To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia

Bartekkita - 24-12-2015, 11:10

wonsz, na sedana 5 litrów konserwy powinno Ci starczyć. Warto trochę sobie zostawić na ewentualne poprawki konserwy/naprawy powłoki po przetarciach itp. które powinno się zrobić przed każdą zimą.
kaczka81s - 14-01-2016, 17:33

Podczas ostatnich prac garażowych zrobiłem mały test Fertana, Cortanina i Fedoxa.
Pordzewiałą blachę posmarowałem Fertanem i Cortaninem, a inne kawałki wrzuciłem do Fedoxa.

Te ostatnie wrzuciłem do Fedoxa.

Tak wygląda po jakimś czasie
cortanin
fertan
a tak kawałek z grubym nalotem rdzy
a tak po kilku godzinach kiedy środek zrobił swoje tu fertan po umyciu wodą
tu cortanin jak widać trochę mniej rdzy usunął, fertan można było szmatą zetrzeć, a cortanin trzeba było umyć jak dla mnie fertan lepszy
tutaj na grubej rdzy po umyciu nie widać za bardzo efektów, choć + dla fertana, widać kilka niebieskich kropek gdzie zaszła jakaś reakcja

Tutaj widoczne efekty Fedoxa. Wszystkie te rzeczy wrzuciłem do słoika z rozpuszczonym wg. instrukcji fedoxem. Najpierw słoik stał kilka godzin na piecu (blaszana koza) więc utrzymywała się temperatura ok 50-60 st. po robocie w piecu wygasło i słoik stal całą noc już w temperaturze takiej jak na zewnątrz (garaż jest drewniany, nie ocieplony) Na drugim zdjęciu (z ostatnich czterech w poście) dwie pierwsze blaszki były wycięte z blachy którą smarowałem fertanem i cortaninem (na pierwszym zdjęciu w poście) i one były wyciągnięte po około dwóch godzinach, na tej blasze był nalot rdzy i najszybciej go fedox zjadł. Reszta jak widać na zdjęciach, dobrze wygląda kawałek profila zamkniętego, a reszta jak widać rdza znikła, choć są jeszcze miejsca gdzie została. Fedox ogólnie ma zastosowanie do zbiorników z paliwem, po nim po umyciu go wodą trzeba zastosować fertan, ja nie stosowałem i kilka dni temu znalazłem którąś z blaszek i jeszcze nie pordzewiała (leży w garażu).
Dla mnie wniosek jest prosty na naloty rdzy fertan daje radę, cortanin słabiej, na grubszą rdzę lepszy fedox tylko trzeba to wszystko w nim moczyć i najlepsze efekty są w ciepłym. Tak więc jest kłopot z dużymi rzeczami. Próbowałem jeszcze kiedyś fedogel ale u mnie się nie sprawdził.
Zresztą wnioski proszę wyciągnijcie sami :D

Jeśli ktoś z Was testował inne środki, chętnie poczytam i pooglądam zdjęcia. A najbardziej ciekawią mnie żele które można by zastosować gdzieś na podwozie.

Bizi78 - 14-01-2016, 18:02

Ja obecnie przeprowadzam test serii FERTANA (FERTAN, ferpox i OVER 4 SPS) na kątowniku mocno skorodowanym 8) .
Po miesięcznym leżakowaniu na balkonie wygląda ok :D .
Muszę kupić sól drogową i zacząć go moczyć w solance :mrgreen: .

tresorex - 15-01-2016, 13:57

Przynieś wiadro zalegającego przy drodze śniegu z odśnieżania - będzie lepiej odwzorowywał warunki panujące na polskich drogach :) ;)
Bizi78 - 15-01-2016, 14:05

tresorex napisał/a:
Przynieś wiadro zalegającego przy drodze śniegu z odśnieżania - będzie lepiej odwzorowywał warunki panujące na polskich drogach :) ;)

Tylko skąd ja ci ten śnieg znajdę w Czewie :mrgreen: .

kaczka81s - 15-01-2016, 15:44

Ja ostatnio robiłem poprawki konserwacji w subarce i przy tej okazji ww. testy i też zastosowalem OVER 4 (oczywiście po fertanie i ferpoxie) i jak miał bym porównać go do Bolla lub APP to niebo i ziemia. Jak na razie (kilka tygodni) wszystko siedzi na miejscu, OVER 4 tam gdzie była grubsza warstwa jest miękki, elastyczny, Bolla i APP, bo akurat obydwa zastosowałem do Toyoty, zmyłem myjką ciśnieniową chyba po miesiącu, nie mówię że całość, ale miejscami duże płaty odchodziły i praktycznie cała moja robota poszła na marne, bo tam gdzie wcześniej nie miałem konserwy w nadkolach i zrobiłem, poodchodziło prawie wszystko, a tam gdzie była oryginalna i ją tylko cienką warstwą poprawiłem to zostało.
Bizi78, jeśli miałeś mocno skorodowany kątownik (coś a la drugie zdjęcie w poście u mnie) to podejrzewam że fertan zrobił swoje po wierzchu, a pod spodem ruda gryzie dalej. (Na fertanie pisze nawet że w razie potrzeby użyć drugi raz) i podejrzewam że jakbyś teraz zdarł z wierzchu baranka i podkład to pod spodem będzie rdza. A podkład i baranek na razie wstrzymują dostawanie się wilgoci i postępowanie rdzy. Myślę że po zastosowaniu fertana w samochodzie, gdzieś w przestrzeniach zamkniętych, da on połowiczne efekty, chyba że wstawimy auto na miesiąc czy dwa do garażu i co kilka dni będziemy wszystko pryskać fertanem, czekać aż zadziała, płukać i tak do czasu aż zeżre całą rdzę i dostanie się w najdalsze zakamarki połączeń blach. :roll: Co chyba mija się z celem i kosztowało by majątek :evil:

Bizi78 - 15-01-2016, 15:54

Kątownik był trochę nadgryziony zębem czasu :mrgreen: .



Przeczyściłem go druciakiem i jak na razie wygląda ok.
Jak zgram fotki z aparatu to zrobię temat w dziale MSS i będę wrzucał fotki raz w miesiącu.
W planach mam robić mu kąpiel w solance i na noc do ciepłego pokoju aby przyśpieszyć destrukcję :badgrin: .

Ewcia80 - 16-02-2016, 21:07

Hejka.Ile zim powinna wytrzymać dobrze zrobiona konserwacja podwozia?Pytam,gdyż po trzeciej zimie po konserwacji zauważyłam coś takiego:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9235bcad49a49af0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6fdecb1f3fa6be76
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fb1da7e712ea1743
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b2811675fa594556
To wszystko jest od strony pasażera.Zostało to porzadnie opukane młotkiem i dzuiry sie nie robią.Jak to teraz poprawić w sensie jakim preparatem?Czy w te dziury w tych podłuznicach warto coś zapuscić?jesli tak to co polecacie.Czy taki rudy nalot mial prawo sie pojawić po 3 zimach?

Hugo - 16-02-2016, 21:42

Ewcia80 napisał/a:
Czy taki rudy nalot mial prawo sie pojawić po 3 zimach?
Jak rdza nie była dobrze oczyszczona i zabezpieczona to i tak długo wytrzymało.
Ewcia80 napisał/a:
Jak to teraz poprawić w sensie jakim preparatem?
Traz nic nie robić, latem oczyścić korozję ile się da, zabezpieczyć podkładem reaktywnym, na to wosk do profili zamkniętych Noxudol 750 i na to konserwacja Noxudol 900, 1600 lub "body".
Ewcia80 napisał/a:
Czy w te dziury w tych podłuznicach warto coś zapuscić?
Nie warto, a trzeba. Najlepiej kupić puszkę wosku do konserwacji profili zamkniętych firmy BOLL (kilkanaście złotych) i wziąć z niego dyszę z rurką i rozpylaczem, nałożyć ją na Noxudol 750 i jego tam wtrysnąć w podłużnicę. Puszkę Bolla możesz wyrzucić, bo do niczego innego się nie nadaje :wink: a kupujesz ją tylko dla tej rurki z rozpylaczem, bo Noxudol nie ma jej w zestawie.
muka997 - 16-02-2016, 21:55

Kobieta u której kupowałem konserwacje Noxudol ( jest chyba przedstawicielem handlowym tej firmy, a przynajmniej sprzedaje tylko ten środek i tym środkiem konserwują auta w ich warsztacie) do konserwacji profili poleca Noxudol 700, że niby dłużej nie wysycha jest "wilgotny" no lepki w takim sensie i że lepiej niby zabezpiecza
Ewcia80 - 16-02-2016, 22:10

Rozumiem.Troche poczytalam o tym noxudol.nie jest tani.Ile puszek po 500 ml musze kupic tego noxudol 750 a ile tego 900?
Bartekkita - 16-02-2016, 23:49

Ewcia80, najlepiej załatw sobie kompresor. Tego 900 to tak z 5 litrów, tego drugiego powiedzmy 1,5l
sampler - 17-02-2016, 07:55

Ewcia80 napisał/a:
Rozumiem.Troche poczytalam o tym noxudol.nie jest tani.Ile puszek po 500 ml musze kupic tego noxudol 750 a ile tego 900?


500 ml to spray'e. Korzystniej kupić puszkę 1l pod sprężarkę. W nadkola lepiej dać 1600

kaczka81s - 17-02-2016, 20:15

Hugo napisał/a:
podkładem reaktywnym

O ile wiem podkład reaktywny nakłada się na gołą zdrową blachę, na oczyszczoną z rdzy JA bym położył fertan.
Hugo napisał/a:
Najlepiej kupić puszkę wosku do konserwacji profili zamkniętych firmy BOLL

Hugo, już myślałem że chciałeś namówić Ewcię na wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Hugo napisał/a:
Puszkę Bolla możesz wyrzucić, bo do niczego innego się nie nadaje :wink:

Całkowicie potwierdzam.

Hugo - 17-02-2016, 20:57

kaczka81s, :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group