To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg

Jackobrx - 12-11-2020, 14:06

Panowie pytanie,
Jak szukalem lancera kombii w tamtym roku, pamietam ze jeden z nich(wersja sport) mial oponki 215 45 16 na oryginalnych felgach(16).
Pytanie czy jezdzi ktos na takim rozmiarze i czy nic nie obciera bez przerobek, przeszukalem watek ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Zalezy mi na czyms szerszym, wiem ze 205 50 16 pasuje ale w idealnym swiecie wolabym 215
Obecnie standadowe 195 50 16 org felgi 16

krzychu - 12-11-2020, 14:46

Wydaje mi się, że powinno wejść. Ale po co taka opon? Co chcesz osiągnąć? Moim zdaniem zamiast 195/50/16 można założyć 205/50/16 (sam tak zrobiłem) wtedy samochód idzie też odrobinę do góry tak jak na 195/60/15. Z tego co wiem RA (USA silnik 2,4) był na 205/45/16.

215/45/16 to będzie dość egzotycznych chyba rozmiar?

Jackobrx - 12-11-2020, 16:18

Spokojnie do dostania, w bardzo podobnych cenach. Dla przykladu nankang ns-20 za 260zl sztuka.
Chce uzyskać lepszą, przyczepnosc, hamowanie, lepiej wykorzystac niewybite zawieszenie wersjii sport :D
No i z tego co pamietam nie wygladalo to zle w tamtym lancerze. Szkoda ze byl spawany z dwoch......

krzychu - 12-11-2020, 16:25

E tam, 135KM to jak farbyczne Advany były świeże to ciężko było na suchym asfalcie zerwać przyczepność przy starcie, a przy hamowaniu auto stawało dęba. Ja bym proponował poszukać 205/50/16 tylko takich z twardszym bokiem. Np. Toyo CF odradzam. Wszelkie rainsporty też są miekkie na bokach... Może kluczem do sukcesu jest większy indeks nośności lub modele XL?

215 to może być za szerokie na fabryczne 6 calowe felgi szczególnie przy małym profilu 45 (jak jest większy profil to jest większa tolerancja).

Tak tylko przypomnę że zimowe goodyeary się mniej bujały na zakrętach na 15-stkach niż te toyo na 16-stkach. Więc na pewno wiele zależy od opony, a mniej od rozmiaru.

Ps. Swoją drogą mam też porównanie w CX-3 gdzie letnie Toyo są miększe w rozmiar 215/50/18 niż zimowe Continentale do SUV-a w tym samym rozmiarze (mniej się auto buja na zakrętach).

FaziRBK - 15-11-2020, 00:18

Panowie lancer 2.0 sport
Letnie 195/50 na seryjnej feldze 16 czyli et46 i szerokość 6j
Stalówki mam 16’ tylko już 6,5j więc jakie opony zimowe kupić? 195/55 r16? Czy 195/50 a może jakiś rozmiar 185/55?

czarny.marcin - 15-11-2020, 03:11

FaziRBK napisał/a:
Panowie lancer 2.0 sport
Letnie 195/50 na seryjnej feldze 16 czyli et46 i szerokość 6j
Stalówki mam 16’ tylko już 6,5j więc jakie opony zimowe kupić? 195/55 r16? Czy 195/50 a może jakiś rozmiar 185/55?


Takie same jak letnie, czyli dedykowany seryjny rozmiar

FaziRBK - 15-11-2020, 10:12

Dziękuję koledze za odpowiedź. Rozważałem właśnie czy te 195/55 nie będą lepsze na zimę aniżeli 195/50. Samochód jest dosyć nisko i ciężko mi się przyzwyczaić po przesiadce z nowszej Hondy Accord, którą miałem sporo wyżej. A dojazd do domu mam średni, także co kolega myśli o tych 195/55?
krzychu - 15-11-2020, 10:20

FaziRBK napisał/a:
195/55?


195/55/16 - możesz poczukać, ale wydaje mi się, że ktoś tam mówił że pasują (może w 1,6), a w 2.0 chyba pod obciążeniem potrafią obetrzeć... Dodatkowo w Intense jest dokładka, którą 195/60/15 mija na mm... A 195/55/16 to jest kolejne 6mm większa średnica. Więc to taki rozmiar na limicie raczej... Tak samo ET felgi jest wtedy dużo ważniejsze. Może jak ktoś ma fabryczne ET to jest ok, a jak trochę inne to już obcierało...

Na zimę to najlepiej 195/60/15 - rozmiar fabryczny 1,6 i auto idzie do góry. Opony tańsze... Albo w tej samej cenie można kupić jakiś z górnej półki.

FaziRBK - 15-11-2020, 12:03

No właśnie mam stalówki 16 z et46 i szerokość 6,5j. Samą stalówkę przymierzyłem to jest kilka mm miejsca od wahacza przy tym et. Ale nad wysokością opony się zastanawiałem i Was posłucham kupując 195/50 r16. Nie chciałbym się zdziwić, że 195/55 będzie obcierało. Dziękuje Panowie za podpowiedzi.
czarny.marcin - 15-11-2020, 12:03

FaziRBK napisał/a:
Dziękuję koledze za odpowiedź. Rozważałem właśnie czy te 195/55 nie będą lepsze na zimę aniżeli 195/50. Samochód jest dosyć nisko i ciężko mi się przyzwyczaić po przesiadce z nowszej Hondy Accord, którą miałem sporo wyżej. A dojazd do domu mam średni, także co kolega myśli o tych 195/55?


5% wyższa więc nawet tego nie odczujesz na wysokości w aucie

[ Dodano: 15-11-2020, 12:11 ]
krzychu napisał/a:


Na zimę to najlepiej 195/60/15 - rozmiar fabryczny 1,6 i auto idzie do góry. Opony tańsze... Albo w tej samej cenie można kupić jakiś z górnej półki.


I z tym się mogę zgodzić jeśli chodzi o rozmiar ,dostępność ,wygodę i cenę .

[ Dodano: 15-11-2020, 12:12 ]
krzychu napisał/a:


Na zimę to najlepiej 195/60/15 - rozmiar fabryczny 1,6 i auto idzie do góry. Opony tańsze... Albo w tej samej cenie można kupić jakiś z górnej półki.


I z tym się mogę zgodzić jeśli chodzi o rozmiar ,dostępność ,wygodę i cenę .

krzychu - 15-11-2020, 12:25

czarny.marcin napisał/a:

5% wyższa więc nawet tego nie odczujesz na wysokości w aucie


Auto idzie 1cm do góry, co przy sport/intense ma ogromne znaczenie... Na letnich katalizator często obrywał przy wyjeździe z bramy jak kiedyś tocząc się na luzie auto zatrzymało sie bo chwycił katalizator to tą plecionkę trochę rozciągnęło... (i to w 2 miejscach - musiałem prosić żeby np. rodzice wysiedli), a na zimówkach luz... A to było raptem 7mm (różnica miedzy 195/50/16 i 195/60/15).

[ Dodano: 15-11-2020, 12:27 ]
FaziRBK napisał/a:
posłucham kupując 195/50 r16


Zobacz sobie na ceny czy czasem nie taniej wychodzi zamiast samych opon 16 kupić opony i felgi 15.... :evil: A felgi 16 cali sprzedaż też prosto.

MitsuGo - 17-11-2020, 14:32

Ceny opon, lepszy komfort na studzienkach i dziurach w asfalcie, których szczególnie na wiosnę jest dużo na drogach. Dodatkowo na 15" i 195/60 prędkościomierz jest lepiej wyskalowany.
FaziRBK - 19-11-2020, 16:31

Dobra tak dla potomnych do lancera Sporta/Intensive pasują spokojnie 195/55 r16 przy stalówce 16’ et46 i szerokość 6,5j. Jednak postanowiłem kupić 195/55 zamiast 195/50, myślę, że nawet 195/60 by weszły. Zawieszenie jedynie tylne amortyzatory KYB, tak poza tym seria dla intensiva.
krzychu - 19-11-2020, 16:44

A zrób z ciekawości zdjęcie na skręconych kołach tak żeby wewnętrzna część opony była blisko przedniej dokładki.
FredPL - 20-11-2020, 20:06

Tak swoją drogą zastanawiał się ktoś jak wygląda sprawa z ubezpieczeniem w przypadku kolizji gdy mamy opony, które nie były homologowane na dany samochód/rozmiar felgi? Na pewno PZU sprawdzało mi czy mam opony zgodne z homologacją i czy mam dostatecznie głęboki bieżnik gdy mieli mi wyceniać naprawy samochodu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group