To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

mkm - 15-02-2016, 15:24

Balon, ewidentnie niewyważone koła.
To one powodują bicie "zależne od prędkości" i przy prędkościach 130+ "przestają" bić :wink:

Podjedź do wulkanizatorów i wyważ koła.

Balon - 15-02-2016, 16:40

koła wyważone, muszę sprawdzić czy czasem drążek kierowniczy nie jest wyrąbany bo jak ruszam kierownicą na postoju to słychać jakieś luzy - głuche trzaski jak się rusza prawa-lewa kierownicą
mrcng - 16-02-2016, 11:51

Ja dodam jeszcze od siebie że aluminiowe koła - śruby (przynajmniej u mnie) lubią się odkręcać i co XXX kmów trzeba dokręcać.
wichura1 - 19-02-2016, 09:47

Trzeba dokręcić z momentem 88-108Nm. Jeżeli nie masz klucza dynamometrycznego, według instrukcji na końcu klucza dołączonego w zestawie, wieszasz ciężar 350-420N, czyli 35-42kg. ;)

Balon zobacz czy to nie łożyska macphersonów, niech ktoś kręci kierownicą przy odpalonym silniku, a ty słuchaj.

Haiku - 22-02-2017, 13:38

krzychu napisał/a:
Misiek :) napisał/a:
A czy DBA są dobrym rozwiązaniem? Miałem EBC i się pogieły :(


Próbuj, moim zdaniem dużo bardziej renomowana firma. Do tego masz takie paski z temperaturą tarczy. Tylko zastanawiam się czy one zmieniają kolor na stałe czy tylko podczas osiągnięcia tej temperatury...

Tylko w Twoim wypadku już dawno bym szukał zacisków, jarzm (choć czasem może być tez potrzebna piasta) z Outlandera.... A jak nie z Outlandera to ASX-a mogą pasować P&P... Trzeba by sprawdzić. W Outalnderze masz 294x24 i większy klocek, ASX ma 294x26 i klocek taki sam jak w Lancerze... Ogólnie układ w ASX-ie (stosowany w Lancerze 2,4 w USA i chyba RA, a także np. w Jeep Compas) wygląda ciekawie (powinien mieć największa pojemność cieplną). Tylko zamienników tarcz na chwilę mało i nie widzę wyczynowych jak EBC czy DBA...

Tak offtopic ja ujeżdżam już od jakiegoś 1500km Mikody nacinane (bez nawiertów) przód tył + klocki TRW.... Skuteczność mocno na plus. Dość mocno jest wyczuwalne lepsze hamowanie po lekki rozgrzaniu (wystarczy krótkie tak zmniejszenie prędkości o 30km/h), przy następnym naciśnięciu hamulec mocniej reaguje przy lekkim naciśnięciu. Dźwięk przy hamowaniu ze 140km/h przypomina lądowanie bombowca, ale przy prędkościach 50-80km/h jest ok, prawie niezauważalny.


Trochę odgrzeję temat. Wpadły mi w ręce praktycznie nowe zwrotnice od Mitsubishi ASX 1.6. Niebawem będę sprawdzał czy jest szansa zamontowania zestawu do Lancera CS0 i dam znać na forum.
https://zapodaj.net/fa9d9c46c6606.jpg.html

jng - 21-03-2017, 12:21

A miał ktoś z Was do czynienia z tarczami firmy " Rotinger " ? Mój mechanik mówi, że poleca je, sa dosyć tanie i dobre.
Radowan - 13-04-2017, 10:08

Ja dzisiaj zabieram się za wymianę tarcz, klocków, szczęk i wszystkiego w hamulcach od zacisków (te zreanimuję w lecie).
Cały tył idzie do wymiany.
Kupiłem całość od TRW. Z klocków jestem zadowolony, bo nie rżną za bardzo tarcz.
Komplet dwie tarcze, cztery szczęki, cztery klocki i zestaw montażowy z przesyłkami kosztował mnie ciut ponad 500pln.
Co dziwne i nie zrozumiałe dla mnie: klocki, szczęki i łączniki kupuje się w kompletach na oś. Tarcze pojedynczo. Zasada mówi, że elementy podwozia wymienia się symetrycznie (to jest standard). Żeby było ciekawe, to mimo tego, że tarcza sprzedawana jest pojedynczo, to pakowane są po dwie, w komplecie. Ot zagwozdka...
Do tego pasta miedziana (nie mogłem nigdzie dostać Molykote) przeciw zacieraniu złączy.

Manual jak to zrobić pokażę po wszystkim :D

Hornet - 13-04-2017, 16:12

Radowan, zwróć przy okazji uwagę na tłoczki. Moje na ten przykład zaczęły rdzewieć i jeden postanowił przyblokować hamulec. Na szczęście obyło się bez ofiar :P Jak mówił mechanik szybko zareagowałem, bo normalnie to przyjeżdżają jak jest już masakra, i wtedy przydaje się możliwość kupna 1 tarczy :P
Jak masz zamiar reanimować zaciski to przyda Ci się wiedza o stanie tłoczków.

Radowan - 13-04-2017, 22:10

Zaciski sprawdziłem dzisiaj.
Pracują w miarę normalnie, dają się wcisnąć i wychodzą równo.
Ale jak będę wymieniał, to tłoczki też wymienię (a niech autko ma radochę).
Aktualnie jestem po wymianie i pierwszych jazdach.
Cała praca trwała troszkę ponad trzy godziny (łącznie na oba koła) i obyło się bez większych problemów.
Klocki i szczęki się układają a ja cieszę się ciszą podczas jazdy i hamowania.

Jest git :)

łukasz_mb - 24-04-2017, 21:30

Hej. Jakieś pół roku temu kupiłem lancera który wcześniej trochę stał i mu tarcze pordzewiały. jak zacząłem jeździć rdza nie chciała zejść do tego biły mi tarcze z przodu więc przód przetoczyłem i teraz jest git. ale tarcze z tyłu do tej pory się nie dotarły i wiem że się nie dotrą. musiałbym je też przetoczyć i pewnie wymienić przy tym klocki bo z tego co słyszałem od 2 mechaników jak tarcza jest mocno zardzewiała to klocki jej nie zetrą - prędzej się zniszczą. i tu moje pytanie. przetoczenie tarcz z tyłu to 150 zł. do tego pewnie nowe klocki. natomiast na alledrogo tarcze i klocki w komplecie z denckermanna kosztują niecałe 2 stówy więc cena wyjdzie podobnie ale przynajmniej mam nowe. obecne klocki i tarcze są z textara. którą opcję polecacie? ten denckermann jest cokolwiek warty?
rudi88 - 24-04-2017, 21:43

Denckermann to pakowacz chińskiej tandety więc sobie odpuść.
Przetaczanie za 150 to też lipa bo za tyle kupisz komplet tarcz na tył firmy Mikoda. Mam już drugi komplet z tyłu i spokojnie dają radę. Do tego jakieś klocki świeże i tak trzeba kupić.

p03 - 29-04-2017, 10:53

Obecnie w podobnej cenie można zakupić tarcze Zimmermann, TRW, Brembo oraz nacinane (bez wierceń) Mikody. Co najlepiej wybrać?
Klocki albo TRW albo EBC standat. Czy jakieś inne? Jakie są Wasze doświadczenia?

herr_flick - 30-04-2017, 14:21

Haiku napisał/a:


Trochę odgrzeję temat. Wpadły mi w ręce praktycznie nowe zwrotnice od Mitsubishi ASX 1.6. Niebawem będę sprawdzał czy jest szansa zamontowania zestawu do Lancera CS0 i dam znać na forum.
https://zapodaj.net/fa9d9c46c6606.jpg.html


Jakie postępy?

Czy sama piasta z lancera 1,6 4x114,3 wejdzie w zwrotnicę z ASX zamiast tej z pięcioma szpilkami.
5 szpilek z przodu i 4 z tyłu komplikuje sprawę koła zapasowego

[ Dodano: 17-07-2017, 18:15 ]
Zmierzyłem w swoim Lancerze 1,6 / 4x114,3 odległości między mocowaniami jarzma do zwrotnicy - 13cm oraz między prowadnicami przedniego zacisku - 17cm.
Bardzo chętnie zostanę królikiem doświadczalnym i wymienię w zależności co będzie potrzeba zaciski/jarzma/zwrotnicę tylko proszę uściślijcie co znaczy z galanta(który konkretnie) bo te były na 265 i 276 oraz zaciski jednotłoczkowe i dwutłoczkowe, w dodatku dwutłoczkowe z jarzmem mocowanym do zwrotnicy na 13cm oraz na 16cm i tylko te na 16cm są dostępne więc nie bardzo.
Chyba, że sam dwutłoczkowy zacisk z galanta ma odstęp między prowadnicami 17cm i wejdzie w jarzmo z lancera mocowane do zwrotnicy na 13cm.
Tak wygląda to w Lancerze
https://1drv.ms/i/s!AqgOl9xnXqn-h-EASd4Ab3rgTsao9w

No dobra, pomiar nie był idealny bo z kanału od wewnątrz i to 17cm może być 16cm, może ma ktoś zdemontowany.

p03 - 18-07-2017, 14:46

Przód wymieniony, biły. Zimmerman + breck. Combi 2.0 z 5 śrubami. Zobaczymy jak za jakiś czas.

Na ewentualną przyszłość, ciekaw jestem możliwością swapu hamulców z ASX-a...

herr_flick - 18-07-2017, 19:53

Print screeny z manuali
ASX:
https://1drv.ms/i/s!AqgOl9xnXqn-h-E4lm5lZ0cXQZTWpw

Outlander:
https://1drv.ms/i/s!AqgOl9xnXqn-h-E5IMBsKjqhVnWKWA

Lancer:
https://1drv.ms/i/s!AqgOl9xnXqn-h-E3Dyb9HxOV5fK62Q

W przypadku Lancera i Outlandera wg manuala wygląda to identycznie co jest bzdurą bo jeśli Outlander ma tarcze 294cm to i osłona przeciw kurzowa będzie większa a nie widać tego na zdjęciu względem Lancera 276cm. Wiadomo obrazki są poglądowe i nie można się zbytnio nimi kierować.
W każdym razie łożysko w intercarsie do Lancera ma w opisie "pasuje do Outlandera", sprawdziłem piastę w drugą stronę, z Outlandera pasuje do Lancera a skoro piasty w Lancerze są zamienne z 4 na 5 śrub to jest szansa dla posiadaczy 1.6.
W przypadku ASX to bardziej wymienne będzie z Outlanderem II lub Lancerami CYxA bo jest większa średnica wewnętrzna łożyska piasty.

[ Dodano: 19-07-2017, 21:16 ]

Męcząc temat dalej zrobiłem screeny z katalogu Febest i widzę światełko w tunelu.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group