To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

bieniak - 29-03-2010, 00:29

hmmm z tym że wedle przepisów toi bieżnik opony nie może wystawać poza obrys samochodu.a gliniarze wręcz twoim prawem jazdy to sprawdzą przyłożą do błotnika o tyle:)a że bieżnik się chowa to nic nie będzie:): mam 17 też et 35:)tylko że naciągnięte opony 205/45:)
Damooo - 29-03-2010, 12:48

Panowie jaki max profil można naciągnąc na 17 zeby nic nie obcierało i nie zawadzało z tego co wyczytałem to owczar pisał 50 czy reszta potwierdza
bieniak - 29-03-2010, 13:25

zalezy jaka szerokośc opony no i jakie et mają felgi:)
jarekrk - 30-03-2010, 11:09

mam do was pytanie , czy to prawda ,że przy zawieszeniu wielowahaczowym nie poleca sie opon asymetrycznych ?
Chciałem kupić opony Bridgestone ER300, ale teraz w krk firma zrobiła promocje fajna na opony pirelli P7 , to jest dobra opona i wychodzi teraz taniej o 50zł/szt niż bridgestone , tylko przeczytałem o tym zawieszeniu , czy to prawda?

taki bieżnik ma pirelli-> http://www.reifensuchmasc...oss/pirelli.jpg

Owczar - 30-03-2010, 13:28

jarekrk napisał/a:
czy to prawda ,że przy zawieszeniu wielowahaczowym nie poleca sie opon asymetrycznych ?


jarekrk, chyba wręcz przeciwnie...
Kod:

Coraz powszechniejsze występowanie bieżników asymetrycznych w autach klasy wyższej jest związane również z częstym występowaniem wielowahaczowych konstrukcji układu zawieszenia. Parametry pracy takiej opony można lepiej dopasować do pracy tego typu zawieszenia. Tak zwane opony deszczowe będą najlepszą ofertą dla osób którzy cenią sobie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w trudnych warunkach drogowych, zwłaszcza w przypadku jazdy po nawierzchniach mokrych, a w szczególności jazdy po wodzie.

Źródło: http://www.oponeo.pl/arty...o_wybrac_.htmlx

jarekrk - 30-03-2010, 13:32

oo to super:) bo gdzieś w komentarzach przeczytałem,że właśnie opony jak te pirelli się nie nadają, ale tu jak jest źródło sprawdzone a nie jakiś "ktoś" to pewniejsze info
dzięki , w czwartek jadę je kupić

arturj123 - 18-04-2010, 16:32

W tej chwili mam oponki 215\45\R17 firmy Nokian NRVi.
Wydaje mi się, że mam trochę za mało powietrza. Zmierzyłem ciśnieniomierzem i z tyłu mam 1,7 kG\cm2, z przodu 1,2 oraz 1,4 kG\cm2. Na oponie jest podana max.presure 350KPA (ok 3,5kG\cm2)
Może ktoś doradzić ile prawidłowo powinno być??

Cezar - 18-04-2010, 16:45

arturj123, ja u siebie mam na przodie - 2,3 ; a tyl - 2,2
opony 225/45/r17

arturj123 - 18-04-2010, 18:45

Dałem 2,0 na tył, 2,1 na przód.
emefe - 19-04-2010, 13:35

Czy możecie wypowiedzieć się o swoich oponach letnich? Podać markę, rozmiar i czy jesteście zadowoleni.

Mnie czeka zmiana kompletu 215/45/17 i rozważam opcję budzetową:
Firenza ST-08 (215/50) lub Goodride SV308 (205/50) - jeździ ktoś może na tych oponach?

voytech - 19-04-2010, 14:06

Od Goodride trzymałbym się z daleka. W ostatnim AŚ Poradniku mierzyli hamowanie na mokrym. Wszystkie opony ZTCP 55-60 m. Goodride - 77.
Owczar - 19-04-2010, 14:53

voytech napisał/a:
Wszystkie opony ZTCP 55-60 m. Goodride - 77.


Firenza nie lepiej:

Opinie z oponeo:

ocena: 3,2 1112000
Kod:

Opony tylko na suche jezdnie, trochę deszczu i i pod oponą poducha i ... niestety brak sterowności. Przejechałem na nich 20 000 i to w zupełności mnie zniechęciło.
2009-07-18
ocena: 3,0 111000

kupilem opony po przeczytaniu opinii w/w modelu w intenrecie. zalezalo mi na dobrej oponie na deszcz. na suchej nawierzchni jest ok - w sumie nic do zarzucenia, ale co sie dzieje na mokrej... to glowa boli. jesli chcecie miec caly samochod to hamujcie 500 metrow przed celem, bo inaczej niestety nie bedzie ciekawie. w deszczu prz predkosci ok 60 km i nacisnieciu hamulca auto po prostu wpada w poslizg i leci.... po prostu na deszcz to koszmar - zdecydowanie odradzam

mar111cin - 19-04-2010, 22:42

hmm mam założone michelin pilot sporty 225/45/17 i powiem że ja tak pakuję ok 2,8 na przód i ok 2,6-2,8 na tył
dlaczego tak ?
pierwszy sezon przejeździłem na ciśnieniu ok 2,4-2,6 i opony miały zużyte boki a środek wysoki. Następny sezon pakowałem po 3,0 i zużycie opony się wyrównało.
teraz zszedzłem niby do tego 2,8 ale jednak czasem 3,0 też dam.
raczej w wypadku takiego rozmiaru nie ma co mówić o komforcie jazdy. natomiast ciśnienie w okolicach 2.0 w takim wypadku sprawiło by że szybko bym się pozbył felg.

Anonymous - 20-04-2010, 19:21

Jakie opony polecacie do gala 2,5 V6 Z tych dwóch Bridgestone Turanza? Czy może lepiej Dunlop SP Sport Fastresponse?
Przy zakupie mój rekin miał Dunlop SP Sport 200, jeżdziło sie na nich fajnie ale się skończyły i teraz takie nowe są droższe o prawie 80 zł (na sztuce) od wyżej wymienionych i sam juz niewiem jaka jest między nimi rużnica. Może ktoś ma jakieś doświadczenia?
A może polecacie cos wogule innego?
Mój rozmiar to 205/60/15.
:?:

ensulent - 22-04-2010, 23:01

witam. mam zamiar kupis alusy 17" i mam teraz pytanie. Aktualnie mam auto postawione na stalowkach 15 " opony 195/65 zimowki, czy jak zaloze felgi 17" z np. profilem opony 45 to auto bardzo mi sie auto obnizy podwyzy?? jest jakas stronka co przelicza takie cos? niewiem zabardzo jak to przeliczyc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group