To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx

norbiolo - 08-07-2012, 00:03

komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda.
Przednie sondy to właśnie DOX0113 tak po pierwszym jak i drugim lifcie.
Dotyczy to sond przed katalizatorem.

komarsnk - 08-07-2012, 00:08

fj_mike napisał/a:
WreX, komarsnk - o sondzie DOX 0113 było już w temacie ;)
Zacznijcie czytać tematy do tyłu, dużo się wyjaśni :wink:

Właśnie to miałem na myśli ;) zacząłem czytać ale nie skończyłem :p

fj_mike napisał/a:
komarsnk, kup uniwersalną NGK NTK za niecałe 80zł. Daje radę w preliftach, szkoda kasy na inne.

No podobno u Ciebie daje radę... ale kurcze czy jej wskazania na pewno są OK? :doubt:

[ Dodano: 08-07-2012, 00:09 ]
norbiolo napisał/a:
komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda.
Przednie sondy to właśnie DOX0113 tak po pierwszym jak i drugim lifcie.
Dotyczy to sond przed katalizatorem.

No widzisz.. A podobno są to dwa osobne numery katalogowe Mitsu :doubt: i zgadnij o co tu chodzi :p

fj_mike - 08-07-2012, 00:15

Cytat:
No podobno u Ciebie daje radę... ale kurcze czy jej wskazania na pewno są OK? :doubt:

Wskazania to raz (są screeny w temacie), spalanie to dwa.

norbiolo napisał/a:
komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda.

No nie jest.

norbiolo - 08-07-2012, 06:46

fj_mike, hmmm sonda ta sama. Oznaczenia zmieniają się ze względu na długość kabla w wersji z wtyczką do Mitsubishi.
Ta miała być bez wtyczki.

komarsnk - 08-07-2012, 11:25

norbiolo napisał/a:
fj_mike, hmmm sonda ta sama. Oznaczenia zmieniają się ze względu na długość kabla w wersji z wtyczką do Mitsubishi.
Ta miała być bez wtyczki.

A czy jesteś na 100% pewny, że oporność grzałki jest taka sama? Robiłeś jakiś pomiar?

norbiolo - 08-07-2012, 12:52

grzałki przed katalizatorem (sondy pomiarowe składu mieszanki) --> rezystancja około 10 ohm
grzałki za katalizatorem (sondy kontrolne katalizatorów) --> rezystancja około 14 ohm

Qurde wszystko jest już napisane kilka postów wcześniej

komarsnk - 08-07-2012, 12:59

norbiolo napisał/a:
grzałki przed katalizatorem (sondy pomiarowe składu mieszanki) --> rezystancja około 10 ohm
grzałki za katalizatorem (sondy kontrolne katalizatorów) --> rezystancja około 14 ohm

Qurde wszystko jest już napisane kilka postów wcześniej

Ja wiem, że jest napisane ale tutaj się chyba nie rozumiemy. Wiem, że jest różnica pomiędzy sondą przed katem a tą za katem, ale Kolega WreX wymieniał sondę w polifcie w jednym z banków. I tu mnie interesuje czy to jest taka sama sonda jak ta w przedlifcie przed katem.

fj_mike - 08-07-2012, 21:48

komarsnk napisał/a:
Kolega WreX wymieniał sondę w polifcie w jednym z banków. I tu mnie interesuje czy to jest taka sama sonda jak ta w przedlifcie przed katem.

No właśnie nie jest.
norbiolo, czytaj ze zrozumieniem. komarsnk potrzebuje sondy do przedlifta. DOX0113 jest ma mniej oporową grzałkę i idzie na na banki w poliftach. Ot całe zamieszanie ;)

komarsnk, bierz tą NTK. Pomimo małej oporności grzałki, ECU ją kupuje. No i jest tańsza od Denso. Za resztę kasy dołożysz sobie do jakiegoś filterka na szkło :p

komarsnk - 09-07-2012, 00:22

fj_mike napisał/a:
komarsnk, bierz tą NTK. Pomimo małej oporności grzałki, ECU ją kupuje.

Powiem Ci, że ja coraz bardziej skłaniam się ku temu, że mam spitolone ustawienie TPS'a i nawet w gazie w dechę ECU nie wie, że ma ignorować sondę :doubt: muszę kupić kabel, podpiąć do kompa i patrząc na parametry ustawić go na 100% dobrze - od tego trzeba zacząć mi się wydaje...
OT
fj_mike napisał/a:
Za resztę kasy dołożysz sobie do jakiegoś filterka na szkło :p

Niestety już się nie bawię w filterki na szkła :) teraz muszę kupić peceta, żeby 30MB RAWy z 5D2 otwierał bez opóźnień :doubt:
EOT

Marcino - 09-07-2012, 09:20

Czy jak zapale samochód rano i delitkanie czuje benzynkę w garażu to może być sonda? Nie wymrugało mi błędu sondy....
Owczar - 09-07-2012, 09:51

Na zimnym może śmierdzieć benzyną. Jeśli śmierdzi na rozgrzanym to możesz podejrzewać sondę.
norbiolo - 09-07-2012, 16:10

Marcino, masz dobre spalanie w galu więc jak będziesz miał problemy z sondą na pewno zaobserwujesz to po spalaniu które wzrośnie o około 15% w wypadku zużycia sondy lub zapali się kontrolka w wypadku uszkodzenia grzałki.
Marcino - 10-07-2012, 09:20

Kontrolka mi sie adna nie świeci. Dojeżdzając do pracy 9km spala mi ~13l/100 LPG, ale nie jade jak emeryt i też nie krece go pod 5000rpm..:)
arturj123 - 10-08-2012, 22:09

Galant EA2A 2.0 97'

Sondy sprawdzone miernikiem na rozgrzanym silniku na LPG i na PB:
I (przed katalizatorem)
rezystancja ok.16 Ohm, napięcia wahały się 0.08-0.90 V - dla wolnych obrotów i wciskaniu co jakiś czas pedał gazu.
II (za katalizatorem)
rezystancja ok.18 Ohm, napięcia 0,01-0,02V (sprawdzałem kilka razy czy aby na pewno dobrze styka)

Na zimnym silniku:
I sonda pracowała miała napięcie 0,05V, dopiero po rozgrzaniu pracowała od 0.02-0.9V
II sonda jej napięcia wahały się od 0,02-0,10 V, zmiany powolne o 0.01V.

Pierwsza ma się zmieniać napięcie od 0.2 - 0.8 V (dopuszczalnie 0-1V)
Druga odpowiada za kontrolę katalizatora. Gdyby znacznie oscylowała, oznaczałoby to jego niesprawność.

Z tego co doczytałem obie sondy pracują poprawnie. Czy ktoś może to potwierdzić?

MEMMITS - 09-09-2012, 13:33

Witam mam pytanie jaka sonda idzie przed kata do gala 2.5v6 1999rok bo katalogi sklepowe(IC, MOTONEO itp.) pokazują sondy uniwersalne denso jako DOX-0109 a na forum jest że ta jest za katem a przed jest DOX-0113 już się gubię. Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group