[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Światła do jazdy dziennej
georgu2 - 17-12-2017, 22:39
2014
A nie dałoby się zrobić tak, że te z doświetlania zakrętów służą jako dzienne?
brylekVFR - 18-12-2017, 13:17
Raczej nke, ponieważ lampy od AFSu skierowane są na boki, czyli inaczej świecą. Po drugie trzeba by przerabiać książkę ponieważ nie przewidziana jest taka opcja.
tokyo - 19-12-2017, 05:04
da rade to zrobic bez wiekszego problemu
trzeba sprawdzic jaki masz rodzaj instalacji sprawdzic na jakie lampy zostala przygotowana i zaprogramowac i tyle
nie jest to zaden problem
HUGIO - 19-12-2017, 18:14
Kiedyś widziałem na jakiejś zagranicznej stronce zestaw "podwójnych" żarówek do przednich kierunkowskazów, które pełniły rolę białych/niebieskich dziennych, a przy włączeniu kierunku migały normalnie pomarańczowo jak kierunkowskaz.
//Edit
Udało mi się znaleźć filmik z tym i osobiście bardzo mi się podoba:
https://www.youtube.com/watch?v=76Jpx66sXnE
sharky - 19-12-2017, 18:48
https://www.youtube.com/watch?v=7MZFNzqN9yc - naprawdę fajny gadżet ale niestety bez homologacji.
georgu2 - 20-12-2017, 08:14
No bez jaj, że bez homologacji. To z kierunkowskazem jest super rozwiązaniem. Jakie konsekwencje grożą za wożenie takiego czegoś? I jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia tych konsekwencji?
wiewioor - 20-12-2017, 08:25
Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego do czasu usunięcia nieprawidłowości.
georgu2 napisał/a: | I jakie jest prawdopodobieństwo wystąpienia tych konsekwencji? |
To już zależy od funkcjonariusza.
muka997 - 20-12-2017, 15:28
no i na przeglądzie też mogą być problemy
Venom86 - 20-12-2017, 17:59
Ja mam od czerwca i odpukać nikt się nie czepił
sharky - 20-12-2017, 18:36
Venom86, a na przeglądzie technicznym nie ma z tym żadnego problemu?
wiewioor - 20-12-2017, 20:11
Na przeglądzie możesz założyć zwykłą żarówkę
sk0ras - 21-12-2017, 09:15
W jaki sposób masz to wpięte do instalacji? Po włączeniu świateł mijania/drogowych te LEDy wyłączają się?
sharky - 21-12-2017, 15:22
wiewioor napisał/a: | Na przeglądzie możesz założyć zwykłą żarówkę | Niby można tylko po co? Mnie osobiście nudziłoby ciągłe przekładanie żarówek i kombinowanie. Niestety mamy takie chore przepisy i rozwiązania, które są naprawdę fajne, oszczędne i poprawiające bezpieczeństwo nie mogą być stosowane, bo nie ma homologacji, jakiegoś głupiego oznaczenia na kloszu lub upierdliwy policjant zaraz się dowali przy pierwszej lepszej kontroli zabierając dowód rejestracyjny i wystawiając najwyższy mandat.
tokyo - 21-12-2017, 23:26
zycie
wiewioor - 22-12-2017, 11:35
sharky napisał/a: | Niby można tylko po co? |
Podałem tylko możliwość. Jeśli ktoś bardzo chce a boi się kontroli na stacjach diagnostycznych.
sharky napisał/a: | Mnie osobiście nudziłoby ciągłe przekładanie żarówek i kombinowanie. |
Mnie też, dlatego nawet nie myślę o zakładaniu takiego czegoś.
sharky napisał/a: | Niestety mamy takie chore przepisy i rozwiązania, które są naprawdę fajne, oszczędne i poprawiające bezpieczeństwo nie mogą być stosowane, bo nie ma homologacji, jakiegoś głupiego oznaczenia na kloszu lub upierdliwy policjant zaraz się dowali przy pierwszej lepszej kontroli zabierając dowód rejestracyjny i wystawiając najwyższy mandat. |
Jak kolega tokyo, napisał wyżej życie. Choć w dobie całkowitych skrajności, na drodze pewnie było by wiele rozwiązań, które niestety nie poprawiałoby bezpieczeństwa a wręcz powodowało by ułomność pewnych rozwiązań.
Wracając do tematu sk0ras napisał/a: | W jaki sposób masz to wpięte do instalacji? Po włączeniu świateł mijania/drogowych te LEDy wyłączają się? |
Raczej tak jest - i jak kupujesz taki zestaw to podłączenie powinno odbywać się standardowo 12+, GDN oraz sygnał do pozycji by w trakcie ich włączenia ledy się wyłączyły. Jeśli nie ma takiego rozwiązania w zestawie można sobie poradzić ze zwykłym przekaźnikiem ze stykami normalnie zamkniętymi.
Są też instalacje do których niby nie trzeba ciągnąć sygnału, które same wychwytują spadki i wzrosty napięcia - ale jest to słabe rozwiązanie, w których nawet po załączeniu sprężarki klimatyzacji światła wariują.
|
|
|