To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Hamulce O1 T UPGRADE

Pawel1988 - 09-11-2017, 19:39

Też mi się tak wydawało ale mówię zapytam :D
Tarcza przyszła. Jeżeli informacje w necie są wiarygodne to średnica piasty w outlanderze to 142.5mm. Więc jest całe 0.5mm miejsca . Jutro albo w sobotę przymiarki .

Hugo - 10-11-2017, 21:51

A przy okazji, czy komukolwiek kto założył tarcze od ASX-a, czyli 294/26 mm pogięły się one czy wszystko gra?
qba1983 - 10-11-2017, 23:35

Wszystko gra.
Wreszcie zaczolem korzystac z hamulcow, tych do outlandera starałem się ich nie przegrzewać a i tak sie krzywily. teraz jeżdżę bez stresu, tarcze proste choć nadal nie tak skuteczne jak bym chciał
Przypomnę że mam jakieś tarcze za 110zl i do tego klocki EBC green

Hugo - 11-11-2017, 12:18

To super. Z jednej strony chciałbym zmienić przednie hamulce na jeszcze większe z powodów wizualnych i oczywiście aby pozbyć się bicia podczas hamowania, z drugiej strony gdyby tarcze 294/26 mm załatwiły problem bicia to chętnie bym przy takich hamulcach pozostał, bo mam fajne koła zimowe 16", które na hamulce z np. Santa Fe II już raczej nie wejdą :?
Pawel1988 - 11-11-2017, 15:41

Tarcza z Santa fe II pasuje na styk. Zacisk niestety już nie. W skrócie - otwory jarzma i zwrotnicy nachodzą jakby na siebie . Nawet jakby go dać wyżej lub nizej trzeba by bardzo mocno osłabić i zwrotnice i jarzmo.
Miałem już odpuścić ale jeszcze się nie poddaje.
Mam jeszcze pewnie plan. Nie będę bo opisywać, jak się uda to dam znac i wszystko opiszę :D
Jeszcze taka ciekawostka. W Kia optima i Hyundai i40 były dwa rodzaje tarcz. Jedne które gdzieś wyżej dodał Krzysiu i drugie 320. Różnią się z tymi od Santa fe II tylko tym że średnicę wewnętrzną mają o 2mm większe czyli jeszcze lepiej bo tak jak pisałem z Santa fe wchodzą na styk na Piaste.

Hugo - 11-11-2017, 17:46

Pawel1988, szkoda, że zacisk nie pasuje, ale zdaje się, że ktoś tu pisał o załatwieniu adapterów pod nie jak tarcza podejdzie :wink:
Pawel1988 - 11-11-2017, 20:19

Tak tak i to jest aktualne, chyba po prostu mało zrozumiale napisałem. Nie da się do tych zacisków dorobić adapterow. Nie wiem jak to opisać ale jarzmo z Santa fe nie dość że nie pasuje w tej płaszczyźnie co otwory zwrotnicy to nawet jeżeli przesunięty jarzmo wyżej względem zwrotnicy to trzeba po pół centymetra zebrać że środka jarzma i zwrotnicy. Jest to niewykonalne jeżeli chodzi o te zaciski. Sprawdziłem wszystkie opcje i naprawdę się nie da. Powiem tak gdyby tarcza miała 330mm nie było by problemu i można działać z adapterami. Jak będę przymierzać następny zestaw A nie zapomnę to zrobię zdjęcia.
Fragu - 13-11-2017, 12:26

Hugo napisał/a:
A przy okazji, czy komukolwiek kto założył tarcze od ASX-a, czyli 294/26 mm pogięły się one czy wszystko gra?


Wszystko z nimi ok. Lekko nie miały (wakacje, 5 osób, box, temperatury po 40 stopni).

Hugo - 13-11-2017, 20:33

Fragu napisał/a:
Wszystko z nimi ok. Lekko nie miały (wakacje, 5 osób, box, temperatury po 40 stopni).
A tam, Tobie 294/24 mm w Galu też się nie pogięły :mrgreen:
Pawel1988 - 21-11-2017, 20:48

Cześć
Niestety wielka porażka i temat hamulcy przód narazie odpuszczam.
Kupiłem kolejny zacisk (sportage III) z myślą że jeżeli nie wchodzi do niego nawet nasza tarcza to będzie trzeba go bardzo odsunąć i zmieszczą się adaptery. Klocek pasuje idealnie do tarczy Santa fe.
Jest ten sam problem jakkolwiek go nie zalożymy to albo otwory na siebie nachodzą albo trzeba by coś osłabić. A mało tego zacisk nie może być tak jak oryginał przed otworami zwrotnicy tylko tak jakby w połowie i przy tym ustawieniu klocek w połowie jest poza tarczą.



Hugo - 22-11-2017, 20:17

Dupa jasiu... :? Przydałaby się tarcza 340/28 mm i chyba byłoby OK z adapterami?

Ja też temat SWAPA przednich hamulców na razie odpuszczam, mam jeszcze jedną rzecz do sprawdzenia w moich i mam ogromną nadzieję, że to stad pochodzi bicie podczas hamowania. Poza tym już do wiosny nic nie grzebię, zimno się robi :wink:

Pawel1988 - 23-11-2017, 00:18

Dokładnie, gdyby tarcza była większa można by działać ale tarcza powyżej 320mm wiąże się ze zmianą felg więc też lipa.
Buszu - 29-11-2017, 16:49

Do czego to się ma ??

http://www.go-performance...b25e134b977224d

Pawel1988 - 29-11-2017, 22:24

Buszu napisał/a:
Do czego to się ma ??

http://www.go-performance...b25e134b977224d

Nie mam pojęcia ale na pewno nie do zacisku z evo. Jest to adapter do zacisku mocowanego od góry.
Ja znalazłem coś takiego https://m.ebay.com/itm/Mitsubishi-Eclipse-GSX-GST-DSM-1990-1999-EVO-Brembo-Caliper-Mounting-Brackets/192378574968?_mwBanner=1 ale pewności też nie mam czy pasuje do outlandera.

Buszu - 01-12-2017, 00:55

Te adaptery trochę przypominają tę radziecką technologie z wcześniejszej strony hehe ;]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group