[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
norbiolo - 08-07-2012, 00:03
komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda.
Przednie sondy to właśnie DOX0113 tak po pierwszym jak i drugim lifcie.
Dotyczy to sond przed katalizatorem.
komarsnk - 08-07-2012, 00:08
fj_mike napisał/a: | WreX, komarsnk - o sondzie DOX 0113 było już w temacie
Zacznijcie czytać tematy do tyłu, dużo się wyjaśni |
Właśnie to miałem na myśli zacząłem czytać ale nie skończyłem
fj_mike napisał/a: | komarsnk, kup uniwersalną NGK NTK za niecałe 80zł. Daje radę w preliftach, szkoda kasy na inne. |
No podobno u Ciebie daje radę... ale kurcze czy jej wskazania na pewno są OK?
[ Dodano: 08-07-2012, 00:09 ]
norbiolo napisał/a: | komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda.
Przednie sondy to właśnie DOX0113 tak po pierwszym jak i drugim lifcie.
Dotyczy to sond przed katalizatorem. |
No widzisz.. A podobno są to dwa osobne numery katalogowe Mitsu i zgadnij o co tu chodzi
fj_mike - 08-07-2012, 00:15
Cytat: | No podobno u Ciebie daje radę... ale kurcze czy jej wskazania na pewno są OK? |
Wskazania to raz (są screeny w temacie), spalanie to dwa.
norbiolo napisał/a: | komarsnk, nie szukaj to dokładnie taka sama sonda. |
No nie jest.
norbiolo - 08-07-2012, 06:46
fj_mike, hmmm sonda ta sama. Oznaczenia zmieniają się ze względu na długość kabla w wersji z wtyczką do Mitsubishi.
Ta miała być bez wtyczki.
komarsnk - 08-07-2012, 11:25
norbiolo napisał/a: | fj_mike, hmmm sonda ta sama. Oznaczenia zmieniają się ze względu na długość kabla w wersji z wtyczką do Mitsubishi.
Ta miała być bez wtyczki. |
A czy jesteś na 100% pewny, że oporność grzałki jest taka sama? Robiłeś jakiś pomiar?
norbiolo - 08-07-2012, 12:52
grzałki przed katalizatorem (sondy pomiarowe składu mieszanki) --> rezystancja około 10 ohm
grzałki za katalizatorem (sondy kontrolne katalizatorów) --> rezystancja około 14 ohm
Qurde wszystko jest już napisane kilka postów wcześniej
komarsnk - 08-07-2012, 12:59
norbiolo napisał/a: | grzałki przed katalizatorem (sondy pomiarowe składu mieszanki) --> rezystancja około 10 ohm
grzałki za katalizatorem (sondy kontrolne katalizatorów) --> rezystancja około 14 ohm
Qurde wszystko jest już napisane kilka postów wcześniej |
Ja wiem, że jest napisane ale tutaj się chyba nie rozumiemy. Wiem, że jest różnica pomiędzy sondą przed katem a tą za katem, ale Kolega WreX wymieniał sondę w polifcie w jednym z banków. I tu mnie interesuje czy to jest taka sama sonda jak ta w przedlifcie przed katem.
fj_mike - 08-07-2012, 21:48
komarsnk napisał/a: | Kolega WreX wymieniał sondę w polifcie w jednym z banków. I tu mnie interesuje czy to jest taka sama sonda jak ta w przedlifcie przed katem. |
No właśnie nie jest.
norbiolo, czytaj ze zrozumieniem. komarsnk potrzebuje sondy do przedlifta. DOX0113 jest ma mniej oporową grzałkę i idzie na na banki w poliftach. Ot całe zamieszanie
komarsnk, bierz tą NTK. Pomimo małej oporności grzałki, ECU ją kupuje. No i jest tańsza od Denso. Za resztę kasy dołożysz sobie do jakiegoś filterka na szkło
komarsnk - 09-07-2012, 00:22
fj_mike napisał/a: | komarsnk, bierz tą NTK. Pomimo małej oporności grzałki, ECU ją kupuje. |
Powiem Ci, że ja coraz bardziej skłaniam się ku temu, że mam spitolone ustawienie TPS'a i nawet w gazie w dechę ECU nie wie, że ma ignorować sondę muszę kupić kabel, podpiąć do kompa i patrząc na parametry ustawić go na 100% dobrze - od tego trzeba zacząć mi się wydaje...
OT
fj_mike napisał/a: | Za resztę kasy dołożysz sobie do jakiegoś filterka na szkło |
Niestety już się nie bawię w filterki na szkła teraz muszę kupić peceta, żeby 30MB RAWy z 5D2 otwierał bez opóźnień
EOT
Marcino - 09-07-2012, 09:20
Czy jak zapale samochód rano i delitkanie czuje benzynkę w garażu to może być sonda? Nie wymrugało mi błędu sondy....
Owczar - 09-07-2012, 09:51
Na zimnym może śmierdzieć benzyną. Jeśli śmierdzi na rozgrzanym to możesz podejrzewać sondę.
norbiolo - 09-07-2012, 16:10
Marcino, masz dobre spalanie w galu więc jak będziesz miał problemy z sondą na pewno zaobserwujesz to po spalaniu które wzrośnie o około 15% w wypadku zużycia sondy lub zapali się kontrolka w wypadku uszkodzenia grzałki.
Marcino - 10-07-2012, 09:20
Kontrolka mi sie adna nie świeci. Dojeżdzając do pracy 9km spala mi ~13l/100 LPG, ale nie jade jak emeryt i też nie krece go pod 5000rpm..:)
arturj123 - 10-08-2012, 22:09
Galant EA2A 2.0 97'
Sondy sprawdzone miernikiem na rozgrzanym silniku na LPG i na PB:
I (przed katalizatorem)
rezystancja ok.16 Ohm, napięcia wahały się 0.08-0.90 V - dla wolnych obrotów i wciskaniu co jakiś czas pedał gazu.
II (za katalizatorem)
rezystancja ok.18 Ohm, napięcia 0,01-0,02V (sprawdzałem kilka razy czy aby na pewno dobrze styka)
Na zimnym silniku:
I sonda pracowała miała napięcie 0,05V, dopiero po rozgrzaniu pracowała od 0.02-0.9V
II sonda jej napięcia wahały się od 0,02-0,10 V, zmiany powolne o 0.01V.
Pierwsza ma się zmieniać napięcie od 0.2 - 0.8 V (dopuszczalnie 0-1V)
Druga odpowiada za kontrolę katalizatora. Gdyby znacznie oscylowała, oznaczałoby to jego niesprawność.
Z tego co doczytałem obie sondy pracują poprawnie. Czy ktoś może to potwierdzić?
MEMMITS - 09-09-2012, 13:33
Witam mam pytanie jaka sonda idzie przed kata do gala 2.5v6 1999rok bo katalogi sklepowe(IC, MOTONEO itp.) pokazują sondy uniwersalne denso jako DOX-0109 a na forum jest że ta jest za katem a przed jest DOX-0113 już się gubię. Pozdrawiam
|
|
|