silnków. Niestety ale postęp jest coraz bardziej nieprzyjazny dla zwykłego człowieka-klienta, konsumenta, użytkownika. To jest dobre co jest dobre dla koncernów. Ja bym ich pogonił o tak- :axe: Dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie :)
Magnus - 05-12-2013, 19:16
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Dziwne stuki w zawieszeniu
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem Lancera X lecz jedna rzecz od momentu zakupu mnie denerwuje niemiłosiernie a dokładnie jadąc po nierównościach słychać stuki/puki w przednim jak i tylnim zawieszeniu( najbardziej słyszalne jest to przejeżdżając przez progi zwalniające). Bylem na stacji diagnostycznej aby sprawdzić czy nie ma żadnych luzów w zawieszeniu i odziwo nie ma prócz luzu na tylnim lewym wahaczu wzdłużnym a dokładnie tuleja jest do wymiany( której nigdzie nie mogę dostać). I w związku z zaistniałą sytuacją mam dwa pytania:
1. Czy możliwe jest że przednie amortyzatory są zużyte i dlatego słychać stuki ?
2. Czy owe tuleje mogę gdzieś znaleźć na necie czy tylko zostaje serwis? ( serwisu chciałbym uniknąć)
Proszę o pomoc i z góry dziękuję jak i pozdrawiam :)

RalfPi - 05-12-2013, 19:21

Witaj Magnus!
Temat jest już na forum, chyba, że naprawdę chodzi Tobie o stuki, a nie o "szuranie", dźwięk ocierającej się gumy o piach...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group