To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

WreX - 05-07-2012, 15:23

Nie wiem, pisze co mi wiadomo...
komarsnk - 05-07-2012, 15:26

Tubi napisał/a:
WreX napisał/a:
z 4 sondami


Czy 2.5 z 97 też ma 4 lambdy?

Nie - tylko dwie

WreX - 05-07-2012, 15:28

Więc jak, ktoś coś wie na temat, który wyżej opisałem ?
komarsnk - 05-07-2012, 15:38

WreX napisał/a:
Więc jak, ktoś coś wie na temat, który wyżej opisałem ?

Ale Kolego co chciałbyś wiedzieć? Wszystko zostało tu już napisane.
Na jaką sondę wymienić? Np. na 23 stronie fj_mike podał symbole wszystkich sond - wystarczy sobie takiej poszukać i założyć :doubt:

fj_mike - 05-07-2012, 15:57

WreX, idealnie pasować będzie sonda uniwersalna NGK, jest kilka linków w tym temacie. Oporność grzałki idealnie pasuje na miejsce górnych sond.
Zawsze możesz poprosić sprzedającego aby zmierzyć oporność grzałki.

WreX - 05-07-2012, 16:14

Ok, będzie jakiś problem z dostaniem takiej sondy? czy trzeba ją gdzieś specjalnie zamówić?
Owczar - 05-07-2012, 16:48

WreX, ale już Ci pisałem, że wyniki pomiarów są błędne! Grzałka ma taką samą oporność niezależnie czy jest włączony zapłon czy wyłączony. Rozpiąłeś kostki przed pomiarem?
WreX - 05-07-2012, 19:07

Owszem, została odpięta przed, po kablu doszedłem do miejsca kostki i tam ją odpiąłem.

Zdjęcie dorzucam w gratisie,

co źle robię? na pewno są to czarne przewody, innych oporności w ogóle nie pokazuje.

Owczar - 05-07-2012, 20:31

O ile na zapalonym i zgaszonym mogą być inne wartości, o tyle z zapłonem i bez nie powinny się zmieniać. Jakim kolorom w wiązce silnika odpowiadają te piny?
WreX - 05-07-2012, 21:37

Oj mam już dosyć troszkę mojego Miska, jeszcze opaska poszła i mi się cały chłodniczy wylał na kostkę... wrrr

SONDA - WIĄZANKA

Niebieski - biały
Biały - czarny
Czarny 1 - żółty z czarnym paskiem
Czarny 2 - czerwony (albo brązowy, zależy od interpretacji)

Owczar - 05-07-2012, 21:55

Nie pamiętam już na których mierzyłem u siebie. Dla pewności sprawdź czy na żółtym z czarnym paskiem i czerwonym masz napięcie 12v po właczeniu zapłonu.

Tak czy inaczej sonda chyba będzie nadawała się do wymiany jeśli błąd po resecie wraca. Generalnie to jest część eksploatacyjna.

WreX - 05-07-2012, 22:25

Jest napięcie 12.1v na podanych przewodach.
Owczar - 05-07-2012, 22:28

W takim razie musisz szukać sondy.

Teoretycznie powinna mieć grzałkę 4Ohm, ale nie wiem jaka jest granica tolerancji. 11Ohm już wykrywa jako błąd.

Zmierz jeszcze rezystancję na sondzie z przodu.

WreX - 05-07-2012, 23:02

Ta z przodu ma 5ohm, więc co kupić bo mam rozwalone auto wąż wyciągnięty.... na jutro potrzebuje.
Owczar - 05-07-2012, 23:06

Ja się zastanawiam nad taką: http://www.elektroda.pl/r...4772&highlight=

Ale nie wiem jak będzie na tej działało... Teraz mam Boscha, ale jest coś za bogato...

Te z aukcji mają po 6 Ohm.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group