To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Zawieszenie przednie, diagnoza luzów, stukanie w zawi

adt81 - 08-01-2012, 10:40

Podreptałem do garażu żeby obczaić osłony amortyzatora i do głowy przyszedł mi jeszcze jeden test - "skakanie" po tylnej kanapie, stawanie na progu oraz bujanie nadwoziem to nie ten kierunek - uniosłem tył łapiąc za nadkole - masakra !! - skrzypi jak stary żaglowiec na wzburzonym morzu :-) Z obu stron to samo chociaż z lewej jakby mocniej. Muszę teraz dokładniej zlokalizować przyczynę na kanale ale tego już sam nie zrobię bo ktoś musi dźwigać a ktoś "macać" i nasłuchiwać :-) .
deejay - 08-01-2012, 12:07

Skrzypi wachacz tylny wzdłużny przy mocowaniu do karoseri , zbiera sie tam piach i wszelkie zanieczyszczenia , a pogoda za oknem potęguje ten proces :wink: Proponuje zdemontowac ten element i dobrze wyczyścic i przesmarowac gumowe podkładki dystansowe .
fergul11 - 08-01-2012, 13:50

ssemek85 napisał/a:
złapałem za pas pasażera bo o dziwo jak jechałem sam była cisza.. i okazało sie ze to pas tak rypi

ja zdjalem oslone pasa na slupku bo slabo sie zwijaly , fakt byl przekrecony , ale najwazniejsze w tej plastikowej oslonie slupka wklejone sa 2 kawalki pianki i jedna z nich odpadla i skrzypiala

adt81 - 08-01-2012, 13:51

OK dzięki deejay za podpowiedź - zajmę się tym w przyszłym tygodniu przy okazji zmiany oleju. Powiedz mi jeszcze tylko czy po demontażu tego wahacza zbieżność z tyłu się nie rozleci i czy jakiś konkretny smar zastosować ?
Krzyzak - 08-01-2012, 20:42

adt81 napisał/a:
zbieżność z tyłu się nie rozleci i czy jakiś konkretny smar zastosować ?

nic się nie rozleci, bo tam nie ma regulacji
ja stosuję ostatnio do większości rzeczy smar silikonowy - nie niszczy gumy, spora odporność na temperaturę i czynniki atmosferyczne
chodzi o smar a nie spraj :) - żeby była jasność w temacie - ma być konsystencji wazeliny

adt81 - 08-01-2012, 22:17

Ok dzięki Panowie będę walczył w następną sobotę :-)
eggforever - 10-01-2012, 10:56

Kupiłem używany wahacz do regeneracji bo nie mogę w chwili obecnej być dnia bez samochodu i chciałbym go teraz wysłać do Szczecina ale tam robią tylko sworznie. Jak sprawdzić domowym sposobem czy moja tuleja jest w dobrej kondycji ?
wonsz - 28-01-2012, 14:27

http://youtu.be/lvkkW7dqCSM

Co to może być za odgłos? Dodam od siebie że słychać to także przy wyłączonym silniku przy ruszaniem kierownicą. Ten sam dźwięk jest też lekko słyszalny przy nierównościach podczas jazdy.

sipex - 28-01-2012, 17:05

witam
spotkał się ktoś z takim problemem?
jadąc po dziurach słysze głuche pukanie w tylnym zawieszeniu..w cztery osoby jadąc jest cisza nic nie puka nie stuka..

Hugo - 28-01-2012, 17:08

sipex sprawdź czy nie pękła Ci któraś sprężyna zawieszenia i sprawdź stan amortyzatorów.
sipex - 28-01-2012, 17:12

sprężyny wyglądają ok..a jak amorki moge sam sprawdzić?są firmy Kager a z doświadczenia wiem że to lipna firma więc pewnie się kończą :?
mar111cin - 28-01-2012, 17:50

z zalożenia naciskasz na nadkole gdzie podejrzewasz walnięty amortyzator i puszczasz. Jak nadwozie wraca do swojej pozycji to jest ok, jak kilka razy bujnie zanim wróci, to amortyzator szrot. Nacisnąć należy dość mocno, tylko uważaj żeby wgniotek na karoserii nie porobić.

[ Dodano: 28-01-2012, 17:51 ]
a nawet dobrze jest rozbujać nadwozie nad kołem gdzie podejrzewasz walnięty amortyzator, rozbujać i puścić, jak wróci do swojej pozycji i tak zostanie to ok, jak będzie się bujać dalej przez chwile, tzn że amortyzator do wymiany

fj_mike - 28-01-2012, 18:48

wonsz, sworznie na prostych dają o sobie znać.
sipex, może to nie amorki, winny mogą być tulejki na górnym mocowaniu amorka. Zestaw naprawczy na jeden kosztuje 62zł w all-parts.pl. Oczywiście upewnij się najpierw co powoduje stuki, amor czy jego mocowanie ;)

sipex - 28-01-2012, 20:16

tzn tak sprawdzałem niedawno i jak siąde to auto idzie w dół wstane wraca do tej samej pozycji,z tym że jadąc w cztery osoby tył siada bardzo nisko o dobre 5cm jak nie lepiej..sworznie na tych prostych co trzymają je śruby mimośrodowe?jeśli tak to raczej nie bo niedawno wymienialem jeden(jakies 600km temu)a stuki są na obydwóch kołach.
fj_mike,
jest jakiś sposób na sprawdzenie tych tulejek?

fj_mike - 28-01-2012, 20:25

sipex napisał/a:
fj_mike,
jest jakiś sposób na sprawdzenie tych tulejek?

Ja stosuję jedyną słuszną metodę - wymiana :D
Amorki mam świeże, więc mogę je wykluczyć.
Zanim wymieniłeś amorki tył, ile jeździłeś na tych dobitych?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group