[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
Owczar - 22-04-2010, 23:05
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp
Lipa - 27-04-2010, 18:07
Witajcie
Obniżyłem swojego galanta o 40mm przód oraz 40mm tył(nowe sprężyny i amortyzatory), dokupiłem felgi aluminiowe o wymiarach :
17cali szerokość 7j odsadzenie ET40 otwór o średnicy 67,1 mm, dokładnie takie jak na tej aukcji(na niej facet się pomylił z otworem centrującym, bo felgi pasują)
http://moto.allegro.pl/it...hi_4x140_3.html
Chciałbym dobrać do nich jakieś opony, żeby ładnie wszystko razem wyglądało, o nic nie obcierało itp, aktualnie mam felgi 205/50/15
Założenia :
-z przodu chcę mieć wąskie opony, nie extremalnie szerokie
-tył ma być jak najszerszy
-auto ma iść w "klin" do przodu,czyli przód niżej tył wyżej
Moja propozycja to na przód 205/50/17, a na tył 215/50/17 albo 225/50/17(choć to wygląda jak balon i chyba będzie lepiej 45 profil), czy ma ktoś taki zestawik u siebie?czy opony 225 wejdą do mojego gala?
Nie przeszkadza mi późniejsza wymiana opon parami(mając różne rozmiary nie będę mógł przełożyć tył-przód, liczę się z tym)
Na przód nie chcę szerokich opon, bo nie lubię walczyć z kierownicą
Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie wskazówki
P.S. Przepraszam, za wcześniejsze założenie tematu w innym wątku
Owczar - 27-04-2010, 18:17
Lipa, tak jak pisałem na PW.
Przód 205/50/17 jest ok.
Ale tył 225/50/17 na tyle podniesie auto tylko o 1cm (koło będzie miało większą srednicę o 2cm), poza tym ta opona według mnie bezie ciut za szeroka na 7 cali. Co prawda wejdzie i będzie pasować, ale będziesz miał delikatny balon. Poza tym tył jest lżejszy i na szerszej gumie będzie bardziej podatny na aquaplanning. Polecam wszystkie 4 opony 215/45/17 lub 215/50/17.
Poza tym trzeba zaczekać na czy miał ktoś taką założoną na oryginalnej feldze czy nie przycierała o rant.
[ Dodano: 27-04-2010, 18:22 ]
Tutaj masz ja to wygląda: http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#684781
Lipa - 27-04-2010, 18:31
Dzięki kolego
W sumie na zdjęciach nie wygląda to źle ale szału nie ma
Myślę, że zdecydowanie profil 45 poprawi wygląd miśka,ale poczekam na wypowiedzi innych maniaków, może ktoś wrzuci jakieś zdjęcia z różnymi konfiguracjami opon.
Cu byś powiedział na 225/45/17?
Pozdrawiam, Paweł
EDIT
Kolego CEZAR, extra to wygląda!!!!!! ale Twój gal chyba nie jest obniżony?
własnie o to chodziło
A masz może zdjęcie od tyłu , jak to wygląda?
Cezar - 27-04-2010, 18:46
Lipa napisał/a: | Cu byś powiedział na 225/45/17? |
Ja mam i nie narzekam
Rafal_Szczecin - 27-04-2010, 21:02
zaloz 215/45/17 i bedziesz mial spokuj , i przy tym dobry wyglad ladnie naciagnietej oponki
killer23 - 29-04-2010, 20:12
panowie mam taki problem mam felgi 7,5 cala chciałem załozyc opony 215/45 17 a;e bardzo cieżko dostac u mnie takie opony uzywane bo na nowe poprostu mnie nie stać za to duży wybór mam 225/45/17 tylko mam pare pytan mam galanta kombi 98 rok czy takie opony nie beda mi o nic obcierać i czy bardzo zle sie bedzie jezdzic w koleinach ????
Anonymous - 29-04-2010, 20:24
Podaj jeszcze odsadzenie felgi bo bez tego trudno zgadnąć czy spasuje.
killer23 - 29-04-2010, 21:56
et 38
misjonarz. - 29-04-2010, 22:04
jeżeli masz fele w rozmiarze ori z SE to 225 spokojnie na tył ci wejdzie, na przodzie ja nie próbowałem, ale u kumpla tarło lekko przy skręcie.
killer23 - 29-04-2010, 22:09
nie to nie sa orginalne felgi
Lipa - 30-04-2010, 11:39
Wystaje Tobie tylko z jednej strony? od strony kierowcy?, ja miałem też taki sam problem, pojechałem na pełną geometrię zawieszenia i okazało się, że kąt pochylenia koła się nie zgadzał...
bieniak - 30-04-2010, 12:03
ja mam 8cali z et 35 z przodu felga wystaje hmm jakies 3mm tył się mieści bez problemu. z przodu opona 205/45 tył 225/45
killer23 - 30-04-2010, 15:52
znalazlem takie opony jakie chciałem czyli 215/45/17 czuc troche spadek dynamiki i ciezej troszke chodzi kierownica ale nie pokoj mnie jedna rzecz ze na przednie kola sa wyraznie cieplejsze niz tyl coś jest nie tak czy to normalne i jeszcze takie pytanie czy duzo szybciej bedzie mi siadac zawieszenie???/
bieniak - 01-05-2010, 11:04
No to tak ja we wszystkich swoich samochodach miałem niskie profile i ode mnie takie stwierdzenie:
1.przy normalnej jeździe i wyczuciu samochodu spalanie zawsze to samo
Przednie koła będą cieplejsze hamują są napędzane do tego bardziej obciążone
ciężej kierą się kręci bo szerszy kapeć ale lepsze wyczucie układu kierowniczego
co di zawieszenia to zależy od jazdy głównie:
wiadomo na niskim profilu wszelkie nierówności są bardziej wyczuwalne oraz jakiekolwiek luzy na zawieszeniu
jednak jak uważasz i nie ładujesz się w dziury to nie będzie to jakiś drastyczny spadek wytrzymałości zawieszenia.tyle odemnie:)
|
|
|