To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - od 0 do 100km/h

ttomek550 - 15-01-2011, 21:41

kuzi napisał/a:
Czemu nie, lecz wątpię bym w styczniu miał czas. Powiem krótko: studia - sesja. ;)

No byłbym wdzięczny :) a że w styczniu to spoko ;) To może jak jakoś w lutym się przypomnę na pw? :)


Dylson, ruszanie z dwójki wcale nie wygląda tak źle (bo nie miałem na myśli puszczania sprzęgła przy 4000 obr :) ) a takie normalne ruszanie z dwójki to chyba nic strasznego, bo ojciec autem jeździł od '98 roku i dosyć często ruszał lub prawie ruszał z dwójki i jakoś sprzęgło wytrzymało bez problemu prawie 200k km o ile dobrze pamiętam ;) a na dwójce też w miarę sprawnie się wkręca na obroty (na tyle na ile sprawnie może się wkręcać wolnossące 1,6 :D ) a trochę się obawiam kręcić silnik do odcinki, bo jakby nie było to już czerwone pole :) a co do oleju to teraz już ok, bo jeszcze tydzień temu miałem tyle, że na bagnecie ledwo co na koniuszku było widać olej :(



Shark1979, napisałem, że silnik 1,6 i napisałem, że ja wymiękłem, bo na więcej nie miałem serca i odwagi, ale skoro kuzi napisał, że właśnie wtedy jest odcinka to musi tak być ;p A co do ożywienia to wiem, że japońskie silnik preferują nieco wyższe obroty, ale żeby aż tak wysokie? :D

Saqu - 15-01-2011, 22:18

z 2 ruszanie to jednak kiepski pomysł :P
startujesz z 1 kręcisz go do momentu kiedy w czasie przełączania z 1 na 2 obroty spadnąna tyle, że wbicie 2 wpadnie na najwyższy moment obrotowy i ciągniesz 2 też do momentu kiedy zmiana biegu na wyższy pozwoli wpaść muna maks moment wtedy masz najlepszy rezultat,

[ Dodano: 15-01-2011, 22:21 ]
ttomek550 napisał/a:
że japońskie silnik preferują nieco wyższe obroty, ale żeby aż tak wysokie? :D


Dla przykładu, eclipse wyskalowany do 9k obr, Hond type-r odcinke ma przy około 9k obrotów, czy jakoś tak, japończyki tak lubią,

Jak będziesz miał olej w normie, wiatrak chodził normalnie, i poziom płynu chłodzącego w normie to nic się nie stanie :)

ttomek550 - 15-01-2011, 22:23

No z reguły tak jest, ale właśnie przy mojej skrzyni biegów to tak kolorowo nie wygląda :( A przy jakich obrotach najlepiej puścić sprzęgło i wrzucać 2. i 3. tak, aby start był najbardziej efektywny? Bo jak po swojemu mierzyłem od 0 do 100km/h to miałem prawie 14 s haha :D i jeszcze jak powinienem wrzucać biegi? Jak z gazem puścić, czy sprzęgło razem z gazem? Bo chciałbym sprawdzić, czy faktycznie da się rozpędzić do 100 w katalogowe 12 sekund :)
SHARK1979 - 15-01-2011, 22:25

Saqu napisał/a:
eclipse wyskalowany do 9k obr, Hond type-r odcinke ma przy około 9k obrotów, czy jakoś tak, japończyki tak lubią,

Gdyby to autko bardzo bolało skala by była do 5 max :twisted:

ttomek550 - 15-01-2011, 22:30

No nie wątpię, ale to auto by miało niedługo 300 000 km przebiegu gdyby prędkościomierz od kilku lat nie nawalał :D Tym bardziej, że kilka razy mając auto na wolnych obrotach oświeciła mi się kontrolka silnika :( ale po NALANIU oleju wydaje się, że jest OK, więc chyba zacznę jeździć jak fabryka nakazała :D
SHARK1979 - 15-01-2011, 22:33

ttomek550, Jak wsio oki i masz gdzie troszke miejsca zobacz ile frajdy daje latanie na takich obrotach raz nie zaszkodzi :wink:
Saqu - 15-01-2011, 23:14

Biegi wbijanie to rzecz indywidualna, fakt faktem szukaj momentu, powiedzmy na przykładzie GDI max moment masz ~3,8k obr max moc masz ~5,6k obr czyli wchodzisz na 5,6 zmiana biegu i bieg wpada w okolicach 3,8 czyli dynamicznie ciągnie dalej, jak wpadnie poniżej tych obrotów to na pewno czujesz dziure.

Fakt faktem jak nie pojeździsz trochę ostrzej to nie wyczujesz auta i choćbyś nie chciał to i tak d**y dasz ;) trening czyni mistrza :)

ttomek550 - 15-01-2011, 23:52

Shark1979, wiem, bo nawet przy 6k jest już fajnie :D

Saqu, chyba powoli się uczę, bo nieraz czuję jak auto ciągnie mimo małego momentu obrotowego :D Ale to jeszcze nie jest to :( a jak ze startem? Kiedy i jak puszczać sprzęgło? Opony mają piszczeć? :)

Saqu - 16-01-2011, 00:48

no właśnie dla każdej naiwerzchni jest inny sposób ruszania,na asfalcie musisz wyczuć moment kiedy jest taki moment graniczny pomiędzy piszczeniem a dynamicznym ruszeniem, koła mogą zapiskać, ale to powinno być coś ala "pik" w przednim napędzie łatwo jest o uślizg kół, a to Ci nie pomorze przy ruszaniu, co najwyżej możesz zrobić efektowną chmurę dymu :)

I z kolei trzymanie obrotów na poziomie 5tys i puszczanie sprzęgła jak żółwik też jest bez sensu, bo tylko upalasz je :)

ttomek550 - 16-01-2011, 01:00

No właśnie wiem, że piszczenie spowalnia :) ale z tym dymem to lekka przesada- nie przy moim silniku- chyba ;)
A te popiskiwanie nieraz zauważam, ale nie wiem, czy to kwestia obrotów, czy sposobu puszczania sprzęgła :) Będzie trzeba próbować jak ulice wyschną :D

SHARK1979 - 16-01-2011, 21:58

[ Dodano: 16-01-2011, 22:00 ]
Saqu napisał/a:
na przykładzie GDI max moment masz ~3,8k obr

Z tego co mi się wydaje bo czytałem to ma raczej pzry4500 :wink:

[ Dodano: 16-01-2011, 22:02 ]
Racja jeśli tak lecisz że nie spadniesz poniżej 4000 to gitara ale to już ostrzejsza jazda by tak szło :mrgreen: trzeba wysoko kręcić

rysiul - 16-01-2011, 22:31

Jednak to Saqu ma racje. Maksymalny moment(174 Nm) jest przy 3750 obr/min, a maksymalna moc (125 KM) przy 5500 obr/min. - przy czym to są dane dla fabrycznie nowego silnika.Poniżej link do wykresu mocy i momentu obrotowego silnika z niewielkim przebiegiem. Wyniki trochę słabsze niż podaje producent ale podczas testów silnik zasilany był 95 oktanowym paliwem.

http://www.rri.se/popup/p...hp?ChartsID=377

Saqu - 16-01-2011, 22:34

ttomek550 napisał/a:
A te popiskiwanie nieraz zauważam, ale nie wiem, czy to kwestia obrotów, czy sposobu puszczania sprzęgła


Od jednego i drugiego ;) bez obrotów strzałem ze sprzęgła zadławisz tylko silnik, zaś na obrotach i powolnym puszczaniu sprzęgła to jedyne co możesz poczuć to zapach palonego sprzęgła :)

SHARK1979 napisał/a:
Z tego co mi się wydaje bo czytałem to ma raczej pzry4500


Dokładniej to ma chybaprzy 3750, ale głowy sobie nie dam uciąć :)

I trzeba się liczyć z wyższym spalaniem :)

SHARK1979 - 26-01-2011, 18:16

Nie wiedziałem gdzie to dać za bardzo ale też może by pomogło w szybszym dojściu do 100KM :mrgreen: ktoś wie co to i czy daje coś :?:
http://cgi.ebay.pl/Benzin...=item3cb313dd1b

Adrianeo - 14-04-2011, 15:06

Chcąc jednak poprawić swój post który został nazwany "śmieciem" przez moderatora trochę go zmienię.

Ogólnie autko fajnie przyspiesza ale i tak muszę coś zrobić z silnikiem bo na dwójce do 100km/h nie wiem czy pójdzie. Dwójkę staram się wrzucać tak przy 6k obrotów. W sumie gdy się ścigam to każdy bieg staram się wrzucić w tym przedziale obrotów.

Odpowiadając jeszcze na pytanie Shark-a. Głównie w Zgierzu ale również w Łodzi. Chociaż ostatnio myślimy z kolegami czy by się nie wybrać na autostradę . Zawszę to bezpieczniejsze.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group