To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

polaff - 03-11-2011, 20:47

puknięcie podczas zjazdu z krawężnika to będzie sworzeń dolnego prostego?
fj_mike - 03-11-2011, 21:13

polaff napisał/a:
puknięcie podczas zjazdu z krawężnika to będzie sworzeń dolnego prostego?

Może być wszystko - jak to w Galu. Obstawiam 3 opcje - gięty, prosty, zacisk hamulcowy (prowadnica ma luz).

mar111cin - 03-11-2011, 21:15

a puknięcie przy ruszaniu na prawie max skręconych kołach ? i to zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Czasem też puknie w czasie jazdy po łuku, takie uczucie jakby coś w kierownicy przeskoczyło (nie czuć tego co prawda na kierownicy, ale jest delikatnie słyszalne, trzeba się w to wczuć )
polaff - 03-11-2011, 21:17

fj_mike napisał/a:
zacisk hamulcowy (prowadnica ma luz)

zacisk raczej wykluczam bo uderzenie jest dość mocne - zbyt mocne jak na bezwładność zacisku.

fj_mike - 03-11-2011, 21:32

polaff, podjedź na stację, niech chłopaki się przyłożą i sprawdzą sworznie ;) powinni znaleźć
polaff - 03-11-2011, 21:40

fj_mike napisał/a:
polaff, podjedź na stację, niech chłopaki się przyłożą i sprawdzą sworznie ;) powinni znaleźć


Ta... Byłem na dwóch stacjach i wymacali oba drążki kierownicze i końcówki drążków...

Kupiłem komplet ( 555 - ponad 400zł zapłaciłem). Po rozebraniu okazało się, że jedna końcówka jest wybita...

Nie wiem gdzie mam się w mojej wsi udać by ktoś prawidłowo zdiagnozował moje auto (zarówno zawieszenie jak i silnik).

sipex - 03-11-2011, 21:50

Witam
mam problem..mianowicie chodzi o to ,że dziś w tylnym prawym wahaczu założyłem śrube mimośrodową żeby ustawić zbieżnośc(wcześniej było coś kombinowane i byla tam zwykła śruba) po wyjechaniu z podnośnika(zbieżność nie była na tym kole ustawniana) na prosta droge auto jedzie wmiare prosto ale kierownica nagle jest obrócona o 1/4 obrotu w lewo;/czy to możliwe czy kolejna rzecz do naprawy mnie czeka?pozdr

polaff - 03-11-2011, 21:54

sipex napisał/a:
Witam
mam problem..mianowicie chodzi o to ,że dziś w tylnym prawym wahaczu założyłem śrube mimośrodową żeby ustawić zbieżnośc(wcześniej było coś kombinowane i byla tam zwykła śruba) po wyjechaniu z podnośnika(zbieżność nie była na tym kole ustawniana) na prosta droge auto jedzie wmiare prosto ale kierownica nagle jest obrócona o 1/4 obrotu w lewo;/czy to możliwe czy kolejna żecz do naprawy mnie czeka?pozdr

ustawiałeś tylko tył czy również przód?[/u]

fj_mike - 03-11-2011, 21:56

polaff napisał/a:
Kupiłem komplet ( 555 - ponad 400zł zapłaciłem).

Trochę chyba przepłaciłeś - ma taki komplet w pudełku od ponad roku (czeka na montaż) i kosztował dużo mniej ;)
polaff napisał/a:
Nie wiem gdzie mam się w mojej wsi udać by ktoś prawidłowo zdiagnozował moje auto (zarówno zawieszenie jak i silnik).

Sprawdź w innym miejscu, wypróbuj inne miejsca ;) Wiesz o tym, że przez forum nie jest możliwe dokładne określenie który sworzeń siadł.
Możesz też ściągnąć wahacze i sprawdzić sworznie organoleptycznie.

sipex, tył nie ma nic wspólnego z przodem. Albo gdzieś przywaliłeś kołem, albo ktoś grzebał przy przodzie w tak zwanym międzyczasie.

wujas - 03-11-2011, 23:15

sprawdzalem swoznie i nie wyczułem żadnych luzów. Całkiem luźno też nie chodziły wiec mysle że są ok
sipex - 04-11-2011, 06:41

przód jest oki dziś jade na tył ,myślałem że może koło jest krzywo ustawione i dlatego przód tak ciągnie jakby samochód
Krzyzak - 04-11-2011, 06:59

Hugo napisał/a:
wujas a sworzeń górnego wahacza prawy jak się ma? Lekko się porusza?

też o tym myślałem w przypadku wujasa - ten sworzeń najbardziej dostaje przy max skręconych kołach i wtedy najlepiej go słychać

+ oczywiście drążki i końcówki kierownicze

sampler - 04-11-2011, 07:32

sipex napisał/a:
przód jest oki dziś jade na tył ,myślałem że może koło jest krzywo ustawione i dlatego przód tak ciągnie jakby samochód


Jak najbardziej jest to powiazane bo jak ustawiles zle zbieznosc z tylu tak ze os geometryczna sie przekosila to musisz zakladac kontre kierownica zeby auto jechalo prosto.

polaff - 04-11-2011, 07:53

sampler napisał/a:
sipex napisał/a:
przód jest oki dziś jade na tył ,myślałem że może koło jest krzywo ustawione i dlatego przód tak ciągnie jakby samochód


Jak najbardziej jest to powiazane bo jak ustawiles zle zbieznosc z tylu tak ze os geometryczna sie przekosila to musisz zakladac kontre kierownica zeby auto jechalo prosto.

dokładnie to miałem na myśli/.

Hugo - 04-11-2011, 09:38

mar111cin sprawdź czy nie ma luzu na przegubach kolumny kierowniczej.
polaff napisał/a:
zacisk raczej wykluczam bo uderzenie jest dość mocne - zbyt mocne jak na bezwładność zacisku
Ale jak zahamujesz to uwierz zacisk potrafi konkretnie łupnąć. Wiem coś o tym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group