To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

robertdg - 05-07-2012, 23:24

Owczar, boscha do koszta, zamień na denso, kilkukrotnie na forum spotkałem się z opiniami, że bosche źle wspólpracują z silnikami mitsu :-)
Owczar - 05-07-2012, 23:25

robertdg, no też mam takie podejrzenia, ale mam teraz inne wydatki, ważniejsze niż stary galant :/

A co sądzisz o tych NTK? To podobno NGK... fj_mike jeździ już 3 lata i bez problemu działa.

robertdg - 05-07-2012, 23:29

Jeżeli sprawdzona, to zawsze jakas alternatywa jest :-)
Owczar - 05-07-2012, 23:31

Sprawdzona, tyle, że w przedlifcie. Zdania są podzielone na forach. Większość na plus. No i Michałowi pali 3/4 tego co mój, już nawet odejmując 20% LPG ;)
WreX - 05-07-2012, 23:44

Więc denso jutro szukać czy ngk ? Biorąc pod uwagę politowe wersję.

Tak w ogóle to dziękuje za doraźną pomoc ;)

Owczar - 05-07-2012, 23:47

DENSO to gwarancja działania. NTK/NGK to loteria... W przedlifcie się sprawdziła. Ja mam ten problem, ze nie mam katów i też muszę dać z mocniejszą gzałką...

Tyle, że denso kosztuje pewnie coś koło 300za sztk, a NTK 85 z wysyłką.

norbiolo - 06-07-2012, 01:18

WreX, podane przez Ciebie wartości rezystancji są dalece odbiegające od dopuszczalnych, co dyskwalifikuje sondę a dokładnie grzałkę.

Kombinujecie z tymi sondami a tak na prawdę wszystkie są bardzo podobnie zbudowane. Ich zadaniem jest podniesienie sprawności spalania i to przy założeniu, że staramy się jeździć ze stałą wartością obrotów silnika.
Grzałki (ich oporność) maja za zadanie doprowadzić do ceramiki palca pomiarowego odpowiednią temperaturę, przy której element ten staje się przepuszczalny dla jonów tlenu, dzięki czemu uzyskujemy napięcie proporcjonalne do ilości tlenu. Czym szybciej sonda zostanie doprowadzona do temp. roboczej tym szybciej dochodzi do spalania ekonomicznego. Wcześniej ECU przelewa paliwo, co łatwo zaobserwować na zimnym silniku.

Zapraszam TU

Tak, więc zostaje tylko jeden krytyczny parametr, który powinien decydować o zakupie DENSO lub NTK\NGK a jest nim trwałość i jakość wykonania.
Z moich obserwacji wynika, że DENSO jest o niebo lepiej wykonane, ale obecnie zakupiłem NTK\NGK.
Jeżeli jej trwałość wyniesie 2 lata to i tak opłaca się wymienić ją za 2 lata (300zł / 85zł) za 6 lat Galant będzie stał w muzeum. ;)

WreX - 06-07-2012, 02:27

To kupię denso, idzie to jakoś taniej dostać czy muszę porywać się na full kwotę ?
Krzyzak - 06-07-2012, 10:25

Owczar napisał/a:
o tych NTK? To podobno NGK
nie podobno - na 100% ta sam firma
Owczar - 06-07-2012, 11:45

Ja chyba zaryzykuję z tą NTK :)
KaWu - 06-07-2012, 14:43

Owczar napisał/a:
Sprawdzona, tyle, że w przedlifcie.


Zakładałem NTK w przedliftach. Jedna padla po roku a druga jeździła na pewno około 2 lata- później nie wiem bo kolega sprzedał auto.

Owczar - 06-07-2012, 14:46

Gdybym miał pewność że moje sondy pracują źle, to mógłbym kupić denso... Ale wydawanie kasy w ciemno mi się nie uśmiecha :)
komarsnk - 06-07-2012, 14:54

Owczar napisał/a:
Gdybym miał pewność że moje sondy pracują źle, to mógłbym kupić denso... Ale wydawanie kasy w ciemno mi się nie uśmiecha :)

Mam dokładnie to samo odczucie - jak nie działa to kupić raz a dobrze... Ale czy na pewno nie działa...? :doubt:
Może jak nie będzie tak gorąco pod wieczór to zrobię reset i podrzucę Ci Owczar oscylogram na Pb podczas nauki.
A jak powinno być? Przy nauce wolnych sonda powinna oscylować od początku?

Owczar - 06-07-2012, 15:00

No właśnie sęk w tym, że sondy oscylują. Szybko się budzą po odpaleniu, ale mieszanka jest ciut bogata przy 2k.


Co ciekawe na biegu jałowym śmierdzi paliwem z wydechu, a analizatory pokazują mieszankę lekko ubogą - lambda 1.03-1.06. Już tracę pomysły o co chodzi... Albo po prostu za szybko jeżdżę...

norbiolo - 06-07-2012, 18:19

Owczar, a sprawdzałeś dolot ? filtr powietrza? na logikę jeżeli lambda pracuje, mapy są dobrane to może przepływomierz zafałszowuje odczyty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group