To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Radassss - 05-03-2009, 09:46

podobno wg przepisow homologacyjnych pojazdow licznik moze nawet do 10% przeklamywac do gory, tak slyszalem... przepisu nigdy nie widzialem ;)
Anonymous - 05-03-2009, 10:04

No i znowu wrzuce swoje 3 gr,

A mianowicie skad jest roznica..

To jest moj domysl ale jest chyba dosc mocno prawdopodobny.

Skad Auto bierze predkosc ? Zapewny liczy, z obrotow kola czy obrotow silnika i przelozen..
Nie uwzglednia to jednego, oporow powietrza i delikatnych poslizgow.
Tzn im szybciej jedziemy tym kolo mocniej sie slizga (nieodczuwlne dla kierowcy), przez co
roznice przy 50km/h jest praktycznie niezauwazalna , przy 100 jest juz pewnie kolo 7% a przy 200 10-15%. przeklaman.

Tzn predkosciomierz pokazuje szybciej niz jedziemy i jest to norma.

W motocyklach przy 300 opory powietrza powoduja zawyzanie predkosci az o 10%.. (30 km/h).

Pozdr
AK

el_diablo - 05-03-2009, 10:09

Dodaj sobie do tego różnice w obwodzie koła - opona oponie nierówna, zresztą nawet samo zużycie bieżnika spokojnie może zmniejszyć średnicę koła o jakiś 1 cm.
jaca71 - 05-03-2009, 11:03

el_diablo napisał/a:
Chodziło mi o to, że najwyższe przełożenie w trybie automatycznym (0,394) jest większe niż na 6 biegu w trybie manualnym (0,518). Efektem są niższe obroty - przy 100 km/h o około 100 obr./min w trybie auto niż na szóstce w trybie ręcznym. Oczywiście dotyczy to tylko sytuacji w której automat wybiera najwyższe przełożenie, czyli jazdy ze stałą prędkością bez przyspieszania.


Przy stałych, dosyć wysokich prędkościach się zgadza.
Ale deptając w podłogę na auto i zmieniając dosyć wcześnie w trybie manual może się okazać że manualny jest oszczędniejszy. Mnie chodziło właśnie o to.

[ Dodano: 05-03-2009, 11:20 ]
dwakola napisał/a:
Skad Auto bierze predkosc ? Zapewny liczy, z obrotow kola czy obrotow silnika i przelozen..
Nie uwzglednia to jednego, oporow powietrza i delikatnych poslizgow.
Tzn im szybciej jedziemy tym kolo mocniej sie slizga (nieodczuwlne dla kierowcy), przez co
roznice przy 50km/h jest praktycznie niezauwazalna , przy 100 jest juz pewnie kolo 7% a przy 200 10-15%. przeklaman.


Niestety trochę Cie poniosło. 10% poślizgu jest niezauważalne dla kierowcy? To jak się skręca? I jak opory powietrza wpływają na pomiar prędkości obrotowej na wyjściu ze skrzyni?

Taka szybka tabelka:
10% z 50km/h = 5km/h
10% z 100km/h = 10km/h
10% z 200km/h = 20km/h
10% z 300km/h = 30km/h

Przeczytaj tę tabelkę i wyciągnij wnioski.

rochas40 - 05-03-2009, 14:03

właśnie odebrałem jadąc prosto z salonu spalanie na odcinku 32km miasto bez korków prędkość tak jak nakazują znaki max 80km/h wyszło średnio 7,3l/100km
Radassss - 05-03-2009, 14:57

no 10% to chyba kazdy potrafi policzyc :P
jaca71 - 05-03-2009, 15:29

Radassss napisał/a:
no 10% to chyba kazdy potrafi policzyc :P

Właśnie nie byłe pewien. Jeśli ktoś jest zdziwiony tym że przy 50km/h praktycznie na prędkościomierzu nie ma różnicy z prędkością zmierzoną GPS (5km/h to błąd paralaksy) a 30km/h przy 300 podaje jako dowód swoich teorii to zaczynam mieć wątpliwości...
Może czasami trzeba zaglądnąć do zeszytu ze szkoły?

mazin - 05-03-2009, 23:43

Spalanie w mieście mierzone "pod korek" - 10,5 l/100 km, z tego większość na ssaniu, bo do pracy mam niedaleko :-) Cóż, wolałbym 7,5 ale nie można mieć wszystkiego :-) Jeździłem "ostrożnie", bo przebieg mam na poziomie 620 km.
michaello - 06-03-2009, 11:43

mazin napisał/a:
Spalanie w mieście mierzone "pod korek" - 10,5 l/100 km, z tego większość na ssaniu, bo do pracy mam niedaleko :-) Cóż, wolałbym 7,5 ale nie można mieć wszystkiego :-) Jeździłem "ostrożnie", bo przebieg mam na poziomie 620 km.


Przynajmniej podajesz prawdziwe wartosci. "Niektorzy" tutaj jezdza w trybie mieszanym a podaja spalanie w miescie. I jak tu wierzyc w prawdziwosc innych postow... jak mozna jechac ponad 200 km/h nie wyjezdzajac poza miasto? :wink:

Luk - 06-03-2009, 11:49

U mnie w zimie i tylko w mieście wyszło ok. 13l/100km, wraz z codziennym odśnieżaniem przy włączonym silniku :) Mierzone na stacji po tankowaniu, a więc nie z komputera.
filippoz - 06-03-2009, 22:15

Cytat:
Przynajmniej podajesz prawdziwe wartosci. "Niektorzy" tutaj jezdza w trybie mieszanym a podaja spalanie w miescie. I jak tu wierzyc w prawdziwosc innych postow... jak mozna jechac ponad 200 km/h nie wyjezdzajac poza miasto? :wink:


pic na muchy foto montaż, bo rozumiem że pijesz do mnie hehehe :P to "niektórzy" to takie niemiłe bardzo było stfu :P

od zeszłego piątku dopiero trasy robię, wcześniej TYLKO miasto, teraz trasa i autostrada, autostrada to wróg EcoDrivingu hehe, możesz sobie zerknąć na moje statystyki ze spalania, trasy są poprawnie zanotowane, jutro znowu tankuje pod korek bo właśnie wróciłem z Radomia :D

spalanie w miśkach zależy od kierowcy, jadąc Poznań > Łódź > Radom auto spaliło mi na trasie + autostrada ponad 10l, wcześniej Poznań > Koszalin > Poznań na trasie 7,5l więc coś jest na rzeczy :P

michaello - 06-03-2009, 22:40

Kurcze, nozyce mi ze stolu spadly 8) .
filippoz - 06-03-2009, 23:15

michaello napisał/a:
Kurcze, nozyce mi ze stolu spadly 8) .


tak jak mówisz nie inaczej :P


grunt to poczucie humoru :D

Pozdrawiam

Anonymous - 07-03-2009, 08:15

No ja mam tendencje do nazywania aut..

Lancera z racji apetytu ochrzcilismy nazwa "Smoczyca" ;-)

Pozdr
AK

Uwex - 07-03-2009, 11:25

dwakola - aż tak to on znowu nie żłopie ! On - a nie jakaś smoczyca . :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group