To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lubelskie - Lubelskie OT X

Andrew - 09-12-2014, 22:46

grzesiopol napisał/a:
Podobno mają duzo roboty i nie odbierają telefonu i mają drzwi zamkniete, tak mi dzisiaj przekazał młody z mojego magazynu.

Aha.
Cytat:
Andrzej a może po prostu zawór nagrzewnicy jest spsuty.

Ale co to ma do łapania temperatury?

grzesiopol - 09-12-2014, 22:54

może wytwarza ci sie ciśnienie lub podciśnienie, a jak z temperaturą silnika i chłodnicy, układ chłodzenia silnika działa ci jak powinien
Andrew - 09-12-2014, 22:57

grzesiopol napisał/a:
a jak z temperaturą silnika i chłodnicy, układ chłodzenia silnika działa ci jak powinien

Grzesiu nie czytałeś uważnie. Jednak wychodzi na to, że się zaciął termostat...

Bizi78 - 09-12-2014, 23:10

mjsystem napisał/a:
Dzwoniłem do Ciebie :evil:

Sorki Sławku miałem młyn w pracy a potem zapomniałem oddzwonić :? .

Możecie polecić jakieś żarówki led W5W (podświetlenie tablicy) bo nie mam do nich szczęścia.
W ciągu paru miesięcy muszę wymienić 3 parę bo mi się z tyłu robi dyskoteka :evil: .

grzesiopol - 09-12-2014, 23:10

Andrew napisał/a:
Grzesiu nie czytałeś uważnie.
w tej ilości spamu jaką teraz wytwarzamy trudno coś nadrobić i przeczytac a co dopiero ze zrozumieniem

[ Dodano: 09-12-2014, 23:25 ]
Andrew napisał/a:
Sprawdzam górny przewód od chłodnicy gorący dolny zimny... I co teraz winne? Nowy termostat się zepsuł, czy może środek na nagrzewnicę zadziałał jeszcze i dodatkowo kanały w niej przepłukało?
. Na spokojnie spuść płyn z układu. Njapierw podłącz wąż z wodą (chyba Jarek ci to proponował) do nagrzewnicy wsadź do wlotu, otwórz zawór nagrzewnicy i zobacz czy będzie przepływ, jak tak to nagrzewnica w porządku, następnie wymontuj sobie termostat, i bez termostatu sprawdź w ten sam sposób obieg chłodzenia silnika i zobaczysz co się będzie działo, zobacz też osobno chłodnice, czy jest rożna, bo to, że jest zimna na dole może też oznaczać przy dobrym termostacie, że jest zapchana przez uszczelniacz który był wcześniej wlany do silnika (chyba dobrze to wyczytałem). I jeszcze jedno a jak u ciebie stan pompy wody, ma jeszcze co krecić wode w silniku czy tylko sama grawitacja. :?:

[ Dodano: 09-12-2014, 23:34 ]
I jeszcze jedno przewod masz normalne tzn, czy masz cisnienie czyli twarde jak diabli czy podciśnienie czyli przewody wklęsłe. :?: ale najpierw wymontuj termostat i sprawdź co będzie się działo bez termostatu.

[ Dodano: 09-12-2014, 23:46 ]

Andrzej tu masz fajnie to rozrysowane, popatrz o powiedz jak to w końcu jest u ciebie, po kolei co jest zimne a co ciepłe i nie dziw się bo za bardzo nie zrozumiałem twojego wpisu
Cytat:
Mam ciekawą sytuację z coltem. Nagrzewnica odmulona. Dopóki termostat nie puścił obieg w nagrzewnicy ok. Jak puścił dmucha zimnym. Więc wymieniony termostat. Dalej to samo. Zamienione przewody na nagrzewnicy w końcu ok. Dodatkowo układ przepłukany specjalnym środkiem. Niby wszystko gra. Więc Monika sobie jedzie przejechała ok 12 km, wszystko ok. Nagle z nadmuchu zimne powietrze, a wskaźnik temp. rośnie. Sprawdzam górny przewód od chłodnicy gorący dolny zimny... I co teraz winne? Nowy termostat się zepsuł, czy może środek na nagrzewnicę zadziałał jeszcze i dodatkowo kanały w niej przepłukało?

mjsystem - 10-12-2014, 06:23

Dzień dobry :)
Grześ, fajna ta naklejka :mrgreen:

Soner - 10-12-2014, 07:22

Cześć, dziękuję wszystkim za życzenia. Fajnie, że śnieg troszke popadał. Wolałbym żeby nie było takiej ciapy i tak ponuro.
Bizi78, co do żarówek LED W5W to jeśli do tej pory często wymieniałeś, to jakie nie włożysz z przedziału <10 zł/szt to długo nie poświecą. Problem jest w pracyalternatora oraz akumulatora. Jakbyś miał jakiegoś elektryka co podepnie ukłąd elektryczny pod oscyloskop to wtedy wyjdą takie małe skoki napięcia co niszczą te diody, które i tak są wyżyłowane. Mam u siebie w pracy takie, które póki co się sprawdzają ale to kosztuje 20 zł/szt.
Moja rada to kupić sobie dobrze świecącą oraz stabilizator napięcia na 12V, trochę zabawy z lutownicą i spokój.

Andrew - 10-12-2014, 07:39

grzesiopol, dzięki. Nagrzewnica jest ok. Wg mnie chyba termostat. Zobaczymy. Co najlepsze kosztował 52 zł :shock: gdzie na motoneo kosztuje nie całe 20 zł...

Dzień dobry :wink:

radek79 - 10-12-2014, 08:34

dobry z rana dzisiaj u mnie -6
Jaro1974 - 10-12-2014, 08:53

Dzień dobry :wink:
U mnie -4.5*C i mgła. Wszystkie drzewa są białe od szadzi :mrgreen: A i ślisko na drodze :wink:

Seichan - 10-12-2014, 09:03

Dzień dobry ;)
Bizi78 - 10-12-2014, 09:23

Dobry :D .

Soner napisał/a:
co do żarówek LED W5W to jeśli do tej pory często wymieniałeś, to jakie nie włożysz z przedziału <10 zł/szt to długo nie poświecą. Problem jest w pracyalternatora oraz akumulatora.

Wydaje mi się, że to kwestia jakości ledów.
Do tej pory testowałem najtańsze 1zł/szt i jakieś z IC około 4zł/szt.
Widziałem na allegro osram i phillips ale cena około 20zł/szt to trochę porażka :? .
Dzisiaj ledy W5W dostaną ostatnią szansę, jak się znowu posypią to wracam do zwykłych żarówek :wink: .

Jaro1974 - 10-12-2014, 09:26

Ja wrzuciłem ledy jakieś trzy miesiące temu na oświetlenie tablicy rejestracyjnej i póki co jest ok. Ale nie pamiętam już ile za nie dałem ale na pewno więcej niż 5 pln za sztukę.
Bizi78 - 10-12-2014, 09:44

Podjadę do sklepu i zobaczę co mają w ofercie :wink: .
Mam tylko nadzieję, że się trochę ociepli za oknem :mrgreen: .

grzesiopol - 10-12-2014, 11:26

Dzień dobry
Andrew musisz jeszcze raz sprawdzić bo mogło tak być, że nagrzewnica miała troche powietrza i w czasie jazdy wygoniło ci je do układu a wtedy mogło przyblokować termostat lub po prostu się nie otworzył i zagrzać płyn. Nagrzewnica wpieta jest w mały układ chłodzenia więc termostat nie powinnien mieć za bardzo wpływu na grzanie w początkowej fazie gdy jeszcze silnik nie jest za bardzo ciepły, po włączeniu nagrzewnicy przejmuje ona trochę funkcję układu chłodzenia więc jest prawdopodobieństwo że mogło tak się zdarzyć jak pisałem wyżej czyli powietrze. W twoich miśkach któryś kolega napisał, że układ sam się odpowietrza ale jest pewne ale, musi sie włączyć duży obieg czyli przejść przez chłodnicę a wtedy odpowietrzy się w zbiorniczku wyrównawczym. Na małym obiegu jest to trochę trudniejsze ale nie niemożliwe. I zamień przewody na nagrzewnicy tak jak powinny być

Ja kupowałem u Sonera takie diody

używałem ich jako stroboskopów ale za słabe były i wylądowały jako oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Jeden minus ,że te co ja miałem są jednostronne i za bardzo się nie nadawały jako pozycje. Lepsze by były takie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group