To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

Hugo - 31-10-2015, 12:04

pappagiorgio, moim zdaniem służy do tego aby zacisk nie stukał na nierównościach.
booohal - 31-10-2015, 12:45

Tylko wtedy nasuwa się pytanie dlaczego gumka jest tylko na jednej prowadnicy...
Jak dla mnie to tylko utrudnia ona płynne działanie prowadnic.

Tomii - 31-10-2015, 13:17

pappagiorgio napisał/a:
Niestety przy wkładaniu śruby do zacisku uszkodziłem właśnie tą gumkę. Zamówiłem już nową ale chciałem zapytać czy jest jakiś specjalny sposób na wkładanie śruby z tą gumką? Starą miałem problem włożyć do jarzma w końcu ją jakoś wcisnąłem i pewnie wtedy spadła ona ze śruby i później przy dokręcaniu ją zmiażdżyłem, nie chce żeby nowa podzieliła los starej :)


Dałeś za dużo smaru i prowadnica z gumką nie chciała wejść. Smaru musi być naprawdę minimalnie do tego otwór na prowadnicę musi być czysty.

robertdg - 31-10-2015, 16:13

Stara sie rozwaliła od eksploatacji, niestety zamieunki sa kiepskiej jakosci i w polaczeniu z pastą plus warunkami pracy układu hamulcowego gumka delikatnie puchnie i doszczelnia sie przy wprowadzeniu co uniemożliwia odprowadzenie powietrza z kanału a ona sama spycha sie na kołnierzu gumki przeciwpyłowej
pappagiorgio - 02-11-2015, 20:09

Cytat:
ona sama spycha sie na kołnierzu gumki przeciwpyłowej


czyli wychodzi, że trzeba gumkę przeciwpyłową zdjąć. Zastanawiam się czy jest to możliwe bez jej zniszczenia, wygląda na bardzo delikatną. Jutro mam do odebrania te gumowe tuleje, zamówiłem trzy :D

robertdg - 02-11-2015, 20:28

Nie trzeba
Owczar - 03-11-2015, 10:24

Dokładnie, zamienniki są słabe. Gdybym miał zamiar pojeździć dłużej to bralbym OEM.
pappagiorgio - 09-11-2015, 11:32

Faktycznie nie trzeba wyjmować gumki osłonowej. Wyczyściłem dokładnie otwór i śrubę posmarowałem smarem do prowadnic i weszło lekko :)

Mam jeszcze takie pytanie, jak łapię zacisk w łapę i ruszam to oprócz ruchu po prowadnicach (wzdłuż osi śrub) odchyla się on na boki! Wygląda tak jak by śruba zacisku miała luz w jarzmie. Przed remontem miałem nawalone tam gęstego smaru i zaciski chodziły ciężko, teraz oczyściłem otwory w jarzmie, dałem smar do prowadnic i zacisk tłucze się w jarzmie, jak nim energicznie ruszam to "dzwoni" (z resztą na dziurach też to słychać) Zastanawiam się co się wyrobiło czy śruba czy jarzmo? Nie wiem co wymienić :/

Hugo - 09-11-2015, 20:29

pappagiorgio napisał/a:
Zastanawiam się co się wyrobiło czy śruba czy jarzmo?
Jarzmo.
Mandrake - 09-11-2015, 22:17

Ja miałem tak samo :roll: Niestety w jarzmie wystukane otwory na "jajka" :doubt: U mnie na "dużym" jarzmie skończył się na zakupie w aso, tylko 500zł..... masakra :angry5:
marcinzam - 28-11-2015, 15:09

Czy taki zestaw będzie dobry jakościowo ?
Owczar - 28-11-2015, 16:14

Tego nie znam, ale autofren okazał się słaby. Po 2 latach guma zesztywniala, a na prowadnicach spuchla. Lepiej dopłacić do OEM.
robertdg - 28-11-2015, 16:15

Nie
Hugo - 10-12-2015, 20:50

Czy ktoś kiedykolwiek widział, bądź słyszał o takiej prowadnicy górnej zacisku dwutłoczkowego? Wyjęta z Legnum z 1997 r. Ma miejsce na 3 gumki (jedna rozpadła się przy wyjmowaniu). Wyjęcie tej prowadnicy z zacisku to koszmar! Nie wygląda żeby coś było dodatkowo toczone. To może być oryginał?

marcinzam - 12-12-2015, 19:05

Jak już to zakładajcie zamiennik osłony na prowadnicę górną a na dolną oryginał .U mnie był zamiennik na dolnej prowadnicy i przez to pin zardzewiał i zablokował się zacisk .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group