[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi
danon66 - 26-10-2011, 16:12
komarsnk napisał/a: | danon66 napisał/a: | m6riano napisał/a: | danon66 napisał/a: | Jakiej najlepiej firmy kupic wahacz przedni prawy dolny |
masz na myśli prosty(przedni) czy banan(tylny)? |
tylni |
To samo pytanie zadałem Markowi Malikowi (japaneze). Polecił kupić tani SH i założyć dobrą gumkę. Wahacz wycenił coś koło 110zł i gumkę na 25. Myślę, że to dobre rozwiązanie |
moze banalnie to zabrzmi, ale niedawno stalem sie posiadaczem galantem, ktory jest mom pierwszym samochodem i slabo sie orientuje w temacie... wiec jak nazywa sie ta "gumka" i gdzie ja mozna dostac ?
m6riano - 26-10-2011, 18:29
http://allegro.pl/wahacz-...1886967552.html
ja mam takie obydwa....u mnie po ok. 8 miesiącach zaczął stukać sworzeń w lewym, tak więc możesz śmiało go założyć i gdzieś po roku bawić się wymianę sworznia.
badmdfk - 26-10-2011, 20:50
A ja mam pytanie bo w opisie na pierwszej stronie nie znalazłem przyczyny. Mianowicie u mnie stuka coś w prawym kole, przy jeździe na wprost nie jest to bardzo slyszalne za to kiedy skręcam i wjadę w dziurę słychać stukanie i czuć w kierownicy, no i zaczyna mi ściągać samochód w lewo. Wie ktoś co to może być?
Krzyzak - 27-10-2011, 07:07
m6riano napisał/a: | ja mam takie obydwa |
też kupiłem SH, ale gumy sworznia zmieniłem na HGP - u Japaneze są tańsze niż w ASO Hyundai
Hugo - 27-10-2011, 08:09
badmdfk napisał/a: | za to kiedy skręcam | W którą stronę?
Marcino - 27-10-2011, 09:05
O jakie gumki pytacie jak zakłądacie na nowe wachacze..? Chodzi mi o zamiennik z Hyundaia..
danon66 - 27-10-2011, 16:35
dzieki za pomocne odpowiedzi.
a tuleje wahacza wzdluznego na tyl jakie najlepiej zalozyc ?
badmdfk - 27-10-2011, 16:37
Hugo napisał/a: | badmdfk napisał/a:
za to kiedy skręcam
W którą stronę? |
W prawo.
komarsnk - 27-10-2011, 16:42
danon66 napisał/a: | dzieki za pomocne odpowiedzi.
a tuleje wahacza wzdluznego na tyl jakie najlepiej zalozyc ? |
Poliuretanowe
http://forum.mitsumaniaki...074acaa1a6b18c2
danon66 - 27-10-2011, 19:16
Przegladalem juz ten temat i zauwazylem ze opinie na ten temat sa podzielone. Czy jest jeszcze jakas alternatywa dla tych tulei poliuretanowe ?
matek - 27-10-2011, 19:44
witam
mam pytanko...
kupilem galanta i mam maly problem przy ok 50-60km/h zaczynam slyszec jakies cykliczne obcieranie z tylu... im szybciej jade to szybciej to obciera i glosniej to slychac... zmienialem z tylu kola na zimowe ale dalej to samo, tylko jakby ciut ciszej
o ile z jada po miescie jest ok to na trasie +110 to juz jakby chuczy troche za glosno...
przed sprzedaza koles wymienil z tylu tarcze i klocki ale chyba sie nie docieraja 1500km... jakies propozycje? lozysko? czy moze cos innego?
z gory dziekuje za pomoc
Matek
Hugo - 28-10-2011, 07:57
badmdfk napisał/a: | W prawo. | To nie będzie sworzeń górny wahacza. Sprawdziłbym końcówkę drążka kierowniczego i sam drążek.
badmdfk - 28-10-2011, 16:42
Hugo, dzięki za podpowiedź sprawdzę to.
wujas - 03-11-2011, 12:49
a ja cały czas walczę z moim zawieszeniem.
Zacznijmy od stuków. Stuki ewidentnie pochodzą z prawej strony. Najbardziej słyszalne gdy krecę na max w lewo a kolo wpadnie w dziurę. Jadać na wprost przy małych dziurach nic nie słychać dopiero jak wpadne w wieksza nierówność. Dodam jeszcze ze zauważam dziwne zachowanie podczas skręcania w prawo przy wiekszych prędkościach. Wyglada to tak jak by prawa strona wpadajac w nierówność dobija mocniej do zakretu. Na zakretach w lewo nie odczuwam tego problemu. Do tego dochodzą dziwne wibracje. Nie sa one jednostajne tylko czasem trzesie autem a czasem nie np jade sobie autostrada 130km/h i czasem wszystko trzesie a za chwile cisza tak jak by cos bylo luzne i wpadalo w wibracje.
A teraz co wymienilem:
wszystkie tarcze ham i klocki TRW
lozysko z piasta PL, TL i PP lecz samo lozysko
wachacze dolne proste 555
w slepo wymienilem także banany na srt choć uważam że starym nic nie dolegało
zregenerowana maglownica, wymienione koncowki drążków
nowe amorki, odboje i poduchy
Gdy miałem wszystko rozpięte nie stwierdziłem żadnych luzów na swozniach, gumach i lacznikach stabilizatora. Mam już dość tej zawiechy!! Nikt nie może zdiagnozować luzów!!
Kumpel nakierował mnie na tulej/poduszki wózka. Po podniesieniu auta i zdjęciu koła widzę jakis luz pomiędzy guma a wózkiem. Wkładając łom pomiędzy wózek a karoserie dosyć łatwo można poruszać wózkiem. Wiem ze jakieś naprężenia musza wystepować ale czy aż tyle?? Według mnie gumy powinny być dosyć scisnięte a cały wózek sztywny względem karoserii. Patrzałem w manuala jednak nie do konca mogę rozszyfrować jakie luzy sa dopuszczalne.
Prosze o pomoc
Hugo - 03-11-2011, 16:51
wujas a sworzeń górnego wahacza prawy jak się ma? Lekko się porusza?
|
|
|