To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

koknej - 03-11-2016, 18:35

pytanie czy to jest normalne ze czuć różnice w pracy nawiewu przy pracy na postoju a od razu pod skakują po ruszeniu autem jak się trochę obroty podniosą , kontrolka od aku i oleju zapala sie czasem ale ciągle pada i nie ma jak tego zdiagnozować pod blokiem, klemy sprawdzone .
Czy to jest spowodowane własnie tym że jest obniżone ładowanie na biegu jałowym.?

Hugo - 03-11-2016, 19:11

koknej napisał/a:
Czy to jest spowodowane własnie tym że jest obniżone ładowanie na biegu jałowym.?
Tak, ten typ tak ma.
plecho1 - 03-11-2016, 19:12

Jak dodatkowo pada akumulator to zrób na próbę nowe masy z kabli rozruchowych, jeden zapnij na minus akumulatora i na silnik a drugi tez na masę akumulatora i gdzieś na karoserię bo czasem nie łączy główna masa. Dobrze by było sprawdzić napięcie ładowania multimetrem.
koknej - 03-11-2016, 19:20

zamiast zegarka mam wstawiony voltomierz :) bo wczesniejszy właściciel wlasnie walczył z tym że niskie ładowanie oszukuje o jakies 0.6-0.7 V w porównaniu do multimetru .

W którym mniej wiecej miejscu znajduje się + od aku i alternatora czy z góry da rade do tego dojść. ?

Koyocik - 20-01-2017, 12:39

A jak w 2,5 wymienić alternator? Muszę zrobić pod chmurką, więc wolałbym wiedzieć krok po kroku, żeby nie zamarznąć.

1. Odpiąć akumulator
2. Zrzucić pasek klinowy (tam jest jakaś kontra ukryta na napinaczu, czy tylko kręcę aż pasek zejdzie?)
3. Poodpinać kable od altrernatora
4. Odkręcić śrubę z góry
5. Odkręcić śrubę z dołu i wypchnąć szpilkę
6. Wyjąć (wylezie? ciasno tam dość, trzeba podciśnienie demontować?)

Z góry dzięki za korektę mojego planu

tresorex - 20-01-2017, 13:53

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99507 ;)
Koyocik - 20-01-2017, 14:09

tresorex, Wielkie dzięki! Jedno pytanie - dlaczego tą rolkę trzeba odkręcać? Nie zejdzie pasek, czy co?
jacek11 - 20-01-2017, 14:18

Koyocik napisał/a:
Jedno pytanie - dlaczego tą rolkę trzeba odkręcać? Nie zejdzie pasek, czy co?

To jest napinacz :)

Koyocik - 20-01-2017, 14:25

No ale śruba napinacza jest od góry, po co odkręcać rolkę napinacza?
tresorex - 20-01-2017, 14:33

Trzeba ją poluzować tylko. Działa to tak że śrubą od góry przesuwasz tylko rolkę góra-dół a po dobrym ustawieniu dokręcasz rolkę od boku :)
Koyocik - 20-01-2017, 14:40

Aaa, to jest blokada napinacza, rozumiem i dzięki za wyjaśnienie tumanowi :)
Ewcia80 - 14-02-2017, 22:57

Hejka.Czy auto z obiążeniem to wtedy kiedy są właczone światła i nawiew czy coś jeszce?Ja mam automata i jak jadę nawet 2000 ob/minutę z właczonym swiatlami i nawiewem to mam 14,3 V.Mierzone przez złacze obdII.Jak stoje na swiatłach na D to mi spada tak do okolo 13V.Ale zaraz jak ruszam to skacze do 14,2-14,3V.Podczas jazdy napiecie sie utrzymuje na 14,2-14,3 nawet jak specjalnie włacze dodatkowo radio ogrzewanie szyby i foteli.Czyli chyba tak ma byc ze spada na jalowym biegu
Marcino - 14-02-2017, 23:18

Ewcia, dobrze jest:) Jedzić i cieszyć się a nie szukać usterek:)
Ewcia80 - 14-02-2017, 23:30

Nie to ze szukam usterek ale w tym temacie tak do konca nikt nie wie jak to jest tym ladowaniem na postoju.ale skoro laduje to spoko.a tak nawiasem Marcino to ja Cie podziwiam ja walczysz o swojego galanta.pelen szacun
Krzyzak - 15-02-2017, 08:15

Napięcie jest OK, jeździć nie przejmować się :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group