To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

Luk - 18-11-2011, 09:30

jaca71 napisał/a:
Wszelkie wymiany eksploatacyjne robisz na częściach "aftermarketowych" w dowolnym "garage". Do ASO jedziesz jak coś nie gra

I wsłaśnie dlatego nie rozumiem oburzenia jaceksu79, jak pisałem o niefirmowym filtrze oleju. Jakoś importerowi w USA nie przeszkadza, że ma on INNE właściwości filtrujące niż "oryginał"...

jaceksu79 - 18-11-2011, 09:41

jaca71 napisał/a:
Przed wysłaniem samochodu do Polski zrobiłem przegląd roczny - za wymianę oleju wzięli 36$ - reszta z listy free. Wszystkie przeglądy gwarancyjne są bezpłatne płacisz tylko za materiały. W niezależnym warsztacie wymian oleju to 24$ :) ale chciałem mieć "porządny" olej.

Normalnie Ameryka :mrgreen: :wink:

[ Dodano: 18-11-2011, 09:43 ]
Luk napisał/a:
I wsłaśnie dlatego nie rozumiem oburzenia jaceksu79

ja nie jestem oburzony tylko Ty
nie wiem, czy sprzedajesz zamienniki czy co, że Ciebie tak to dotknęło. Ja też jeżdżę tylko na zamiennikach.
Napisałem jak jest i tyle. Miałem udawać, że jest inaczej? W europie są takie zasady, tak producent określa, tak sporządza umowę gwarancyjną - no i co więcej?
Może jeszcze inaczej - stwierdzam fakt niewłaściwej eksploatacji, importer podejmuje decyzję( gwarancja, gest handlowy, czy nic). Klient dostaje odpowiedź w przypadku negatywnej zazwyczaj się odwołuje, a ja całą dokumentację przekazuję prawnikowi na umowie. Rolą serwisu jest spełnienie standardów wyznaczonych przez producenta - co więcej w takiej sytuacji mógłby zrobić serwis? Oszukać, że nic nie widział? ( oczywiście rozmawiamy bez konkretnego przypadku) - tak to w skrócie wyglądałoby z drugiej strony lady... całe szczęście, że już nie muszę się tym zajmować, ojjj szczęście!

JCH - 19-11-2011, 19:41

jaceksu79 napisał/a:
W europie są takie zasady, tak producent określa, tak sporządza umowę gwarancyjną - no i co więcej?
Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? :lol: :lol: :lol: "
jaceksu79 - 19-11-2011, 19:51

JCH napisał/a:
Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? :lol: :lol: :lol: "


Kurcze, z jakiego to filmu? :mrgreen: oglądałem to

JCH - 19-11-2011, 19:54

jaceksu79 napisał/a:
JCH napisał/a:
Chciałoby się rzec: "Nie mamy pańskiego płaszcza! No i co nam pan zrobi? :lol: :lol: :lol: "

Kurcze, z jakiego to filmu? :mrgreen: oglądałem to
Z "Misia" chyba ... :)
April77 - 19-11-2011, 21:58

A ja mam takie pytanie - CZY KTOŚ ZNA PRZYPADEK ŻE OD NIE ORYGINALNEGO FILTRA ZEPSUŁ SIĘ SILNIK?
Pytam dlatego że na poprzedniej wymianie oleju kupiłem zamiennik ale go nie wykorzystałem bo w ASO namówili mnie na oryginał. Teraz gwarancja dobiega końca i nie wiem czy przy tej wymianie jechać do ASO po super filtr (a wymienić olej u "pana Kazia), czy założyć zamiennik?

jaceksu79 - 19-11-2011, 22:03

Tak, ja znam ale w innej japońskiej marce. I znam osobiście z mojego forda scorpio - przeskoczył łańcuch rozrządu - oryginalny filtr miał 2 zawory - jeden wysokiego ciśnienia upuszczający w momencie zatkania filtru tak aby nie zginęło ciśnienie w układzie smarowania, a drugi aby olej nie spływał do miski z układu po zgaszonym silniku. W zamienniku nie było tego drugiego i przy rozruchu nastąpił klops. Oszczędziłem na filtrze 20 złoty a straciłem 1000zł i tylko tyle bo sam robiłem
Inny przypadek dotyczący filtra powietrza (nie podam producenta)do mojego carnivala 2,9tdi - zima, breja,wilgoć...auto straciło moc w trasie i zaczął dymić. Doczłapałem się pod firmę. Na miejscu okazało się, że na wskutek wilgoci rozwinął się wkład filtra powietrza i zassało go do kolektora dolotowego :!: No ale przecież zamienniki są ekstra, producent danego samochodu nie wie co mówi, a GVO jest skarbem dla byłych cinkciarzy.
Taki sam przypadek STI - dokładnie identyczny ( ale facet był właśnie maniakiem oszczędzania na wszystkim mając STI bo nawet LPG do niej założył)

[ Dodano: 19-11-2011, 22:18 ]
Cytat:
Z "Misia" chyba ... :)


zgadza się :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=h5aF2CSwNTU

tomekrvf - 20-11-2011, 20:38

April77 napisał/a:
CZY KTOŚ ZNA PRZYPADEK ŻE OD NIE ORYGINALNEGO FILTRA ZEPSUŁ SIĘ SILNIK?

Ja znam. Filtry Hiflofiltro zarżnęły kilka silników w R6. Info od znajomego z serwisu Yamaha. Moim zadniem na filtrach nie ma sensu oszczędzać i nadmiernie kombinować. Jak filtr oleju w ASO kosztuje 25-45 PLN to taki wydatek nie rozwala domowego budżetu. Podobnie jest z filtrami paliwa do diesla. Niektórzy się cieszą że zamiennik wytrzymuje 50-80kkm a oryginał zapycha się po 20-25kkm. Później taki klient wydaje kilka tysięcy na wtryski i pompę i wymienia drogi filtr paliwa przy każdej zmianie oleju.
Prawdą jest, że oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec.

Uwex - 21-11-2011, 11:53

tomekrvf napisał/a:
oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec.


Czyli jak założyłem Mann W610/3, to tak jakby oryginał ? :roll:
Zresztą wszystkie filtry zakładam Mannowe .

waldinio - 21-11-2011, 13:01

Uwex napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
oryginalne filtry oleju Mitsu oferowane w Europie produkowane są przez Knacht, Mann lub Waftec.


Czyli jak założyłem Mann W610/3, to tak jakby oryginał ? :roll:
Zresztą wszystkie filtry zakładam Mannowe .


mnie w Witpol Tychy powiedzieli, ze to jest nieoryginalny, ze muszą mi zalożyć oryginal za 50zl :P a ten W610/3 kupiłem za 19zł ;/

lichy - 21-11-2011, 13:45

Uwex napisał/a:
Mann W610/3

...a tak swoją drogą to jest ten sam filtr, co w Seicento 1.1 :shock:

tomekk223 - 21-11-2011, 19:16

Witam
Panowie może ktoś z was miał odczynienia z olejem GULF 5W30 w aso zaproponowano mi wymianę na taki olej.

Trik - 21-11-2011, 22:08

tomekk223, Sprawdź w temacie "Jaki olej do nowego Lancera wlaliście" czy jakoś takoś. Chyba ktoś coś pisał w tym temacie jakieś 2 lata temu. Może 3.
mazin - 14-01-2012, 16:04

Ja mam dwóch kumpli samochodziarzy - jeden "hondziarz", drugi "mercedysta"- spotkaliśmy się ostatnio i podsykutowaliśmy o olejach. Ten od hond leje motula (od lat), ten od MB LiquiMoly. Oczywiście dyskusja nie doprowadziła do żadnych konkretnych wniosków poza mętlikiem w mojej głowie, mętlik ten zaś sprowadza się do dylematu:
145 zł kontra 187 zł
Nie chcę wywoływać podobnej dyskusji tutaj - ale może ktoś z Was jeździł na którymś z tych olejów i może powiedzieć kategoryczne NIE lub TAK dla któregoś z nich?
Auto jest bezawaryjne i w zasadzie nie dokładam do niego, więc mogę mu zafundować coś lepszego raz do roku - a może polecicie jeszcze coś innego, coś, co ewidentnie jest lepsze na podstawie Waszych obserwacji? Teraz mam castrola, miałem też lazerwaya, wcześniej używałem shella i mobila, w motorze motula - ale nie zauważyłem istotnych różnic. Hondziarz odradzał castrola (ponoć ma przykre doświadczenia, ale dawno temu), mercedesiarz nie chciał słyszeć o żadnym innym jak LM. Podpowiedzcie proszę.

krzychu - 14-01-2012, 16:25

Oba są dobrymi olejami. Jak byś zapytał ziomali z BMW to oni znowu polecają Valvoline. Te 3 marki są mało znane, za to podobno bardzo dobre....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group