[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
WreX - 05-07-2012, 15:23
Nie wiem, pisze co mi wiadomo...
komarsnk - 05-07-2012, 15:26
Tubi napisał/a: | WreX napisał/a: | z 4 sondami |
Czy 2.5 z 97 też ma 4 lambdy? |
Nie - tylko dwie
WreX - 05-07-2012, 15:28
Więc jak, ktoś coś wie na temat, który wyżej opisałem ?
komarsnk - 05-07-2012, 15:38
WreX napisał/a: | Więc jak, ktoś coś wie na temat, który wyżej opisałem ? |
Ale Kolego co chciałbyś wiedzieć? Wszystko zostało tu już napisane.
Na jaką sondę wymienić? Np. na 23 stronie fj_mike podał symbole wszystkich sond - wystarczy sobie takiej poszukać i założyć
fj_mike - 05-07-2012, 15:57
WreX, idealnie pasować będzie sonda uniwersalna NGK, jest kilka linków w tym temacie. Oporność grzałki idealnie pasuje na miejsce górnych sond.
Zawsze możesz poprosić sprzedającego aby zmierzyć oporność grzałki.
WreX - 05-07-2012, 16:14
Ok, będzie jakiś problem z dostaniem takiej sondy? czy trzeba ją gdzieś specjalnie zamówić?
Owczar - 05-07-2012, 16:48
WreX, ale już Ci pisałem, że wyniki pomiarów są błędne! Grzałka ma taką samą oporność niezależnie czy jest włączony zapłon czy wyłączony. Rozpiąłeś kostki przed pomiarem?
WreX - 05-07-2012, 19:07
Owszem, została odpięta przed, po kablu doszedłem do miejsca kostki i tam ją odpiąłem.
Zdjęcie dorzucam w gratisie,
co źle robię? na pewno są to czarne przewody, innych oporności w ogóle nie pokazuje.
Owczar - 05-07-2012, 20:31
O ile na zapalonym i zgaszonym mogą być inne wartości, o tyle z zapłonem i bez nie powinny się zmieniać. Jakim kolorom w wiązce silnika odpowiadają te piny?
WreX - 05-07-2012, 21:37
Oj mam już dosyć troszkę mojego Miska, jeszcze opaska poszła i mi się cały chłodniczy wylał na kostkę... wrrr
SONDA - WIĄZANKA
Niebieski - biały
Biały - czarny
Czarny 1 - żółty z czarnym paskiem
Czarny 2 - czerwony (albo brązowy, zależy od interpretacji)
Owczar - 05-07-2012, 21:55
Nie pamiętam już na których mierzyłem u siebie. Dla pewności sprawdź czy na żółtym z czarnym paskiem i czerwonym masz napięcie 12v po właczeniu zapłonu.
Tak czy inaczej sonda chyba będzie nadawała się do wymiany jeśli błąd po resecie wraca. Generalnie to jest część eksploatacyjna.
WreX - 05-07-2012, 22:25
Jest napięcie 12.1v na podanych przewodach.
Owczar - 05-07-2012, 22:28
W takim razie musisz szukać sondy.
Teoretycznie powinna mieć grzałkę 4Ohm, ale nie wiem jaka jest granica tolerancji. 11Ohm już wykrywa jako błąd.
Zmierz jeszcze rezystancję na sondzie z przodu.
WreX - 05-07-2012, 23:02
Ta z przodu ma 5ohm, więc co kupić bo mam rozwalone auto wąż wyciągnięty.... na jutro potrzebuje.
Owczar - 05-07-2012, 23:06
Ja się zastanawiam nad taką: http://www.elektroda.pl/r...4772&highlight=
Ale nie wiem jak będzie na tej działało... Teraz mam Boscha, ale jest coś za bogato...
Te z aukcji mają po 6 Ohm.
|
|
|