To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

Klark - 26-02-2018, 09:19

Używa/używał ktoś tarcz FERODO lub SPEEDMAX?. Skłaniam się ku zestawowi tarcz i klocków FERODO.
zbychu74 - 26-02-2018, 21:10

Zainteresujcie się firmą girling.
happyjack7 - 02-04-2018, 14:56

Mam problem z doborem tarcz, Lancer 1.6 ale felgi i tarcze na 5 śrub, no i fajnie tyle że wszystkie wykazy na każdej stronie z częściami sugerują że do 1.6 wchodzą tylko tarcze na 4 śruby. Czy komplet tarcz od 2.0 na 5 śrub na pewno będzie pasował ?
czarny.marcin - 02-04-2018, 16:05

happyjack7 napisał/a:
Mam problem z doborem tarcz, Lancer 1.6 ale felgi i tarcze na 5 śrub, no i fajnie tyle że wszystkie wykazy na każdej stronie z częściami sugerują że do 1.6 wchodzą tylko tarcze na 4 śruby. Czy komplet tarcz od 2.0 na 5 śrub na pewno będzie pasował ?


na 5 śrub to 1,6 wersja sport więc :

tył :

TARCZA HAM. MITSUBISHI T. LANCER 03-
żrednica [mm] 262
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubożć [mm] 8,4
Wysokożć [mm] 60,1
żrednica otworu [mm] 114,3
Typ tarczy hamulcowej pełny
Srednica piasty koła [mm] 90
Ilosć otworów 5

TecDoc® numer: BOSCH 0 986 479 603
DF4845 | TRW





przód :

TARCZA HAM. MITSUBISHI P. LANCER 03-
żrednica [mm] 276
Grubosć tarczy hamulcowej [mm] 26
Minimalna grubożć [mm] 24,4
Wysokożć [mm] 45,7
żrednica otworu [mm] 114,3
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Srednica piasty koła [mm] 69,02
Ilosć otworów 5
TecDoc® numer: BOSCH 0 986 479 604
98200-1982 PRO | TEXTAR








.

krzychu - 03-04-2018, 08:23

Co do mikody to wziąłem jakiś czas temu nacinane (bez nawierceń). Na przód + tył i kloczki TRW. Jedyne co widzę to:
- Przednie całkiem nieźle się trzymają (kiedyś trochę wibrowały ale po kilku hamowaniach ustało).
- Bardziej rdzewieją niż oryginalne i z tyłu to mocno widać.
- Klocki TRW kiedyś były miękkie teraz są strasznie twarde i nie ma szans żeby tarcze wytrzymały do zużycia kloców.

Tak że całkiem nieźle się spisują. Jak kupowałem to nie było za bardzo wyboru a chciałem przetestować jak się spisują nacinane na przód i tył.

herr_flick - 20-04-2018, 21:43

Pierwszy zacisk z całą zwrotnicą od Outlandera kupiłem rok temu, potem sam zacisk, aż w końcu drugą zwrotnicę licząc, że przełożę obie osłony tarcz i piasty. Zakupy na raty, ale tak to już jest przy małym budżecie.
Niestety piasty z Outlandera nie pasują a osłony tarcz nie dało się zdjąć.
Jedyne co pasuje to jarzma i zaciski
Z racji tego że mam 1.6 i piasty 4x114.3 a tarcz 294mm nie ma na taką piastę musiałem wymienić piasty na 5x114.3, łożyska i przy okazji też czujniki ABS
Finansowo dla posiadaczy 1.6 całkowicie nieopłacalne, ale 2.0 5x114.3 czemu nie.
Dopiero przejechałem 300km i jeszcze nie deptałem w podłogę, ale dotychczas wydawało mi się, że w moim 1.3 98r hamulce lepiej działają. Pojeździłem 1.6 z hamulcami od Outlandera i teraz mam wrażenie, że 1.3 nie hamuje.
Fajnie zaczynają łapać od początku, może nie stają dęba jak w Mazdzie 3, ale jest ok.
Żeby to miało sens teraz powinienem zwiększyć tył i pompę wspomagania, ale póki co wyrabia ciśnienie a na tył nie mam pomysłu na p&p.
Tak, teraz przód mam 5x114.3 felgi 16" a tył 4x114.3 jeszcze 15" i dwa koła zapasowe w bagażniku plus LPG. Raczej tak zostawiam i docelowo w najbliższym czasie będzie dojazdówka 16" 5x114.3 i adapter 4na5.
Poniżej zdjęcia.
https://1drv.ms/u/s!AqgOl9xnXqn-iIFOp7COJhCSxQwmCA
https://1drv.ms/u/s!AqgOl9xnXqn-iIFPw-FSRX9DYR_5kg

krzychu - 20-04-2018, 22:33

Też kiedyś myślałem, że wtedy odpadają 15-stki na zimę. Ogólnie wymiana przednich hamulcy na te z outlandera przerobiona jest w dziale Lancera CY. Ale jest na 99% łatwiejszy sposób. Wystarczy dostać jarzma z ASX-a i tarczę. Klocek i zacisk ten sam z tego co pamiętam... Wymiana bez rozszczelniania układu.
herr_flick - 21-04-2018, 01:18

Skusiłem się na zaciski z Outlandera bo są dwutłoczkowe i jest więcej, jednocześnie tańszych części z demontażu
Burczyk - 23-06-2018, 14:22

Witam. Od pewnego czasu mam problem z lancerem (1.6 benzyna sedan 2006 rok). ZacNijmy od początku. jadąc usłyszałem buczenie podczas hamowania i skręcania w prawo np na zakrętach. Wymieniłem tarcze i klocki z tylu na nowe. Nadal buczalo. Pojechałem jeszcze raz do mechanika, stwierdził, że tłoczki były zasyfione i zasniedziale. Oczyścił i twierdził, że po prostu tłoczki nie odbijały i dlatego buczalo. Przejechałem ok 30 KM i znowu to samo. Jak hamuje i skręcam w prawo to buczy. Na nowych klockach i tarczach przejechalem max 200 km. Dodam, że buczy dopiero po rozgrzaniu, przejechaniu około 10 20 km. Pomocy, może ktoś miał podobny przypadek? Dodam, że niedawno regenerowalem maglownice. Mechanik sprawdzał też wszystkie koła, łożyska są ok nie ma żadnych luzow.
Hornet - 23-06-2018, 21:52

W jakim stanie masz osłony tarcz? U mnie pordzewiałe osłony tylnych były przyczyną dziwnych dźwięków. Zbiłem luźną rdze i lekko je odgiąłem - na razie spokój...
Burczyk - 23-06-2018, 23:52

Mogą być pordzewiałe trochę tak na pierwszy rzut oka. Przyznam, że jestem laikiem, więc wszelkie uwagi mogę tylko przekazywać mechanikowi. Dzisiaj zrobiłem około 200 km, ciągle buczało przy hamowaniu i jedonczesnym skecaniu w prawo, dodatkowo kiedy zahamowałem do zera i ruszałem wolno z jedynki to piszczało, tak jakby się zapiekało coś, coś o coś na pewno musi ocierać, pytanie co o co...
krzychu - 24-06-2018, 08:14

Przewody hamulcowe czasami się rozwarstwiają i płyn nie chce wracać...

[ Dodano: 29-08-2018, 22:03 ]
Podzielę się ciekawą obserwacją. Ostatnio znowu mi się coś klocek zaklinował i z tyłu zaczęło pół powierzchni tarczy hamować.

Kupiłem też te gumki do tej śruby prowadzącej (bo zmęczone były) i założyłem oryginalne klocki tył oczywiście (kiedyś na początku wyciągnąłem prawie nieużywane bo teoria była że są za twarde więc wyciągnąłem przód i tył i zamontowałem TRW). O ile pierwsze TRW się dobrze sprawdzały to te później kupione już nie, od oryginałów są sporo gorzej zrobione i mają gumę + blaszkę między tłoczkiem a klockiem. Oryginały mają tylko takie elementy metalowe na styku z klockiem. Po całej zmianie hamulec się mocno utwardził... Wydaje mi się że ta guma na klocku TRW psuje wszystko. Jak szukacie klocków to weźcie takie które nie mają gumy (tam gdzie ma naciskać tłoczek).

herr_flick - 29-09-2018, 21:48

Macie jakieś namiary na swap tylnych hamulców, Outlander na tyle ma to samo więc lipa
krzychu - 30-09-2018, 10:23

Z tyłu w OII masz 302mm więc jak to samo? Ale piernik wie ile pasuje do Lancera…
herr_flick - 30-09-2018, 12:09

W pierwszej kolejności interesują mnie opcje plug&play a takie części (prawie zamiennie) z moim CS0 ma Outlander I czyli tarczo-bębny 262.
Outlander II jest bardziej zamienny (o ile można tak powiedzieć) z Lancerami od 2007 CYxA i patrząc na pierwsze lepsze części zamienne, O II oprócz większej średnicy 302 ma mniejszy otwór centrujący.
Carisma 260
Galant 262
Space Runner 262



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group