[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Opony letnie-zimowe - Lancer CYxA
Arczi89 - 07-01-2015, 14:45
Hmm troszkę drogawo wychodzą. W tym samym rozmiarze są o 150zł droższe za szt, w 215/45 nie ma wcale a 225/40 wychodzą koło 500zł/szt. Cały czas zastanawiam się czy 225/45 czy 225/40
Ale powiadasz, że warto dopłacić ?
brylekVFR - 07-01-2015, 21:55
To i ja się zapytam czy użytkuje ktoś Falken ZE 914? Jakie wrażenia z jazdy na tych oponach, Lancelota kupiłem na takich zjechanych i zastanawiam się nie założyć takich samych.
mjsystem - 08-01-2015, 09:29
brylekVFR napisał/a: | o i ja się zapytam czy użytkuje ktoś Falken ZE 914? |
Ja mam teraz je w galancie. Ciche i miękkie. Zaleta to dobra cena i niezła przyczepność na sniegu, wada, szybkie zużycie. Za 15" 195-ki zapłaciłem z montażem 900 zł za komplet. Tak więc 16-ki nie powinny być dużo droższe.
http://www.oponeo.pl/wybi.../r=1/195-60-r16
...chyba, że chcesz koniecznie 205, to wyjdą ciut drożej.
brylekVFR - 17-02-2015, 21:40
mjsystem napisał/a: | niezła przyczepność na sniegu |
chyba jak na letnią oponę
mjsystem napisał/a: | szybkie zużycie |
tzn? ile km przy spokojnej jeździe można na nich zrobić?
szukam 18", znalazłem za 1600zł komplet z darmową przesyłką,
Kupując w sieci Falken Partner otrzymuję się za free roczne ubezpieczenie opon.
BRHplus - 19-02-2015, 19:35
Witam!
Panowie, powiedzcie czy opona letnia 225/40 R18 92Y jest homologowana do Lancera X 1,8.
Szukam już czegoś na lato i widzę, że 225/40 jest trochę tańsza od 215/45.
Przy okazji, czy ktoś z was jeździł na tym rozmiarze? Jakie wrażenia?
Pytam, gdyż gdzieś wyczytałem, ze brak homologacji ma wpływ na autocasco.
mjsystem - 19-02-2015, 19:53
Cytat: |
mjsystem napisał/a:
niezła przyczepność na sniegu
chyba jak na letnią oponę | Mam zimówki. Jak się nie pomyliłem w oznakowaniu
brylekVFR napisał/a: |
mjsystem napisał/a:
szybkie zużycie
tzn? ile km przy spokojnej jeździe można na nich zrobić? | Nie wiem, ale każdy ma inne doświadczenie. Myślę, że spokojnie 50 tysięcy.
BRHplus napisał/a: | Pytam, gdyż gdzieś wyczytałem, ze brak homologacji ma wpływ na autocasco. | Nie ma znaczenia dla autocasco. Mieści się w normie.
brylekVFR - 21-02-2015, 08:57
mjsystem napisał/a: | Mam zimówki. Jak się nie pomyliłem w oznakowaniu |
Spoko, tak tez pomyślałem
Co do opon 225 to sam się zastanawiałem, tylko 225/45 bo będzie tylko 1.3% różnicy wskazań prędkościomierza.
Przy 225/40 mamy 2.2% różnicy wskazań. Niby niewiele ale wolał bym żeby była mniejsza różnica i opona wyższy profil.
Druga kwestia jak się będzie zachowywał samochód przy takiej szerokości opon. Czy te opony trochę go nie będą trzymać? Tzn. starci na dynamice. Czy nie nosić na koleinach.
Ja chyba pozostanę przy oryginalnych wymiarach opon. Znalazłem takie Falkeny jak chce za niecałe 400zł sztuka.
mjsystem - 21-02-2015, 09:00
brylekVFR napisał/a: | Czy te opony trochę go nie będą trzymać? Tzn. starci na dynamice. Czy nie nosić na koleinach. | Z mojego doświadczenia, to każda szeroka opona robi to, napisałeś. Teraz jeżdżę na wąskiej zimówce 195 zamiast 225 i zupełnie inna jazda. Co więcej dużo niższe spalanie i lepsze przyspieszenia.
brylekVFR - 21-02-2015, 11:20
No tak, to wiadomo. Tylko mi chodzi o porównanie 215 do 225. Niby to tylko 1cm szerokości więcej. Tylko jak sobie silniczek 1.8 z ta różnica poradzi.
Arczi89 - 21-02-2015, 13:44
Ja kupiłem 225/45. Jak założę na wiosnę mogę dać Ci znać
Bart2001 - 21-02-2015, 15:45
Mam u siebie założone 225/45/17 Pirelli P7 Cintuarto. W stosunku do oryginalnych Dunlopów 205/60/16 są one dużo cichsze i zdecydowanie lepiej trzymają w zakrętach. Niestety trochę więcej auto pali i czuć tę różnice w szerokości w koleinach - trzeba mocniej kierownicę trzymać. Gdyby miał kupować ponownie to wziąłbym coś o szerokości 215
Jorge - 21-03-2015, 20:18
Witam,
Skończyły mi się opony na standardowych 18' alusach Mitsu. Generalnie zastanawiam się nad dwoma opcjami - sprzedażą tych 18', pytanie za ile mogę je pchnąć? Wtedy kupiłbym 16' alu + opony
Druga opcja to kupno po prostu nowych opon 18', zrobiłem mały research i co sądzicie o tych poniżej, które byście polecali i czy może jakieś inne?
http://allegro.pl/4x-opon...5185118978.html
http://allegro.pl/4x-nowe...5126192568.html
http://allegro.pl/4x-hank...5143610843.html
http://www.oponeo.pl/dane...8-93-w#85133628
http://www.opony.com/para...8-93-y#85787042
jaca87 - 27-03-2015, 12:11
Czas wymienić opony na nowe letnie. Popularny rozmiar czyli 205/55/R16 standardowo jest 205/60R16 z tego co widzę wybranie niższego profilu może przynieść sporą oszczędność.
Zrobiłem mały przegląd rynku i na podstawie dostępnych testów wybrałem najwyżej oceniane opony, wszystkie na oponeo mają ocenę od 5.2 do 5.4 (Choć sam nie do końca wierzę w wiarygodność tych opinii) a w testach typu ADAC , ACE/GTU , AUTO BILD zajmują najwyższe miejsca i są szczególnie polecane.
Przy modelu podaje najniższą cenę z dostawą za nowy komplet jaki udało mi się znaleźć w internecie. W grę wchodziły tylko roczniki 2014/2015.
Jeśli macie jakieś doświadczenia lub porównanie dotyczących poniższych opon to proszę o komentarze.
GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 91V 1049 zł
Continental ContiPremiumContact 5 91V 1109 zł
DUNLOP SP SPORT BLURESPONSE 91V 1024 zł
PIRELLI P7 CINTURATO 91V 1036 zł
Yokohama C.drive 91W 976 zł
tyku - 27-03-2015, 12:14
jaca87 napisał/a: | Rozmiar standardowy czyli 205/55/R16.
|
jaca87, Rozmiar standardowy to 205/60/16 .
jaca87 - 27-03-2015, 12:28
tyku napisał/a: | jaca87 napisał/a: | Rozmiar standardowy czyli 205/55/R16.
|
jaca87, Rozmiar standardowy to 205/60/16 . |
Fakt. Już zmieniam, chodziło mi o to że jest to popularny rozmiar przez co ceny niższe. Z tego co wiem to ten profil będzie spokojnie pasować ?
|
|
|