To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

fredfm - 07-12-2010, 09:16

Kolego bierz drugą opcję... Też zastanawiałem się nad BRC jednak po przestudiowaniu forum lpg i tego doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest STAG. Mi do STAGA założyli reduktor MAGIC i czerwone wtryski HANA. Za poradą forumowiczów muszę zmienić przy pierwszym przeglądzie filtr gazu fazy lotnej. Poza tym autko śmiga rewelacyjnie, robię bardzo dużo kilometrów i nie znalazłem jeszcze minusów instalacji.. może jeden; muszę odwiedzać stacje paliw co jakieś 400km.
Co do reduktora, jest to podobno jeden z lepszych reduktorów z średniej półki cenowej. Początkowo miały wadę, jednak jest ona już naprawiona i redaktorki pracują naprawdę dobrze.

Panowie kolektor mama nawiercony na dole... praktycznie obok oryginalnych wtryskiwaczy. Była to pierwsza rzecz na którą zwróciłem uwagę przy odbiorze auta:)

Co do spalania, prawdziwego spalania. Po kilku tysiącach przejechanych kilometrów. Trasa 400km w jedną stronę pusty 2 osoby, powrót załadowany towarem ok 200 -prędkości ok. 110km/h - 10,2l/100km
dojazd do pracy, odległość 20 km, prędkości ok 110km/h przy ostatnich mrozach 12,3l/100. Ogólnie tylko raz spalił mi 13,5 litra jednak w korku jechałem ok 50 km, następnie autostrada prędkości 130-140km/h i 100km kręcenia się "wokół komina'. Są to prawdziwe dane, nie wyssane z palca bo to nie o to chodzi..

Owczar - 07-12-2010, 10:54

sampler napisał/a:
A moze lepsze bylyby Matrixy?


Matrix może byłyby lepsze, ale to zależy od różnicy w cenie, bo te Hana spokojnie wystarczą. Jeśli różnica jest nieduża, to możesz dorzucić do tych Matrixów.

mar111cin - 07-12-2010, 21:48

jak dla mnie to w galancie 2.5 wychodzi 20kW na cylinder ;) moc auta w kW to 118 lub 120kW.
u157 - 07-12-2010, 22:38

Stag na wtryskach Hana spisuje się bardzo dobrze, dodatkowo Hany są pojedyncze, bez listwy i można je dowolnie ułożyć, co daję krótkie wężyki i możliwość montażu dokładnie obok wtrysków benzynowych. Spalanie z ostatniego okresu to od 9,56 do 12,83 , średnia 11,18 przy zdarzających się jazdach z przyczepą.

A oto dokładne [URL= ]statystyki, prowadzę je sam dla siebie, więc dają jakiś obraz rzeczywistego zużycia ( bez ściemniania o jazdach na kropelce )

sampler - 08-12-2010, 07:14

Widze ze temat fajnie sie rozwinal. A moze zrobimy porownania czasow otwarcia wtryskow?

Benzynowe maja 2.3 ms. A mozemy podac jakie parametry maja wtryskiwacze gazowe?

na poczatek Magic Jet: (http://www.europegas.pl/documents/Magic_Jet_tech_spec.pdf)
otwarcie 2.2 ms, zamkniecie 1.0 ms

[ Dodano: 08-12-2010, 07:20 ]
Hana2000: (http://www.hanalpg.com/finallpgkits1.asp#Injector)
otwarcie: 2.9-2.8ms, zamkniecie: 1.2 ms

[ Dodano: 08-12-2010, 07:29 ]
Matrix'y: (http://www.matrix.to.it/UserFiles/File/gas_injection.pdf)
otwarcie: 0.5 ms, zamkniecie 0.5 ms; rewelka!!!

[ Dodano: 08-12-2010, 07:57 ]
Valtek (http://www.europegas.pl/documents/VALTEK_tech_spec.pdf)
otwarcie: 3.3 ms, zamkniecie 2.2 ms

Droper - 08-12-2010, 11:50

Fajne porównanie tylko te dane Hana trochę zastanawiające.
Jak preferujesz Matrixy to zapytaj o Matrixy hs czyli pojedyńcze. Jeździ na nich kilka osób z lpg-forum i są zadowoleni.

sampler - 08-12-2010, 12:33

no wlasnie tez mnie to zastanawia. Do V6 wynika z tego ze sa za wolne a jednak ludzie sobie chwala. A jak wyglada montaz w V6 matrixa zmiesci sie pod oslona ?
Zolar - 27-12-2010, 05:07

Szukam dobrego i taniego warsztatu LPG w Warszawie? Najchętniej po prawej stronie Wisły. Proszę o info najchętniej od kolegów którzy montowali w V6.
kpawel - 27-12-2010, 10:07

Warszawa ul.Modlińska 264a
www.migaz-s.com.pl
Dobrze, na odpowiednich podzespołach, ale trochę drożej i trzeba czekać 2-3 tygodnie na montaż.

Najlepiej dołóż na początku kilka stówek i zamontuj porządne wtryskiwacze np. Hana H2000, Matrix HD

Zolar - 27-12-2010, 15:51

Czy miał ktoś doświadczenia z wtryskiwaczami Reg ? Jeden z polecanych gazowników zaproponował mi do Stag'a 300 + z reduktorem Magic 3 takie oto własnie rozwiązanie. Jak argumentował do niedawna stosował Magic Jet'y ale się ostatnio skiepściły. Za całość chce mnie skasować 2800zł.
kpawel - 27-12-2010, 16:52

Listwa wtryskowa REG FAST to propozycja budżetowa podobno OK,
-występuje tylko wersji 4 cylindrowej za 140zł (w przypadku V6 jeden wtryskiwacz będzie wolny)
-regeneracja raczej nie opłacalna,
-głośność na poziomie Valteka
2*140zł=280zł

Lepiej od razu zainwestować w coś lepszego np.
- Hana H2000 czerwone + przejściówka 6*130zł + rozdzielacze 2*20 =820zł
- Matrix HD 343 2x330zł + przejściówki 80zł /wtyczki 30zł =740zł

Hany to pojedyncze wtryskiwacze i można je bezproblemowo schować pod osłoną silnika.

Co do reduktora MJ3 zdarzaj się przypadki puszczenia gazu do układu chłodzenia, moc 2.5L powinien ogarnąć reduktor AC R01.

Elektronika Stag 300 PLUS to dobry wybór.

Rurka miedziana lub Faro fi 6 mm powinna starczyć, fi 8 mm byłoby z zapasem.

Zolar - 27-12-2010, 17:24

kpawel napisał/a:
Listwa wtryskowa REG FAST to propozycja budżetowa podobno OK,
-występuje tylko wersji 4 cylindrowej za 140zł (w przypadku V6 jeden wtryskiwacz będzie wolny)
-regeneracja raczej nie opłacalna,
-głośność na poziomie Valteka
2*140zł=280zł

Lepiej od razu zainwestować w coś lepszego np.
- Hana H2000 czerwone + przejściówka 6*130zł + rozdzielacze 2*20 =820zł
- Matrix HD 343 2x330zł + przejściówki 80zł /wtyczki 30zł =740zł

Hany to pojedyncze wtryskiwacze i można je bezproblemowo schować pod osłoną silnika.

Co do reduktora MJ3 zdarzaj się przypadki puszczenia gazu do układu chłodzenia, moc 2.5L powinien ogarnąć reduktor AC R01.

Elektronika Stag 300 PLUS to dobry wybór.

Rurka miedziana lub Faro fi 6 mm powinna starczyć, fi 8 mm byłoby z zapasem.



Dzięki za radę. Chciałbym uniknąć tylko przełączania się na benzynę w momencie wciśnięcia pedału gazu do podłogi. Czasem lubię go na benzynie przegonić na kickdown'ie. Nie chciałbym odbierać sobie też tej przyjemności na LPG.

Czy te budżetowe wtryskiwacze (REG) są wyraźnie głośniejsze od tych markowych np Hana?

Sticker - 27-12-2010, 18:41

Jeżeli chodzi o wtryskiwacze to nie sugeruj sie głośnością, tylko niezawodnościa.
Hany wszyscy użytkownicy chwalą. I przy dobrym wtryskiwaczu spali ci mniej gazu.
Reduktor polecam KME Silver albo Gold. Ja mam silvera i przy kickdown'ie nie przełącza na bene.

kpawel - 27-12-2010, 18:51

Opnia ze strony 25 - STAG 300 Plus, reduktor Magic III i czerwone wtryski Hana - zdjęcia na dole
fredfm napisał/a:
Koledzy jako nowy na forum już dostałem kilka razy po głowie ;) nie mniej jednak nie poddaję się i chcę się pochwalić moją nową instalacją zamontowaną w moim Galancie.
Firmę jak i instalację wybierałem czytając lpg-forum.pl tam też mi właśnie doradzono.
I tak. W cenie 3300zl otrzymałem centralkę STAG 300 Plus, reduktor Magic III i czerwone wtryski Hana.
Instalacja zamontowana została bardzo, ale to bardzo ładnie. Wszystkie elementy rozmieszczone idealnie, patrząc na silnik ciężko stwierdzić że jest zamontowany gaz. Wlew gazu oczywiście przy wlewie paliwa, butla w miejscu koła zapasowego o rozmiarach 630x182x225 i mieszcząca dokładnie 43,5 litra. Musiałem przyciąć plastik w miejscu nad butlą lecz teraz nic nie sterczy no i gazu wchodzi dosyć dużo.

Teraz napiszę odnośnie jazdy na nowym paliwie.

Nie czuje żadnej różnicy, auto przełącza się na gaz po przejechaniu ok. 1 km (ustawione 39°) gdy auto postoi całą noc. Gdy silnik jest zagrzany na gazie jesteśmy po ok 3 sekundach. Auto jest bardzo żwawe, nic nie przerywa, nie dusi go. Czuję się dokładnie tak jakbym jechał na benzynie. Spalanie w trasie wzrosło o ok 1l na 100 km i wynosi ok 10l przy prędkościach 110-130km/h, średnia z miasta i dojazdów do pracy (20km) wynosi ok 11,3 l gazu i śmiem stwierdzić że jest to wynik rewelacyjny, Spodziewałem się spalania średniego w granicach 13l a tu miła niespodzianka. Na gazie już zrobiłem ok 3000km więc te liczby są w 100% potwierdzone faktami, (na benzynie zdążyłem zrobić ok 1200km). Wszystko to w ciągu ok 4 tygodni od kiedy jestem szczęśliwym posiadaczem Galanta. Oczywiście nie kręcę silnika do 6tys obrotów, jeżdżę tak jak się powinno jeździć w miarę ekonomicznie ale nie jak emeryt:)
Auto przed zagazowaniem zostało sprawdzone na komputerze i wszystkie parametry były jak należy a dodatkowo "gaziarze" jeszcze sprawdzili sondę lambda i kilka rzeczy których nie zapamiętałem (może dlatego że nie rozumiałem :)

Poniżej zamieszczam zdjęcia instalacji. A wszystkim polecam zakład GEG Auto Gaz w Krakowie.

Obrazek[/swf]

Obrazek


Pozostałe zdjęcia tego Kolegi zamieszczone na forum LPG






Jedyne co do poprawy to wymian filtra fazy lotnej na dwa oddzielne dwustopniowe Czaja FL-03

Zolar - 27-12-2010, 19:40

Instalacja fredfm robi wrażenie. Zależy mi na tym żeby była równie dyskretna. Co do centrali i wtryskiwaczy jestem już pewny że będą to Stag 300 plus i czerwone Hany. Nie mogę jeszcze podjąć decyzji co do reduktora. Sporo kolegów chwali Magic III, ale koledzy Sticker i kpawel sugerują KME i AC R01. Proszę o jakiś argument który przekona mnie do wybrania jednej z opcji. Dzięki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group