To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

jaceksu79 - 17-02-2014, 12:26

krzychu napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:

Ale w olejach dużo się dzieje i nie powiem co mogę polecić bo bym musiał wszystkie marki wymienić ale po 1 oleju.


Dawaj, posłuchamy.


to może inaczej jeżeli bardzo zależy Tobie na ruchu w temacie :mrgreen:
Pytaj mnie o marki a ja powiem, co z własnego doświadczenia na dzień dzisiejszy polecam, a co nie :D

mjsystem - 17-02-2014, 12:27

jaceksu79 napisał/a:
Z tą statystyką to dobry pomysł jednak jak Krzysio wspomina to będzie kto co zalewa a nie co jest najlepsze... tylko właśnie co jest najlepsze - nie sądzę aby można było otrzymać jednoznaczną odpowiedź z tego względy, że ten rynek olejowy jest bardzo żywy i jak to przysłowiowo w każdej marce jakoś (Ć) będzie

No właśnie Jacku. Dobrze to napisałeś. Co dla kogo jest najlepsze?
Jeden pierze w "perwollu" drugi w "e" i każdy swoje zachwali a do konsensusu nie dojdą nigdy używając wciąć to nowych i coraz mniej sensownych argumentów - bo i te w końcu się skończą. Podobnie jest tu.
Dlatego moja propozycja ankiety. Ewentualnie dwie ankiety: "czego nie polecamy".
Do dyskusji oczywiście, ale zgadzam się z :arrow:
Lucas123w napisał/a:

Chyba warto, przychodzą nowi i za każdym razem mają kłopot z wyborem, nawet nie producenta ale samymi oznaczeniami itp


[ Dodano: 17-02-2014, 12:29 ]
PS: Co nie znaczy, że temat stanie i nie będzie nowych postów :P

krzychu - 17-02-2014, 12:31

No to dawaj o Milersie (to tak żeby łatwo było na początek), Valvoline, Mobil, LM, Motul nadal dobry? Może jakiś Elf albo Lotos jest dobry?

Ostatnio wlałem RedLine do skrzyni niecały litr za 100zł, dałem się nabrać na marketing czy nie?

A tak ogólnie to do takiego benzyniaka niewysilonego to lepszy jest A3/B4 czy może A1/B1 ewentualnie A5/B5 i dlaczego?

jaceksu79 - 17-02-2014, 12:42

krzychu napisał/a:
No to dawaj o Milersie (to tak żeby łatwo było na początek), Valvoline, Mobil, LM, Motul nadal dobry? Może jakiś Elf albo Lotos jest dobry?

Ostatnio wlałem RedLine do skrzyni niecały litr za 100zł, dałem się nabrać na marketing czy nie?

A tak ogólnie to do takiego benzyniaka niewysilonego to lepszy jest A3/B4 czy może A1/B1 ewentualnie A5/B5 i dlaczego?


Krzysztofie pomaleńku, zacznę od ostatniego Twojego pytania :D i nie na wszystko dzisiaj

A3/B4 są to oliwy o wysokim hths czyli ponad 3,5 jednak zawierające popioły około 1% lub więcej... ten bardziej polecam do mocniejszej jazdy jednak na katalizatory mniej czułe..

A1/B1 - mają niski hths, wysokie popioły więc tego do lancera raczej nie polecam tym bardziej, że nie ma on jakiejś specjalnej hydrauliki...

A5/B5 - Niski hths i wysoki saps tak samo jak A1/B1 nie polecam do lancera

natomiast polecam do lancera A3/B3 czyli hths powyżej 3,5 i saps stosunkowo niski bo poniżej 0.9

OCZYWIŚCIE MOWA CAŁY CZAS O BENZYNIAKACH ABY KTOŚ NIE POMYŚLAŁ O DIESLU :D

krzychu - 17-02-2014, 12:52

Ale przecież olej potrafi spełniać A3/B4 i dodatkowo C3 (mid SAPA)? Czyli nie mają za dużo popiołów?
jaceksu79 - 17-02-2014, 12:58

krzychu napisał/a:
Ale przecież olej potrafi spełniać A3/B4 i dodatkowo C3 (mid SAPA)? Czyli nie mają za dużo popiołów?


też to niejednokrotnie widziałem dlatego nie wierzę we wszystko co bywa napisane.. a jak wierzę, to wiem że jest mocno zagmatwane bo A3/B4 może być podane z 10 roku a C z 6 roku... normy też ewoluują


Podobna sytuacja jest z olejem z normą VW 507.00 gdzie dopuszczalne są popioły do nawet 1,5% a jednocześnie spełniający normę C3 czyli do 0,8% :D
No wyobraźcie sobie że właśnie vw z dpf-em dopuszcza full sapsa wedłyg 507.00 :mrgreen:

Dlatego przy zakupie oleju kierujcie się jak najmniejszą ilością wypisanych norm w karcie danego oleju jednak zgodnej z waszą oczekiwaną i jeszcze odpowiedniej do rocznika auta


Takie sarkastyczne porównanie:
jedna z największych zagadek tego świata - ceny benzyny nie żyją, a skaczą :mrgreen:

superges - 17-02-2014, 13:28

jaceksu79, Twoje rady są niezwykle cenne tylko powiedz mi proszę jaki olej Millersa albo Motula bądź jeszcze jakiś inny, który rekomendujesz posiada A3/B3 bo przejrzałem Millersy i Motule no i nie znalazłem.
jaceksu79 - 17-02-2014, 13:51

hmmm... np.
Mobil 1 5W50
Shel Helix 5W40
Lotos semisynthetic 10W40 ( :idea: ) - trzymasz się krzesła? :wink:
Castrol Edge 5W30 - jeszcze nie spadłeś z krzesła? :wink:

superges - 17-02-2014, 13:55

Aaa no to tak jak pisał Like brać shela a nie żaden olej marki premium i jeździć aż blacha nie odpadnie hehe. Myślę, że nikt po lekturze tego wątku oleju nie wybierze :) Ja już mam taki mętlik, że chyba otworze książkę serwisową i wybiore olej, który ma parametry tam wskazane.
jaceksu79 - 17-02-2014, 14:00

superges napisał/a:
Aaa no to tak jak pisał Like brać shela a nie żaden olej marki premium i jeździć aż blacha nie odpadnie hehe. Myślę, że nikt po lekturze tego wątku oleju nie wybierze :) Ja już mam taki mętlik, że chyba otworze książkę serwisową i wybiore olej, który ma parametry tam wskazane.


Bo tak jest z olejami... nigdy nie będzie wątku gdzie wszyscy jednoznacznie ukażą jedyny olej ... za dużo tego jest i są bardzo podobne... kwestia tylko oryginalności

Ostatnie czasy z shelem też coś nie halo zaczęło się dziać ... nie wiem może ktoś zaczął podrabiać... dlatego jak shella to bierz od jakiegoś dystrybutora
lotosa nikt nie podrabia więc masz oryginał
Mobila 1 5W50 też trzeba od dystrybutora brać i tak naprawę to jedyny olej z tej marki do którego mam jeszcze respekt mimo iż podwyższyli zawartość HC w nim
Castrol zakupiony np. w UK lub DE jest też ok.

Nie mniej jednak z te grupy helix pozostaje olejem który ma dalej najwyższy tbn ze wszystkich mi znanych bo coś ponad 12,5


oo jeszcze gulf formua G 5W40 jest godny zalania mimo iż ma napisane A3/B4 jednak poprzednio miał B3 nie wiem jakim cudem oni to zrobili, jednak sapsy ma ok bo nie za dużo i nie za mało ale jest full spas

Masz mivec-a 1,6 czyli to samo co 1,5 najbardziej z możliwych bezawaryjnych i prostych silników.
jak miałem 1,5 to zrobiłem sam osobiście pona 60 tys na helix-ie 5W40 i dalej bym taki lał chyba, ze bym znalazł coś godnego tańszego, na lato właśnie bym lał nawet lotosa semi...
Po prostu kolego szkoda kasy tylko zmieniaj częściej np. 8 tys. km a gwarantuję, że nigdy nie uświadczysz problemów olejowych w tym silniku

krzychu - 17-02-2014, 14:18

A co jest nie tak z Valvoline SynPower 5W30/40 czy MST C3 5W30?
jaceksu79 - 17-02-2014, 14:32

Dlaczego forum tak zamula, że nic nie daję rady pisać????

Krzysztofie jest jedna rzecz nie tak - nie znam go na tyle dobrze aby o nim pisać. Z wiekiem staję się ostrożniejszy i lektura internetu oraz wyniki badań które np. zrobię jest w tej chwili dla mnie za mało aby coś pisać jednoznacznie.

Natomiast mimo wielu zastrzeżeń co do w/w olejów jakie pisałem fakt pozostaje niezmienny - kilkaset aut tej marki na tym jeździło, widziałem, wąchałem i zawsze 0 realnych problemów. To jest teraz dla mnie istotne..
Z całą pewnością ten valvo może jest dobry, a nawet bardzo dobry jednak niech to ktoś podeprze co widział go w setkach aut, a najlepiej tej samej marki.

To co teraz stawiam na 1 miejscu to temat sprawdzony i tani.

Dobra, na dziś uciekam - do zobaczenia aby nie za 2 lata jak ostatnio :D
Pozdro.

Uwex - 18-02-2014, 08:53

hm...? i znowu potwierdza się teza, że o ile olej spełnia wymagania podane przez producenta auta, to ważniejsza niż jego marka jest odpowiednio częsta jego wymiana.
Nie warto robić sobie mętliku w głowie różnymi (często sprzecznymi ) opiniami !
Ja trzymam się konsekwentnie od lat Shella (oleje , paliwo ) , wymieniam po max. 10 tys. km. i nie kombinuję. A że producenci piszą można zrobić 20 czy 30 tys. km ? Niech sobie piszą ...

Jalal_79 - 18-02-2014, 11:55

Nie.....not again. Widać że temat na forum Subaru zamknięty, trzeba siać zamęt tutaj....
jaceksu79 - 18-02-2014, 13:20

superges, śmiało możesz ten sam co ci zalewali i co pisałeś do mnie na PW o tym shellu. Nie mogę odpisać na PW bo cały czas wyskakują mi jakieś błędy nie wiem dlaczego. On wcześniej miał tą normę. Kiedykolwiek będziesz chciał spróbować inny to pomyśl poważnie nad lotosem. Ja lada chwila będę u siebie wymieniać i też biorę pod uwagę 3 opcje - helix, lotos lub aral, zależnie co taniej dostanę tylko że ja jestem ograniczony dpf-em niestety ale wymieniam co 5-8 tys :D i mam czyste lustro w silniku :D

jalal > :butthead:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group