To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - The Fart - Mała angielska historia motoryzacji by Swinks

swinks_UK - 30-06-2011, 18:55

No i spędziłęm ostatni dzień na 3 forach Opla/Vauxhalla.
W życiu tak bezużytwecznych forów nie widziałem. :roll:

No nic, zbierając w całość info z 6 różnych postów, kilku tematów an 2 różnych forach udało mi się dojść do czego są te wtyczki.
Otóż, było kilka wersji foteli do GSI. Najczęściej były podgrzewane. Centralka sterowania była mocowana na podłodze, a w sumie miały 3 wtyczki, jedną 4 pinową, i 2 dwupinowe.

W moim przypadku opcja była tzw. zubożona - zero podgrzewania. Na szczęście dla mnie centralka sterowania fotelem razem z prztczkiem była już pod siedziskiem fotela. Tak więc do ogarnięcia miałem 2 wtyczki 2-pinowe. Jedna wtyczka to zasilanie +12V i masa do centralki w fotelu (co już jest zrobione), druga wtyczka (zielona) jednak jest jak się okazuje do kontrolowania zapiecia pasów, jednak cały system działa inaczej niż w Mitsu i ma jeszcze jakąś centralkę w konsoli środkowej. Dlatego u mnie nic nie działa.

Tak wiec do zrobienia mi zostało zaadoptowanie Miśkowego systemu kontroli zapięcia pasów, czyli rozebranie wtyki i zrobienie jak trzeba. :wink:

fj_mike - 30-06-2011, 21:42

swinks_UK napisał/a:
No i spędziłęm ostatni dzień na 3 forach Opla/Vauxhalla.

:mrgreen:
Też próbowałem coś znaleźć, ale lipa. Niektóre fora są jakieś nietreściwe :lol:

swinks_UK - 30-06-2011, 23:10

fj_mike napisał/a:

:mrgreen:
Też próbowałem coś znaleźć, ale lipa. Niektóre fora są jakieś nietreściwe :lol:

Nietreściwe???
To bardzo delikatne określenie. W życiu takiego bełkotu nie widziałem. Opisy FAQ bez zdjęć czy schematów, itd. Chaos w tematach, pełny full OT w każdym temacie, itd.

Teraz jak będę potrzebował zniechęcić komuś markę samochodową to skieruje na oplowskie forum. Wystarczy. :mrgreen:

Krzyzak - 01-07-2011, 06:59

swinks_UK napisał/a:
skieruje na oplowskie forum

lepiej na polskie fora nissana - tam jest jeszcze gorzej

swinks_UK - 02-07-2011, 22:30

Dzisiaj miałem założyć nową lśniącą chłodnice, ale po godzinie walki okazało się, ze jednak jest złośliwość przedmiotów martwych i klapa. :evil:
Jednak dolne bolce nie wlezą w uchwyty tak jak bym chciał. Trzeba przerobić dolne mocowanie.
Póki co mam następujące opcje:
1. ściąć bolce i wspawać tig'iem w nowym miejscu
2. dorobić coś w rodzaju długiego płaskownika z otworami pod bolce i śrubami w nowych punktach tam gdzie mają być mocowania.
Bardziej profi wydaje się opcja nr 1. Ale musi poczekać do wyjazdu do Jawora gdzie znajomy spawacz mi ładnie złapie nowe punkty.
Poza tym:
- ledwo co cały panel (chłodnica + wentylatory) się mieści, jest jaieś 2cm od osłony kolektora :doubt:
- górne mocowanie przy aku jest p&p,
- górne mocowanie od strony rozrządu trzena przesunąć do środka o ok. 3cm (da się zobić),
- węże chłodnicy bez zmian, są p&p.
Genralnie, mocno zawiedziony jestem, bo wydawało mi się że pomierzyłem na sucho dobrze oie chłodnice.

anwi - 03-07-2011, 07:58

swinks_UK napisał/a:
Poza tym:
- ledwo co cały panel (chłodnica + wentylatory) się mieści, jest jaieś 2cm od osłony kolektora :doubt:


zaraz zaraz a nie miało być luźniej??

swinks_UK - 03-07-2011, 10:59

Nie, miało być tak samo. Różnica jest 1cm. Tak samo, bo sama chłodnica jest 2 razy grubsza od standardowej.
Dziś wykombinowałem sposób - dolne mocowania do wymiany. am zbędne górne mocowania od Evo, więc wystąpią w roli dolnych mocowań. Wtedy mogę sobie dowolnie ustawić chłodnicę i przerwa między wentylatorami a turbo powina jeszcze urosnąć. :mrgreen:

swinks_UK - 04-07-2011, 22:27

No i dzisiaj po kilku godzinach walki chłodnica siedzi sobie w vr4.
Był pot, prawie były łzy, ale w końcu się udało.
Plac boju:


Oczywiścioe nie obyło się bez bolesnych niespodziane i zwrotów akcji.
Sprawdzenie odległości miedzy wiatrakami a kolektorem wydechowym i turbo, a potem znalezienie optymalnego położenia potrwało troche. Ale nie wyszło źle:




Na początek atak poszedł na dolne mocowania. Okazało się, że są spawane punktowo, więc łatwizna, wiertarka i do boju. W praniu wyszło, ze mocowania są "otulone" wokół dolnej belki i od góry nie mam dostępu do punktów spawalniczych, chyba, że zdemontuję chłodnicę klimy. :evil:
Chwila zastanowienia i... cięcie szlifierką. Sorry. Miało być profi, wyszła rzeźnia. :oops:
No ale w miejsce tych mocowań weszłu górne mocowania z Evo 8 obrócone do góry nogami. Złapane na nity.
Potem trocję antykorozji i zrobione. Dolny wąż był p&p.



Później męczarnia z dopasowaniem górnego węża. Oczywiście oryginalny z vr4 nie pasuje, a zamówiony z Evo jeszcze nie dotarł. Więc kombinowanie, kombinowanie, i okazało się, ze 40° obrotu oryginalnego węża i na styk wystarczy. Co prawda jest mały konflikt z rurą od turbo, ale nie jest aż tak źle.
Rurka przelewowa też za krótka, i właściwa zamówiona już w drodze. :wink:


No i gotowy do napełnienia :mrgreen:



Juiceman - 04-07-2011, 23:38

Ty weż tam pod maską ogarnij to wszystko dłoni już nigdzie nie idzie wsadzić :mrgreen:

Fanie wylazła ta czarna pokrywa :D

Krzyzak - 05-07-2011, 07:02

Juiceman napisał/a:
dłoni już nigdzie nie idzie wsadzić

i dobrze - przynajmniej nie znajdzie tam żadnych niespodzianek w postaci szczura czy kota :)
pamiętam, jak niedawno odkryłem w moim bordku zeschnięty chleb wielkości pięści - jakiś szczur pewnie zaniósł a potem się wyprowadził...
ciekawe, bo 99% czasu bordek spędza w garażu w ochronie 2 kotów :)
jak sobie pomyślę, że mógł szczur zeżreć moje nowe, niebieskie NGK...
no - a piszę dlatego, że w nim jest tyle miejsca, że podczas wymiany czegokolwiek można sobie w środku stanąć...

swinks_UK - 06-07-2011, 17:36

Juiceman napisał/a:

Fanie wylazła ta czarna pokrywa :D

:?:
Która Przemku?

Eeech... już mam serdecznie po dziurki w nosie tą chłodnicę z Evo. Mało nie załatwiłem silnika. Dziś wsiadam, dłuższa trasa, a tu... brakuje płynu. :shock:
Zerknięcie pod samochód, a tam całkiem niezła plama.
No wiec podnośnik i bliższy ogląd, a tu wychodzi na to, ze cieknie spod końcówek węży. Dziwne, bo zakręcałem zaciski na amen. :?
No więc spuściłem resztę płynu, zdjąłem węże i... okazuje się, że są za duże o 3mm średnicy niż wloty na chłodnicy :rolleyes:
Czyli Evo ma inną średnicę węży. Sprawdziłem na necie, i rzeczywiście tak jest. I w ten sposób MMC zrobiło mi najgłupsze zdziwo roku. Po jakiego grzyba stosowali różne średnice, tym bardziej, że różnica jest 2-3mm??? Pełny bezsens. :roll:
No trudno, nowe wężyki już w drodze, a tymczasowo zastosowałem na chama tzw. jubilee clamps.

Juiceman - 06-07-2011, 18:04

swinks_UK napisał/a:
Juiceman napisał/a:

Fanie wylazła ta czarna pokrywa :D

:?:
Która Przemku?


Jak to która ; ) ta:

swinks_UK - 06-07-2011, 20:08

Juiceman napisał/a:

Jak to która ; ) ta:
Obrazek

No która...? :rolleyes: :?: :mrgreen:

Dziś proszę..., stuknęła 80-tka Fartowi:



Juiceman - 06-07-2011, 20:58

A ile widzisz czarnych pokryw na silnik?! albo inaczej ile widzisz tam w ogóle czarnych pokryw tak wyeksponowanych :mrgreen: :finga:
adaxo - 06-07-2011, 21:04

swinks_UK napisał/a:
Juiceman napisał/a:

Jak to która ; ) ta:
Obrazek

No która...? :rolleyes: :?: :mrgreen:

Dziś proszę..., stuknęła 80-tka Fartowi:
[url=http://i278.photobuc...149.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://i278.photobuc...150.jpg]Obrazek[/URL]



Czy to czasem nie sa zegary z "Super"-a???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group